Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Pytałem się w salonie i mówili , że w 1,6 GDI przegląd jest co 2 lata lub co 30 tyś i wymiana oleju też a w 1,6 T-GDI przeglądy co 2 lata a olej co roku lub co 15 tyś.
Wklejam link przeglądów Kia do pobrania pdf https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... EZFNSxs4zF
Wklejam link przeglądów Kia do pobrania pdf https://www.google.pl/url?sa=t&source=w ... EZFNSxs4zF
-
- Bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 sie 2017, 13:07
- Czym jeżdzę: Kia Sportage NQ5 mHEV 180 KM BL
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Przeglądy w 1.6 GDI masz co dwa lata lub 30000 km i nie ma tam nic o wymianie oleju po 12 miesiącach. Jest tak w silniku 1,6 t-gdi.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1516
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Najbardziej wiarygodnie:
(R = wymiana)
(R = wymiana)
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
jacomir1 pisze:Przeglądy w 1.6 GDI masz co dwa lata lub 30000 km i nie ma tam nic o wymianie oleju po 12 miesiącach. Jest tak w silniku 1,6 t-gdi.
Dokładnie tak jak opisałem to dwa posty wyżej
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Ja wymieniam dodatkowo olej co 15 tyś w 1.6 gdi koszt niewielki A zadowolenie ogromne.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Wszystko zależy też od serwisu, w którym zapytasz o częstotliwość wymiany oleju, w moim np każą co 15 tys robić przegląd olejowy (z wymianą) a co 30 tys gwarancyjny
Ja dla świętego spokoju robiłem już 2 razy przegląd olejowy a za chwilę czeka mnie gwarancyjny po 60 tys.
Ja dla świętego spokoju robiłem już 2 razy przegląd olejowy a za chwilę czeka mnie gwarancyjny po 60 tys.
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
I tak trzeba co rok jechać na przegląd nadwozia. Poza tym w książce serwisowej jest miejsce na przeglądy po 12, 24, 36m-cach itd. dlatego coroczna wizyta w ASO na przeglądzie jest raczej wskazana. Tak miałem w KSIII i to samo mam w KSIV - oba 1.6GDI.
-
- Bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 sie 2017, 13:07
- Czym jeżdzę: Kia Sportage NQ5 mHEV 180 KM BL
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
W warunkach gwarancji na blachy przeglądy zgodnie z harmonogramem czyli co 2 lata tak jak olejem. Tak stoi w warunkach gwarancji kia.
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Każdy uważa jak chce z tą wymianą oleju. Niektórzy pewnie i co 10 tyś. wymieniają dla świętego spokoju. Ale dla mnie jeżdżenie częściej niż jest w książce gwarancyjnej producenta jest bezsensowne. Koszt niewielki ale zadowolenie ogromne...ja to jestem zadowolony jak mi kasa zostaje w portfelu a nie odwrotnie a jeździć do ASO co roku bez potrzeby...no cóż nabijają sobie kasę i wprowadzają klienta w błąd
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Koszt niewielki, w poprzednich autach też wymieniłalem co 15 tys
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Koszt niewielki, bo "duży przegląd" jest po 2 latach lub 30kkm, a co rok jest olej, ewentualnie sprawdzenie płynów i .... nadwozie!!! Nadwozie jest co rok dla 1.6GDI. Czy jest to GDI czy T-GDI czy inny - blachy są te same. Jestem po przeglądzie olejowym po 1 roku - miałem wymieniany olej, sprawdzenie płynów i przegląd nadwozia, na który w książce jest odpowiednie miejsce na wpis po 12m-cach. Wszystko miałem zrobione wg. karty przeglądów po 12m-cach dla GDI.
W poprzednim KSIII pierwszy właściciel przeoczył 1 przegląd olejowy i pojechał po 2 latach, bo robił małe przebiegi. W wyniku tego miałem brak jednego wpisu, który później okazał się problemem przy każdorazowej wizycie w ASO chcąc naprawić coś w ramach gwarancji np. wymienić padające czujniki cofania, czy czujnik pod pedałem sprzęgła.
W poprzednim KSIII pierwszy właściciel przeoczył 1 przegląd olejowy i pojechał po 2 latach, bo robił małe przebiegi. W wyniku tego miałem brak jednego wpisu, który później okazał się problemem przy każdorazowej wizycie w ASO chcąc naprawić coś w ramach gwarancji np. wymienić padające czujniki cofania, czy czujnik pod pedałem sprzęgła.
-
- Bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 sie 2017, 13:07
- Czym jeżdzę: Kia Sportage NQ5 mHEV 180 KM BL
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Kupowałem, pytałem i czytałem gwarancję nie ma tam mowy o sprawdzenie blachy co rok. Proszę poczytać gwarancję tam jest wszystko opisane.
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
kriss76b...Olej w 1,6 GDI jest co dwa lata lub co 30 tyś. Twoje ASO wprowadza Ciebie w błąd.
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Ja tylko opisałem jak wyglądają przeglądy w moim przypadku i jakie problemy miałem przy braku jednego wpisu w KSIII.
Mam drugą KS 1.6GDI, książka serwisowa się nie zmieniła oprócz zmian kosmetycznych, korzystam z dwóch ASO i jak na razie w każdym przeglądy wyglądają tak samo. No oprócz tego opisanego wyżej przypadku jak kupowałem używane KSIII - w jednym mi powiedzieli, że mam auto na gwarancji mimo braku jednego wpisu, a w drugim że tak nie jest bo muszą być wszystkie wpisy, ale ostatecznie uznali, że wprowadzono mnie w błąd w tym pierwszym ASO i gwarancję miałem do końca.
Proszę zadzwonić tylko do ASO i zapytać co się stanie jeśli w książce będą tylko wpisy za przeglądy po 24, 48m-cach itd, a pozostałe miejsca tzn. po 12, 36 itd będą puste - czy nie będzie problemów z gwarancją (podobnie wpisy z nadwozia).
Ja w każdym razie wymieniam olej co rok i tak mam wpisane.
Mam drugą KS 1.6GDI, książka serwisowa się nie zmieniła oprócz zmian kosmetycznych, korzystam z dwóch ASO i jak na razie w każdym przeglądy wyglądają tak samo. No oprócz tego opisanego wyżej przypadku jak kupowałem używane KSIII - w jednym mi powiedzieli, że mam auto na gwarancji mimo braku jednego wpisu, a w drugim że tak nie jest bo muszą być wszystkie wpisy, ale ostatecznie uznali, że wprowadzono mnie w błąd w tym pierwszym ASO i gwarancję miałem do końca.
Proszę zadzwonić tylko do ASO i zapytać co się stanie jeśli w książce będą tylko wpisy za przeglądy po 24, 48m-cach itd, a pozostałe miejsca tzn. po 12, 36 itd będą puste - czy nie będzie problemów z gwarancją (podobnie wpisy z nadwozia).
Ja w każdym razie wymieniam olej co rok i tak mam wpisane.
-
- Bywalec
- Posty: 45
- Rejestracja: 06 sie 2017, 13:07
- Czym jeżdzę: Kia Sportage NQ5 mHEV 180 KM BL
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Jak pisałem dwa posty wyżej auto kupowałem nowe i pytałem oraz czytałem gwarancję. Proszę o informację gdzie jest w gwarancji wpis o corocznym przeglądzie nadwozia, owszem jest wpis - podaję w skrócie warunkiem gwarancji są przeglądy w ASO zgodnie z harmonogramem czyli 2 lata lub 30000 km. Opierajmy się na faktach a nie co komu się wydaje.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Mam 1.6 GDI i jestem po przeglądzie po 2 latach i nie robiłem przeglądu nadwozia po 12 mięs. i jest ok. Bo wcale nie trzeba jeździć co rok z tym nadwoziem. I jeszcze jedna sprawa olej wymieniłem sam w swoim garażu (bo mam kanał) i to 2 razy do tych 24 miesięcy lub 30 tyś. km. tzn. do pierwszego przeglądu i nie było problemu w serwisie że stracę gwarancję. Bo nic o tym nie wiedzieli, bo nie muszą.
Wymieniać można olej na własną rękę tylko trzeba kupić filtr oleju u nich w serwisie za 35 zł. (wtedy będzie wyglądać wszystko na to że jest fabrycznie)
i jeszcze 4 litry oleju obojętnie jaki aby norma odpowiadała A5/B5 5W30 i za ok. 120 zł. wykonać serwis olejowy samemu. I zaoszczędzone 400 zł. mamy na paliwo. Polecam
I przez wcześniejsze 6 lat robiłem tak z Hyundaiem ix35 1.6 GDI i serwisem Hyundaia i nikt się połapał i serwisie Kia też tego nie łapią. A te silniki bez Turbo są nie do zaorania można je katować i nic. Olej wymieniam co 10 tyś. i to na taki jaki mi wpadnie w ręce, aby spełniał normy.
Wymiany częste są bardzo ważne bo inaczej wyciąga się łańcuch rozrządu, no i lipa. Wymiana oleju co 30 tyś. tak jak zaleca producent to nie jest dobra droga odradzam, NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ!
Ale każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa, ja opisałem swoją drogę i wcale ktoś z was nie musi podążać nią ze mną.
Wymieniać można olej na własną rękę tylko trzeba kupić filtr oleju u nich w serwisie za 35 zł. (wtedy będzie wyglądać wszystko na to że jest fabrycznie)
i jeszcze 4 litry oleju obojętnie jaki aby norma odpowiadała A5/B5 5W30 i za ok. 120 zł. wykonać serwis olejowy samemu. I zaoszczędzone 400 zł. mamy na paliwo. Polecam
I przez wcześniejsze 6 lat robiłem tak z Hyundaiem ix35 1.6 GDI i serwisem Hyundaia i nikt się połapał i serwisie Kia też tego nie łapią. A te silniki bez Turbo są nie do zaorania można je katować i nic. Olej wymieniam co 10 tyś. i to na taki jaki mi wpadnie w ręce, aby spełniał normy.
Wymiany częste są bardzo ważne bo inaczej wyciąga się łańcuch rozrządu, no i lipa. Wymiana oleju co 30 tyś. tak jak zaleca producent to nie jest dobra droga odradzam, NIE IDŹCIE TĄ DROGĄ!
Ale każdy ma swój rozum i zrobi jak uważa, ja opisałem swoją drogę i wcale ktoś z was nie musi podążać nią ze mną.
-
- Bywalec
- Posty: 148
- Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
- Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontaktowanie:
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Zgadza się, przegląd dla 1.6GDI jest po 2 latach lub 30kkm, podobnie nadwozie. Ja zrobiłem przegląd po roku - olej i nadwozie. Nadwozie może niepotrzebnie, ale zrobiłem. Olej i tak bym wymienił po roku, bo tak zawsze robie mimo, że mam przejechane 8kkm i nawet jak będę miał 6kkm przez rok to tez będę wymieniał. Olej mam własny, płace za filtr i wymianę. Do tego jeszcze odgrzybiam klimę raz na rok, czasami zdarza się częściej. Wymiana oleju co 2 lata lub 30kkm nawet przez myśl by mi nie przeszła.
Myślę, że na tym można zakończyć temat częstotliwości przeglądów. Pozdrawiam.
Myślę, że na tym można zakończyć temat częstotliwości przeglądów. Pozdrawiam.
-
- Bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 03 lis 2017, 11:17
- Czym jeżdzę: GDI 1.6, BUSINESS LINE+
Re: Dylemat 1,6 gdi czy 1,6 t-gdi
Dokładnie tak ZAKOŃCZMY TEN TEMAT.
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika