Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2021, 10:11
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2016, 1.6 177KM GT-Line
Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Od dłuższego czasu szukałem informacji na temat wypinanego haka holowniczego do mojej wersji Sportage, który nie będzie wymagał podcinania zderzaka no i co najważniejsze po demontażu od tyłu nie będzie widoczny cały jego osprzęt.
Wczoraj auto zostało odebrane po montażu i jestem w 100% zadowolony.
Informacyjnie: montowałem go w ASO Kia. Koszt montażu 700zł. Hak (1020zł) i wiązkę (500zł) kupiłem i dostarczyłem sam. Hak jest naszego polskiego producenta firmy Auto-Hak. Wiązka niestety nie pamiętam już teraz ale dla zainteresowanych mogę sprawdzić.
Ogólnie bardzo polecam ten zestaw. Widuję często na drogach Sportage z wypiętymi hakami, gdzie widać od tyłu cały osprzęt. Moim zdaniem w tym konkretnym modelu wygląda to tragicznie i szpeci całe auto. Poniżej zamieszczam kilka fotek.
Wczoraj auto zostało odebrane po montażu i jestem w 100% zadowolony.
Informacyjnie: montowałem go w ASO Kia. Koszt montażu 700zł. Hak (1020zł) i wiązkę (500zł) kupiłem i dostarczyłem sam. Hak jest naszego polskiego producenta firmy Auto-Hak. Wiązka niestety nie pamiętam już teraz ale dla zainteresowanych mogę sprawdzić.
Ogólnie bardzo polecam ten zestaw. Widuję często na drogach Sportage z wypiętymi hakami, gdzie widać od tyłu cały osprzęt. Moim zdaniem w tym konkretnym modelu wygląda to tragicznie i szpeci całe auto. Poniżej zamieszczam kilka fotek.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Mam ten sam komplet w tym samym modelu (tzn po lifcie ale spód wygląda chyba tak samo) ale płaciłem ciut mniej i chyba widać go ciut więcej. Jak będę na dworze to cyknę.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2021, 10:11
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2016, 1.6 177KM GT-Line
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Płaciłeś mniej za montaż czy hak?
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Powiem Ci, że musiałbym poszukać rachunku ale to minimalne różnice. Dzwoniłem do różnych ASO i ceny były różne przy czym żadne nie widziało jaki dokładnie jak zamontują.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2021, 10:11
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2016, 1.6 177KM GT-Line
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
To, że był on montowany w ASO to akurat przypadek. Przy okazji innej naprawy został zlecony jego montaż. Jak się zabrałem za szukanie haka też jeździłem po różnych ASO i się pytałem o to jaki to będzie hak jak to będzie wyglądać itp., ogólnie amatorka z ich strony. Zero konkretów tak jak Ty mówisz. Dlatego zabrałem się sam za temat i kupiłem sam hak z wiązką bez udziału ASO.
Kwestia ceny już nie ma znaczenia. Jest na swoim miejscu i to najważniejsze.
Kwestia ceny już nie ma znaczenia. Jest na swoim miejscu i to najważniejsze.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Mi powiedzieli, że nie wiedzą bo magazyn ma kilka autoryzowanych haków i nie wiedzą jakie akurat mają. Myślę, że byłoby do zrobienia, aby hak był np Westfalia a nie AutoHak - nawet jeśli trzeba by czekać. Choć teraz widzę, że to chyba żadna różnica. Natomiast różnicę widać w montażu - u mnie mogli ogarnąć to lepiej...
Ostatnio zmieniony 06 lut 2021, 20:38 przez Bialy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2021, 10:11
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2016, 1.6 177KM GT-Line
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Z tego co się wcześniej dowiadywałem przy Westfalii potrzebne jest podcięcie zderzaka. W Auto-Hak tego nie ma, a to było dla mnie ważnym
kryterium. Nie znalazłem innego haka wypinanego bez potrzeby podcinania zderzaka niż Auto-Hak a trochę czasu spędziłem na poszukiwaniach.
kryterium. Nie znalazłem innego haka wypinanego bez potrzeby podcinania zderzaka niż Auto-Hak a trochę czasu spędziłem na poszukiwaniach.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Banialuki waszmości pleciecie. Czy to westfalia, czy autohak zderzaka się nie podcina. Odcina się jedynie jeden język mocujący nakładkę do belki (ten na środku). Różnica jest taka że przy Westfalii belka ląduje w koszu, a przy autohaku zostaje (na plus dla ah), ale montuje sie dłużej.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Widziałem, że moje zdjęcie wcześniej nie przeszło więc wrzuciłem ponownie. Jak myślicie, taki efekt to ze względu na niewiedzę czy niechęć mechanika?
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowy
- Posty: 3
- Rejestracja: 03 lut 2020, 22:27
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV 1,6 GDI L rok. 2020
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Kolego Bialy, ty masz inny hak.
Ten twój jest montowany poziomo, a ten na zdjęciach od kolegi marqs montowany pionowo (wertykalnie) , i dlatego nic nie widać po demontażu haka.
Miałem w różnych samochodach najpierw montowany poziomo a teraz w KIA Sportage ten drugi wertykalny...(jest droższy).
Ten twój jest montowany poziomo, a ten na zdjęciach od kolegi marqs montowany pionowo (wertykalnie) , i dlatego nic nie widać po demontażu haka.
Miałem w różnych samochodach najpierw montowany poziomo a teraz w KIA Sportage ten drugi wertykalny...(jest droższy).
-
- Nowy
- Posty: 5
- Rejestracja: 06 lut 2021, 10:11
- Czym jeżdzę: Sportage IV 2016, 1.6 177KM GT-Line
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Dokładnie tak jak kolega krys999 pisze.
@Biały masz inny model haka i ja właśnie chciałem uniknąć takiego efektu jaki jest u Ciebie. U Ciebie z montażem jest wszystko ok. To po prostu taki typ haka jest i w ten sposób się go montuje. Tutaj nie ma co się doszukiwać możliwości lepszego montażu w Twoim przypadku.
Jeśli jest ktoś na tym forum i ma taką wiedzę niech napisze czy jest jakaś inna znacząca różnica oprócz wizualnej między hakiem montowanym wertykalnie a poziomo? Uciąg na hakach też z tego co mi się wydaje jest podobny. Ewentualnie nacisk na kulę w montowanym poziomo na logikę może być większy.
Drugą poboczną kwestią jest to, że @Bialy masz model po liftingowy więc ciężko też na 100% porównać nasze modele aut. Ja nie mam takiej wiedzy czy rzeczywiście producent trochę nie pozmieniał już w Twojej wersji budowy od wewnątrz tylnego zderzaka z belką.
@automaniak wspominał również o wycinaniu w auto-hak "języka mocującego nakładkę do belki". Tutaj niestety nie wiem na 100% czy przy auto-hak w wersji wertykalnej tak jest ale w serwisie informowałem i uczulałem ich przed montażem, żeby przed wycięciem, podcięciem czegokolwiek najpierw mnie o tym powiadomili zanim coś takiego zrobią. Nie było żadnej informacji takiej więc zakładam, że w moim przypadku nic takiego nie było o czym pisze @automaniak.
@Biały masz inny model haka i ja właśnie chciałem uniknąć takiego efektu jaki jest u Ciebie. U Ciebie z montażem jest wszystko ok. To po prostu taki typ haka jest i w ten sposób się go montuje. Tutaj nie ma co się doszukiwać możliwości lepszego montażu w Twoim przypadku.
Jeśli jest ktoś na tym forum i ma taką wiedzę niech napisze czy jest jakaś inna znacząca różnica oprócz wizualnej między hakiem montowanym wertykalnie a poziomo? Uciąg na hakach też z tego co mi się wydaje jest podobny. Ewentualnie nacisk na kulę w montowanym poziomo na logikę może być większy.
Drugą poboczną kwestią jest to, że @Bialy masz model po liftingowy więc ciężko też na 100% porównać nasze modele aut. Ja nie mam takiej wiedzy czy rzeczywiście producent trochę nie pozmieniał już w Twojej wersji budowy od wewnątrz tylnego zderzaka z belką.
@automaniak wspominał również o wycinaniu w auto-hak "języka mocującego nakładkę do belki". Tutaj niestety nie wiem na 100% czy przy auto-hak w wersji wertykalnej tak jest ale w serwisie informowałem i uczulałem ich przed montażem, żeby przed wycięciem, podcięciem czegokolwiek najpierw mnie o tym powiadomili zanim coś takiego zrobią. Nie było żadnej informacji takiej więc zakładam, że w moim przypadku nic takiego nie było o czym pisze @automaniak.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
W moim Aso zaproponowali montaż z hakiem za 2,5 tys.
Miły Pan uświadomił mi tylko ze po montażu haka przeglądy należy robić częściej. Isam nie wiem co robić....
Miły Pan uświadomił mi tylko ze po montażu haka przeglądy należy robić częściej. Isam nie wiem co robić....
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Pierwsze słyszę. A to z jakiego powodu i jaki przegląd? Hak to nie instalacja gazowa.
-
- Bywalec
- Posty: 29
- Rejestracja: 24 lis 2019, 13:11
- Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDi 7DCT 2WD BL2 AEB Blue Flame
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Po montażu haka musisz zrobić przegląd. Dostajesz zaświadczenie, z którym udajesz się do Wydziału Komunikacji. Tam wbijają hak do dowodu. Ja odbierałem nowy samochód z zamontowanym przez ASO hakiem i od razu musiałem pojechać na przegląd. Zaświadczenie od diagnosty pokazałem przy odbiorze stałego dowodu. Kolejne przeglądy już wykonywane są z normalnymi interwałami.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Owszem, to prawda że prawidłowość montażu haka musi potwierdzić diagnosta i wiąże się to z jednorazową opłatą - wiele serwisów zresztą posiada stację kontroli pojazdów i wystawia zaświadczenie od razu po montażu. Nie ma jednak mowy o większej częstotliwości przeglądów ze względu na fakt że auto posiada hak.
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Ktoś pytał o hak wertykalny Westfalia - podsyłam zdjęcie zamontowanego haka Westfalia A40V z automatycznie wypinaną główką w Sportage 2016 GT-line
- Załączniki
-
- Screenshot_20210527-130857_Gallery.jpg (486.51 KiB) Przejrzano 7992 razy
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
No gdybym wiedział, że jest taka różnica w wyglądzie to na pewno zleciłbym montaż wyłącznie Westfalii bo ten autohak wygląda tak średnio ale już z tym nic nie będę kombinować.
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Odświeżę temat. Rozumiem, ze nie ma konieczności podcinania zderzaka przy montażu westfalii a40v ? Posiadam KS FL 2021’
Mogę kupić całość i zamontować w innym punkcie niż w ASO ? Z góry dziękuje
Mogę kupić całość i zamontować w innym punkcie niż w ASO ? Z góry dziękuje
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Oczywiście że możesz, tylko wszystko co zniszczą to twój koszt!
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
Dziękuje . Jadę do ASO
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Hak Holowniczy Sportage IV 2016 1.6 177KM GT-Line
I to nie że jestem złośliwy czy tendencyjny. Wyczepienie zderzaka przy błotnikach w polifcie wymaga kunsztu.....
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika