Dzień dobry, czy ktoś spotkał się z problemem spękania wtyczek do żarówek HB3 i ich wymianą?
Jeśli tak to czy możecie powiedzieć jak takie wtyczki znaleźć w Internecie do kupienia? Oraz czy ich wymiana jest na zasadzie plug&play czy będę musiał grzebać w instalacji.
Pozdrawiam
Popękane wtyczki do żarówek HB3 - wymiana
Re: Popękane wtyczki do żarówek HB3 - wymiana
Jak mam taką samą sytuację co Ty. Jak rozwiązałeś problem?
Re: Popękane wtyczki do żarówek HB3 - wymiana
Cześć, tez mam problem z przegrzewaniem się kostek od żarówek hb3. I to recydywa.
Sportage Qle, 2016r.
Pierwsze stopienie (org kostki hb3):
- przebieg ok 150k km, 23.10.2022r, jedna całkiem upalna druga strona po miesiącu.
ASO nie oficjalnie”problem znany” ale żarówki nie u nich wymieniane, stad gwarancja nie uwzględnia. Proponowali wymianę całego reflektora odpłatnie(..)
Kupiłem na cito nowe kostki hb3, markowe delphi, wyglądały solidniej od org.
Drugie stopienie:
- przebieg ok200k km, znalezione 07.10.2023r, podobnie jedna strona całkiem, w drugim reflektorze kostka podtopioną ale działa. Kupiłem ponownie jak wcześniej delphi w sklepie z elektrotechnika samochodowa, mam obok domu, ale nowe delphi już słabszej jakości niż rok temu, plus przewody cieńsze itd.
Wnioski, wg mnie za wysoka temperatura wewnątrz styku, pogarsza się jakość połączenia i kółko się zamyka.
Użyte żarówki hb3 to standardowe Narva.
Na Allegro są „ceramiczne” kostki, ale wątpię, temperatura po pinie przegrzeje przewód przy kostce.
Wg mnie musimy zastosować inne żarówki, może konstrukcja będzie nieco inna, może inaczej odprowadzają temperaturę - nie na kostkę.
Może ledowe "Narva HB4 24 W 18038", może posiadają niższą temperaturę pracy..
To auto jeździ praktycznie tylko w nocy - więc na światłach, ostatni rok 50k km i kostki spieczone, przewód odpadł.
A możne dotyczy tylko pierwszych roczników Sportage QLE, moja lampa ma datę 12.2015 (auto z 2016), gdybanie że może inaczej temperatura się cyrkuluje
A jakie sa wasze roczniki i przy jakich żarówkach kostki się podtopiły?
pozdrawiam, Marian
Sportage Qle, 2016r.
Pierwsze stopienie (org kostki hb3):
- przebieg ok 150k km, 23.10.2022r, jedna całkiem upalna druga strona po miesiącu.
ASO nie oficjalnie”problem znany” ale żarówki nie u nich wymieniane, stad gwarancja nie uwzględnia. Proponowali wymianę całego reflektora odpłatnie(..)
Kupiłem na cito nowe kostki hb3, markowe delphi, wyglądały solidniej od org.
Drugie stopienie:
- przebieg ok200k km, znalezione 07.10.2023r, podobnie jedna strona całkiem, w drugim reflektorze kostka podtopioną ale działa. Kupiłem ponownie jak wcześniej delphi w sklepie z elektrotechnika samochodowa, mam obok domu, ale nowe delphi już słabszej jakości niż rok temu, plus przewody cieńsze itd.
Wnioski, wg mnie za wysoka temperatura wewnątrz styku, pogarsza się jakość połączenia i kółko się zamyka.
Użyte żarówki hb3 to standardowe Narva.
Na Allegro są „ceramiczne” kostki, ale wątpię, temperatura po pinie przegrzeje przewód przy kostce.
Wg mnie musimy zastosować inne żarówki, może konstrukcja będzie nieco inna, może inaczej odprowadzają temperaturę - nie na kostkę.
Może ledowe "Narva HB4 24 W 18038", może posiadają niższą temperaturę pracy..
To auto jeździ praktycznie tylko w nocy - więc na światłach, ostatni rok 50k km i kostki spieczone, przewód odpadł.
A możne dotyczy tylko pierwszych roczników Sportage QLE, moja lampa ma datę 12.2015 (auto z 2016), gdybanie że może inaczej temperatura się cyrkuluje
A jakie sa wasze roczniki i przy jakich żarówkach kostki się podtopiły?
pozdrawiam, Marian
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika