Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 17 lut 2022, 22:36

Panowie, rozpisujecie się nie na temat... Chodzi o problem, nie zasada działania etc. Jeśli chcecie pisać o skrzyni to jest wiele wątków w tym temacie, tam piszcie....

Usterka znanana w KIA ASO,... Krótko i na temat...
Radek

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 17 lut 2022, 22:47

sorki

Rox
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 25 lip 2021, 19:19
Czym jeżdzę: Sportage IV 2021 Black Edition 1,6 T-GDI 7DCT

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Rox » 18 lut 2022, 00:00

Problem z DCT jest znany i zaklinanie rzeczywistości na nic się zda. Mam w firmie sporo ceedów z tą skrzynią i w każdej jest to samo. Wachlowanie 6-7 na tempomacie i sporadyczne trzęsienie budy, kiedy nie zdąży zredukować. @automaciek, możesz się z tym nie zgadzać, ale problem jest. Ta skrzynia nie jest dopracowana i są dużo lepsze od niej. Tyle w temacie. Gdyby nie fakt, że w każdym z ponad 20 aut KIA, jakie mamy, problem jest dokładnie ten sam, to bym pewnie nie pisał, że TTTM. Ale jednak. Co nie znaczy, że jest OK.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 18 lut 2022, 07:33

Jeśli chodzi o wachlowanie 6-7 to też tak mam przy bodajże 140 km/h. Natomiast chrobotanie, jak to nazwałeś ma wysokim biegu to niespotykane. Jest biuletyn z rozwiazaniem na odglosy przy przełączaniu na niskich biegach i energicznym przyspieszeniu, stąd moja prośba o jakiekolwiek nagranie

Awatar użytkownika
woolf
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2021, 17:24
Czym jeżdzę: kia sportage IV, 1.6 TGDI, 7DCT, M line

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: woolf » 18 lut 2022, 09:32

Cześć, w innym wątku jest link do nagrania:

https://streamable.com/0csdlr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 19 lut 2022, 07:26

Chodziło mi o odgłos u @Roxa przy redukcji z 7.
Bo odgłos z filmiku to jest mi znany jeszcze z VAG.

Rox
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 25 lip 2021, 19:19
Czym jeżdzę: Sportage IV 2021 Black Edition 1,6 T-GDI 7DCT

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Rox » 19 lut 2022, 18:12

Maćku, chwilowo wypadłem z obiegu, dochodzę do siebie po operacji. Jak wskoczę za kółko, to postaram się to nagrać.

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 20 lut 2022, 13:57

automaciek pisze:Chodziło mi o odgłos u @Roxa przy redukcji z 7.
Bo odgłos z filmiku to jest mi znany jeszcze z VAG.

@automaciek, wiesz czym może być spowodowany ten odgłos z filmiku? Bo mam identyczny. Czy można z tym jeździć bo w sumie mi nie przeszkadza ale wolałbym nie pogłębić jakiejś awari...

@never_again, pisałeś że przesłałeś ten filmik do ASO. Czy raczyli odpowiedzieć?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 20 lut 2022, 14:06

To terkotanie, podczas przyśpieszania na wysokich biegach, powiązane z wypadaniem zapłonów na 2 i 3, lub 1 i 4 cylindrze to rezonans koła dwumasowego ( nie jest to objaw uszkodzonego koła, tylko nałożenie się kilku parametrów pracy). Trzeba wykonać aktualizacje oprogramowania, jeśli nie ustąpi to wymiana.....

Rox
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 25 lip 2021, 19:19
Czym jeżdzę: Sportage IV 2021 Black Edition 1,6 T-GDI 7DCT

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Rox » 20 lut 2022, 17:19

Możesz podać wersję poprawionego softu?

Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 20 lut 2022, 21:28

Maciej jak możesz podaj wersję softu i jeśli masz możliwość sprawdzenia jaki soft jest w Black Edition 2021?
Radek

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 20 lut 2022, 21:58

Aktualizacja dotyczy raczej starszych niz RM21 egzemplarzy. Jak nie zapomnę to wrzucę najnowsze SW dla T-GDI DCT.

Przykladowy soft najnowszy: TQLE0EC06FF01H0K, ale każda wersja ECM ma przyporządkowane ID.

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 26 lut 2022, 22:16

Cześć, przepraszam że dopiero teraz daję znać, ale dopiero teraz mam jakieś wieści.
Auto trafiło na serwis trzeci raz z tą samą usterką. Przejechałem się z pracownikiem serwisu i pokazałem tę usterkę.

Pół czwartku i cały piątek szukali przyczyny - bezskutecznie. Odebrałem auto na weekend, ponieważ jest mi potrzebne. Na sam koniec usłyszałem, że jednym z pomysłów jest zaktualizowanie/reset softu/komputera jakkolwiek to zwać.

Przejechałem na razie kilkanaście kilometrów i nie udało mi się ponownie wywołać tej usterki.
Jutro mam w planach zrobić około 150 km tym autem więc będzie miejsce na testowanie.

Jeżeli usterka się powtórzy - auto w poniedziałek rano wraca na serwis.
Jeżeli nie - wygląda na to że "tylko" soft był winowajcą.

Dziękuję wszystkim za pomoc, jeśli są chętni to oczywiście dam znać jak ta historia się skończyła.

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 04 mar 2022, 22:56

Jestem ciekawy jak się zakończyła historia bo mam podobne objawy. Czy aktualizacja softu pomogła?

Awatar użytkownika
woolf
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2021, 17:24
Czym jeżdzę: kia sportage IV, 1.6 TGDI, 7DCT, M line

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: woolf » 05 mar 2022, 21:33

Cześć,
Aktualizacja softu nie pomaga. Byłem 3 razy w serwisie:
1. Aktualizacja + reset ustawień
2. Reset bo już nie było czego aktualizować
3. Wymiana oleju w skrzyni na inny typ (nie wiem jaki)
Brak poprawy.
Jak czytam to problem dotyczy szczególnie rocznika 2021

W innych wątkach pisali o wymianie koła dwumasowego i chyba to jest jedyne rozwiązanie.
Niestety serwis mocno broni się przed tym.
Szkoda, bo wydając trochę pieniędzy na nowy samochód oczekuje się przyjemnej jazdy, a nie wizyt w serwisie, które nic nie wnoszą i próby udowodnienia, że „tak naprawdę to nie stanowi problemu”.
Jestem w stanie zaakceptować wiele niedociągnięć Kii, nawet spalanie 13l/100 km ale to drżenie jest ponad moje możliwości.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 16 mar 2022, 19:38

Update ode mnie:

Po aktualizacji softu problem zniknął na mniej więcej tydzień. Auto kolejny raz trafiło na serwis.
Koniec końców (podobno) okazało się, że winna jest uszkodzona dwumasa, z resztą tak jak niektórzy z Was w wątku sugerowali.

Auto wciąż jest w serwisie, po odbiorze dam znać czy to koniec tej "wspaniałej" przygody.

Lynx
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2022, 10:57
Czym jeżdzę: Sportage 2021 1.6 t-gdi GT Line 7 dct

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Lynx » 19 cze 2022, 11:12

Jestem nowy na forum i występuje u mnie ten sam problem. Od stycznia tego roku posiadam sportage GT Line 1.6 t-gdi 7 dct. Przy powolnym przyspieszaniu daje się odczuć drgania. Problem występuje sporadycznie od przebiegu ok 4.000 km.
Na chwilę obecną przebieg niecałe 12 tyś km.
Ciekaw jestem czy koledze never_again udało się rozwiązać problem? Jeszcze trochę a gwarancja na sprzęgło się kończy i chciałbym wiedzieć czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji?
Z góry dziękuję za odpowiedź

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 20 cze 2022, 11:36

Lynx pisze: Przy powolnym przyspieszaniu daje się odczuć drgania.

Masz tylko drgania? A jakiś hałas? Metaliczne terkotanie może?

Lynx
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2022, 10:57
Czym jeżdzę: Sportage 2021 1.6 t-gdi GT Line 7 dct

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Lynx » 20 cze 2022, 18:39

Zauważyłem tylko drgania, jednak zdarza się to raz na jakiś czas aczkolwiek czasem jest to przerazające. Dziś chciałem nagrać to podczas 2 godzinnej jazdy ale nie udało mi się wywołać objawu. Narazie staram się unikać tego objawu dociskając mocniej gaz lub redukując bieg manetkami. W trybie "sport" sytuacja nie ma miejsca... Boję się jedynie że koniec końcu coś niedobrego się stanie i trzeba bedzie bulić z własnej kieszeni :?

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 509
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 21 cze 2022, 12:58

Za niskie obroty. Chcesz oszczędzać na paliwie jeżdżąc na niskich obrotach? Oddasz te oszczędności w naprawach silnika.

Po prostu koło dwumasowe też ma określone możliwości kompensowania drgań i jeśli jest nimi non-stop katowane, to szybciej się zużywa. Tryb "sport" utrzymuje normalne=zdrowe obroty i prócz normalnej (wcale nie sportowej) dynamiki dodaje jeszcze dbanie o silnik.
Tak, jeśli będziesz jeździć na niskich obrotach to sytuacja będzie się powtarzać.

Lynx
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2022, 10:57
Czym jeżdzę: Sportage 2021 1.6 t-gdi GT Line 7 dct

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Lynx » 21 cze 2022, 18:28

Hmmm słowem nie wspomnaiłem o oszczędzaniu na paliwie...Nie po to kupiłem uturbioną benzyne żeby oszczędzać paliwo. Ale do rzeczy, czyli wnioskuję że jedynym rozsądnym rozwiązaniem jest jazda w trybie sport? Po co zatem tryb normalny? Ale ok, chyba uznać należy zatem, że "ten typ tak ma".
Dzieki


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap