Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 19 lut 2023, 11:22

Mam problem z KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI / 2016
Mianowicie chodzi o odpalanie po dłuższym postoju / nocy / dnia / generalnie zimnym silniku, odpala od strzała lecz pierwsze 10/15 s nierówna praca silnika, dzieje się tylko wtedy gdy temperatura spada poniżej 5 st.C >>>
Wizyta u mechanika, kasa wydana i żadnej poprawy:
- wymiana świec żarowych x 2 / pierwsze założone 11 V zmiana na 5.4V ( podobno na pierwszy montaż takie do tego modelu były )
- wtryski sprawdzone ( wykręcone, podobno przekazane do firmy specjalizującej się w regeneracjach - wymiana końcówek, stwierdzono możliwość przycinania się ) dość dziwne stwierdzenie...no ale...
Auto nadal kuleje rano żadnych efektów, nie wiem co dalej robić, wszystkie diagnozy postawione przez mechanika błędne...kasa wydana
Jeżeli miał ktoś podobny przypadek, proszę o pomoc , poradę... Dziękuję :(

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 19 lut 2023, 17:13

No z tymi świecami to niezła ciekawostka. Muszą być takie na jakie jest przygotowana instalacja. Jaki to kod silnika?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: automaciek » 19 lut 2023, 17:46

Koledze wsadzili byle co, a później te co trzeba....

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 19 lut 2023, 21:27

Srogi Luśnia od HDi twierdził że większość problemów to układ powietrza a nie paliwa. Ale wszyscy najchętniej łapią się za wtryski. Jeżeli wyznacznikiem jest temperatura to ja porządnie posprawdzalbym czujnik płynu chłodzącego. Ale nie wymiana tylko sprawdzenie wskazań - DIAGNOSTYKA. Pamiętaj że wymieniając czujnik nie wymieniasz wiązki ani złącz - vide dzisiejsze naprawy nie do naprawy na tvn turbo.
Temp płynu chłodzącego ma znaczący wpływ na dawkowanie paliwa.
Ciekawostka z jakiegoś forum: okazało się że gość miał sprawne świece ale połączenie między linką przewodu zasilającego a aluminiową listwą która szynuje zasilanie świec było źle zagniecione i tam było X wolt spadku napięcia. Niuans trudny do znalezienia. Takie rozwiązanie jest właśnie stosowane w Hyundaiach i Kia. W niektórych autach nie ma takiej szyny aluminiowej a są przewody z oczkami.
Dodatkowo, z elektrochemii, wynika że połączenia miedziano-aluminiowe bardzo korodują i tworzy się warstwa tlenków. A tlenek glinu jest pono dobrym izolatorem

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 19 lut 2023, 22:53

U mnie wyglądało to tak...
https://youtu.be/TQrmniFYveA
Mój filmik. Wymieniłem w kii 4 świece, tylko ori, bo chcąc zakupić samemu nie mogłem ustalić jakie są (dwa rodzaje byly) Poprosiłem o stare i sprawdziłem je, 2 w ogóle nie pracowały.
Dodatkowo kilka dni temu, mój temat z check engine, uwalony przewód czujnika ciśnienia powietrza. I szukając rozwiązania tego problemu natrafiłem na wiele tematów padających klap wirowych w układzie dolotowym.(ale to raczej będzie dawać długofalowy problem z obrotami silnika. Patrzyłeś czy występuje jakiś błąd?
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 08:15

- Kod silnika QLE
-F5D41
-M66ZZ1
1,7 CRDI / 85 kW / 117 KM

Jeżeli chodzi o świece, to właśnie rok temu były wymieniane i teraz również poprosiłem o sprawdzenie, co się okazało ( dwie świece prawie jak nowe ) dlatego po głębszej analizie i informacji ze sklepu KIA zakupiono i wymieniono na świece 5,4V z 11V

Napięcie - po pierwszym odpaleniu ( jak skompresuje nagranie to załączę lub dam linka YT ) tak jakby w pierwszej fazie nie miał tego uderzenia i wtedy właśnie jest nierówna praca przez około 20 s i napięcie tylko 11V po tym czasie po malutku wkręca na 13,5 V , czy jest takie prawdopodobieństwo, iż może to być od elektryki ( alternator, regulator, akumulator )

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 08:19

Piejar pisze:No z tymi świecami to niezła ciekawostka. Muszą być takie na jakie jest przygotowana instalacja. Jaki to kod silnika?

Witam
- Kod silnika QLE
-F5D41
-M66ZZ1
1,7 CRDI / 85 kW / 117 KM / 2016 rok , świece zamontowałem ( ORYGINAŁ YURA 5.4V ŚWIECA ŻAROWA KIA 367102A900 )

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 08:21

Czestek1 pisze: Patrzyłeś czy występuje jakiś błąd?

Tak sprawdzone auto, żadnych błędów nie ma, a tak jak pisałem świece ( ORYGINAŁ YURA 5.4V ŚWIECA ŻAROWA KIA 367102A900 )

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 11:49

https://youtu.be/ETsBMgHtjtU ( filmik z odpalenia, akumulator świeżo po ładowaniu 7 godz. - rozruch po 7 godz przy temperaturze 2 st.C )

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 20 lut 2023, 14:00

Troszkę trudno ocenić bo w nowocześniejszych autach jest moduł zarządzania napięciem (prądem) ładowania akumulatora i tam napięcie ładowania nie jest "stałe" tzn nie ustala się od razu na 14,4 V (około oczywiście). Pisząc o napięciu miałem na myśli napięcia na akumulatorze ale napięcie na świecach żarowych. Pewno trochę trudniej tam się dostać. Poszukam i spróbuję uściślić
Edit: chodzi o napięcie na tej szynie. Nawet nie na kostce ale właśnie na samym zacisku świecy. Żeby to zmierzyć nie potrzebujesz włączać silnika. Wystarczy przekręcić kluczyk i powinno być te 5,4V. Jeżeli napięcie jest ok i świece są nowe (sprawne) to wątek świec żarowych możnaby wykluczyc.


https://drive.google.com/file/d/1s3U5H2 ... p=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1s7YvlP ... p=drivesdk

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 20 lut 2023, 14:25

Sprawdź opór świec, listwę która pokazał kolega wyżej i połączenia elektryczne. Bo masz coś poknocone z tymi świeczka i.
Ktoś wymienil, ktoś zamienił a tak naprawdę nie wiadomo co tam wsadzone. Nie ma znaczą też że one w pełni działają prawidłowo.
sportage QLE 1.7 crdi 116KM to D4FD.
QLE model samochodu. Te podane przez ciebie to stosowane w tucsonie. Nr świec yura 5.4V prawidłowy, widziałeś jak je wkładal mechanik, sam je wymieniłeś?
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 16:18

Nie widziałem właśnie jak montowali lecz sam kupiłem w sklepie KIA i przekazałem do montażu. Auto schodzi ponownie na reklamacje tym razem zobaczymy / ostatnie podejscie mam nadzieję że dojdą od czego to może być lub czego nie zrobili lub co zrobili nie tak. Przydadzą się wszystkie wskazówki.
Lecz sprawdzę to napięcie jakie tam się dostaje, spróbuję na wszystkich, zobaczę jakie dojście.
A może być tak , że napięcie na listwie jest inne? Niż 5.4V

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 20 lut 2023, 18:07

Coś czyli modul/przekaznik steruję praca świec. On również może zostać uszkodzony. Może za krótko rozgrzewać, dawać inne napięcie niż wymagane, przepalić ją. Wszystko jest mozliwe.
Tak już zaczynając od początku to świeci się na desce spirala od grzania świec? (bo w komorze silnika jest 80A moduł od ich pracy)
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 20 lut 2023, 18:40

Tak świeci się spiralka od świec jakieś 2-3 s max
Listwa będzie zmierzona jeszcze raz ponieważ podobno napięcie było na niej 11V ale podobno.

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 20 lut 2023, 21:33

Spiralka na desce świeci ile swieci ale napięcie na swiece niejednokrotnie jest podawane przez kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika (kilkufazowe grzanie).
Jeżeli na tej szynie jest 11V no to ja już, sorki, ale nie wiem o co kaman.
Trzeba pamiętac o tym, że układ grzania świec żarowych to układ wysokoprądowy tzn:
1. rezystancja samych świec jest rzedu ułamka ohma więc jest niemierzalna typowymi miernikami,
2. typowo świece mierzymy na przejście - ma zero ohm/przejście na mierniku - dobra,
3. Kazda rezystancja rzędu ułamka ohma w układzie doprowadzającym prąd do swiec będzie ograniczała prąd swiecy - jak gdzieś masz 1 ohm na połączeniu to jest to kilkakrotnie większa rezystancja niż samej świecy,
4. Trzeba pamietać ze obwód zasilania świec to nie tylko przekaźnik. To jest: biegun akumulatora, klema, złącze kabel - klema, wszystkie złącza na układzie rozdziału napięcia (skrzynka, bezpiecznik), wytczka przekaźnika swiec, przekaźnik, kabel przekaźnik-świeca, styk plusowy świecy, złącze gwint-głowica, połączenie masowe głowicy z resztą silnika/karoserią, połączenie karoserii z klemą minusową, klema, biegun minusowy. Ile złącz pominłąem? Pewno kilka. Jeżeli rozrusznik dobrze kręci to klemy sa OK bo prąd rozrusznika większy niż świec ale zasilanie świec niekoniecznie musi przebiegać tą samą ścieżką co układ rozruchowy.

Przy okazji, dla pasjonatów długie wypracowanie nt świec żarowych..
https://intercars.com.pl/pliki/File/INT ... kcyjne.pdf

A jakie można mieć przygody ze świecami - epopeja, co prawda dotyczaca Mercedesa. I problemem była m.in zbyt słabe połączenie masy do silnika.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 4#19934624


Edit: wiedziałem że gdzieś to było [papa]
viewtopic.php?f=11&t=8191#p92691

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 21 lut 2023, 22:44

Dziękuję za wskazówki, na pewno się wszystkim przydadzą, działamy dalej...podzielę się wynikiem końcowym...

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 23 lut 2023, 18:15

To co pisałem wcześniej świece wyjęte z samochodu po 1 roku pracy:

https://ibb.co/zXNj5Lj

Problem nie rozwiązany, auto zmienia mechanika....

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 23 lut 2023, 18:31

Dwie lewe wyglądają bardziej świeżo niż te prawe.
Ty wymieniłeś rok temu tylko dwie sztuki? Czy jak, może teraz padły te kolejne dwie sztuki.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 23 lut 2023, 19:02

Wiesz jak to jest, ja zapłaciłem za wymianę 4 szt, to generalnie powinny być wszystkie wymienione.
Świece wszystkie 4 szt ze zdjęcia to Bosch 11v , udało mi się odczytać pod mikroskopem, niby te same, generalnie powinny być 5,4 v i takie teraz zakupiłem i powinny być w silniku zamontowane to co pisałem wcześniej, nie wiem już o co chodzi w tym wszystkim.
Będzie wszystko od początku sprawdzane w ASO.

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Mundek28 » 23 lut 2023, 22:42

To ASO oni wiedzą ale nie powiedzą a skasują.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 24 lut 2023, 01:28

No właśnie, pisałeś o yura teraz wyjęte bosch. Nie wiadomo o co chodzi. Świece może źle dobrane albo nie wymienione w ogóle były. A auto ewidentnie ma problem przy zapłonie, nim osiągnie temp w komorze spalania.
Ja przy tym samym objawie co ty, pojechałem do aso, zapłaciłem za wszystkie 4 sztuki z wymianą (jakieś 7 50zl) i problem od razu zniknął. S ty jeździsz po wymieniaczach i płacisz......
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap