Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
W środę jadę do ASO KIA Patecki Kraków na przegląd po 60 tys. km przebiegu ( u mnie będzie w zasadzie ~58.500km, ale mija rok od ostatniego po 45 tys.)
Prócz standardowo przewidzianych przy tym OT60 (obsługa techniczna, przebieg 60000km) planuję wymienić olej w skrzyni i w przekładniach napędu AWD. Zdiagnozują stan hamulców, ale na 99% będzie przynajmniej przód do wymiany, bo tak na moje oko tarcze mają już zużycie kwalifikujące je do wymiany (1mm zżarty z widocznej strony, więc pewnie tyle samo z drugiej, a tarcze pewnie mają maksymalne zużycie 2mm w sumie). Tyle że na wymianę hamulców i przy okazji założenie nowego kompletu opon umówię się za ~10 dni.
Polecacie jeszcze na coś zwrócić uwagę przy tym przeglądzie?
Jeszcze co do hamulców - w ASO podali mi koszt ~1350zł (części czyli tarcze i klocki & robocizna) na przód i 1200zł na tył. Rozumiem, że to nie z platyny choć koszt by to sugerował
Prócz standardowo przewidzianych przy tym OT60 (obsługa techniczna, przebieg 60000km) planuję wymienić olej w skrzyni i w przekładniach napędu AWD. Zdiagnozują stan hamulców, ale na 99% będzie przynajmniej przód do wymiany, bo tak na moje oko tarcze mają już zużycie kwalifikujące je do wymiany (1mm zżarty z widocznej strony, więc pewnie tyle samo z drugiej, a tarcze pewnie mają maksymalne zużycie 2mm w sumie). Tyle że na wymianę hamulców i przy okazji założenie nowego kompletu opon umówię się za ~10 dni.
Polecacie jeszcze na coś zwrócić uwagę przy tym przeglądzie?
Jeszcze co do hamulców - w ASO podali mi koszt ~1350zł (części czyli tarcze i klocki & robocizna) na przód i 1200zł na tył. Rozumiem, że to nie z platyny choć koszt by to sugerował
-
- Bywalec
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lut 2018, 16:57
- Czym jeżdzę: Sportage T-GDI
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
To mnie pocieszyłeś z tymi hamulcami. U mnie są zwichrowane tarcze z tyłu. Huczy jak polonez i grzeją się tak że oparzyłem sobie pazury jak dotknąłem. W piątek też mam przegląd po 60 tysiącach. Będzie bolało
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Zawsze możesz się upewnić, że to nie opony huczą (ząbkowanie od zużycia i ich dyskusyjnej jakości), dźwięk się nasila przy hamowaniu właśnie.
Gdy tarcze są skrzywione i mają bicie, to czuć pod pedałem hamulca i jest takie rytmiczne stukanie przy hamowaniu. Generalnie przy nowych hamulcach staram się spokojnie hamować pierwszych 200-300km, żeby się poukładały elementy. Późniejsze zwichrowanie tarcz bierze się najczęściej od wjazdu w kałużę gdy hamulce mocno rozgrzane. Rzadziej krzywią się z powodu totalnego ich przegrzania (dużo zjazdów w górach).
Tak czy siak nie jesteśmy skazani na części z ASO. Chętnie podejmę z nimi rozmowę o kosztach i rabatach. Jestem wiernym klientem KIA, ale gdy widzę komplet porządnych tarcz za ~420zł i klocków za ~220zł, a ASO oczekuje za to kwoty o ~500zł wyższej, to jednak argument w postaci tysiąca PLN oszczędności jest mocny. Toż to 3x bak do pełna albo 1/3 kosztów rocznego kompletu ubezpieczeń, albo 200 czekolad "z okienkiem" Nussbeiser z orzechami, a wiadomo jaka jest antydepresyjna moc zajadania się słodyczami
Gdy tarcze są skrzywione i mają bicie, to czuć pod pedałem hamulca i jest takie rytmiczne stukanie przy hamowaniu. Generalnie przy nowych hamulcach staram się spokojnie hamować pierwszych 200-300km, żeby się poukładały elementy. Późniejsze zwichrowanie tarcz bierze się najczęściej od wjazdu w kałużę gdy hamulce mocno rozgrzane. Rzadziej krzywią się z powodu totalnego ich przegrzania (dużo zjazdów w górach).
Tak czy siak nie jesteśmy skazani na części z ASO. Chętnie podejmę z nimi rozmowę o kosztach i rabatach. Jestem wiernym klientem KIA, ale gdy widzę komplet porządnych tarcz za ~420zł i klocków za ~220zł, a ASO oczekuje za to kwoty o ~500zł wyższej, to jednak argument w postaci tysiąca PLN oszczędności jest mocny. Toż to 3x bak do pełna albo 1/3 kosztów rocznego kompletu ubezpieczeń, albo 200 czekolad "z okienkiem" Nussbeiser z orzechami, a wiadomo jaka jest antydepresyjna moc zajadania się słodyczami
-
- Bywalec
- Posty: 79
- Rejestracja: 09 lut 2018, 16:57
- Czym jeżdzę: Sportage T-GDI
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Może żle się wypowiedziałem. Na bank jak się kręci kołem jest w pewnym momencie opór i tarcie. Stąd chyba to grzanie. Klocki wymieniłem ale nie pomogło więc czekam na werdykt. Dlatego mogę się zdziwić na przeglądzie. Orientacyjny koszt przeglądu podali 980 zł
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Sam nie rozumiem polityki Mobis w trzymaniu tak niekonkurencyjnych cen tarcz i klocków hamulcowych w stosunku do ofert z rynku lokalnego. Mamy więc wybór bez konsekwencji utraty gwarancji.
@MAJKI4MOZA – jak chcesz wymieniać olej w skrzyni biegów przypilnuj żeby to był olej 70W (żaden inny bo zaczną się problemy).
@MAJKI4MOZA – jak chcesz wymieniać olej w skrzyni biegów przypilnuj żeby to był olej 70W (żaden inny bo zaczną się problemy).
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Racja, dopilnuję, ważna sprawa [tu powinien być kciuk w górę ] Dzięki za cenną radę!
Tak czy siak będę się serwisował w ASO, może do czasu kolejnej wymiany hamulców ceny się unormują, tym bardziej, że to nie będzie już najnowsza generacja Sportage`a. A mi myśl, że ASO robi wszystko odpowiada (Choć akurat tarcze i klocki pewnie przez cenę kupię teraz poza ASO). Cóż, pewnie nie jestem typowym klientem w Polsce; też i nie mam zaufanego nieautoryzowanego warsztatu, który byłby jakościowo konkurencyjny, znał się na KIA i miał dostęp do softu itp.
Dam znać w piątek jak po tym przeglądzie OT60, jak poszło, co zrobione, mniej-więcej koszty i kiedy kontynuacja z wymianą hamulców.
Tak czy siak będę się serwisował w ASO, może do czasu kolejnej wymiany hamulców ceny się unormują, tym bardziej, że to nie będzie już najnowsza generacja Sportage`a. A mi myśl, że ASO robi wszystko odpowiada (Choć akurat tarcze i klocki pewnie przez cenę kupię teraz poza ASO). Cóż, pewnie nie jestem typowym klientem w Polsce; też i nie mam zaufanego nieautoryzowanego warsztatu, który byłby jakościowo konkurencyjny, znał się na KIA i miał dostęp do softu itp.
Dam znać w piątek jak po tym przeglądzie OT60, jak poszło, co zrobione, mniej-więcej koszty i kiedy kontynuacja z wymianą hamulców.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
I po przeglądzie. Wszystko w porządku.
Przebieg 57.673km (w ciągu 3,5 roku)
Wykonano:
1. Przegląd po 60 tys. km przebiegu (usługa ~390zł)
2. Przegląd nadwozia (~75zł)
3. wymiana oleju mechanizmu różnicowego [AWD] (~150zł)
4. wymiana oleju w skrzyni biegów ( ~200zł)
Części i materiały użyte:
a) uszczelka korka oleju, jakaś spinka, chemia do przeglądu (~30zł)
b) płyn hamulcowy (~23zł)
c) filtr oleju (~30zł)
d) silnikowy filtr powietrza (77zł)
e) olej A/T 70W GL-4 (~500zł)
f) olej Mobil 75W90 mobilube SHC (~120zł)
Całość z małym rabatem wyniosła ~1.600zł
Co do reszty rzeczy nad którymi się zastanawiałem:
I) hamulce przód - NIE wymagają wymiany. Stan tarcz przednich to 23,5mm czyli pozostaje jeszcze trochę do zużycia granicznego. Grubość ścieralnej warstwy klocków to 5mm
II) hamulce tył - NIE wymagają wymiany. Stan tarcz to 10mm grubości, a okładziny ciernej na klockach jest po 6mm
III) opony mają jeszcze 5-6mm wysokości bieżnika (Uniroyal AllSeason Expert I), więc nie mam zapału do wymiany, a ciekawostka, że samochód cały przebieg zrobił na nich (od odebrania w salonie).
Hamulce pewnie wymienię, może razem z oponami (które nowe leżą w garażu i czekają ), przy okazji typowej dla mnie ponadplanowej wymiany oleju, którą machnę przy przebiegu około 66 tys. km.
Generalnie od jakości obsługi, przez kontakt, sposób realizacji całości zlecenia aż po poczucie, że serwis niczego na siłę mi nie robi, a wręcz przeciwnie (sami poradzili jeszcze chwilę z hamulcami poczekać co do wymiany na nowe), to ASO KIA Patecki w Krakowie to dla mnie najwyższa liga.
(Wadeccy w Gaju są OK, zaś RM Filipowicz to dno - moje odczucia po wizytach w każdym z tym serwisów. Szczegóły na życzenie.)
Przebieg 57.673km (w ciągu 3,5 roku)
Wykonano:
1. Przegląd po 60 tys. km przebiegu (usługa ~390zł)
2. Przegląd nadwozia (~75zł)
3. wymiana oleju mechanizmu różnicowego [AWD] (~150zł)
4. wymiana oleju w skrzyni biegów ( ~200zł)
Części i materiały użyte:
a) uszczelka korka oleju, jakaś spinka, chemia do przeglądu (~30zł)
b) płyn hamulcowy (~23zł)
c) filtr oleju (~30zł)
d) silnikowy filtr powietrza (77zł)
e) olej A/T 70W GL-4 (~500zł)
f) olej Mobil 75W90 mobilube SHC (~120zł)
Całość z małym rabatem wyniosła ~1.600zł
Co do reszty rzeczy nad którymi się zastanawiałem:
I) hamulce przód - NIE wymagają wymiany. Stan tarcz przednich to 23,5mm czyli pozostaje jeszcze trochę do zużycia granicznego. Grubość ścieralnej warstwy klocków to 5mm
II) hamulce tył - NIE wymagają wymiany. Stan tarcz to 10mm grubości, a okładziny ciernej na klockach jest po 6mm
III) opony mają jeszcze 5-6mm wysokości bieżnika (Uniroyal AllSeason Expert I), więc nie mam zapału do wymiany, a ciekawostka, że samochód cały przebieg zrobił na nich (od odebrania w salonie).
Hamulce pewnie wymienię, może razem z oponami (które nowe leżą w garażu i czekają ), przy okazji typowej dla mnie ponadplanowej wymiany oleju, którą machnę przy przebiegu około 66 tys. km.
Generalnie od jakości obsługi, przez kontakt, sposób realizacji całości zlecenia aż po poczucie, że serwis niczego na siłę mi nie robi, a wręcz przeciwnie (sami poradzili jeszcze chwilę z hamulcami poczekać co do wymiany na nowe), to ASO KIA Patecki w Krakowie to dla mnie najwyższa liga.
(Wadeccy w Gaju są OK, zaś RM Filipowicz to dno - moje odczucia po wizytach w każdym z tym serwisów. Szczegóły na życzenie.)
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
MAJKI4MOZA a jaka wymieniali olej w skrzyni biegów - statycznie czy dynamicznie? Domyślam się że pewnie statycznie.
Zastanawiam się co wybrać przyszłości i czy jakiś serwis KIA ma "narzędzia" do wymiany dynamicznej.
Zastanawiam się co wybrać przyszłości i czy jakiś serwis KIA ma "narzędzia" do wymiany dynamicznej.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 749
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
PabloS - Skrzynia DCT to zwykła skrzynia mechaniczna i wchodzi do niej 1,8 litra oleju. Olej wymienia się statycznie.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 paź 2023, 11:17
- Czym jeżdzę: Kia sportage 4
Przegląd gwarancyjny
Miał ktoś ostatnio czwarty przegląd gwarancyjny w ASO i jaki był orientacyjny koszt ? Silnik T-GDI 177.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2023, 11:20 przez MaciejTrela, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Przegląd gwarancyjny
Miałem ale to był 12.2022. Zapłaciłem 1260 zł. ASO w Warszawie (Dynamica).
-
- Nowy
- Posty: 2
- Rejestracja: 06 paź 2023, 11:17
- Czym jeżdzę: Kia sportage 4
Re: Przegląd gwarancyjny
To nie tak źle. Spodziewałem się koło 2 tysięcy.
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Może nie do końca w temacie bo post dotyczy przeglądu po 60 tyś. km ale dodam coś od siebie dla potomności.
U mnie czwarty przegląd wypadł po przejechaniu 40 tyś. km. Od razu dodam że oleje wymieniam co 10 tyś. km a na przeglądy gwarancyjne jeżdżę co 15 tyś. km. Zdarza się zatem tak że na przeglądzie gwarancyjnym nie wymieniam oleju (np. przegląd gwarancyjny przy 45 tyś km) bo chwilę wcześniej był on wymieniany (teraz np. mam przejechane 50 tyś km).
Koszty przeglądu po 40 tyś. km (luty 2023) wyglądały jak niżej (robocizna i części ASO KIA):
1. wymiana oleju - 132,84 zł
2. wymian klocków hamulcowych przód - 265,68 zł
3. olej KIA 5W30 ACEA A5/B5 - 227,08 zł
4. filtr oleju KIA 2630035505 - 27,82 zł
5. uszczelka korka miski oleju 2151323001 - 2,35 zł
6. klocki hamulcowe przednie 58101D7A60 - 418,03 zł
Razem 1073.80 zł
Przy 60 tyś na pewno wymienię olej w skrzyni biegów (też w ASO, już pytałem i powiedzieli że robią to statycznie).
U mnie czwarty przegląd wypadł po przejechaniu 40 tyś. km. Od razu dodam że oleje wymieniam co 10 tyś. km a na przeglądy gwarancyjne jeżdżę co 15 tyś. km. Zdarza się zatem tak że na przeglądzie gwarancyjnym nie wymieniam oleju (np. przegląd gwarancyjny przy 45 tyś km) bo chwilę wcześniej był on wymieniany (teraz np. mam przejechane 50 tyś km).
Koszty przeglądu po 40 tyś. km (luty 2023) wyglądały jak niżej (robocizna i części ASO KIA):
1. wymiana oleju - 132,84 zł
2. wymian klocków hamulcowych przód - 265,68 zł
3. olej KIA 5W30 ACEA A5/B5 - 227,08 zł
4. filtr oleju KIA 2630035505 - 27,82 zł
5. uszczelka korka miski oleju 2151323001 - 2,35 zł
6. klocki hamulcowe przednie 58101D7A60 - 418,03 zł
Razem 1073.80 zł
Przy 60 tyś na pewno wymienię olej w skrzyni biegów (też w ASO, już pytałem i powiedzieli że robią to statycznie).
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Raz wlewają olej 5w30 a raz 0w30 ,jaki mają taki leją.
-
- Bywalec
- Posty: 117
- Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
W tej skrzyni to jaki mają robić jak nie statyczny przecież to zwykła skrzynia.
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Jestem po czwartym przeglądzie (56000km) tyle, że w Holandii, i skasowali 550€. I tutaj nasuwają mi się dwa pytania: czy mogę robić przeglądy serwisowe w Polsce jeśli auto nie jest w Polsce zarejestrowane? I czy możliwe są jakieś naprawy gwarancyjne?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
- michal55yh
- MODERATOR
- Posty: 888
- Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
- Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
- Lokalizacja: Lubań
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Możesz serwisować auto poza krajem rejestracji/zakupu. Przeglądy muszą być wykonywane zgodnie z wytycznymi producenta. Naprawy gwarancyjne również mogą być wykonywane.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
Skradziona Kia Stinger GT-Line
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M
-
- Uzależniony
- Posty: 163
- Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
- Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Koszty przeglądu po 60 tyś. km (luty 2024) w moim przypadku wyglądały jak niżej (robocizna i części ASO KIA):
1. wymiana oleju w skrzyni biegów - 166,05 zł
2. przegląd nadwozia - 99,63 zł
3. przegląd po 60 tyś. km - 664,20 zł
4. płyn hamulcowy Tutela Top 4/S 59307813 - 75,80 zł
5. olej KIA 5W30 ACEA A5/B5 - 226,49 zł
6. zmywacz uniwersalny - 6,16 zł
7. filtr przeciwpyłkowy 97133F2100 - 116,60 zł
8. filtr oleju KIA 2630035505 - 31,11 zł
9. filtr powietrza 28113D3300 - 83,04 zł
10. uszczelka korka miski oleju 2151323001 - 2,82 zł
11. olej MTF&DCTF SEA 70W API GL-4 - 674,02 zł (2 litry)
Razem 2145,94 zł
Szkoda, że nie wiedziałem, że będą wymieniać filtr powietrza bo kilka chwilę wcześniej sam go sobie wymieniłem.
Na szczęście koszt niewielki więc dramatu nie ma.
Jedyne co jest słabe to cena oleju do skrzyni biegów. Za 2 litry policzyli mnie 674 zł. Uważam, że to spora przesada bo 4 litry oleju RAVENOL MTF‑4 SAE 70W, który teoretycznie wystarczy na dwie wymiany trzeba zapłacić ok 380 zł.
1. wymiana oleju w skrzyni biegów - 166,05 zł
2. przegląd nadwozia - 99,63 zł
3. przegląd po 60 tyś. km - 664,20 zł
4. płyn hamulcowy Tutela Top 4/S 59307813 - 75,80 zł
5. olej KIA 5W30 ACEA A5/B5 - 226,49 zł
6. zmywacz uniwersalny - 6,16 zł
7. filtr przeciwpyłkowy 97133F2100 - 116,60 zł
8. filtr oleju KIA 2630035505 - 31,11 zł
9. filtr powietrza 28113D3300 - 83,04 zł
10. uszczelka korka miski oleju 2151323001 - 2,82 zł
11. olej MTF&DCTF SEA 70W API GL-4 - 674,02 zł (2 litry)
Razem 2145,94 zł
Szkoda, że nie wiedziałem, że będą wymieniać filtr powietrza bo kilka chwilę wcześniej sam go sobie wymieniłem.
Na szczęście koszt niewielki więc dramatu nie ma.
Jedyne co jest słabe to cena oleju do skrzyni biegów. Za 2 litry policzyli mnie 674 zł. Uważam, że to spora przesada bo 4 litry oleju RAVENOL MTF‑4 SAE 70W, który teoretycznie wystarczy na dwie wymiany trzeba zapłacić ok 380 zł.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Czyli cena rzeczywista 500-600 zł, reszta to gest przyjaźni i hojności w stronę marki. Ja wolę być przy kosztach rzeczywistych bo mam 4 auta.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
To co jest wymieniane (filtry, oleje) + materiały robocze można jakoś taniej kupić. I wtedy te zsumowane koszty elementów dobiją do tych 500-600zł. Natomiast ktoś pracę musi wykonać. I albo to powierzasz jakiejś osobie, wtedy płacisz, no albo robisz sam. Wtedy kosztu pracy wprost nie trzeba dodawać, ale i tak ten koszt jakoś poniosłeś = twój czas też ma jakąś wartość.
Bo oczywiście rozumiem, że w tych ~600zł nie uwzględniasz żadnej pracy mechanika/warsztatu, bo to byłoby bajkowe opowiadanie
Bo oczywiście rozumiem, że w tych ~600zł nie uwzględniasz żadnej pracy mechanika/warsztatu, bo to byłoby bajkowe opowiadanie
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Przegląd po 60 tys. km (drugi "duży", a w sumie czwarty)
Bardzo trafna analiza. Oczywiście to są +/- same materiały a swojej pracy nie liczę ponieważ popołudniami nie zamieniam czasu na pieniądze. Odezwałem się bo cena 2100 za przegląd (nieco poszerzony) to, jak dla mnie oczywiscie, jakiś kosmos. Licząc znów +/- było w tym 1500 zł robocizny za 3h pracy... Godnie.
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika