Wyciszenie 1.6 T-GDI

Wszystko co dotyczy NEW KIA SPORTAGE od roku produkcji 2015
Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: tabazagt » 04 lut 2019, 23:09

Przyszedł czas na zmianę i szukanie nowego auta.
Miałem okazję jeździć Sportage z silnikiem 1.6 T-GDI po FL, podczas pierwszej jazdy testowej odniosłem wrażenie, że jest głośniej niż w mojej obecnej Kia III(2013) z silnikiem 1.6 GDI.
Umówiłem się na kolejną jazdę w innym salonie, tym razem z wgraną aplikacją mierzącą poziom hałasu. Okazało się, że głośność w kabinie przekracza 83 dB, starszy model 76dB maks. Tego samego dnia miałem okazję przejechać się wersją po FL, tym razem z normalnym silnikiem bez turbiny.
Głośność na podobnym poziomie jak w modelu poprzedniej generacji.
Jestem trochę załamany, taki poziom hałasu mam w nowym Crafter z silnikiem diesla.
Wcześniej jeździłem Renault Koleos gdzie w kabinie panowała błoga cisza, już w starszym modelu zaobserwowałem spory wzrost hałasu w stosunku do Renault :?

Jak myślicie, czym może być spowodowany wzrost hałasu w nowym modelu z silnikiem 1.6 T-GDI ?

Awatar użytkownika
listomek2014
Expert
Posty: 914
Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross
Lokalizacja: Mrągowo

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: listomek2014 » 04 lut 2019, 23:22

Może były otwarte okna [rotfl1] ja jeździłem 3lat 1.6 135km teraz 1.6T i jakoś nie zauważyłem wzrostu wiadomo wiek juz nie ten i sluch
W krwi benzyna zamiast Serca turbina

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: MAJKI4MOZA » 05 lut 2019, 00:09

Nie wiem jak musi być cicho w zwykłym 1.6, skoro w moim 1.6 T-GDI jest przyjemnie cicho. Po włączeniu silnika też jest szum lub miłe mruczenie :D Ryczy tylko wtedy gdy leję konie batem i drę ryja, że nie dam im żreć, dopóki nie zarobią na swoją sieczkę (samego owsa im nie dam, oj nie!)

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: tabazagt » 05 lut 2019, 22:58

Tak jak wspominałem wcześniej, jeździłem dwoma egzemplarzami. W poprzednim modelu też nie było cicho. Silnik 1.6 T-GDI nie zachwyca elastycznością, na 6 biegu przy prędkości 80 km/h po wciśnięciu gazu w podłogę specjalnie nic się nie dzieje....dostaje małej zadyszki.
Przed zakupem Kia, jeździłem Renault Koleos w którym przy każdej prędkości było cicho. Kia niestety powyżej 100km/h zaczyna hałasować.
Strasznie męczące są źle wyciszone nadkola, każda zmiana asfaltu wpływa na dźwięki dobiegające do kabiny..
Może inny układ wydechowy, chociaż dźwięk przy mocniejszym naciśnięciu pedału który dobiega do kabiny [rotfl1] .
Generalnie osiągi mocniejszej benzyny nie powalają...
Jeździłem również Huyndai Tuscon z tym samym silnikiem, duuużo ciszej....

kriss76b
Bywalec
Posty: 148
Rejestracja: 25 lis 2014, 00:16
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6GDI M+SMT 2018r.
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontaktowanie:

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: kriss76b » 05 lut 2019, 23:29

Przesiadłem się z KSIII na IV i wydaje mi się ze jest ciszej. Poprzedni jak i obecny to 1.6 Gdi. Jadąc po mieście swobodnie słucham radia na poziomie 8-9. Jadąc szybciej 100-120 km/h muszę zwiększyć głośność do 12-14 i nie mam tu na myśli muzyki, a np.wiadomości. Dlatego za to co daje Kia - cena+wyposażenie - uważam ze wyciszenie tez jest na dobrym poziomie. Cały czas mam na myśli zwykły 1.6.

maestro
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 01 gru 2010, 12:05
Czym jeżdzę: pro cee'd + sportage business line AWD DCT7

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: maestro » 05 lut 2019, 23:59

Ja tutaj czuję małą prowokację..... jeśli 1.6 T-GDI ma na 6 biegu przy 80 km/h zadyszkę to zwykłe 1.6 GDI umiera :) chyba, że mówimy o turbodziurze ale to musiałbym sprawdzić jak reaguje przy tej prędkości auto na wciśniecie pedału przyśpieszenia. A co do wyciszenia... IV jest lepiej wyciszony od III, nie wiem jaki trzeba mieć słuch aby stwierdzić, że jest odwrotnie.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: tabazagt » 06 lut 2019, 10:14

Piszę o różnicy pomiędzy modelami wyposażonymi w silnik 1.6 GDI i T-GDI.(manual).
Wyraźnie większy hałas z silnikiem turbo, zauważyłem podczas pierwszej jazdy testowej. Ponieważ temat mnie nurtował, zrobiłem pomiar odpowiednią odpowiednią aplikacją, jadąc tą samą trasą z podobnymi prędkościami. Program rejestruje maks hałasu, średni i najniższy.
Silnik 1.6 T-GDI może w połączeniu z automatem,daje lepsze wrażenie z jazdy. Jest lepiej, niż w przypadku silnika 1.6 GDI, chociaż na 6 biegu
brakuje sporo do szczęścia.

W kazdym razie jesli ktoś twierdzi, że jest ciszej. Może niech zrobi porównanie, najpierw wyłączy radio i panel klimatyzacji ;)

kjs62
Nasz Człowiek
Posty: 491
Rejestracja: 04 paź 2013, 10:40
Czym jeżdzę: Sportage CRDi 150 KM

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: kjs62 » 07 lut 2019, 15:14

Nie wiem jak jest w nowych ale w przypadku wersji 2 benzynowej nie btyło wyciszenia nadwozia które było w dieslach.
Mam na mysli takie maty w błotnikach przegrodzie komory silnika nad nadkolami.
Może teraz są wersje z wyciszeniem i bez?

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: tabazagt » 10 lut 2019, 17:50

W ostatnią sobotę jeździłem Seat Ateca 1.5 150 kM , jest znacznie ciszej niż w wersji z silnikiem 1.6 T-GDI i dosłownie kilka dB mniej w stosunku do silnika 1.6 GDI.
Zawieszenie trochę twardsze, ale nie na tyle żeby można je było uznać za mało komfortowe. Seat pomimo 150kM jest lżejszy od Sportage o 100kg,
Elastyczność 80-120 jest odczuwalnie lepsza ( chociaż też niema szału ) , turbina zaczyna działać w okolicy 1800-2000 obr/min.
Generalnie fajne autko, jednak w zupełnie innej stylizacji. Spora możliwość konfiguracji ( tapicerka, wirtualny kokpit, kamera 360, elektryczna klapa, elektryczne fotele).. cena bardzo porównywalna z większym rabatem wyprzedaż-owym w Seat.
Mam poważny dylemat, zastanawiałem się nad wersją GT-Line, informacje o dużo twardszym w zawieszeniu w stosunku do L i głośność....
Muszę jeszcze raz przejechać się wersją z silnikiem T-GDI, która będzie rozgrzana. Możliwe, że auto przez pierwsze 20 minut jazdy jest zimne co wpływa na zwiększony hałas. Chociaż z drugiej strony SEAT był brany z placu, to była pierwsza jazda testowa tego dnia. .. .

Znajomy kupił Hyundai Tuscon w Diesel 185kM, jest w aucie znacznie ciszej niż w benzynowej wersji Kia 1,6 T-GDI. Możliwe że tak jak w przypadku III generacji, nadkola i przegroda silnika nie została wyciszona tak dobrze jak w dieslu..
Trochę jestem rozczarowany, mogłem zrozumieć taką sytuację w momencie jak kupowałem wersję XL z Xenon za 80 tysięcy, obecnie wersja L + metalic + światła led w wersji 1.6 GDI to około 100 tyś zł, zabrakło przy podniesieniu ceny o 20 tyś na lepsze wyciszanie ?

artemise
Bywalec
Posty: 39
Rejestracja: 23 sie 2018, 08:29
Czym jeżdzę: KIA Sportage IV 1.6 T-GDI L+BL przed liftem

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: artemise » 10 lut 2019, 18:06

Być może jak doliczyli koszt GPF i systemu Start-stop to zabrakło. Ja mam T-GDI w manualu i dla mnie jest naprawdę cicho, do 3 tys. obrotów jest bardzo komfortowo, a i silnik ma przyjemny dźwięk i nie wyje.

Awatar użytkownika
tabazagt
Detektyw Inwektyw
Posty: 614
Rejestracja: 31 gru 2012, 14:07
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 1.6GDI
Gadu Gadu: 3960879
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wyciszenie 1.6 T-GDI

Postautor: tabazagt » 10 lut 2019, 18:15

Możliwe, tak jak pisałem że to kwestia dobrego rozgrzania samochodu...
Sprawdziłem opony, dla wersji M i L 17" felgi aluminiowe z oponami 225/60/R17, taką wersję z tymi oponami miałem przyjemność testować.
W Rzeszowie kawałek autostrady, Warszawa Trasa Toruńska.... nie wiem czym to jest spowodowane, ale zauważyłem większy hałas niż oczekiwałem.
Myślę, że to kwestia słabo wyciszonych nadkoli....
Na co dzień jeżdżę VW Crafter, nie powinno mnie to aż tak kuć w uszy przecież to auto ciężarowe :)
Może jest szansa na poprawę , tak jak miało to miejsce w przypadku Hyundai, narzekali na twardy daszek nad zegarami
i słabe materiały, po FL zostało to zmienione....

https://www.youtube.com/watch?v=sXOxzvhak2E Kia Sportage 1.6 T-GDI 177 KM
https://www.youtube.com/watch?v=0PU42iT_tM8
VS
https://www.youtube.com/watch?v=Nidt3RvfOPY Seat Ateca 1.4 TSI 150KM

podobnie do 100 i 140 km/h...


Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap