Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 24 lut 2023, 06:08

No, mnie jeszcze dziwi wynik pomiaru napięcia zasilającego u ostatnich mechaników - 11V podczas gdy powinno tam być 5,4V. Czekamy na finał. Bo to wcale nie muszą być świece :ugeek:

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: automaciek » 24 lut 2023, 06:56

11V pod obciążeniem, czy przy odłączonych świecach?

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 24 lut 2023, 08:41

A jeszcze jedno pytanie, dotyczące przekaźnika/sterownika świec żarowych, poniżej załączam zdjęcie z forum gdzie opisywane są kolory szary/czarny.
https://ibb.co/tKX62Ms
Czarny 11v
Szary 5.4 v

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 26 lut 2023, 14:22

Listwa wymieniona, pomiar napiecia na listwie to 11V ( zalaczam film z pomiaru ) napiecie takie utrzymuje się okolo 20 s i spada do 1.5 / 2 V
Koleja ciekawostka:
Po zamontowaniu swiec i listwy, robiąc pomiar wychodzi około 10V i spada momentalnie do 1.5/2V nie trzyma 20 s jak podczas pomiaru na listwie, czy to normalne?

https://youtu.be/ci4njpoduXA

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 26 lut 2023, 16:38

Że wzrostem temp. Żarnika rośnie jego opór, jak opór rośnie to spada prąd.
I=U/R, U=IxR, jakąś logika jest w tym pomiarze. Musisz pomierzyć rezystancję świec.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 26 lut 2023, 17:01

Eksperyment rozwija się :D . Pomiar na listwie "w powietrzu" wykazuje że jest to raczej system 11V a nie 5,4. Pewno taki jest włożony przekaźnik(?). Po podłączeniu do świec napięcie oczywiście musi spaść bo przez świece płynie prąd kilkudziesięciu amper co powoduje spadek napięcia na aku jak i na wszystkich drobnych rezystancjach w układzie zasilania świec. Moim zdaniem wszystko jest ok. Mam nadzieję że mając odkreconą listwę zasilającą sprawdziłeś sobie przejście wszystkich świec i że są ok. Rezystancja świec w miarę rozgrzania na pewno wzrośnie ale to nie ma tu większego znaczenia. Spadek napięcia do poziomu 1,5v świadczy o tym że przekaźnik nie grzeje już świec. Nie jest wykluczone że po włączeniu silnika napięcie na nich pojawi się ponownie - różne auta różnie sterują świecami. Moc grzania można czasem podejrzeć w obd jako parametr "Głów pług duty cycle" bodajże.

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 26 lut 2023, 17:32

Jeszcze przed wyjazdem auta do ASO podmienie świece na 11V bo takie byly zakupione jako pierwsze i zobaczymy jak auto bedzie się zachowywalo.
Krotkie podsumowanie wszystkiego:
1. Świece żarowe nowe ( 11V )
2. Wtryski sprawdzone na stole ( wykrecone i przekazane do sprawdzenia - wymiana koncowek etc. )
3. Wymieniona listwa zasilajaca świece żarowe
4. Napiecie obsługujące świece z listwy sprawdzine ( filmik )

To co przyszlo do glowy i udalo sie sprawdzić.
Wroce z odpowiedzia po wymianie świec na 11V jezeli chodzi o odpalanie i prace w pierwszej fazie.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 07 mar 2023, 13:05

Jak Twój problem został rozwiązany?
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 08 mar 2023, 14:40

Właśnie auto odebrane z Serwisu ASO KIA - auto sprawdzone, komputer, mechanika >> diagnoza:
Załączam zdjęcie, głównej przyczyny:
Totalnie zanieczyszczone sitko w pompie paliwa baku ( przed - po )
Auto testowane przy poniedziałkowych, wtorkowych mrozach po nocy ( brak problemu, praca równomierna )
Dodatkowo do przeczyszczenia całego układu serwis zastosował do pełnego baku preparat:
TUNAP 989 Cleaner
TUNAP 984 Protection

https://postimg.cc/Q9NKCk5S

Dodatkowo, zwrócono uwagę i zasugerowano czyszczenie kolektora ssącego
https://postimg.cc/PNwKjdXx
To wyzwanie biorę na weekend dla siebie ;)

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 08 mar 2023, 19:31

Życzę ci żeby to była prawdziwa przyczyna

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 08 mar 2023, 21:40

Jaki masz przebieg?
Ja też będę czyścił i siebie kolektor, ale jak będzie ciepło. Nawet zrobiłem (żeby odrobinę go mniej zanieczyszczać oil catch can) tylko jeszcze należałoby wyczyścić egr.

Instrukcja dla ciebie, do dzieła. (ps. Ja dzwoniąc do serwisu z zapytaniem czy mają jakąś procedurę/wykonują zabieg czyszczenie z nagaru układu dolotowego i zaworów usłyszałem, że pierwsze słyszą i nikt nigdy tego nie robił, że po co)

https://youtu.be/cUp2zR1fty8
I uważaj na klapki (również padają w crdi i innych układach)
https://youtu.be/CZ2d_1MgrXo
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 08 mar 2023, 22:45

Piejar pisze:Życzę ci żeby to była prawdziwa przyczyna

Raczej serwis wiecej niż powinien nie zrobil i zaplacilem za diagnoze problemu + preparaty, czyszczenie sitka nawet nie wiem bo na fakturze tylko bylo to wyszczególnione, może zbieg okolicznosci lecz na chwile obecną jest dobrze.

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 08 mar 2023, 22:51

Czestek1 pisze:Instrukcja dla ciebie, do dzieła.

Dziękuję za instrukcję, podrzucę zdjęcia przed i po.
Przebieg 154 000 tyś/ polski salon
Jeżeli chodzi o EGR to jak najbardziej, zobaczę jak to wszystko pójdzie, jak nie teraz to w niedługim czasie.

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 16 mar 2023, 06:51

Wracajac do tematu czyszczenia kolektora ssacego, kilka zdjęć z czyszczenia:
https://ibb.co/mHm5zKJ
https://ibb.co/Z827N0C
Po czyszczeniu:
https://ibb.co/9qcKBJ1

Instrukcja wyslana wyżej przez kolege bardzo pomogla, nie jest to takie straszne do zrobienia we wlasnym przydomowyw warsztacie, jezeli bedzie miał ktoś pytania odnośnie potrzebnych kluczy, kolejnosci etc... Chętnie odpowiem i pomoge.

Kolejna akcja EGR ..do zaplanowania

Na chwile obecną auto bez objawów z czym zwiazany był post.
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie wskazówki.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 16 mar 2023, 12:17

Sądzę, że mógłbyś stworzyć tutorial po polskiemu, bo niby nikt tego nie robi i nic się nie dzieje - według kii, to syfu jest od groma. Czym jaka chemia środki, użyłeś? I czy robiłeś też coś przy gniazdach zaworowych.... Teraz jest elegancko. :czujnik: myślę,,że to był już ostatni dzwonek dla tej roboty bo klapy przy 200 tys chyba by stanęły, albo poodpadały i tłoku by je zmielily.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Adamek33
Nowy
Posty: 23
Rejestracja: 19 lut 2023, 11:09
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV / 1.7 CRDI /2017

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Adamek33 » 24 mar 2023, 07:56

Jeżeli będę czyścił EGR to zrobię, z czyszczenia kolektora nie mam filmu, jeżeli chodzi o preparaty narzędzia potrzebne do przeprowadzenia całej akcji:
Środki jakich używałem:
Tenzi Gran Smog - preparat do mycia ( 2 l ) - polecam
Mannol 9770
MA EGR - preparat do czyszczenia dysz/gaźników etc.
Silikon / uszczelka - jak na filmiku ( załączony we wcześniejszym poście )

Klucze:
Klucz nasadowy 10
Klucz nasadowy 12
Klucz 13 / plaski
Przedłużka do nasady krótka+ długa
Przedłużka do nasady ( na sprężynie )

Czyli bez żadnych dziwacznych i specjalistycznych narzędzi ( podstawy )
Kompresor ( raczej zalecany )
Szczoteczka wyciorek miedziany /stalowy cienki + szczoteczka ( może być do zębów )
Czas:
Wykręcenie 1.5h
Czyszczenie 2 h + moczenie 2h
Mycie końcowe na myjni
Suszenie - pozostawiłem na noc
Montaż ( na pełnym spokoju i kawie ) 2h

No i zdjęcia przed demontażem, by każdą kostkę wpiąć i mocowania były na swoim miejscu.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 02 maja 2023, 18:20

Stan filtra oil catch can, który zrobiłem z filtra fazy lotnej gazu, typ twister. To jest po 300km, około 2 łyżki stołowej olejowody. To wszystko odma puszcza w dolot, zasrywa egr, i cały kolektor z klapami i zawory. Nie wiem ile mimo oil catch przedmiotów staje się dalej ale na pewno jest tego syfu mniej, co zmniejszy późniejsze problemy. Oryginalnie filtr ma wkład, ale teraz go usunąłem. Cały zalany i bardzo zmalała jego przepuszczalność a dalej ciśnienie w silniku. Zajrzę za kolejne 3 stówy i ewentualnie dam taki czyścik do garów jak inni.
Załączniki
IMG_20230502_155355_resize_16.jpg
IMG_20230502_155355_resize_16.jpg (255.04 KiB) Przejrzano 2510 razy
IMG_20230502_155428_resize_14.jpg
IMG_20230502_155428_resize_14.jpg (211.06 KiB) Przejrzano 2510 razy
IMG_20230502_155452_resize_23.jpg
IMG_20230502_155452_resize_23.jpg (286.86 KiB) Przejrzano 2510 razy
IMG_20230502_155315_resize_85.jpg
IMG_20230502_155315_resize_85.jpg (275.37 KiB) Przejrzano 2510 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 03 maja 2023, 20:31

A to stan czystości turbo przed montażem oil catch. Przeraża mnie takie coś, a raczej następstwa tego. Całe to badziewie turbo tłoczy przez wszystkie elementy układu recylkulacji spalin, przez dolot do silnika, w dpf. Tragedia. Jutro zrobię aktualne foto mojego zestawu, w stanie ostatecznym, gdyż z uwagi na max maskowanie i estetykę elegl modyfikacji,
Załączniki
IMG_20230302_134207_resize_73.jpg
IMG_20230302_134207_resize_73.jpg (212.1 KiB) Przejrzano 2473 razy
IMG_20230302_133956_resize_77.jpg
IMG_20230302_133956_resize_77.jpg (220.79 KiB) Przejrzano 2473 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Czestek1 » 03 maja 2023, 20:39

Zestaw
Filtr EG spinner 16 mm
Waz fagumit paliwo/olej
Kilka opasek slimakowych i złączek do węży (można kupić lub pociaz rurkę miedziana i obrobić)

Stan pierwotny.
Ten igielit przy filtrze to tylko mój wymyśl, wizjer, chciałem sprawdzić czy coś idzie do filtra i wraca. Jest zbędny. Idzie czarna mgła, opar oleju i wody, na wyjściu tylko mgiełka o barwie lekko słomkowej.
Tak było na szybko przed dokupieniem kolanka silikonowego 90' do modów układów turbo tuningu, i końcowemu ułożeniu węży i kruccow filtra.
Załączniki
IMG_20230302_170739_resize_33.jpg
IMG_20230302_170739_resize_33.jpg (242.47 KiB) Przejrzano 2470 razy
IMG_20230302_170814_resize_49.jpg
IMG_20230302_170814_resize_49.jpg (219.04 KiB) Przejrzano 2472 razy
IMG_20230302_170800_resize_28.jpg
IMG_20230302_170800_resize_28.jpg (235.83 KiB) Przejrzano 2472 razy
IMG_20230302_170750_resize_89.jpg
IMG_20230302_170750_resize_89.jpg (251.17 KiB) Przejrzano 2472 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: MAJKI4MOZA » 04 maja 2023, 04:51

No powiem WOW! szacunek

Piejar
Uzależniony
Posty: 292
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Odpalanie - nierówna praca na zimnym silniki 1.7 CRDI

Postautor: Piejar » 04 maja 2023, 08:41

Pytanie, czy masz znaczne nadciśnienie pod pokrywą zaworów połączone z przedmuchem spalin? Tj czy postawiony korek wlewu oleju jako tako stoi czy jest zdmuchiwany? U siebie miałem silne przedmuchy z widoczną mgiełką z otworu korka, z powodu dwóch
wydmuchanych uszczelek pod wtryskiwaczami.
To również powodowało zwiększone wydmuchiwanie oleju do separatora odmy i układu dolotowego.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap