Terkotanie pod kokpitem / licznikami
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Witam,
mam dziwny problem.
Przy delikatnym przyspieszaniu w trybie normal na 4 biegu w rejonie 2tys. obrotów zaczyna mi coś terkotać pod kokpitem, jakby za licznikami.
Występuje to tylko podczas jazdy, zawsze w rejonie 2 tys. obrotów na biegu 3 i 5 jest słabo słyszalne.
Na postoju przy rozkręcaniu silnika do 3tys obrotów nic nie słychać.
Brzmi to jakby jakaś plastikowa opaska / spinka wpadała w wibracje i o coś pukała.
Próbowałem ręcznie od spodu dociskać przewody, opaski itp, nic nie dało. Za licznik bez rozbierania nie da się dostać.
Miał ktoś taki problem?
Pytam, bo może już ktoś coś takiego miał, a nie chcę z pierdołami na serwis jeździć i sobie samochód blokować.
Przebieg 3tys. km zestawienie jak w podpisie.
pozdrawiam
mam dziwny problem.
Przy delikatnym przyspieszaniu w trybie normal na 4 biegu w rejonie 2tys. obrotów zaczyna mi coś terkotać pod kokpitem, jakby za licznikami.
Występuje to tylko podczas jazdy, zawsze w rejonie 2 tys. obrotów na biegu 3 i 5 jest słabo słyszalne.
Na postoju przy rozkręcaniu silnika do 3tys obrotów nic nie słychać.
Brzmi to jakby jakaś plastikowa opaska / spinka wpadała w wibracje i o coś pukała.
Próbowałem ręcznie od spodu dociskać przewody, opaski itp, nic nie dało. Za licznik bez rozbierania nie da się dostać.
Miał ktoś taki problem?
Pytam, bo może już ktoś coś takiego miał, a nie chcę z pierdołami na serwis jeździć i sobie samochód blokować.
Przebieg 3tys. km zestawienie jak w podpisie.
pozdrawiam
- Tom16v
- Nasz Człowiek
- Posty: 675
- Rejestracja: 12 cze 2016, 09:50
- Czym jeżdzę: KS V 1.6 T- GDI 6AT FWD L HEV
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Miałem tez coś takiego jak opisujesz i okazało się, że w komorze silnika jeden z kabelków dotykał zbiornika z płynem hamulcowym i wibrował i przenosił do kabiny tak że myślałem że jest coś nie tak za zegarami. Poprawiłem kabelek i jak ręką odjął. Zobacz pod maskę. Powodzenia.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Przewody paliwowe od i do filtra paliwa, trzeba je trytkami spiąć miedzy sobą.
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Dzięki koledzy, trop prowadzący do komory silnika zdaje się być dobry.
Prowizorycznie usztywniłem sterownik silnika i jego kable co jest koło filtra powietrze i wygląda na to, że jest lepiej.
Sprawdzę też te przewody do filtra paliwa. Jak wrócę z trasy.
Prowizorycznie usztywniłem sterownik silnika i jego kable co jest koło filtra powietrze i wygląda na to, że jest lepiej.
Sprawdzę też te przewody do filtra paliwa. Jak wrócę z trasy.
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Problem ROZWIĄZANY.
Koledzy mieli rację, to było w komorze silnika.
Dźwięk ten był wywołany poprzez wibrację jednego ze sterowników, który jest między filtrem powietrza a skrzynką bezpieczników. Przechodził do kabiny po kablach.
Przy ruszaniu nim wraz z jego mocowaniem było słychać metaliczne trzaskanie.
Pomogło mocne przegięcie tego mocowania w jedną i drugą stronę. Pewnie usunęło to naprężenia na śrubach i dźwięk ustał. Przejechałem już tak ponad 1tys. km. Załączam zdjęcia dla potomnych.
Koledzy mieli rację, to było w komorze silnika.
Dźwięk ten był wywołany poprzez wibrację jednego ze sterowników, który jest między filtrem powietrza a skrzynką bezpieczników. Przechodził do kabiny po kablach.
Przy ruszaniu nim wraz z jego mocowaniem było słychać metaliczne trzaskanie.
Pomogło mocne przegięcie tego mocowania w jedną i drugą stronę. Pewnie usunęło to naprężenia na śrubach i dźwięk ustał. Przejechałem już tak ponad 1tys. km. Załączam zdjęcia dla potomnych.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Osobiście zastanowiłbym się tez jak zniwelować terkotanie, wibrowanie sterownika bo jak pewnie wiesz elektronika tego nie lubi jak ją się telepie. Dokręcić jakoś dąć dodatkowa trytytkę czy coś żeby nie latał.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
To wcale tak łatwo się nie rusza, nie lata luźno. Zimna pogoda pewnie spowodowała naprężenia na mocowaniu sterownika do te blachy bazowej. Taki zbieg okoliczności. Pomagało wsadzenie sztywnej gąbki miedzy sterownikiem a filtrem powietrza, w ten sposób to zlokalizowałem.
Ciekawi mnie ile czasu ASO by nad czymś takim myślało
Ciekawi mnie ile czasu ASO by nad czymś takim myślało
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
ASO nie myśli ... od tego trzeba zacząć
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
#Kriss76b, czy ja obrażam Ciebie i twoich kolegów. Czy będziesz się licytował na IQ? Tak się składa że często poświęcamy masę czasu na znalezienie źródeł hałasu. Mamy też dostęp do 4 kanałowych elektronicznych stetoskopów z mikrofonami na magnesach i z nie jednym autem sobie poradziliśmy.
Pozdrawiam.
P.s. Na co bys postawił, objaw: optima 2.0 T-gdi automat 6s z aktywnym zawieszeniem. Grzechotanie z komory silnika lewa strona tylko na zimnym silniku (ok 5 minut po rozruchu po nocy), koła skręcone tylko w prawo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, oraz nierównościach? Jakieś propozycje?
Pozdrawiam.
P.s. Na co bys postawił, objaw: optima 2.0 T-gdi automat 6s z aktywnym zawieszeniem. Grzechotanie z komory silnika lewa strona tylko na zimnym silniku (ok 5 minut po rozruchu po nocy), koła skręcone tylko w prawo przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, oraz nierównościach? Jakieś propozycje?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Jestem amatorem, więc się wypowiem.
W dodatku nie znam się na Optimie i ni cholery nie kojarzę jak może wyglądać jej komora silnika. Ale co z tego, teraz w internecie byle gówniarz może robić za eksperta.
Ja bym obstawiał jakąś klapkę w dolocie powietrza, która najpierw (gdy silnik zimny) zamyka powietrze od zewnątrz, a bierze do filtra znad kolektora albo ogólnie znad silnika, żeby się szybciej nagrzało.
====
edit - czy moderator może dać znać kiedy zmienia posta? Mój jest pocięty i ogolony jak pensja brutto do tego co na rękę
(poza tym nie widzę sensu w moderowaniu posta, a wycięte fragmenty były śmianiem się ze mnie samego, więc po jaką cholerę ktoś to tykał????????)
W dodatku nie znam się na Optimie i ni cholery nie kojarzę jak może wyglądać jej komora silnika. Ale co z tego, teraz w internecie byle gówniarz może robić za eksperta.
Ja bym obstawiał jakąś klapkę w dolocie powietrza, która najpierw (gdy silnik zimny) zamyka powietrze od zewnątrz, a bierze do filtra znad kolektora albo ogólnie znad silnika, żeby się szybciej nagrzało.
====
edit - czy moderator może dać znać kiedy zmienia posta? Mój jest pocięty i ogolony jak pensja brutto do tego co na rękę
(poza tym nie widzę sensu w moderowaniu posta, a wycięte fragmenty były śmianiem się ze mnie samego, więc po jaką cholerę ktoś to tykał????????)
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
automaciek Ciekawy ten przypadek z Optimą, to może być wszystko
Twoja sugestia odnośnie przewodów paliwowych też mogła być trafna. Sprawdziłem je i były tam miejsca gdzie coś mogło o siebie "pukać" przy wibracjach.
Ja nie dałem do ASO żeby samochodu nie blokować sobie. Szukanie tego zajęło mi kilka godzin i wiele jazd próbnych, bo występowało to tylko podczas jazdy w konkretnych warunkach. Jakbym nie znalazł to w końcu bym oddał aby to odszukali.
Te stetoskopy to ciekawe rozwiązanie
Co było w Optimie?
pozdrawiam
Twoja sugestia odnośnie przewodów paliwowych też mogła być trafna. Sprawdziłem je i były tam miejsca gdzie coś mogło o siebie "pukać" przy wibracjach.
Ja nie dałem do ASO żeby samochodu nie blokować sobie. Szukanie tego zajęło mi kilka godzin i wiele jazd próbnych, bo występowało to tylko podczas jazdy w konkretnych warunkach. Jakbym nie znalazł to w końcu bym oddał aby to odszukali.
Te stetoskopy to ciekawe rozwiązanie
Co było w Optimie?
pozdrawiam
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Poczekam jeszcze na propozycje
- Borzol
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 sty 2020, 22:01
- Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 T-GDI BUSINESS LINE PLUS
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Panowie, zmagam się ze wspomnianym terkotaniem zwłaszcza na zimnym silniku. Czy mogę prosić o foto, gdzie znajduje się sterownik, który należy usztywnić etc.? Wcześniej załączone zdjęcia przepadły w tym wątku.
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Cześć, u mnie był ten co na zdjęciu. Wystarczy go poprzeginać na boki aż się na śrubach zrelaksuje, jak strzelający kręgosłup
Można też spróbować odkręcić i poluzować go na śrubach.
Automaciek pisał też o innych miejscach gdzie to może występować.
Można też spróbować odkręcić i poluzować go na śrubach.
Automaciek pisał też o innych miejscach gdzie to może występować.
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Jedno terkotanie ogarnąłem, to tej zimy pojawiło się kolejne.
Tym razem słyszalne jest tylko po rozruchu z zimnego silnika po nocy, pod koniec spadania obrotów z 1500 na 1000 po rozgrzewaniu katalizatora.
Raz udało mi się to odtwarzać przez włączenie naprzemiennie OFF i AUTO na klimatroniku.
Obstawiałem przewody klimy, jak je poruszałem to nawet "chyba" na chwilę zniknęło, ale znowu jest i mnie terroryzuje rano
Jakieś pomysły ?
Tym razem słyszalne jest tylko po rozruchu z zimnego silnika po nocy, pod koniec spadania obrotów z 1500 na 1000 po rozgrzewaniu katalizatora.
Raz udało mi się to odtwarzać przez włączenie naprzemiennie OFF i AUTO na klimatroniku.
Obstawiałem przewody klimy, jak je poruszałem to nawet "chyba" na chwilę zniknęło, ale znowu jest i mnie terroryzuje rano
Jakieś pomysły ?
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Znalazłem drania co mi terkocze. Jest to związane z silniczkiem, który steruje klapami od kierunku nawiewów ( szyba, nogi, twarz).
Udaje mi się to wywołać, głównie jak samochód jest zimny przez klikanie w przyciski ( szyba, nogi, twarz).
Ten dźwięk przypomina pracę luźnych plastikowych trybików, a przenosi się po kanałach wentylacyjnych pod podszybie.
Strzałka to silnik/serwo, białe elementy z X to jest mechanika klap która rusza się finezyjnie
Automaciek miałeś już z czymś takim do czynienia ? Może trzeba te mechanizmy nasmarować, albo .. zgłosić to serwo na gwarancję ?
Udaje mi się to wywołać, głównie jak samochód jest zimny przez klikanie w przyciski ( szyba, nogi, twarz).
Ten dźwięk przypomina pracę luźnych plastikowych trybików, a przenosi się po kanałach wentylacyjnych pod podszybie.
Strzałka to silnik/serwo, białe elementy z X to jest mechanika klap która rusza się finezyjnie
Automaciek miałeś już z czymś takim do czynienia ? Może trzeba te mechanizmy nasmarować, albo .. zgłosić to serwo na gwarancję ?
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
No nie miałem takiego tematu....
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Ahh... a miałem nadzieję
Podejrzewam, że smarowanie prowadnic tych mechanizmów nic tutaj nie pomoże, bo one nadal są w fabrycznym poślizgu.
Poniżej filmik, akcja: sekunda 35 i ~50 . Jest to ten dźwięk, który niesie się po wentylacji.
https://photos.app.goo.gl/6mpfthSfAH2qy1uUA
Podejrzewam, że smarowanie prowadnic tych mechanizmów nic tutaj nie pomoże, bo one nadal są w fabrycznym poślizgu.
Poniżej filmik, akcja: sekunda 35 i ~50 . Jest to ten dźwięk, który niesie się po wentylacji.
https://photos.app.goo.gl/6mpfthSfAH2qy1uUA
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Hałasuje tylko podczas zmiany położenia?
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Tak, jak wywołuje ruch przyciskami ( szyba, nogi, twarz). Wygląda na to, że szczególnie w tej pozycji z sek 30.
Dotykanie w trakcie tego dźwięku tych białych cięgien nie eliminuje dźwięku.
Zaczęło się to objawiać przy mrozach, mimo że mam samochód w hali garażowej (temp min +3st). Po rozgrzaniu samochodu tego nie słychać, albo sie nie niesie już tak po ciepłych plaskitach.
Powiązane jest z tym serwem, ale czy to w nim jest problem ? może coś jest gdzieś luźne.
Dotykanie w trakcie tego dźwięku tych białych cięgien nie eliminuje dźwięku.
Zaczęło się to objawiać przy mrozach, mimo że mam samochód w hali garażowej (temp min +3st). Po rozgrzaniu samochodu tego nie słychać, albo sie nie niesie już tak po ciepłych plaskitach.
Powiązane jest z tym serwem, ale czy to w nim jest problem ? może coś jest gdzieś luźne.
-
- Bywalec
- Posty: 128
- Rejestracja: 13 lip 2019, 10:04
- Czym jeżdzę: KSIV FL 1.6 T-GDI 7DCT 2WD L+BL AEB FUN
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Terkotanie pod kokpitem / licznikami
Podszedłem do tematu dziś jeszcze raz. Na początku hałasowało strasznie. Później przesmarowałem te cięgna smarem silikonowym do amortyzatorów rowerowych i albo pomogło albo się dziś już ułożyło.
Efekt terkotania najbardziej słyszalny był przy włączaniu nawiewu na twarz i gdy białe cięgno poruszało tym pomarańczowym elementem.
automaciek jaki smar do takich elementów używacie w ASO ?
Efekt terkotania najbardziej słyszalny był przy włączaniu nawiewu na twarz i gdy białe cięgno poruszało tym pomarańczowym elementem.
automaciek jaki smar do takich elementów używacie w ASO ?
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika