Wczoraj miałem parę spraw "na mieście" wróciłem i zaparkowałem w garażu.
Dziś wciskam przycisk, odpala i wywaliło ikonę check. Spieszyłem się więc pojechałem, ale trzy godziny potem myślałem co za cholera. Z czytałem błędy elm i takie, o...
Sprawdziłem czujnik ciśnienia powietrza i był cały zatkany nagarem. Delikatnie go oczyściłem i odsłoniłem na dnie dwa otwory wlotowe. Gniazdo wyglądało tak. Z pomocą urządzenia ssącego oczyściłem /odsłoniłem gniazdo czujnika uważając żeby nie wpadł do środka. Tylko co z tego jak tam jest sporo tego nagaru. Co radzicie w tym temacie?
Czujnik przy intercooler - CHECK ENGINE - rozwiązanie
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Czujnik przy intercooler - CHECK ENGINE - rozwiązanie
- Załączniki
-
- IMG_20230209_132649_resize_73.jpg (273.41 KiB) Przejrzano 2573 razy
-
- IMG_20230209_132659_resize_53.jpg (256.77 KiB) Przejrzano 2574 razy
-
- Screenshot_2023-02-09-11-39-33-854_com.ovz.carscanner_resize_50.jpg (147.8 KiB) Przejrzano 2576 razy
-
- Screenshot_2023-02-09-11-39-42-163_com.ovz.carscanner_resize_21.jpg (168.67 KiB) Przejrzano 2576 razy
-
- Screenshot_2023-02-09-11-39-46-148_com.ovz.carscanner_resize_94.jpg (161.88 KiB) Przejrzano 2576 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Sam czujnik MAP
Zadzwoniłem do serwisu z zapytaniem, czy mają jakąś procedurę, świadczą taka usługę usuwania/czyszczenia tego. Otóż nie, i nie spotkali się z tym żeby ktoś chciał lub robił coś takiego.
Poszperałem w internecie i wynika z tego, że może dojść do uszkodzenia klap wirowych. A nawet są oferowane kolektory po modyfikacji, gdzie plastikowe klapy zastąpiono metalowymi.
Co myślicie, Olać, próbować chemii czy na własną rękę dłubać i czyścić wszystko. Przebieg 83tys.
Zadzwoniłem do serwisu z zapytaniem, czy mają jakąś procedurę, świadczą taka usługę usuwania/czyszczenia tego. Otóż nie, i nie spotkali się z tym żeby ktoś chciał lub robił coś takiego.
Poszperałem w internecie i wynika z tego, że może dojść do uszkodzenia klap wirowych. A nawet są oferowane kolektory po modyfikacji, gdzie plastikowe klapy zastąpiono metalowymi.
Co myślicie, Olać, próbować chemii czy na własną rękę dłubać i czyścić wszystko. Przebieg 83tys.
- Załączniki
-
- IMG_20230209_132818_resize_14.jpg (250.39 KiB) Przejrzano 2572 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Ponownie wywaliło check engine. Błąd P0098 opisany jako p0098 intake air temperature (iat) sensor 2- circuit high input. Wcześniejszy kierunek czujnika na kolektorze okazał się błędny. Poszukałem głębiej w Google na azjatyckich i anglojęzycznych forach. Kierunek prowadził do czujnika na intercooler, pisali o częstym problemie w uszkodzeniu przewodów. I eureka! Jak to cholera możliwe aby w takim miejscu, na sztywnym połączeniu uwaliło przewód!
- Załączniki
-
- IMG_20230211_153949_resize_67.jpg (206.54 KiB) Przejrzano 2491 razy
-
- IMG_20230211_150306_resize_4.jpg (86.19 KiB) Przejrzano 2491 razy
-
- IMG_20230211_150209_resize_11.jpg (97.11 KiB) Przejrzano 2491 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Nie będę się ośmieszał, tracił czas, czekał tygodnie na wizytę w serwisie i sam to naprawię. Ruszyłem izolacje i peszel a przewód przerwał się całkowicie. Trzymał się tylko na części izolacji. Nie było w ogóle połączenia. Brak śladów co by to jakiś gryzoń uszkodzil.
Szkoda tylko, że nikt nie służył pomocą i wiedzą. Gnębiło mnie to 3dni i zabrało trochę nerwów. Żal mi bo Forum umiera. Pisze się tylko o pierdołach.
Szkoda tylko, że nikt nie służył pomocą i wiedzą. Gnębiło mnie to 3dni i zabrało trochę nerwów. Żal mi bo Forum umiera. Pisze się tylko o pierdołach.
- Załączniki
-
- IMG_20230211_153049_resize_27.jpg (161.17 KiB) Przejrzano 2490 razy
-
- IMG_20230211_153148_resize_60.jpg (231.27 KiB) Przejrzano 2490 razy
-
- IMG_20230211_153255_resize_57.jpg (191.72 KiB) Przejrzano 2490 razy
-
- IMG_20230211_153902_resize_13.jpg (266.96 KiB) Przejrzano 2490 razy
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Check engine mnie zaskoczył.
O widzisz !!! Dobrze , że napisałeś po detektywistycznym poszukiwaniu problem znaleziony. Zapewne jeszcze nie raz to się pojawi bo zapewne kable docięte na zero zapasu i od drgań czy naprężeń temperaturowych się urywają. A forum właśnie do takiego dzielenia się wiadomościami i rozwiązaniami powinno służyć. AVE TY !!!
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Bob38
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 22 lip 2017, 05:45
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.7 crdi DCT Business Line JBL
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Czestek1 pisze: Szkoda tylko, że nikt nie służył pomocą i wiedzą. Gnębiło mnie to 3dni i zabrało trochę nerwów. Żal mi bo Forum umiera. Pisze się tylko o pierdołach.
Prawdopodobnie nikt z nas nie miał takiego przypadku, stąd brak informacji na forum. Całe szczęście, że są ludzie tacy jak Ty, którzy mają większą wiedzę i chęci aby znaleźć rozwiązanie, trudnych do diagnozy, przypadków. Bardzo dziękuję za wnikliwą analizę Twojego problemu, a przede wszystkim za znalezienie przyczyny i podzielenie się rozwiązaniem
Dobrego dnia wszystkim życzę
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Polutowałem, zaizolowałem opaską termok. Wymieniłem nawet pin we wtyczce. Wszystko działa, śladu brak, błąd nie powrócił.
Zawsze staram się sam coś zrobić, bo mam przekonanie, że nikt mi nie zrobi tak dobrze, jak ja sam sobie
Oddanie auta czy czegokolwiek do naprawy to ostateczność gdy brakuje mi narzędzi i możliwości/wiedzy aby problem rozwiązać.
Zawsze staram się sam coś zrobić, bo mam przekonanie, że nikt mi nie zrobi tak dobrze, jak ja sam sobie
Oddanie auta czy czegokolwiek do naprawy to ostateczność gdy brakuje mi narzędzi i możliwości/wiedzy aby problem rozwiązać.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Szczerze podziwiam, talent i zamiłowanie do inżynierskiej pracy + umiejętności analityczne.
A co do urwanego przewodu w tym miejscu, to moim zdaniem gdzieś na wczesnym etapie (montaż) uszkodzenie czerwonego przewodu, doprawione przez zmęczenie materiału - drgania i naprężenia. Czarny przewód jest OK, czyli miały nierówne warunki "życia" od początku.
A co do urwanego przewodu w tym miejscu, to moim zdaniem gdzieś na wczesnym etapie (montaż) uszkodzenie czerwonego przewodu, doprawione przez zmęczenie materiału - drgania i naprężenia. Czarny przewód jest OK, czyli miały nierówne warunki "życia" od początku.
Re: Check engine mnie zaskoczył.
No właśnie. Gdzie nasz Automaciek? Przeca to problem z jego dziedziny. Chociaż on pewnie by Cię Czestek wysłał do czytania instrukcji.
A na cholerę mi jakiś podpis...?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Czestek, zaktualizuj tytuł posta, żeby był bardziej konkretny i pomagał innym odnaleźć pomoc w przypadku podobnych problemów.
Automaciek pewnie po prostu wiedzę stosuje w praktyce czyli zajęty pracą No albo wreszcie na urlopie, odpoczywa korzystając z "okołowielkanocnego" czasu
Automaciek pewnie po prostu wiedzę stosuje w praktyce czyli zajęty pracą No albo wreszcie na urlopie, odpoczywa korzystając z "okołowielkanocnego" czasu
- Czestek1
- Nasz Człowiek
- Posty: 407
- Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
- Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Szczerze to nie wiem jak zmienić tytuł.
Nie mam żadnego talentu, tylko zawzięcie żeby coś ogarnąć samemu. Oszczędność czasu i pieniędzy (od małego się kombinowało, żeby coś zdobyć, naprawić, dętki wymienić, rower poskladac od kogoś i drzeć kolana łokcie na żużlu) teraz jak się pracuje to można sobie na to pozwolić, tylko po co, kiedy można spróbować
Nie mam żadnego talentu, tylko zawzięcie żeby coś ogarnąć samemu. Oszczędność czasu i pieniędzy (od małego się kombinowało, żeby coś zdobyć, naprawić, dętki wymienić, rower poskladac od kogoś i drzeć kolana łokcie na żużlu) teraz jak się pracuje to można sobie na to pozwolić, tylko po co, kiedy można spróbować
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 888
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Check engine mnie zaskoczył.
Czestek1 pisze:Szczerze to nie wiem jak zmienić tytuł.
Od czego są moderatorzy Tytuł zmieniony.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Re: Czujnik przy intercooler - CHECK ENGINE - rozwiązanie
W sumie to przydałby się taki jakby FAQ. Topiki z rozwiązaniami róznych problemów w jednym dziale. Nikt nie mógłby tam zakładać nowych topików, a modki by tam wrzucali takie właśnie posty, które są pomocne i warte uwagi. Wtedy łatwiej było znaleźć odpowiedź, jakby ktos miał problem.
A na cholerę mi jakiś podpis...?
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika