Załączanie obiegu zamkniętego

Wszystko o elektryce i elektronice w KIA Sportage.
marcinch
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 23 sie 2016, 15:11
Czym jeżdzę: KS IV 1.6 GDI + TE1

Załączanie obiegu zamkniętego

Postautor: marcinch » 09 sty 2017, 09:33

Mam pytanie odnośnie przycisku obiegu zamkniętego. Do tej pory we wszystkich samochodach gdy pracowała automatyczna klimatyzacja mogłem ten włącznik załączyć. W mojej K mam wrażenie, że działa dosyć przypadkowo albo według jakieś logiki, której nie znam. Raz po odpaleniu auta mogę załączyć ten obieg innym razem nie, dopóki silnik nie osiągnie temperatury około 60 stopni. Dodatkowo już trzy razy waliło z klimatyzacji grzaną gumą po osiągnięciu temperatury przez silnik.

snajper
Uzależniony
Posty: 230
Rejestracja: 19 kwie 2016, 13:56
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV L 1.6GDI

Re: Załączanie obiegu zamkniętego

Postautor: snajper » 09 sty 2017, 14:07

U mnie też już się zdarzyło że czuć było spalenizną z nawiewów.

aro121
Uzależniony
Posty: 208
Rejestracja: 07 kwie 2016, 22:45
Czym jeżdzę: KIA

Re: Załączanie obiegu zamkniętego

Postautor: aro121 » 09 sty 2017, 14:56

Jest tu automatyka związana z nagrzewnicą PTC (elektryczne wspomaganie nagrzwania auta) oraz czujnikiem parowania szyb. jeżeli wyłączysz klimę klawisz działa jak należy.

Kiedy PTC działa na 3 biegu nie zamnkiesz obiegu.
Jeżeli czujnik wykryje zaparowanie szyby obiegu nie zamkniesz - odparowanie szyb ma priorytet.


Tak na szybko - wszystko jest w instrukcji.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Załączanie obiegu zamkniętego

Postautor: Owca007 » 09 sty 2017, 15:53

Też to właśnie sobie przeczytałem z ciekawości :).
I jest tak jak poprzednik napisał, safety first :D.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „ELEKTRYKA”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap