Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Wszystko co dotyczy NEW KIA SPORTAGE od roku produkcji 2015
KrzysiekG
Uzależniony
Posty: 256
Rejestracja: 06 lut 2019, 22:20
Czym jeżdzę: Sportage IV 2019 BL 1.6T-GDi

Re: RE: Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: KrzysiekG » 15 sty 2021, 11:51

O! Świetnie że to nie tylko u mnie. Może doczekamy się jakiejś aktualizacji.

AK84
Bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
Lokalizacja: 3miasto

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: AK84 » 18 sty 2021, 11:06

To gaśnięcie przy parkowaniu to jest dramat. Też miałem sytuację, że bardzo szybko wpiąłem P i silnik jakby zgasł i jednocześnie się odpalił a całym samochodem rzucać zaczęło, coś w stylu pracy na 3garach. Od tamtego czasu już nie używam ISG. Odruchem bezwarunkowym go wyłączam.
Podobne sytuacje zdarzają się jak podjeżdża się pod czerwone światło, samochód staje i .. zmiana światła na zielone. Po co on gaśnie i się odpala ?

Błędem KIA jest to, że nie ma parametru w którym definiuje się np. ilość sekund po których silnik ma iść na drzemkę.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: automaciek » 18 sty 2021, 11:41

I była by masa niezadowolonych posiadaczy, jednym silnik wyłączał by się zbyt późno, innym nadal przeszkadzało by że ma ISG. Jeszcze się taki nie narodził ci wszystkim dogodzi....

AK84
Bywalec
Posty: 128
Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
Lokalizacja: 3miasto

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: AK84 » 18 sty 2021, 11:54

Tak, ale ilość mignięć kierunku można ustawić na 1 3 lub 5. O czymś takim pisałem dla ISG, aby sobie właściciel sam ustawiał, nie producent.

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: PabloS » 18 sty 2021, 19:00

Panowie ja się długo nie zastanawiałem i zanim odebrałem auto poprosiłem o montaż modułu w Kia. Jedno kliknięcie i mam problem z głowy. Kto chce używa a kto nie chce ten montuje moduł.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: automaciek » 18 sty 2021, 19:53

To ja mam jeszcze jedną zaletę ISG, gdy tylko SOC ( stopień naładowania akumulatora) spadnie poniżej progu ( bodajże 75%) silnik nie jest wyłączany i po tym wiadomo że warto akumulator doładować. W ten sposób przedłużymy mu żywot. A bez ISG naładowanie 50% i po trzech latach dętka. Kto za to zapłaci, no gwarancji na aku już nie będzie

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: PabloS » 23 sty 2021, 01:05

Akumulator w moim poprzednim sportage III wytrzymał od wyjazdu z salonu do sprzedania auta przez 8 lat. Auto garażowałem sporadycznie, nigdy nie doładowywałem aku...
Powiem szczerze że jestem w szoku że tyle wytrzymał i nadal działa.
Wybacz automaciek nie przekonałeś mnie ;)
Ale szanuję Twój wybór.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: automaciek » 23 sty 2021, 10:40

Pytanie, jakie dzienne przebiegi i ile uruchomień? Nie u każdego akumulator ma pod górkę. Mi ISG przestał wyłączać silnik po 1.5 roku eksploatacji codziennie 20 km, ok 4 uruchomień. SOC akumulatora spadło do 65%, dla mnie to sygnał aby doładować aku, i wszystko wraca do normy.

Ale widuję samochody z rocznym nalotem 3 - 6 tyś km. A użytkownicy, jak im padnie aku to odpalają z kabli, nie lądują tylko liczą że energia do akumulatora z nieba spadnie. Nie muszę mówić jak to się kończy.....

Awatar użytkownika
Legal
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:07
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI M+SMT full LED
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: Legal » 06 lut 2021, 19:32

Moja KIA stała na parkingu 3 tygodnie. Dość łatwo zgadnąć dlaczego ...
Teraz ISG się nie włącza. Pewnie spadł SOC a mrozy nie pomagają w nadrobieniu go na trasach 20 kilometrowych.
Przynajmniej wiem, że to normalne zjawisko i dlatego się nie martwię. Póki co brak mi motywacji, aby doładować akumulator :)
Nigdy nie wiesz wszystkiego ... Inni wiedzą więcej i mogą się tym podzielić z Tobą.

Awatar użytkownika
Legal
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 07 mar 2013, 22:07
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 GDI M+SMT full LED
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: Legal » 16 lut 2021, 22:11

No więc - 100 km i 1,5 godziny ciągłej jazdy w sobotę rozwiązało zagadkę bez ładowania akumulatora i pomiarów.
System ISG ruszył automagicznie :)
Nigdy nie wiesz wszystkiego ... Inni wiedzą więcej i mogą się tym podzielić z Tobą.

riczi83
Bywalec
Posty: 107
Rejestracja: 30 mar 2021, 12:55
Czym jeżdzę: 1.6 GDI BLACK EDITION Biała Perła
Lokalizacja: Turek

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: riczi83 » 01 kwie 2021, 11:06

Znalazłem taki modulik na portalu aukcyjnym za 90 zł. Ciekawe czy działa w Sportku, bo piszą że działa w większości aut i jest nie do namierzenia przez komputer serwisowy. Podpina się pod przycisk https://allegro.pl/oferta/wylaczenie-de ... 9038880058

Mundek28
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 15 mar 2021, 10:31
Czym jeżdzę: Kia Sportage 2.0 diesel 185 KM 48V MHEVautomat

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: Mundek28 » 27 kwie 2021, 22:26

Kolego Automaciek a czy Sportage toleruje ładowanie akumulatora bez jego odłączenia od instalacji auta? Oczywiście inteligentną automatyczną ładowarką np. Cetek.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: diselboy » 27 kwie 2021, 22:38

tak, da się
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: automaciek » 28 kwie 2021, 06:25

Mundek28 pisze:czy Sportage toleruje ładowanie akumulatora bez jego odłączenia od instalacji auta?

Oczywiście, przy czym PLUS+ ładowarki do PLUS+ aku, a MINUS- ładowarki nie do aku tylko np. do silnika. W innym wypadku elektronika nie zmierzy energii dostarczonej.

embe70
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 21 mar 2013, 23:44
Czym jeżdzę: KS4 BLACK EDITION 1.6 CRDi SCR MHEV 7DCT 2WD 136 KM

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: embe70 » 02 cze 2021, 21:30

PabloS pisze: poprosiłem o montaż modułu w Kia.


Możesz podpowiedzieć w którym serwisie montowałeś ten moduł. Jestem z Warszawy i też bym chętnie podjechał to zrobić.

Przy okazji mam pytanie. Czy to normalne, że przy ruszaniu spod świateł z włączonym systemem ISG ponownie jest robiony check pasów i poduszki? Bo za każdym razem zapalają mi się kontrolki pasów na środkowym panelu (samochód to black edition z silnikiem 1.6 CRDi SCR MHEV 7DCT 2WD 136 KM).

Dziękuję.

PabloS
Uzależniony
Posty: 163
Rejestracja: 02 kwie 2014, 12:21
Czym jeżdzę: Sportage IV 1.6 T-GDI 7DCT 2WD Black Edition
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: PabloS » 05 cze 2021, 23:13

Ja robiłem w Carserwis na Połczyńskiej bo tam odbierałem auto. Pewnie na Łopuszeńskiej też by założyli bez problemu.

Odnośnie kontrolek się nie wypowiem bo ja od nowości mam ISG nieaktywny :)

rakso70
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2022, 18:47
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 7 DCT 4WD, L+BuissnesLine
Lokalizacja: lubuskie

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: rakso70 » 22 gru 2022, 20:58

Wiem, wiem, że temat jest stary, lecz mam pytanie o działanie tego modułu, automatyzującego auto-hold. Zleciłem zamontowanie tego ustrojstwa i haka holowniczego w ASO KIA w Zielonej Górze (GEZET). Dzisiaj pojechałem odebrać samochód i byłem rozczarowany i zdumiony brakiem profesjonalizmu pracowników serwisu. Okazało się, że gdy przybyłem po samochód, nie było już Pana, który zlecenie zakładał, nie było również mechanika, który moduł podłączał. Wydano mi auto, gdy poprosiłem o pokazanie jak wpiąć kulę haka- wyjaśniono mi to na "sucho" (ok, sam to przećwiczyłem już w domu, w garażu). Gdy spytałem o działanie modułu, to pracownik serwisu, powiedział, że on automatyzuje funkcję auto-hold i dezaktywuje start/stop i że można ten proces odwrócić. Odpowiedziałem, że to wiem, lecz jak mam to załączyć. NIe otrzymałem odpowiedzi. "Poćwiczyłem" na placu ASO- start/stop, istotnie zadziałał (silnik się nie wyłączał, chociaż akurat na tym mi nie zależy), natomiast auto-hold nie działał- auto samo się toczyło czy to pod lekką górkę, czy to na równej powierzchni. Wcześniej, po ręcznym załączeniu guzika auto-hold, pojawiał się napis i w momencie aktywacji, był on podświetlony na zielono. W tym momencie napisu nie ma a system auto-hold nie działa. Ponadto wracając do domu, zauważyłem, że nie dział system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania. Mimo położenia manetki w tryb auto, światła się automatycznie nie zmieniają, a tak było wcześniej.
Mam pytania do tych użytkowników, którzy mają zamontowany tem moduł:
1. Czy wyświetla Wam się na desce (w sposób ciągły) napis (zielony) Auto-Hold?
2. Czy w momencie aktywacji działania modułu, włącznik po lewej stronie kierownicy jest podświetlony na bursztynowo, tudzież żółto (rozpoznaję tylko trzy kolory:)) ?
3. Rozumiem, że system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania, działa po ustawieniu na manetce "auto" i w momencie gdy auto się porusza na "długich", a z naprzeciwka jedzie inny pojazd, to światła w KIA, powinny się automatycznie zmienić na "krótkie"?

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: jarmk » 22 gru 2022, 22:15

Wątek dotyczy KS IV, miałem KS IV, a obecnie mam już od dwóch miesięcy KS V i tak... i w IV-ce i w V-ce od samego początku miałem i mam moduł.
rakso70 pisze:1. Czy wyświetla Wam się na desce (w sposób ciągły) napis (zielony) Auto-Hold?

Tak, oczywiście po naduszeniu na moment hamulca.
rakso70 pisze:2. Czy w momencie aktywacji działania modułu, włącznik po lewej stronie kierownicy jest podświetlony na bursztynowo, tudzież żółto ?

Tak, miałem podświetlony zarówno w KS IV i tak też mam w KS V.
rakso70 pisze:3. Rozumiem, że system automatycznej zmiany świateł z drogowych na mijania, działa po ustawieniu na manetce "auto"

Dokładnie tak jak piszesz.. dodatkowo w KS V jest też inteligentny system zmiany świateł, polegający na "wycinaniu" światła..

rakso70
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 08 lis 2022, 18:47
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 7 DCT 4WD, L+BuissnesLine
Lokalizacja: lubuskie

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: rakso70 » 22 gru 2022, 23:19

jarmk pisze:Tak, oczywiście po naduszeniu na moment hamulca.

Czyli u mnie coś jest skopane [zly1] - auto-hold nie działa, a i nie pojawia się napis (biały/zielony) na wyswietlaczu. Nie idzie nawet załączyć auto-hold'a przyciskiem przy drążku zmiany biegów.

jarmk pisze:, miałem podświetlony zarówno w KS IV i tak też mam w KS V.

Zauważyłem, że po wyłączeniu silnika, muszę ten przycisk aktywować ponownie, co jest kompletnie bez sensu, gdyż ten moduł ma automatyzować działanie. To znaczy, zadziała jeden raz na trzy. NIe ma w tym reguły.

jarek pisze:Dokładnie tak jak piszesz.. dodatkowo w KS V jest też inteligentny system zmiany świateł, polegający na "wycinaniu" światła..

Rozumiem, że auto "nie pamięta" ustawień tego systemu i za każdym razem, po odpaleniu silnika, należy go aktywować odpychając od siebie manetkę?

jarmk
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 08 wrz 2018, 14:11
Czym jeżdzę: KS
Lokalizacja: Żuławy

Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: jarmk » 22 gru 2022, 23:46

Ewidentnie coś masz skopane.. przy wduszonym Autoholdzie, gdy jedziesz napis jest biały, a gdy lekko wdusisz hamulec, powinien kolor kontrolki zmienić się na zielony.

Jeśli chodzi o przycisk dezaktywujący Eco, to nie dotknąłem go ani razu od momentu odbioru auta i Eco jest non stop wyłączone. Tak też miałem w poprzedniej kijance...Nie dotykałem go wcale, a on świecił się żółtawym kolorkiem.

Zgadza się, trzeba odpychać manetkę.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1513
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Czy da się żyć z systemem ISG (start-stop) ?

Postautor: automaciek » 23 gru 2022, 07:55

rakso70 pisze:Wiem, wiem, że temat jest stary, lecz mam pytanie o działanie tego modułu, automatyzującego auto-hold.
Ad 1
Oryginalnie przyciskiem AH włączasz funkcję - biały piktogram na zegarach, zatrzymanie auta - trzymanie samochodu w miejscu - zielony piktogram.
Moduł ma domyślnie wyłączoną automatykę AH, zmiana - przez długie przytrzymanie przycisku.


Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]

Sitemap