Cześć, tez mam problem z przegrzewaniem się kostek od żarówek hb3. I to recydywa.
Sportage Qle, 2016r.
Pierwsze stopienie (org kostki hb3):
- przebieg ok 150k km, 23.10.2022r, jedna całkiem upalna druga strona po miesiącu.
ASO nie oficjalnie”problem znany” ale żarówki nie u nich wymieniane, stad gwarancja nie uwzględnia. Proponowali wymianę całego reflektora odpłatnie(..)
- kostka OEM KIA po 150k km, nie pamiętam marki żarówki
- kostka OEM KIA po 150k km, nie pamiętam marki żarówki
- IMG_3831.jpeg (456.33 KiB) Przejrzano 564 razy
Kupiłem na cito nowe kostki hb3, markowe delphi, wyglądały solidniej od org.
Drugie stopienie:
- przebieg ok200k km, znalezione 07.10.2023r, podobnie jedna strona całkiem, w drugim reflektorze kostka podtopioną ale działa. Kupiłem ponownie jak wcześniej delphi w sklepie z elektrotechnika samochodowa, mam obok domu, ale nowe delphi już słabszej jakości niż rok temu, plus przewody cieńsze itd.
- zamiennik kostka po 50k km nocnej jazdy, wymiana 10.2022 na żarówce standard Narva
- IMG_5908.jpeg (420.96 KiB) Przejrzano 564 razy
- zamiennik kostka z10.2022 po roku (50kkm) vs nowa teraz założona
- kostka zamiennik delphi (po 50k km) z 10.2022vs 10.2023 teraz założona
Wnioski, wg mnie za wysoka temperatura wewnątrz styku, pogarsza się jakość połączenia i kółko się zamyka.
Użyte żarówki hb3 to standardowe Narva.
Na Allegro są „ceramiczne” kostki, ale wątpię, temperatura po pinie przegrzeje przewód przy kostce.
Wg mnie musimy zastosować inne żarówki, może konstrukcja będzie nieco inna, może inaczej odprowadzają temperaturę - nie na kostkę.
Może ledowe "Narva HB4 24 W 18038", może posiadają niższą temperaturę pracy..
To auto jeździ praktycznie tylko w nocy - więc na światłach, ostatni rok 50k km i kostki spieczone, przewód odpadł.
A możne dotyczy tylko pierwszych roczników Sportage QLE, moja lampa ma datę 12.2015 (auto z 2016), gdybanie że może inaczej temperatura się cyrkuluje
A jakie sa wasze roczniki i przy jakich żarówkach kostki się podtopiły?
pozdrawiam, Marian