Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 30 wrz 2021, 09:41

Cześć, to mój pierwszy post na forum, więc w razie jakichś gaf proszę o wyrozumiałość.

Pacjent: Sportage z uturbionym silnikiem benzynowym 1.6, 177KM w wersji ze skrzynią automatyczną, rok produkcji 2021, przebieg 4 tys. km.

Po przejechaniu 3 tys. km (w 90% trasa) pojawiła się (bo dam sobie rękę uciąć, że od początku tak nie było) u mnie pewna bardzo irytująca przypadłość.
Jadę w trasie, mam wrzucony akurat 5, 6 lub 7 bieg, niskie obroty (1500-1600) i chcę przyspieszyć, ale cytując klasyka, powoli :D
Przy niewielkim dodaniu gazu który nie wymusza redukcji biegu w aucie przez chwilę czuć trzęsienie (nie jakieś bardzo mocne, ale absolutnie nie da się tego nie zauważyć, co potwierdzili pasażerowie) oraz słychać dziwny pisk (przypominający nieco pasek od alternatora, ale też nigdy nie miałem benzyny z turbo więc nie wiem czy to może ona nie wydaje takich dźwięków). Sytuacja jest odtwarzalna w 90% przypadków przy powolnym przyspieszaniu, występuje wyłącznie na obrotach w okolicach 1600-1800. Kiedy dodam gazu agresywniej problemu raczej nie ma, ponieważ silnik przechodzi przez ten problematyczny zakres obrotów bardziej dynamicznie. Sytuacja wygląda identycznie kiedy użyję opcję tego nazwijmy to pół-automatu i ręcznie zmieniam biegi.

Czy ktoś z Was miał taki lub podobny problem, zna temat lub może wie co powinienem zrobić?

Oczywiście pierwsze co zrobiłem to przy wymianie oleju po dotarciu silnika zgłosiłem tę usterkę w serwisie, jednak powiedziano mi, że po testach i jeździe próbnej w aucie jest wszystko w porządku i moje auto nie odbiega od innych z tym silnikiem, nie udało im się odtworzyć tej sytuacji, dostałem wydruk z komputera, że wszystko jest okej i do widzenia.

Szczerze mówiąc jestem tym podirytowany, ponieważ najpierw były problemy przy odbiorze nowego auta, a teraz po kwartale pojawił się irytujący problem który został zignorowany przez serwis.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 30 wrz 2021, 09:53

Dwumasa męczy się przy przyspieszaniu z niskich obrotów.
Rozwiązanie:
jeśli nie chcesz zajechać sobie dwumasowego koła zamachowego, NIE przyspieszaj z niskich obrotów, tylko zredukuj bieg przez trochę głębsze wciśnięcie gazu.

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 30 wrz 2021, 10:04

Dziękuję za odpowiedź. Czyli rozumiem, że przynajmniej w teorii (moim zdaniem to granda, ponieważ jeździłem w życiu wieloma automatami i w żadnym tego nie zauważyłem, ale mniejsza o to ;)) nie powinienem tego uznawać jako jakąś wadę powstałą w trakcie eksploatacji, tylko ten typ tak ma i już? ;)

Bialy
Uzależniony
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2019, 06:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Bialy » 30 wrz 2021, 10:18

Dwumasa owszem dostaje najbardziej przy przyspieszeniu z niskich obrotów ale żadnego pisku nie powinno być. Ja bym molestował serwis do skutku. Kii również zdarza się lecieć w ciula (historia nowego Sorento na YT ze skopaną hydrauliką) więc trzeba mieć tego świadomość gdy serwis bełkocze że ten typ tak ma. Bo nie ma.


Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 30 wrz 2021, 10:46

never_again pisze:Dziękuję za odpowiedź.
Pomijając objawy (zaproś doradcę serwisu na jazdę próbną, o zademonstruj symptom), to prawdopodobnie jeździłeś automatami, a teraz jeździsz samochodem ze zautomatyzowaną skrzynią biegów, a to nie to samo!

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 30 wrz 2021, 18:52

Co do skrzyni - DCT to faktycznie manual z mechatroniką. Czyli z dawnymi hydrokinetycznymi automatami nie ma nic technicznie wspólnego.

Generalnie jazda na niskich obrotach i szczególnie przyspieszanie z nich nigdy nie są dobre --> https://autokult.pl/36840,co-to-jest-sp ... fbautokult

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 11 paź 2021, 22:28

Udało mi się nagrać filmik z tego niefortunnego zdarzenia: https://streamable.com/0csdlr
Niepokojąco - irytujący dźwięk słychać pod koniec nagrania, mniej więcej w 6 sekundzie. Być może ktoś z Was będzie miał jakieś podejrzenie.
Wysłałem wczoraj wieczorem maila do serwisu, dodałem w załączniku ten filmik, jednak nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi.

gardan
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: gardan » 11 paź 2021, 23:42

Sądząc z filmiku nie powinno być takich odgłosów. Choć z drugiej strony przyspieszanie z tak niskich obrotów bez problemów wytrzyma tylko stary diesel bez turbiny z ogromnym momentem obrotowym. Być może tym stylem doprowadził kolega do takiego objawu. Ten silnik, skrzynia zautomatyzowana i dwumasa umierają bardzo szybko przy przyspieszaniu z tak niskich obrotów. Lepiej zredukować bieg i mocniej wcisnąć gaz.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 12 paź 2021, 06:28

To nie pisk, to "terkotanie". Zapewne 1400-1500 obr/min, 5-6 bieg, pełen ogień . Być może "dual mass flywhell".

gardan
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: gardan » 12 paź 2021, 07:25

Tu jest bardzo ładne wytłumaczenie. Niestety po angielsku. Dźwięk praktycznie taki sam jak kolega ma na filmiku tylko z bliska. Niestety chyba skończy się na kosztownej wizycie w warsztacie.
https://www.youtube.com/watch?v=TVcLGI0 ... leMechanic

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 12 paź 2021, 07:58

Dlaczego kosztownej, "garantie" jest!

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 12 paź 2021, 08:23

gardan pisze:Być może tym stylem doprowadził kolega do takiego objawu.


Nie chce mi się w to wierzyć. 99% przebiegu zrobiłem po autostradach przy prędkościach ~130km/h, gdzie taki case ze względu na prędkość, a co za tym idzie z automatu dużo wyższe obroty nie występował. Usłyszałem to gdy pierwszy raz pojechałem w trasę krajówką i za sznurem samochodów trzeba było przyspieszyć pod górkę. Gdyby to się stało po 50 tys. km to byłbym w stanie w to uwierzyć, ale nie po 3 tys.

gardan pisze:Niestety chyba skończy się na kosztownej wizycie w warsztacie.


Sugerujesz, że będą chcieli mnie "wykolegować" z gwarancją? :shock:

gardan
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:08
Czym jeżdzę: Kia sportage L, BL, T-GDI, AWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: gardan » 12 paź 2021, 21:23

Nie trasa tu decyduje ale zachowanie. Obojętnie po jakiej drodze jedziesz przyspieszanie z bardzo niskich obrotów zabija dwumas i skrzynię (zautomatyzowaną). Gdzieś czytałem, że gwarancja do pierwszego przeglądu obejmuje sprzęgło. Po pierwszym przeglądzie już nie. Przeczytaj warunki gwarancji i wal do serwisu. Do skutku. Ja wymieniłem sprzęgło przy 10tyś w Rio [zly2] bo miało wadę fabryczną.

Awatar użytkownika
mariushg
Bywalec
Posty: 125
Rejestracja: 28 cze 2018, 14:27
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI BL

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: mariushg » 13 paź 2021, 10:37

Może trochę OT, ale mnie naszło... Jaki wpływ ma kierowca na aktualną wysokość obrotów przy skrzyni automatycznej/zautomatyzowanej? Jadąc spokojnie i potem chcąc spokojnie sobie przyśpieszyć zabija dwumas? Coś tu nie halo albo ewidentnie czegoś nie rozumiem.

michalariel723
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 automat. Data 02.02.2021

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: michalariel723 » 13 paź 2021, 11:03

Witam serdecznie trafiłem tu przed chwilą przez przypadek a już rozwiązał się mój problem. Otóż moja Kia cierpi na tą samą przypadłość akcja zaczeła się dziać już po 300 km od wyjechania z salonu. Na początku nie działało się to zbyt często ale skorzystałem z okazji w Aso gdy robiłem Przegląd olejowy po 1500 km aby dać im znać o zaistniałej sytuacji. Niczego nie stwierdzono, wyszedł do mnie nawet główny boss ale jak kolega wyżej pisał ciężko było wywołać taką sytuację rzecz działa się losowo. Przy przeglądzie tym na 15000 km wzięli auto do sprawdzenia sami. Skończyło się na tym że to wina opon, mam wielosezonowe Pirelli więc już żeby nie było zmieniłem te opony. Ale ludzie to jest ewidentnie metaliczny dźwięk to tego tak mocny.. że aż trzęsie całą budą. Za chwilę kolejny Przegląd dobrze że dzięki wam będę miał chociaż jakieś odniesienie tym. Bo poprostu starają się zrobić ze mnie idiote. A i podkreślam że auto kupiłem w lutym tego roku.. i z całym szacunkiem ale to stylem jazdy po 300 km już zniczylem części eksploatacyjne, no bez jaj. Auto 1.6 177 km 7 biegowy automat. Dodam że 95 procent przebiegu jest robione po trasie nie w mieście

