Strona 1 z 1

Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 04 lut 2019, 23:09
autor: tabazagt
Przyszedł czas na zmianę i szukanie nowego auta.
Miałem okazję jeździć Sportage z silnikiem 1.6 T-GDI po FL, podczas pierwszej jazdy testowej odniosłem wrażenie, że jest głośniej niż w mojej obecnej Kia III(2013) z silnikiem 1.6 GDI.
Umówiłem się na kolejną jazdę w innym salonie, tym razem z wgraną aplikacją mierzącą poziom hałasu. Okazało się, że głośność w kabinie przekracza 83 dB, starszy model 76dB maks. Tego samego dnia miałem okazję przejechać się wersją po FL, tym razem z normalnym silnikiem bez turbiny.
Głośność na podobnym poziomie jak w modelu poprzedniej generacji.
Jestem trochę załamany, taki poziom hałasu mam w nowym Crafter z silnikiem diesla.
Wcześniej jeździłem Renault Koleos gdzie w kabinie panowała błoga cisza, już w starszym modelu zaobserwowałem spory wzrost hałasu w stosunku do Renault :?

Jak myślicie, czym może być spowodowany wzrost hałasu w nowym modelu z silnikiem 1.6 T-GDI ?

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 04 lut 2019, 23:22
autor: listomek2014
Może były otwarte okna [rotfl1] ja jeździłem 3lat 1.6 135km teraz 1.6T i jakoś nie zauważyłem wzrostu wiadomo wiek juz nie ten i sluch

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 05 lut 2019, 00:09
autor: MAJKI4MOZA
Nie wiem jak musi być cicho w zwykłym 1.6, skoro w moim 1.6 T-GDI jest przyjemnie cicho. Po włączeniu silnika też jest szum lub miłe mruczenie :D Ryczy tylko wtedy gdy leję konie batem i drę ryja, że nie dam im żreć, dopóki nie zarobią na swoją sieczkę (samego owsa im nie dam, oj nie!)

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 05 lut 2019, 22:58
autor: tabazagt
Tak jak wspominałem wcześniej, jeździłem dwoma egzemplarzami. W poprzednim modelu też nie było cicho. Silnik 1.6 T-GDI nie zachwyca elastycznością, na 6 biegu przy prędkości 80 km/h po wciśnięciu gazu w podłogę specjalnie nic się nie dzieje....dostaje małej zadyszki.
Przed zakupem Kia, jeździłem Renault Koleos w którym przy każdej prędkości było cicho. Kia niestety powyżej 100km/h zaczyna hałasować.
Strasznie męczące są źle wyciszone nadkola, każda zmiana asfaltu wpływa na dźwięki dobiegające do kabiny..
Może inny układ wydechowy, chociaż dźwięk przy mocniejszym naciśnięciu pedału który dobiega do kabiny [rotfl1] .
Generalnie osiągi mocniejszej benzyny nie powalają...
Jeździłem również Huyndai Tuscon z tym samym silnikiem, duuużo ciszej....

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 05 lut 2019, 23:29
autor: kriss76b
Przesiadłem się z KSIII na IV i wydaje mi się ze jest ciszej. Poprzedni jak i obecny to 1.6 Gdi. Jadąc po mieście swobodnie słucham radia na poziomie 8-9. Jadąc szybciej 100-120 km/h muszę zwiększyć głośność do 12-14 i nie mam tu na myśli muzyki, a np.wiadomości. Dlatego za to co daje Kia - cena+wyposażenie - uważam ze wyciszenie tez jest na dobrym poziomie. Cały czas mam na myśli zwykły 1.6.

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 05 lut 2019, 23:59
autor: maestro
Ja tutaj czuję małą prowokację..... jeśli 1.6 T-GDI ma na 6 biegu przy 80 km/h zadyszkę to zwykłe 1.6 GDI umiera :) chyba, że mówimy o turbodziurze ale to musiałbym sprawdzić jak reaguje przy tej prędkości auto na wciśniecie pedału przyśpieszenia. A co do wyciszenia... IV jest lepiej wyciszony od III, nie wiem jaki trzeba mieć słuch aby stwierdzić, że jest odwrotnie.

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 06 lut 2019, 10:14
autor: tabazagt
Piszę o różnicy pomiędzy modelami wyposażonymi w silnik 1.6 GDI i T-GDI.(manual).
Wyraźnie większy hałas z silnikiem turbo, zauważyłem podczas pierwszej jazdy testowej. Ponieważ temat mnie nurtował, zrobiłem pomiar odpowiednią odpowiednią aplikacją, jadąc tą samą trasą z podobnymi prędkościami. Program rejestruje maks hałasu, średni i najniższy.
Silnik 1.6 T-GDI może w połączeniu z automatem,daje lepsze wrażenie z jazdy. Jest lepiej, niż w przypadku silnika 1.6 GDI, chociaż na 6 biegu
brakuje sporo do szczęścia.

W kazdym razie jesli ktoś twierdzi, że jest ciszej. Może niech zrobi porównanie, najpierw wyłączy radio i panel klimatyzacji ;)

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 07 lut 2019, 15:14
autor: kjs62
Nie wiem jak jest w nowych ale w przypadku wersji 2 benzynowej nie btyło wyciszenia nadwozia które było w dieslach.
Mam na mysli takie maty w błotnikach przegrodzie komory silnika nad nadkolami.
Może teraz są wersje z wyciszeniem i bez?

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 10 lut 2019, 17:50
autor: tabazagt
W ostatnią sobotę jeździłem Seat Ateca 1.5 150 kM , jest znacznie ciszej niż w wersji z silnikiem 1.6 T-GDI i dosłownie kilka dB mniej w stosunku do silnika 1.6 GDI.
Zawieszenie trochę twardsze, ale nie na tyle żeby można je było uznać za mało komfortowe. Seat pomimo 150kM jest lżejszy od Sportage o 100kg,
Elastyczność 80-120 jest odczuwalnie lepsza ( chociaż też niema szału ) , turbina zaczyna działać w okolicy 1800-2000 obr/min.
Generalnie fajne autko, jednak w zupełnie innej stylizacji. Spora możliwość konfiguracji ( tapicerka, wirtualny kokpit, kamera 360, elektryczna klapa, elektryczne fotele).. cena bardzo porównywalna z większym rabatem wyprzedaż-owym w Seat.
Mam poważny dylemat, zastanawiałem się nad wersją GT-Line, informacje o dużo twardszym w zawieszeniu w stosunku do L i głośność....
Muszę jeszcze raz przejechać się wersją z silnikiem T-GDI, która będzie rozgrzana. Możliwe, że auto przez pierwsze 20 minut jazdy jest zimne co wpływa na zwiększony hałas. Chociaż z drugiej strony SEAT był brany z placu, to była pierwsza jazda testowa tego dnia. .. .

Znajomy kupił Hyundai Tuscon w Diesel 185kM, jest w aucie znacznie ciszej niż w benzynowej wersji Kia 1,6 T-GDI. Możliwe że tak jak w przypadku III generacji, nadkola i przegroda silnika nie została wyciszona tak dobrze jak w dieslu..
Trochę jestem rozczarowany, mogłem zrozumieć taką sytuację w momencie jak kupowałem wersję XL z Xenon za 80 tysięcy, obecnie wersja L + metalic + światła led w wersji 1.6 GDI to około 100 tyś zł, zabrakło przy podniesieniu ceny o 20 tyś na lepsze wyciszanie ?

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 10 lut 2019, 18:06
autor: artemise
Być może jak doliczyli koszt GPF i systemu Start-stop to zabrakło. Ja mam T-GDI w manualu i dla mnie jest naprawdę cicho, do 3 tys. obrotów jest bardzo komfortowo, a i silnik ma przyjemny dźwięk i nie wyje.

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

: 10 lut 2019, 18:15
autor: tabazagt
Możliwe, tak jak pisałem że to kwestia dobrego rozgrzania samochodu...
Sprawdziłem opony, dla wersji M i L 17" felgi aluminiowe z oponami 225/60/R17, taką wersję z tymi oponami miałem przyjemność testować.
W Rzeszowie kawałek autostrady, Warszawa Trasa Toruńska.... nie wiem czym to jest spowodowane, ale zauważyłem większy hałas niż oczekiwałem.
Myślę, że to kwestia słabo wyciszonych nadkoli....
Na co dzień jeżdżę VW Crafter, nie powinno mnie to aż tak kuć w uszy przecież to auto ciężarowe :)
Może jest szansa na poprawę , tak jak miało to miejsce w przypadku Hyundai, narzekali na twardy daszek nad zegarami
i słabe materiały, po FL zostało to zmienione....

https://www.youtube.com/watch?v=sXOxzvhak2E Kia Sportage 1.6 T-GDI 177 KM
https://www.youtube.com/watch?v=0PU42iT_tM8
VS
https://www.youtube.com/watch?v=Nidt3RvfOPY Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

podobnie do 100 i 140 km/h...