Strona 1 z 1

Hamulec ręczny - regulacja

: 30 maja 2018, 10:23
autor: vic1
Może sie komuś przyda, ja miałem taki metaliczny stuk po zaciągnięciu ręcznego podczas wysiadania, po naciągnięciu linki -cisza :

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 30 maja 2018, 19:18
autor: Tom16v
Mam taki wlasnie metaliczny odglos jak zaciagne reczny od kilku dni i się zastanawiałem co jest.
Ile mniej wiecej obrotow ta śruba podkręcić?
Dzieki kolego za info .

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 04 cze 2018, 11:44
autor: vic1
u mnie wystarczyły 2-3 pełne obroty

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 06 cze 2018, 08:42
autor: pierwoszow
Przyda się .Dzięki

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 19 maja 2021, 07:38
autor: marmur
Gdzie dokonać regulacji hamulca ręcznego? Wyświetla mi się sam tekst więc nie można wywnioskować.

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 19 maja 2021, 08:42
autor: diselboy
fachowo powinno się na tarczo bębnie, z opisu Kolegów sądzę (ilość obrotów śrubą), że zrobili to przy dźwigni ręcznego w tunelu. w trójce dostęp przez podłokietnik.

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 19 maja 2021, 16:44
autor: marmur
Tylko że ja mam IV-kę. Owszem jest w podłokietniku pod dywanikiem okienko, ale widać tylko jakiś plastik z napisem HPB, nie wiem czy to można jakoś zdjąć? Odnośnie tarczobębnów to regulację wykonać na jednym czy obu tylnych kołach?

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 19 maja 2021, 17:14
autor: diselboy
musisz sprawdzić jaka jest siła hamowania na każdym i wtedy ewentualnie jedno podkręcić. Ja podniosłem tył (cały, postawiłem na kobyłkach) zdjąłem koła i zaciągnąłem ręczny na 3 ząbek i sprawdzałem czy jestem w stanie obrócić oba koła z taką samą siłą, to co szło lżej podkręcałem regulatorem aż uzyskałem w miarę jednakowe opory przy próbie obrotu. Z ręki jest to ciężko zrobić, pomagała mi półmetrowa listwa zapierana o śruby piasty, oba koła obrót w tą samą stronę. No i oczywiście po zabiegu spuszczamy ręczny i sprawdzamy czy koła obracają się swobodnie (czy ręczny nie blokuje) jeśli tak to popuszczamy delikatnie regulację o jeden lub więcej "ząbków" w zależności od potrzeby ciągle sprawdzając oba koła. Wiem , żmudna robota ale w godzinę idzie się wyrobić.

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 19 maja 2021, 17:40
autor: marmur
Dzięki, jutro jak pozwoli pogoda to popróbuję :)

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 18 cze 2021, 06:49
autor: pierwoszow
Ja u siebie podkręciłem śrubę pod łokietnikiem i jest Ok

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 16 wrz 2023, 12:52
autor: truno
jak się dostać do śruby regulacyjnej hamulec ręczny w KS 4 ?

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 17 wrz 2023, 19:22
autor: diselboy
Pewnie jak w trójce przez podłokietnik. Ale to tylko podciąganie linki, prawdziwa regulacja na tarczo - bębnach.

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 17 wrz 2023, 20:23
autor: Piejar
Regulacja ma tarczobebnach faktycznie jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Odkrecasz koło znajdujesz na bębnie gumową zaślepkę, wyjmujesz ją I ustawiasz bęben otworem na dół. Jak poświecisz do dziurki latarką widać taką tulejkę z zębami - za pomocą śrubokrętu i zębów kręcisz tulejką tak aby rozeprzeć szczęki od dołu. Kierunek trzeba wybadac empirycznie. Za ich rozpieranie od góry odpowiada linka. Kiedy zakres regulacji przez skracanie linki się kończy trzeba właśnie rozpierac szczęki od dołu. Trochę walczyłem z tym w moim i30 i ceedzie i wychodzi mi na to że warto obserwować w dziurze podłokietnika czy napinanie linki idzie równo. Jeżeli nierówno to jedyny sposób podciągnięcia słabej strony jest opisany powyżej. Generalnie dojście do wnętrzności ręcznego jest upierdliwe bo wymaga zdjęcia jarzma zacisku. Przy podejściu warto kupić nowe szczęki aby je od razu wymienic. Kolejne rozbieranie to babranina. Miałem sytuację jednostronnego wytarcia szczęk, wygnicia tarcz kotwicznych, zacinania się rozpórki hamulca (hamulec nie odbija skutecznie) ale sprężynki i rozpórka jakiś się nie degradują - trzeba poczyscic i dalej działają.

Re: Hamulec ręczny - regulacja

: 05 mar 2024, 20:38
autor: Marcusxxl
Odgrzeje kotleta, ale uznałem że ta wiedza przyda się potomnym. Sam szukając informacji trafiłem tutaj i nie znalazłem odpowiedzi. Udało mi się to dopiero poprzez filmik na YT.

Otóż w KSIV regulacja linki przy dźwigni jest realizowana przez okienko w przedniej ściance schowka pod podłokietnikiem, a nie w "podłodze" jak w KSIII gdzie znajduje się tylko wspominana wyżej zaślepka z napisem HPB.