Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
Radek434
Bywalec
Posty: 36
Rejestracja: 29 lip 2019, 15:39
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDI - 2021
Było Sportage 1.6 GDI -2014
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Radek434 » 23 cze 2022, 21:52

Nie! "Ten typ tak nie ma", sam borykałem się z tym problemem, skończyło się wymianą dwumasy.
1-szy objaw przy 300km ...
Koło dwumasowe nie trzyma wymiarów - bardzo krótko mówiąc.
Zgodzę się "tryb sport" - jest dla normalnej jazdy. Zgoda "tryb normalny" - to eko. - bardzo niskie obroty, zbyt niskie,
Szczerze mówiąc, jeżdżąc cały czas na "Sport" spalanie mam na podobnym poziomie co 1.6 GDI Sportage III.
Radek

Mariusz G
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2022, 15:53
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 177KM automat 2021

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Mariusz G » 27 lis 2022, 16:09

Mam ten sam objaw. Auto odebrane od dilera w lipcu 2021. Sportage IV 1.6 177KM z automatyczna skrzynią. Teraz mam 64 tys. Dziwne terkotanie zgłosiłem już na pierwszym przeglądzie po 15 tyś. . Wtedy jeszcze nie potrafiłem dokładnie określić kiedy to występowało bo pojawiało się rzadko i bardzo nieregularnie. Ale im więcej jeździłem tym częściej to występowało. Przy każdym kolejnym przeglądzie to zgłaszałem. Na przeglądzie 45 tyś. W czerwcu 2022 załadowali mi nowy soft i zjawisko całkowicie ustało. Zauwazylem że samochód stal sie troche bardziej dynamiczny. We wrześniu 2022 na przeglądzie 60 tyś. Znowu dostałem aktualizacje i wtedy wszystko się spieprzyło. Terkotanie występowało praktycznie za każdym razem podczas łagodnego przspieszania z okolo 80km/h pomiędzy biegiem 6/7. Nawet nagralem filmik na którym to slychac. Przejechałem sie z mechanikiem i to potwierdził. Ostatecznie tydzień temu miałem wymienione sprzęgło. Gwarancyjnie, bo jak miałem 15 tyś. to już to zgłosiłem i uznali... I po tygodniu znów się to powtórzyło. W tym tygodniu jadę w trasę i potem wracam do ASO z dalszą reklamacja bo nie uważam tego za normalne zjawisko. Przy moich przebiegach za 1,5 roku stracę gwarancję (150tys) a auto musi mi wytrzymać do około 250tys. Takie mamy zasady w firmie.

Wysłane z mojego SM-A528B przy użyciu Tapatalka

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 28 lis 2022, 00:41

Podobno dwumasa jest do wymiany w tym przypadku a nie sprzęgło.

Dejwidos
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:53
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI Business Line 7DCT AWD 2021r.

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Dejwidos » 26 kwie 2023, 00:41

Witajcie, zakupiłem w salonie Sportage 1,6 T-GDI 177KM DCT w 2017r. i ten sam problem był czyli terkotanie bardzo odczuwalne głośne występujące sporadycznie ale po jakimś czasie wyłapałem że to miedzy 6 a 7 biegiem, podczas przyspieszania (normalnego wciskania gazu, a nie jak na rajdzie gaz do dechy) na rozgrzanym silniku. Częściej występuje to zjawisko jadąc pod górę.

W ASO nie pomogli. Auto sprzedałem i kupiłem kolejnego Sportage 1,6 T-GDI 177KM DCT w salonie rocznik 2021. No i jest ten sam problem i w tym aucie.
ASO dalej nic nie pomaga tylko zbywa aktualizacjami. Od 2017r ASO Kia nie potrafi chyba tego tematu rozwikłać !!!

Widzę wątek się urwał dość dawno. Czy udało się komuś usunąć trwale usterkę, bo z postów nie wynika by się komuś udało.

Dejwidos
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:53
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI Business Line 7DCT AWD 2021r.

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Dejwidos » 26 kwie 2023, 11:02

Radek434 pisze:Nie! "Ten typ tak nie ma", sam borykałem się z tym problemem, skończyło się wymianą dwumasy.
1-szy objaw przy 300km ...
Koło dwumasowe nie trzyma wymiarów - bardzo krótko mówiąc.


Fazer pisze:Podobno dwumasa jest do wymiany w tym przypadku a nie sprzęgło.




Witajcie, udało się usnąć tą usterkę ?? Mam to samo w mojej Kii Sportage 1,6 T-GDI 177KM 7DCT

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 26 kwie 2023, 11:27

U mnie porażka. Chyba ze 4 razy byłem z tym w serwisie. Wgrali nowe oprogramowanie silnika i skrzyni, wymienili dwumasę, świece i cewkę. Bez efektu - dalej brzęczy/terkocze i drga przy przyśpieszaniu na niskich obrotach.

Dejwidos
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:53
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI Business Line 7DCT AWD 2021r.

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Dejwidos » 26 kwie 2023, 21:53

Czyli faktycznie tylko pozostaje śmigać na trybie SPORT. Ale lipa z tym zjawiskiem. Ciekawe jak duży % aut Kia ma ten defekt ? Może Kia wprowadzi ogólną akcje serwisową za jakiś czas i powymienia te wadliwe podzespoły.

Dejwidos
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:53
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI Business Line 7DCT AWD 2021r.

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Dejwidos » 26 kwie 2023, 22:44

MAJKI4MOZA pisze:
Generalnie jazda na niskich obrotach i szczególnie przyspieszanie z nich nigdy nie są dobre --> https://autokult.pl/36840,co-to-jest-sp ... fbautokult


Czyli stosowanie olejów z normą API SN Plus pomoże rozwiązać problem w naszych Sportage który tu ma większość z nas z pojawiającymi się podczas przyspieszenia na 7 biegu stukotami z silnika ?

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 27 kwie 2023, 15:13

Jeżdżę teraz na takim oleju i guzik to dało.
W sumie ciekawe czy w naszym przypadku powodem jest to spalanie superstukowe... @automaciek, chyba badałeś temat, czy to może być LSPI czy niekoniecznie?

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 27 kwie 2023, 17:04

Dejwidos pisze: Czyli stosowanie olejów z normą API SN Plus pomoże rozwiązać problem w naszych Sportage który tu ma większość z nas z pojawiającymi się podczas przyspieszenia na 7 biegu stukotami z silnika ?


Nie, ponieważ to jest problem zbyt dużego obciążenia silnika na niskich obrotach.
Po to wymyślono skrzynię biegów by przełożenia dobierać do prędkości i obciążenia, nie niszcząc silnika m.in. drganiami skrętnymi, na które żaden olej nie pomoże, bo to są siły w silniku.
Obroty w zakresie 1400-1800 mordują dwumasowe koło zamachowe i cały układ korbowy drganiami skrętnymi.
Obroty poniżej 1400 mordują silnik pracą w zagrożeniu zbyt słabego smarowania (ciśnienie oleju kontra obciążenie).
Zdecydowanie polecam jeździć powyżej 1800 obr./min, a mocne przyspieszenia na pewni nie niżej niż 2 tys. obr. (ja bym zaczynał od 2,5tys obr, ale to ja)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: diselboy » 27 kwie 2023, 18:02

@MAJKI4MOZA

i o kant d*** rozbić podpowiadacza i jego sugestie zmiany biegów na wyższy, jeździć na ucho. To ustrojstwo o dobre 500 obr/min zaniża chwilę zmiany biegów. Interesuje mnie jak w automacie można zapiąć "siódemkę" poniżej 2000 obr i kto to wymyślił.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 27 kwie 2023, 18:52

100% racji.
Ja ci powiem kto wymyślił:
1. UE ciśnie koncerny motoryzacyjne o obniżanie emisji CO2 przez samochody ; liczy się jakoś tam średnia wartość sprzedanych egzemplarzy
2. Koncerny motoryzacyjne ustawiają standardowe parametry sterowania silnikiem i skrzynią na możliwie niską emisję CO2, z całkowitym pominięciem technicznych konsekwencji
3. Można jeździć na trybie "sport", który tak naprawdę jest trybem "Normal" z szacunkiem technicznym dla silnika. Ze sportem ma g... wspólnego (ta, sportowy SUV... nooo już... ; coś tak logicznego jak bolid F1 w roli szkolnego autobusu)
4. ludzie chcą by 1,5-tonowy samochód palił 5 litrów w mieście, 3 w trasie. Kompletnie ignorują długoterminowe koszty użytkowania samochodu.
5. ostatnim krokiem w tym algorytmie jest rozmowa (no monolog podsumowaujący raczej :D ) w koncernie motoryzacyjnym: "Ej weź stary, nie napinaj się tak. Nie będziemy płacić kar do UE za emisję CO2. Ludzie mają wybór. Jak zadbają to im samochód będzie jeździć jak złoto, no a jak będą się skupiać na oszczędzaniu paliwa, no to trudno. Mają co mają. To twój problem? Przecież najwyżej sprzedamy więcej sprzęgieł, kół dwumasowych, skrzyń czy silniki się wcześniej posypią. No to do kogo po części pójdą? No? Więc zrobiłeś co mogłeś, siadaj na tyłku i daj ludziom wybierać głową. Jak nie myślą i nie poświęcają energii na zrozumienie, to ty nie bądź bardziej papieski niż sam Papież."

Dejwidos
Nowy
Posty: 8
Rejestracja: 25 kwie 2023, 22:53
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV 1,6 T-GDI Business Line 7DCT AWD 2021r.

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Dejwidos » 27 kwie 2023, 18:56

diselboy pisze:@MAJKI4MOZA

Interesuje mnie jak w automacie można zapiąć "siódemkę" poniżej 2000 obr i kto to wymyślił.


Dokładnie porażka takie rozwiązanie.

Ale ja zaobserwowałem, że jak daje się ostrzej po gazie to też zjawisko stukotu jest częstsze. Raz taką trasę zrobiłem 70 km specjalnie by się przekonać jak to będzie. Trasa była kręta i wzgórzysta na Suwalszczyźnie. Idealna na taki test. Niestety lipa, często pojawiały się podczas przyspieszania te drgania silnika. Tylko na Trybie SPORT śmiga bez tych drgań.

Muszę gdzieś zlecić na stałe włączenie tego trybu SPORT by nie klikać za każdym uruchomieniem. Może chip na hamowni też pomoże podkręcić moc do 200 KM.
W moich stronach nie ma hamowni.

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: MAJKI4MOZA » 27 kwie 2023, 23:49

Podniesienie mocy nic nie zmieni. To chodzi o prędkości obrotowe, przy których następuje zmiana biegu. Druga rzecz to dawkowanie paliwa.
Pamiętaj, że wyższa moc to i wyższy moment obrotowy, a przeniesienie napędy pozostawisz takie samo. Większe siły na skrzyni, sprzęgłach, przegubach. Ja bym nie ryzykował, bo to proszenie się o inne problemy techniczne ("zamienił stryjek siekierkę na kijek")

Sportasz81
Nowy
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2021, 16:27
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI Black Edition
Lokalizacja: Wrocław

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Sportasz81 » 01 maja 2023, 12:13

Zgłosiłem to zjawisko przy ostatnim serwisie. Oczywiście spalono głupa, nic nie wiedzą, nic nie stwierdzili. Wszystko git. "Chłopaki dobrze robią, pozytywny przekaz płynie". Choć wiem, że nie pierwszy raz zgłaszane jest to akurat w tym miejscu ;)

Fazer
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 10 gru 2021, 01:06
Czym jeżdzę: KS4 T-GDI BE 7DCT FWD

Re: Drżenie i pisk przy przyspieszaniu z niskich obrotów

Postautor: Fazer » 02 maja 2023, 11:56

Niektórzy stracili już cierpliwość i zakładają sprawę sądową:
Zrzut ekranu 2023-05-02 113830.png
Zrzut ekranu 2023-05-02 113830.png (264.67 KiB) Przejrzano 1456 razy


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap