Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Wszystko co dotyczy układu przeniesienia napędu.
Skrzynia przekładniowa, sprzęgło.
komasz
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2018, 16:09
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 t-gdi DCT 2017

Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: komasz » 04 maja 2019, 21:10

Pytanie do kolegów ze skrzynia DCT: czy jesteście w stanie "poczuć" moment, w którym skrzynia zmiana biegi? Mam wrażenie, że jak auto było nowe to było to zupełnie niewyczuwalne, a ostatnio zacząłem zauważać minimalna utratę płynności przy zmianie biegów. Nie powiedziałbym że szarpie ale zmiane minimalnie odczuwam. Przebieg skromny bo 16000km.

Awatar użytkownika
akos
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 23 gru 2012, 00:08
Czym jeżdzę: KIA Sportage 4WD HEV 1,6 T-GDi 230KM GT Line 6AT
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: akos » 04 maja 2019, 21:18

U mnie czuję trochę tylko przy trybie sport. Normalnie tylko obrotomierz mnie informuje o zmianie przełożeń...

komasz
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2018, 16:09
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 t-gdi DCT 2017

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: komasz » 04 maja 2019, 22:05

Dzięki z info! Moja żona też tego zauważa, a ja juz sam nie wiem czy to w mojej głowie czy rzeczywiście jest coś na rzeczy...
Może ktoś jeszcze sie wypowie :)

Awatar użytkownika
damian94
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 25 wrz 2018, 23:44
Czym jeżdzę: Sportage GT Line S 2.0 CRDi ISG 48V Auto AWD
Lokalizacja: Bristol UK

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: damian94 » 05 maja 2019, 00:52

Po prostu z czasem kierowca wyczuwa coraz lepiej swoje auto. Poprzez kierownice i siedzenie odczuwasz każde drgania. Jak weżmiesz auto z wypożyczalni to na początku nic nie czujesz...

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: automaciek » 05 maja 2019, 06:26

DCT, czy też DSG nigdy nie będzie tak płynnie pracować jak klasyczny automat czy CVT, więc nie oczekujmy.... W instrukcji obsługi od RM 2019 jest nawet adnotacja że dopuszczalne jest poszarpywanie przy zasprzeglaniu.

komasz
Nowy
Posty: 18
Rejestracja: 15 gru 2018, 16:09
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 t-gdi DCT 2017

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: komasz » 05 maja 2019, 11:12

Rzeczywiście! W mojej instrukcji też jest to info. Ale ciekawe czy z wraz z zużyciem sprzęgła płynność będzie spadać. Komputer skrzyni powinien się chyba cały czas dostosowywać do stanu sprzęgła żeby przełożenia były cały czas płynne. Może jakiś reset trzeba strzelić czy coś?

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: listomek2014 » 05 maja 2019, 12:39

Podejrzewam że jak się zgłoś na serwisie to zrobią kalibracje ja robię tak co ok 2lata 3 w toyocie i spokój
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: automaciek » 06 maja 2019, 06:18

Kalibracja może pomóc, ale nie musi. Z reguły gdy klient zgłasza dyskomfort z dct to robimy ją obligatoryjnie. Najwięcej problemów z DCT (sprzęgła i dwumasa) pojawia się w dieslach.

trade24
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 01 wrz 2020, 09:43
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 CRDi 18'

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: trade24 » 30 maja 2022, 00:53

Automaciek mam pytanie, ponieważ mam Sportka czwórkę w dieslu 1.6, czy kalibracja może pomóc w sytuacji kiedy auto przestało zapinać biegi nieparzyste? (skrzynia 7DCT) Zdarzyło mi się że nagle na trasie nie chciał zapiąć 7 biegu. Szybko zjechałem bo wyskoczył chceck. Ruszało już tylko z 2 biegu i zapinało tylko parzyste. Wsteczny i neutral wchodził. Po ostygnięciu wszystko wróciło do normy, ale to już na serwisie powiedzieli że po kalibracji mechatroniki sprzęgieł auto jeździ idealnie. Pytanie czy jeśli by padło sprzęgło to by się nagle samo naprawiło po ostygnięciu...? Jeszcze auta nie odebrałem z ASO po tej przygodzie i pytanie czy im wierzyć na słowo? I ostatnie chyba najważniejsze pytanie co z gwarancją jeśli padnie sprzęgło?

Będę wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: automaciek » 30 maja 2022, 06:39

Sprawdź czy w trakcie jazdy na wyższych biegach nie rośnie temp. sprzęgieł. Sama kalibracja raczej nie pomoże, ale trudno jest uchwycić problem....

trade24
Bywalec
Posty: 46
Rejestracja: 01 wrz 2020, 09:43
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 CRDi 18'

Re: Skrzynia DCT - płynność zmiany biegów

Postautor: trade24 » 09 cze 2022, 20:37

W trasie temperatura skrzyni na poziomie 4-5 kresek i nie rośnie. Wiem że to "wróżby z fusów", jednak co w Twojej opinii fachowca mogło wywołać taką sytuacje z biegami? Któreś ze sprzęgieł czy raczej problem jest po stronie skrzyni biegów?


Wróć do „UKŁAD NAPĘDOWY”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap