Strona 4 z 11

Re: Lifting

: 17 maja 2018, 17:56
autor: Cav
listomek2014 pisze:To dla tego że jezdzisz III [rotfl1]

Też - a dokładniej, to dlatego jeżdżę III, że IV wygląda jak wygląda (niestety).
Miałem wybór w każdym razie jak kupowałem.
Zakup był przemyślany - wybrałem ładniejszą wersję.

listomek2014 pisze: a jakie miałeś w 3 po FL ?


Nie wiem, bo też nie rozróżniam zbytnio, a mam wersję po FL.
Tylko po kolorze szkieł w tylnych lampach.

Re: Lifting

: 17 maja 2018, 21:02
autor: listomek2014
Ja też miałem wybór kupilem 3 po FL a teraz kupilem 4 i jeśli masz 3 po FL to różnica jest w lampach zegary i grill w 4 bedzie podobnie szału niema dupy nie urywa i tak wole 4

Re: Lifting

: 18 maja 2018, 08:22
autor: diselboy
pojade z sentencji:
de gustibus non disputandum est.
ja wolę III przed i po FL.

Re: Lifting

: 18 maja 2018, 19:05
autor: Tom16v
Bardzo ładna delikatne zmiany

Re: Lifting

: 19 maja 2018, 06:47
autor: Wiktor 5
Pamiętam jak weszło do sprzedaży bmw e60. Ludzie wtedy mówili że to takie brzydkie, dupsko doklejone ogólnie kaszalot. Teraz latają za tym jak nawiedzeni i ogólny zachwyt. Miałem do wyboru używane 3 lub nowe 4. Generalnie jak zobaczyłem 4 to już wybór był prosty. Choć nie powiem że 3 też jest bardzo ładna.

Re: Lifting

: 19 maja 2018, 17:25
autor: Cav
Wiktor 5 pisze:Generalnie jak zobaczyłem 4 to już wybór był prosty.

To tak jak ja.
Dlatego kupiłem i jeżdżę III, a skoro lifitng nic nie zmienił na plus, to czekam na Ceeda w wersji suv lub Sportage V.
Dyskretnie przypatrując się Konie i Tucsonowi...

Re: Lifting

: 19 maja 2018, 17:50
autor: Wiktor 5
Trójkę kupiłeś zapewne dlatego że nie stać Cię było na nową czwórkę. Może czas się do tego przyznać a nie wiecznie krytykować wygląd następcy. Pamiętasz temat o radiu dedykowanym? Nie kupiłeś za 1500 PLN tylko za 600 i jakieś tam ramki żeby dopasować i mieć. Z autem jest podobnie kupiłeś 3 a nie czwórkę żeby coś tam mieć .

Re: Lifting

: 19 maja 2018, 22:29
autor: Edgar
Wiktor 5
:strzelac: ode mnie :ban:

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 00:53
autor: Thomaster
Wiktor 5 pisze:Trójkę kupiłeś zapewne dlatego że nie stać Cię było na nową czwórkę. Może czas się do tego przyznać a nie wiecznie krytykować wygląd następcy. Pamiętasz temat o radiu dedykowanym? Nie kupiłeś za 1500 PLN tylko za 600 i jakieś tam ramki żeby dopasować i mieć. Z autem jest podobnie kupiłeś 3 a nie czwórkę żeby coś tam mieć .


Dziwnie to brzmi pisane przez kogoś kto w temacie o oponach zastanawiał się czy kupić używki średniej jakości czy najtańsze chińczyki... :roll:

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 06:44
autor: Cav
Wiktor 5 pisze:Trójkę kupiłeś zapewne dlatego że nie stać Cię było na nową czwórkę. Może czas się do tego przyznać a nie wiecznie krytykować wygląd następcy.


Tyle że decyzję "nigdy nie kupię IV,tylko będę szukał na rynku ostatnich wyprodukowanych modeli w wersji III", podjąłem gdy IV weszła na rynek, czyli bodajże w 2014 roku.
Dobre 3 lata przed zakupem obecnego samochodu, czyli KS III - jego zakup to była tylko realizacja tej decyzji.

Swoją drogą kupiłem go jednocześnie rezygnując z odbioru już zamówionego Peugeota 3008 (cena przekraczała 100 tys), więc akurat nie finansowanie było problemem.
Nową chętnie, nawet bardzo chętnie bym kupił, ale musiałaby występować z przodem z wersji III (drugi warunek konieczny to silnik turbo) - niestety to nie zostało spełnione.
A używane IV też już były na rynku, w cenach z grubsza podobnych do KS III w podobnym wieku (moja jest z grudnia 2014), w każdym razie dużo niższych niż nowa 3008 - tyle że zupełnie nie byłem zainteresowany.

Czyli Twoja pseudodiagnoza to kula w płot.


Wiktor 5 pisze:Pamiętasz temat o radiu dedykowanym? Nie kupiłeś za 1500 PLN tylko za 600 i jakieś tam ramki żeby dopasować i mieć.


Zobacz skąd jestem to zrozumiesz dlaczego

Szukałem używanej navi za 600, ale nie znalazłem na rynku fajnej propozycji, która zadziałałby w aucie z subwooferem - niestety to ograniczało ilość opcji zakupu albo do nowego urządzenia z canbusami, albo do używanej fabrycznej navi z odpowiednimi wejściami.

U nas w Poznaniu działa to tak:
Skoro mogę mieć coś za 1200 (taki był całkowity koszt zakupu i montażu), to po co mam wydawać na coś innego (co wcale nie jest mi bardziej potrzebne i nie spełni innych funkcji), np. 2000 zł?
Albo 4000 gdyby chciał kupić fabryczną nawigację?

Kupiłem przenaszalną opcję z uniwersalnym wejściem ISO, głównie dlatego, żeby wziąć ją ze sobą do następnego auta, czego z dedykowaną bym nie zrobił (obecnego auta nie zamierzam eksploatować dłużej niż jeszcze rok czy dwa).
Foteli które aktualnie zmieniam (właśnie dlatego że mnie stać na fanaberie, a nie, że muszę żydzić każdy tysiąc), też mam w planach nie zostawiać w aucie przy sprzedaży.
Choćby dlatego że przykład auta Owcy pokazuje, że nikt nie zapłaci przy zakupie używanego auta, za dodatki które się samemu dołożyło.
Lepiej więc sprzedać auto bez nich i tak je planować, żeby dało się je wykorzystać w przyszłości.

Wiktor 5 pisze:Z autem jest podobnie kupiłeś 3 a nie czwórkę żeby coś tam mieć .


Jasne, specjalista który wie lepiej od właściciela co, kto i dlaczego kupuje.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 06:53
autor: Cav
Thomaster pisze:
Wiktor 5 pisze:Trójkę kupiłeś zapewne dlatego że nie stać Cię było na nową czwórkę. Może czas się do tego przyznać a nie wiecznie krytykować wygląd następcy. Pamiętasz temat o radiu dedykowanym? Nie kupiłeś za 1500 PLN tylko za 600 i jakieś tam ramki żeby dopasować i mieć. Z autem jest podobnie kupiłeś 3 a nie czwórkę żeby coś tam mieć .


Dziwnie to brzmi pisane przez kogoś kto w temacie o oponach zastanawiał się czy kupić używki średniej jakości czy najtańsze chińczyki... :roll:



Nie do końca brzmi dziwnie - po prostu autora dręczy syndrom przeniesienia - swoje własne ograniczenia przekłada na innych.
Nie rozumie że nie każdy musi mieć podobne problemy i może kierować się innym pobudkami - na przykład własnym gustem estetycznym.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 07:44
autor: maestro
Cav pisze:Tyle że decyzję "nigdy nie kupię IV,tylko będę szukał na rynku ostatnich wyprodukowanych modeli w wersji III", podjąłem gdy IV weszła na rynek, czyli bodajże w 2014 roku.


Wersja IV ukazała się na rynku w grudniu 2015, większość salonów otrzymała pierwsze egzemplarze w Polsce dopiero w styczniu 2016 r. :)


Trochę mnie dziwi.. że na wątkach dotyczących IV padają zdania użytkowników III że III ładniejsza... za to na wątkach III nie trafiłem na posta aby właściciele IV pisali o wyższości nad III ...

Na szczęście zwolenników wyższości III nad IV, jest tylko bardzo niewielki ułamek... nie mających kompletnego znaczenia na sukcesów rynkowy IV.

Rozumiem ludzi kupujących auta używane, bo są tańsze, bo nie przykładają oni wagi do tego aby nie mieć niewypierdziane siedzenie w aucie, bo auto ma ich zawieść od punktu A do B, a nie np składać lusterka lub posiadać nawigację, mieć mocniejszy silnik.... i taki argumentami kierując się... III będzie lepsza.

Gdybyśmy zestawili obok siebie nową III i IV w tej samej cenie, jestem w 100 % przekonany że kolega Cav wybrałby IV, za wyższą jakość, lepsze wyposażenie, więcej miejsca.... i już nie zwracałby napewno uwagi, że może dziubek III jest dla niego subiektywnie ładniejszy od tego w IV.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 08:18
autor: Cav
maestro pisze:Rozumiem ludzi kupujących auta używane, bo są tańsze,


Problem w tym, że KS IV jako używane również są i były dostępne - więc cała Twoja teoryjka bierze w łeb.
Naprawdę zamiast KS III z grudnia 2014, można było kupić KS IV z 2015 - wystarczyło chcieć.
Tyle że nie chciałem, nie chcę i bardzo żałuję że lifting nie poprawił przodu KS IV, na co bardzo liczyłem.

maestro pisze:Gdybyśmy zestawili obok siebie nową III i IV w tej samej cenie, jestem w 100 % przekonany że kolega Cav wybrałby IV, za wyższą jakość, lepsze wyposażenie,


Kolejny problem w tym, że nie za bardzo widać tą wyższą jakość nowszego modelu, materiały są podobne, siedzenia równie kiepskie (dlatego wymieniam fotele w KS III na Recaro i mam zamiar korzystać w nich również w następnym aucie, może w KS V, może w zapowiadanym Ceed Suv).

A wyposażenie KS IV ma wręcz gorsze niż KS III - np brak klimatyzowanego schowka czy gniazda 12V w bagażniku.
Klimy w schowku używam latem codziennie, a gniazda w bagażniku przy każdym dłuższym wyjeździe z lodówką turystyczną.
Nie wiem co by mogło mi zrównoważyć brak klimy w schowku - w poprzednim aucie nie miałem, więc musiałem sobie zrobić sam, ale efekt nie był tak dobry jak fabryczne rozwiązanie w KS III, które w 1/2 h jest w stanie schłodzić dwie butelki 1,5 l.
Brak tego elementu wyposażenia w aucie tej klasy to jakiś ponury żart.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 09:20
autor: maestro
Cav pisze:Problem w tym, że KS IV jako używane również są i były dostępne - więc cała Twoja teoryjka bierze w łeb.
Naprawdę zamiast KS III z grudnia 2014, można było kupić KS IV z 2015 - wystarczyło chcieć.
Tyle że nie chciałem, nie chcę i bardzo żałuję że lifting nie poprawił przodu KS IV, na co bardzo liczyłem.

Napisałeś w poprzednim poście, że w 2014 roku już weszły na rynek IV...... teraz piszesz że można było kupić IV z 2015 r. ... trochę się kupy nie trzyma to co piszesz... możesz podać datę kiedy kupiłeś swoją KS III ? i czy była używana czy nowa?

Cav pisze:
maestro pisze:Gdybyśmy zestawili obok siebie nową III i IV w tej samej cenie, jestem w 100 % przekonany że kolega Cav wybrałby IV, za wyższą jakość, lepsze wyposażenie,

Kolejny problem w tym, że nie za bardzo widać tą wyższą jakość nowszego modelu, materiały są podobne, siedzenia równie kiepskie .....

czyli podsumowując rzesza inżynierów, specjalistów od projektowania aut... dała ciała ;)
Jeśli chodzi o moją ocenę... to KIA z każdym modelem, wprowadzając kolejny dokonuje znaczącego skoku jakościowego... w przeciwieństwie do innych marek... niemieckich, gdzie czasem trudno to dostrzec.

Cav pisze:A wyposażenie KS IV ma wręcz gorsze niż KS III - np brak klimatyzowanego schowka czy gniazda 12V w bagażniku.


Ok, zgadzam się, że te elementy powinny być na wyposażeniu auta za ponad 100 tys. zł. (tak nawiasem mówiąc klimatyzowany schowek mam w ceedzie z 2008 r. - używałem go może raz) Tylko, że to nie są argumenty decydujące o wyższości III nad IV. Auta projektuje się i buduje dla statystycznego przeciętnego użytkownika. Ciężko oczekiwać aby auta w 100 % zadowalały wszystkich użytkowników.

Na koniec... mam porównanie organoleptyczne dokonane niemal w tym samym czasie, jeżdżąc nowymi zarówno III i IV, chciałem nawet kupić III ale ogólne wrażenia za kierownicą, materiały wewnątrz, jakoś tak odbiegały trochę mocno od innych marek, natomiast różnica w ogólnym odbiorze auta sportage IV, a innymi markami już w zasadzie nie istnieje - oczywiście nie porównuje do marek premium, ostatecznie kupiłem IV bo okazał sie zdecydowanie lepszym samochodem pod względem prowadzenia, wyciszenia, jakoś materiałów ... i to jest ocena obiektywna, w przeciwieństwie do Twojej.
I na koniec.... pewnie bym kupił coś lepszego niż jakieś tam koreańskie przyzwoicie ale przeciętnie jeżdżące .... naprzykład alfę romeo stelvio dla fanu z jazdy, ale poprostu nie stać mnie na taki wydatek :)

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 10:08
autor: Wiktor 5
Zauważyłem że właściciele 3 maja nad wyraz dużo do powiedzenia w temacie 4. Po co? Myślę żeby choć trochę zrekompensować sobie zazdrość z chęci posiadania 4.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 10:19
autor: puder12
Panowie - przenieście sie do działu Hyde Park - to jest wątek o liftingu KS a nie o waszych subiektywnych gustach samochodowych.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 10:22
autor: Kieszko
:w łeb: temat dotyczy liftingu IV a nie wyższość III nad IV czy odwrotnie.
Przez dobry miesiąc byłem posiadaczem obydwu egzemlarzy III w wersji XL AWD 2.0 CRDi Automat i IV w wersji L 1.6 gdi 2WD. A w przeszlosci II 2.0 crdi 4wd. Dobrze sie przyjrzałem rożnicom. Jezeli chodzi o jakość i spasowanie materiałów to IV bije III. Zewnętrzny wygląd to kwestia gustu. Mi podoba się III jak i IV :puk: a do tego dochodzi jeszcze II FL. IV po FL jak ją zobacze w salonie to pewnie też mi się spodoba.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 11:45
autor: Thomaster
Wiktor 5 pisze:Zauważyłem że właściciele 3 maja nad wyraz dużo do powiedzenia w temacie 4. Po co? Myślę żeby choć trochę zrekompensować sobie zazdrość z chęci posiadania 4.


Myślę, że jeżeli większość używtkowników KS4 poprze twój (IMHO idiotyczny zresztą) wniosek to nie będzie problemu z tym aby posiadacze KS3 nie wypowiadali się / nie pomagali w tematach dotyczących KS4. Pytanie czy to naprawdę przemyślana strategia? Ciekawe jak będą wyglądały tematy techniczne gdy odpowiedzi w nich udzielane będą na takim poziomie jak powyższa...

Odnośnie Twojej poprzedniej wypowiedzi to weź pod uwagę, że gdy kupowałeś swoje nowiutkie KS4 to wersja którą posiadasz była tansza niż większość poliftowych dobrze wyposażonych KS3...

Od siebie dorzucę tyle, że zaliczam się do grona tych, którzy KS4 nie kupią bo im się poprostu nie podoba. Wolę jeszcze kilka lat pojeździć moją wypieszczoną KS3, coś tam jeszcze w niej pomodyfikować itp (takie hobby), a później albo wyjdzie KS5 z normalnie wyglądającym przodem, albo przerzucę się w stronę Tucsona czy CX5 które wizualnie mi się podobają.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 12:06
autor: Wiktor 5
Pozostaje mi tylko napisać "jeździj i modyfikuj ". Jeśli ta pomoc ma wyglądać w sposób jaki uzyskałem ją od Ciebie to serdecznie dziękuję. Wiesz o czym piszę? Nie znam, nie słyszałem, nie robiłem....... Itp itd. Kojarzysz?

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 14:13
autor: Cav
Thomaster pisze:Od siebie dorzucę tyle, że zaliczam się do grona tych, którzy KS4 nie kupią bo im się poprostu nie podoba.

Dokładnie tak - zarówno jeśli chodzi o KS IV, modyfikacje, wygląd przodu KS5 jak i wybór potencjalnych modeli innych marek.
Sam zapomniałem jeszcze o Mazdach wszelkiej maści - oczywiście też są na mojej liście, zarówno nowa Cx5 jak i Cx3.

Re: Lifting

: 20 maja 2018, 14:17
autor: Thomaster
:lol: :lol: :lol:
Chłopie... zadałeś mi pytanie czy znam jakiś warsztat pod Bydgoszczą, który miał założyć Ci radio (pewnie tanio było) - odpisałem zgodnie z prawdą, że nie znam. Oczekiwałeś, że tam pojadę i osobiście ich zapytam czy Ci je założą??

Pomóż komukolwiek na tym forum zamiast wylewać swoje żale to wtedy możemy pogadać... Założyłeś sam radio? Super! Opisałeś co i jak dla potomnych? Wstawiłeś jakieś fotki z montażu? Pewnie, że nie bo po skoro sam doszedłeś do tego co i jak to po co ktoś ma mieć łatwiej...
Ehhh...

Wracając do tematu liftingu KS4 to widać, że światła idą w dobrym kierunku. Jeżeli zrobią coś jeszcze z tym brzydkim grillem to może nawet zacznie mi się jakoś podobać...