michalariel723
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 automat. Data 02.02.2021

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: michalariel723 » 13 paź 2021, 11:29

A bo najważniejsze jest to że w moim przypadku nie ma to znaczenia na jakim biegu i na jakich obrotach dana sytacja występuje sytuację są losowe. Z tego co mój sprzedawca w salonie przed kupnem mówił wszystkie główne podzespoły również takie jak sprzęgło i dwu mas albo 7 lat albo 150 000 km . Pozdrawiam serdecznie

never_again
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 29 wrz 2021, 20:57
Czym jeżdzę: 1.6 GDI 177KM M

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: never_again » 13 paź 2021, 21:02

michalariel723 pisze:i z całym szacunkiem ale to stylem jazdy po 300 km już zniczylem części eksploatacyjne, no bez jaj.


+1

Mi opony nie przeszły przez myśl, bo nie wiem jakim cudem miałyby być winowajcą takiego zachowania. Od 3 dni czekam na odpowiedź salonu, wczoraj przez telefon bardzo niemiła kobieta powiedziała mi jedynie, że dostali maila i żebym uzbroił się w cierpliwość. Cyrk. :)

michalariel723
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 13 paź 2021, 10:50
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 automat. Data 02.02.2021

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: michalariel723 » 13 paź 2021, 22:25

Kurde to i tak szybko powiem Ci tak dzisiaj po raz kolejny zadzwoniłem do przybytku w którym kupiłem auto i udało się mnie wcisnąć na serwis 25 w tym miesiącu. Z góry wiem że jeśli znowu nic nie wykryje to pokrywam koszty sprawdzenia. Tylko tym razem jestem trochę do przodu i Tobie też polecam. Po rozmowie z rzeczoznawca który jest również biegłym sądowym w takich sprawach jedziemy przed wizytą na stację diagnostyczną żeby każde koło sprawdzili na rozpędzarce do kół (nie każda stacja diagnostyki posiada )
I dopiero z takim zaświadczeniem i opinią rzeczoznawcy a nawet w raz nim udam się tam bo tak to nie ma sensu. Więc generalnie śmiechu warte. JEŚLI JUZ UDA SIE ZE SPRAWDZA CI NA SERWISIE I NIC NIE WYJDZIE JAK DOSTANIESZ PAPIER ZWRÓC UWAGE CO TAM JEST NAPISA NE. NA KAZDYM PRZEGLADZIE MÓWIŁEM O TYM CO SIE DZIEJE NA ZADNYM NIE JEST WPISANE

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: automaciek » 14 paź 2021, 10:22

Pojedź na próbę z pracownikiem serwisu, wywołaj objaw, zgłoszenie zostanie potwierdzone i po krzyku.

Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 12 sty 2022, 18:22

Panowie jak się zakończyły te Wasze "piski" etc??
Doszli co było?
Radek

erns
Uzależniony
Posty: 281
Rejestracja: 26 lis 2016, 16:12
Czym jeżdzę: VW Tiguan FL R-Line 1.5 TSI DSG7
Lokalizacja: Poznań

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: erns » 13 sty 2022, 09:21

Trochę odkopię temat ;)
gardan pisze:Gdzieś czytałem, że gwarancja do pierwszego przeglądu obejmuje sprzęgło. Po pierwszym przeglądzie już nie.

Gwarancja na sprzęgło i skrzynię DCT w Kia wynosi 24 miesiące lub 20 tyś. km ;)
Ale uwaga dotyczy tylko wad fabrycznych :?
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... ucenta.pdf
Załączniki
InkedOpera Zrzut ekranu_2022-01-13_081657_www.kia.com_LI.jpg
Ostatnio zmieniony 13 sty 2022, 09:33 przez erns, łącznie zmieniany 2 razy.


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap