Witam,
Zakupiłem w marcu nową KIA Sportage 1.6 GDI z rocznika 2018.
Po jakimś czasie zauważyłem że na zimnym silniku, jak się podkręci obroty do powyżej ok 2000 - 2500 to go szarpie, niezależnie od biegu. Szarpie go jak chwilowy wykres spalania skacze do końca zakresu. Jak silnik osiągnie swoją temperaturę to wszystko działa prawidłowo.
Byłem już na pierwszym przeglądzie ok 1700 km. Pan z serwisu KIA delikatnie mówiąc olał temat: powiedział że się przejechali i że wszytko jest ok.
Pytanie czy to jest normalny objaw tego silnika, może włącza się jakieś ssanie?
Czy ktoś się spotkał z podobnym objawem, co może być przyczyną?
1.6 GDI na zimnym dusi dławi
-
- Nowy
- Posty: 23
- Rejestracja: 29 wrz 2016, 14:20
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI wersja M
- Lokalizacja: Pruszków
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Musisz dręczyć serwis , mam przejechane 34 tys. i nigdy nie było takich objawów
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Również nic takiego nie mam, auto z końca 2018, odebrane teraz w styczniu.
TT | S9+
TT | S9+
-
- Bywalec
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 sie 2018, 08:29
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI L+BL przed liftem
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Może filtr GPF sie przytkał trochę? (o ile jest w Twoim aucie) Nie jeździsz przypadkiem tylko na krótkich dystansach ?
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Co do jazdy to 2/3 krótkie dystanse a 1/3 to trasa.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Co ja bym zrobił i proponuję też tu:
1. zmień ASO, jeśli tylko możesz podjechać do innego.
2. ...jeśli nie masz tej możliwości, to zostaw samochód na parkingu obecnego ASO, ustal wizytę na następny dzień rano i jedźcie na jazdę próbną zimnym z pracownikiem ASO
3. zmień (przynajmniej czasowo) stację benzynową
4. obejrzyj dokładnie czy nie masz przewodów elektrycznych (oczywiście mam na myśli komorę silnika) pogryzionych przez jakiegoś gryzonia
1. zmień ASO, jeśli tylko możesz podjechać do innego.
2. ...jeśli nie masz tej możliwości, to zostaw samochód na parkingu obecnego ASO, ustal wizytę na następny dzień rano i jedźcie na jazdę próbną zimnym z pracownikiem ASO
3. zmień (przynajmniej czasowo) stację benzynową
4. obejrzyj dokładnie czy nie masz przewodów elektrycznych (oczywiście mam na myśli komorę silnika) pogryzionych przez jakiegoś gryzonia
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Przejechałem się dziś rano aby nagrać moment szarpania.... i oczywiście wszystko jest ok (zaznaczam że nie jeżdżę na codzień tym autem)
Okazuje się że dzieje się tak tylko w deszczowe albo wilgotne dni.
Podobny temat jest już na forum ale we wcześniejszym modelu:
viewtopic.php?f=46&t=6270&p=70816&hilit=wilgo%C4%87#p70816
Jestem umówiony na wizytę w ASO.
No zobaczymy. Dam znać.
Okazuje się że dzieje się tak tylko w deszczowe albo wilgotne dni.
Podobny temat jest już na forum ale we wcześniejszym modelu:
viewtopic.php?f=46&t=6270&p=70816&hilit=wilgo%C4%87#p70816
Jestem umówiony na wizytę w ASO.
No zobaczymy. Dam znać.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 510
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6 GDI na zimnym dusi dławi
Wygląda na to, że woda zbiera się w zbiorniku paliwa. I jako cięższa od benzyny spływa na dół baku. Na zimnym pompa paliwa zaczyna tłoczyć benzynę z wodą i stąd ten problem.
Rozwiązanie:
1. na stałe zmień stację benzynową
2. wlej do baku (tuż przed tankowaniem) butelkę denaturatu, a następnie zatankuj do pełna. Denaturat połączy się z wodą.
3. Staraj się tankować do pełna. Im większa przestrzeń w baku "wolne miejsce nad benzyną", tym łatwiej skraplać się wodzie.
Jak to zrobisz, to dopiero wtedy sprawdź czy usterka wraca i umawiaj się do ASO. Najpewniej problem nie wróci, a ty oszczędzisz czas.
Rozwiązanie:
1. na stałe zmień stację benzynową
2. wlej do baku (tuż przed tankowaniem) butelkę denaturatu, a następnie zatankuj do pełna. Denaturat połączy się z wodą.
3. Staraj się tankować do pełna. Im większa przestrzeń w baku "wolne miejsce nad benzyną", tym łatwiej skraplać się wodzie.
Jak to zrobisz, to dopiero wtedy sprawdź czy usterka wraca i umawiaj się do ASO. Najpewniej problem nie wróci, a ty oszczędzisz czas.
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika