Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
erns
Uzależniony
Posty: 281
Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
Lokalizacja: Poznań

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: erns » 13 sty 2022, 09:27

mariushg pisze:Jaki wpływ ma kierowca na aktualną wysokość obrotów przy skrzyni automatycznej/zautomatyzowanej?

I jeszcze jedno skrzynia DCT to klasyczna skrzynia dwusprzęgłowa z kołem dwumasowym tym samym łącząca zalety skrzyni ręcznej
i w pełni automatycznej.
Jednak nazywanie jej skrzynią zautomatyzowaną jest sporym nadużyciem bo takie skrzynie tzw. półautomatyczne mają kompletnie inną budowę i sposób działania :?

https://autokult.pl/8443,zautomatyzowan ... tomatyczna

Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 13 sty 2022, 09:53

Ja chciałbym ponowić pytanie czy koledzy rozwiązali problem ??? skoro założyli wątek to już po takim okresie powinni coś wiedzieć ? A jeśli nie to odezwijcie się na priv , abym mógł uzyskać więcej szczegółów, bo podobne objawy mam i ten sam rocznik 2021.
Radek

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 13 sty 2022, 13:24

Skrzynie DCT nie mają jednak wszystkich zalet skrzyń hydrokinetycznych a mają kilka istotnych wady skrzyń manualnych.

Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 13 sty 2022, 17:04

Panowie, dwumasa po 300km popsuć stylem jazdy, raczej nie może...
Raczej jest to jakaś wada tego elementu, auta z 2021. Pewnie więcej osób ma ten problem tylko nie ma ich na forum...
Radek

Awatar użytkownika
woolf
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2021, 17:24
Czym jeżdzę: kia sportage IV, 1.6 TGDI, 7DCT, M line

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: woolf » 17 sty 2022, 11:53

Potwierdzam u mnie ten sam problem. Pojawia się podczas delikatnego przyspieszania na 7 biegu od 80 km/h. Najczęściej na wzniesieniu. Serwis we Wrocławiu nie wie co to jest

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 17 sty 2022, 15:20

To jest SZNO (Syndrom Zbyt Niskich Obrotów - w sensie doboru ich do wysokiego biegu jak 6 czy 7).
Dwumasa strajkuje.
Ludzie, jaki sens jest przyspieszać od 80km/h na 7. biegu?? Co to ma dać? Przecież nie ma w tym nawet oszczędności paliwa, bo właśnie większą dawką paliwa silnik usiłuje zwalczyć opór przy zestawieniu 80km/h+7bieg

Był taki dowcip jak gospodarz zrobił eksperyment i 4 dni konia nie karmił, żeby oszczędzać i pokazać, że koń nie musi jeść...

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Czestek1 » 17 sty 2022, 15:30

W dieslu przy 80km/h mam jakieś 1800-1900 obrotow/min na 5 biegu (skrzynia 6mt) więc przy waszych 7DCT z T-Gdi ile macie obrotów, 1400? Elementy ruchome muszą aż trzeszczeć przy takich obciążeniach. Już dawno udowodniono, że ten eko driving (aby oszczędzić pół litra na sto) zabija auta.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
woolf
Nowy
Posty: 5
Rejestracja: 21 sie 2021, 17:24
Czym jeżdzę: kia sportage IV, 1.6 TGDI, 7DCT, M line

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: woolf » 18 sty 2022, 00:16

Panowie, nie chodzi o ecodriving. Przy normalnej jeździe nie zawsze jest potrzeba redukcji tylko spokojnego przyspieszenia gdy jedzie się np. za tirem.
Ten sam efekt mam na 5 biegu przy 60 km/h. Wszystko irytujące szczególnie przy jeździe w górach.
Jeździłem wieloma automatami, a ten problem jest tylko w Kii. Dodatkowo tempomat redukuje bieg z 7 na 6 przy delikatnym wzniesieniu. Niezależnie, czy jadę 100, 120 czy 150. Jazda bez tempomatu nie powoduje redukcji.
Coś najwyraźniej jest niedopracowane w roczniku 2021. Pojawiło się po przejechaniu 4 tys km

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Czestek1 » 18 sty 2022, 06:32

Ewidentnie ustawienia skrzynia/silnik są w kierunku ecodrivingu. Samo przez się 5 big i 60km/h jest destrukcyjne dla układu napędowego. Biorąc pod uwagę automat, normalnym byłoby gdyby dobrał do tej prędkości 4 a nie telepał się na tak wysokich biegach.
Zestrojone te auta chyba na samo destrukcyjne.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 15 lut 2022, 01:42

Jestem posiadaczem KS4 1.6 T-GDI 7DCT z 2021r. i zdaje się że mnie również dopadła opisywana tutaj usterka. Przy przyśpieszaniu na wysokim biegu (6 lub 7) i przy niskich obrotach czasami rozlega się krótkie metaliczne terkotanie/klekotanie i drży karoseria. Przebieg to zaledwie... 1000 km.

Czy komuś udało się zdiagnozować w serwisie przyczynę? Czy to możliwe że przy tak niskim przebiegu zużyłem już koło dwumasowe? :wmur: Obchodziłem się z autem delikatnie "jak z jajkiem", docierałem silnik zgodnie z instrukcją a tutaj taka porażka.

A może "ten typ tak ma"? W sumie każde auto jakie miałem, przy dodaniu gazu na za niskich obrotach bez redukcji biegu reagowało nieprzyjemnym chrobotem, stukiem aż trzęsła się karoseria co oznaczało konieczność redukcji biegu.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 15 lut 2022, 07:37

erns pisze:I jeszcze jedno skrzynia DCT to klasyczna skrzynia dwusprzęgłowa z kołem dwumasowym tym samym łącząca zalety skrzyni ręcznej
i w pełni automatycznej.Jednak nazywanie jej skrzynią zautomatyzowaną jest sporym nadużyciem bo takie skrzynie tzw. półautomatyczne mają kompletnie inną budowę i sposób działania :?
https://autokult.pl/8443,zautomatyzowan ... tomatyczna
Bzdurny artykuł, autor bełkocze coś raz o skrzyni półautomatycznej (automatyczne sprzęgło, ręczny wybór biegów), a raz o zautomatyzowanej. Trzeba też pamiętać o tym że skrzynie zautomatyzowane występują w dwóch wersjach, jedno i dwu sprzęgłowych. Jednosprzęglowe często stosowali francuzi, ale jazda tym to masakra.

Rox
Uzależniony
Posty: 151
Rejestracja: 25 lip 2021, 19:19
Czym jeżdzę: Sportage IV 2021 Black Edition 1,6 T-GDI 7DCT

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Rox » 15 lut 2022, 23:22

Fazer pisze:Jestem posiadaczem KS4 1.6 T-GDI 7DCT z 2021r. i zdaje się że mnie również dopadła opisywana tutaj usterka.

Niestety TTTM. Sporadycznie zdarza się, że skrzynia nie zdąży z redukcją i np. przycisnę na 7 biegu przy 60kmh i zachrobocze. Częściej jak silnik jest dobrze rozgrzany po kilkuset kilometrach. W trybie Sport nigdy nie ma to miejsca.
I proszę nie mówcie, że na wysokim przełożeniu się nie przyspiesza. To jest do cholery automat, ma zapinać adekwatne przełożenie i być gotowy do przyspieszenia w każdej chwili.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 16 lut 2022, 07:32

Nagraj to "zachrobocze", być może Nie Ten Typ Tak Ma, tylko Twój Typ Tak Ma , a mój nie.

Awatar użytkownika
Czestek1
Nasz Człowiek
Posty: 406
Rejestracja: 30 sty 2021, 18:27
Czym jeżdzę: Kia Sportage QL 1.7 Crdi,

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Czestek1 » 16 lut 2022, 09:25

Jakie obroty ma silnik przy 60km/h na 7 przełożeniu 1.6 Tgdi? Bo mój truciciel 1.7 przy 60 km/h na 4 biegu(6MT) ma 1750obr/min.
Sport Utility Vehicle Kia Sportage QL 1.7 crdi

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 16 lut 2022, 11:43

Nie porównujemy CRDI do T-GDI drogi @Czestku

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 16 lut 2022, 20:53

Kolego Automaciek to ty się mylisz w kwestii skrzyń zautomatyzowanych.Ten artykuł jest logicznie napisany i nie ma tam nieścisłości i błędów.Jeżeli masz inne zdanie to napisz konkretnie o co chodzi.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 17 lut 2022, 07:47

Proszę bardzo
"Łatwiejsze są również same zmiany biegów – zazwyczaj zamiast wybierania poszczególnych przełożeń w układzie H wystarczy jedynie pchnąć dźwignię do przodu lub do tyłu. "
I
"Wiele aut ze skrzynią półautomatyczną ma również tryb automatyczny, w którym przełożenia dobiera urządzenie sterujące. "
Albo
" Tradycyjne skrzynie automatyczne opierają się na przekładni hydrokinetycznej"
Masło maślane, uwierz mi, w dobie portali internetowych jakość dziennikarstwa spadła na pysk.
Skrzynie biegów mamy:
- ręczne - lewarek H, lub sekwencja (motocykl).

- półautomatyczne ( połowę robi automat - sprzęgło, a połowę człowiek niezależnie od tego czy lewarek H czy sekwencja jak w motocyklu)

-Zautomatyzowane czyli klasyczna skrzynia manualna , z kołami zębatymi, synchronizatorami, i przesuwkami (jedno i dwu sprzęgłowe, czyli DCT, DSG i wynalazki jednosprzęglowe m. in. Włoskie IVECO i Francuskie), gdzie i sterowanie sprzęgłem (-ami) i wybór przełożenia dokonywane jest przez elementy wykonawcze elektryczne, bądź elektrohdrauliczne.

-automatyczne - hydrokinetyczne - kiedyś potrafiły działać automatycznie - autonomicznie ( wewnętrzne sterowanie hydrauliczne), później doposażone we wspomaganie elektroniką, ale nadal mogły w przypadku jej awarii pracować, obecnie produkowane skrzynie hydrokinetyczne bez sterowania z zewnątrz nie pojadą.

- I wisienka na torcie, przekładnie CVT, czyli o liniowo zmiennym przełożeniu, taki automat, nie automat

Czy jeszcze mogę jakoś rozjaśnić temat?

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 17 lut 2022, 16:51

U mnie ten temat jasny. ASG czyli Automat Shift Gearbox dzielą się na 1. półatomatyczne czyli te gdzie sprzęgło jest automatyczne ale biegi zmienia kierowca ruchem dżwigni do przodu lub do tyłu. 2.zautomatyzowane czyli sprzęgłojest automatyczne i automatycznie zmieniane są biegi.Skrzynie dwusprzęgłowe to osobna grupa skrzyń automatycznych.A skrzynie CVT to automaty z liniową zmianą przełożeń których jest "nieskończenie wiele".

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 17 lut 2022, 18:23

@mundek28 a czym różni się wg twojego rozumowania skrzynia zautomatyzowana (jak sam napisałeś sprzęgło i wybór biegów sterowany przez elektronike) od skrzyni DCT/DSG? Bo wg. mojej (nieskromnie) sporej wiedzy DCT/DSG to dwie zautomatyzowane skrzynie biegów w jednej obudowie, ze wspólnym mechanizmem różnicowym, działające naprzemiennie.

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 17 lut 2022, 19:19

Masz rację. Jeżeli chodzi o zasadę działania to w zasadzie ta sama grupa. Ale patrząc historycznie to dwie osobne grupy. ASG to dawno istniejące żle działające mechanizmy. A DSG to obecne bardzo dobrze działające urządzenia. Żaden producent obecnych skrzyń DSG nie chciałby aby nabywcy kojarzyli je ze skrzyniami ASG.

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mundek28 » 17 lut 2022, 19:32

Jeszcze dodam. Jest między nimi zasadnicza i bardzo istotna różnica- jedno sprzęgło w ASG a dwa sprzęgła w DSG.I ta różnica decyduje o złym i bardzo dobrym działaniu.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap