Strona 8 z 11

Re: Lifting

: 15 lip 2018, 14:33
autor: erns
Wracając do porównania Sportage do Hyundaia Kona to moim zdaniem ten samochód to totalna porażka.
Wygląda z tymi plastikowymi nadkolami po prostu tragicznie,
ciasny ,głośny i zdecydowanie za drogi.
Jakość wnętrza a konkretnie plastików ,które są twarde jak skała nie do przyjęcia [zlolta]

Re: Lifting

: 15 lip 2018, 19:00
autor: Cav
erns pisze:A moim zdaniem warto dać 20 tysiaków więcej i cieszyć się o wiele większym komfortem i frajdą z jazdy o wrażeniach wizualnych nie wspominając ;)


Akurat wrażenia wizualne w Sportage IV są zdecydowanie negatywne, design Kony to jej największa zaleta, a Sportage IV największa wada.

Re: Lifting

: 15 lip 2018, 20:43
autor: mich_biel
Rozumiem poprzednika że KS III jest najładniejsza bo taką posiada, przejedź się chłopie dotknij KS IV a potem coś napisz, przecież to kpina, nie porównujcie Sportka do Kony tylko do innych marek samochodów jak ktoś nimi jeździł a nie tylko patrzał i czytał ???

Re: Lifting

: 16 lip 2018, 09:00
autor: Kasztelan
Rozumiem to i szanuję, że koledze cav może się nie podobać KSIV. Ale z porównywaniem Kony (auta gdzie jest przerost formy nad treścią) do KSIV, to już wielka przesada. Tu już raczej porównywałbym ją z KIA Stonic. To jest naturalny konkurent dla Kony.

No, niestety wg. nowego cennika będzie chyba dużo drożej. Kupując Stonica zauważyłem dobry krok KIA, że jeśli chciało się mieć kamerę cofania, nie trzeba było kupować nawigacji i innych dodatków. Niestety w Sportage jest jeszcze gorzej niż było.

Re: Lifting

: 16 lip 2018, 12:14
autor: erns
Kasztelan pisze: Kupując Stonica zauważyłem dobry krok KIA, że jeśli chciało się mieć kamerę cofania, nie trzeba było kupować nawigacji i innych dodatków. Niestety w Sportage jest jeszcze gorzej niż było.

Gorzej niż było..... :roll:
... przecież w Sportage FL kamera cofania jest obecnie seryjna już od wersji S ;)

Re: Lifting

: 16 lip 2018, 12:24
autor: Kasztelan
Masz rację, mój błąd.

Re: Lifting

: 16 lip 2018, 17:03
autor: Cav
mich_biel pisze:Rozumiem poprzednika że KS III jest najładniejsza bo taką posiada,


Nie - jest dokładnie odwrotnie, posiadam KS III, bo KS IV jest okropna.
Gdyby było inaczej, kupiłbym KS IV, różnice w cenach były pomijalne, a zawsze lepiej by było mieć model nowszy.

Najbliższe skojarzenia tych świateł wkomponowanych w maskę, to Nissan Juke.
Jeszcze bardziej paskudny i również z tego powodu zdyskwalifikowany na zawsze.

Re: Lifting

: 16 lip 2018, 21:40
autor: listomek2014
Temat dotyczy sportage 4 po FL i tego się trzymajmy [papa]

Re: Lifting

: 17 lip 2018, 21:48
autor: maestro
Też uważam, że posty kolegi cav są jakoś pod specjalnym parasolem..... nie wiem czy 10 a może 20 post sprowadzający się do tego że sportage III jest lepszym autem niż IV, że IV to koszmar stylistyczny ... nie kwalifikuje się jako spam ?:)

Re: Lifting

: 18 lip 2018, 14:54
autor: smyq999
Hej, witam wszystkich.

Mnie lifting rozczarował. Zamierzałem kupić L+BL, a teraz ten pakiet został popsuty. Wcześniej w BL była skóra, teraz tapicerka z ELEMENTAMI skóry eko. Aby mieć skórę trzeba wziąć GT Line. Brak też możliwości wzięcia elektrycznie regulowanych foteli i głośników JBL (system Navi plus) - trzeba brać dodatkowy pakiet za 7000zł, którego nie ma nawet do Lki, jest tylko do GT Line. Podgrzewane fotele przenieśli do pakietu smart - za kolejne 3000zł, więc jak dla mnie jest dużo gorzej. Wcześniejszy BL był super pakietem i była tam masa świetnych rzeczy, teraz trzeba wziąć sobie BL+FUN, a i tak nie będzie skóry, JBL i elektronicznie sterowanych foteli.

Do tego pewnie dodano filtr GPF, który wcale do szczęścia potrzebny nie jest.

Re: Lifting

: 18 lip 2018, 18:00
autor: puder12
Uprzejmie proszę o zaprzestanie bilateralnych kłótni odnośnie gustów.
Jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje.

Wszelkie wpisy odbiegające od tematu będą konsekwentnie usuwane.

Re: Lifting

: 25 lip 2018, 15:51
autor: Wiktor 5
Logicznie musi być droższa bo jak by się pozbyli modelu z przed liftu. Z miesiąca na miesiąc będzie coraz taniej.

Re: Lifting

: 25 lip 2018, 20:49
autor: smyq999
Raczej na problemy ze sprzedażą nie narzekali nawet przed FL. Teraz musieli dodać filtr GPF, więc to też wpłynęło na cenę.

Re: Lifting

: 25 lip 2018, 21:46
autor: Owain
Czy można prosić o opinię Kolegów, co jeździli Koną i Sportage - jak porównają twardość zawieszenia, wybieranie nierówności itp?

Re: Lifting

: 25 lip 2018, 22:17
autor: Cav
Kona jest twardsza i przede wszystkim głośniejsza - na wytłumieniu mocno oszczędzili.
Chodzi głównie o odgłosy toczenia - mocno słychać zarówno pracę zawieszenia, jak i opon.

Re: Lifting

: 26 lip 2018, 09:06
autor: smyq999
U mnie sąsiad kupił Konę i też sprawdzałem te auto (w internetach), ale wydaje mi się, że to trochę inna bajka niż sportek. Przede wszystkim auto wydaje mi się sporo mniejsze.

Re: Lifting

: 26 lip 2018, 14:12
autor: Owain
Jasne, jest mniejsza, ale ja pytałem o twardość zawieszenia. Szukam na gwałt auta bo muszę mieć ze względu na kręgosłup wyższe do wsiadania i z automatem. Kona była w moim zasięgu finansowym no i bardzo mi się spodobała, chciałem wziąć z 1,6 7DCT 4x4, z pakietem czerwonych lamówek i tym fajnym, miękkim wykończeniem. Ale ostatnio wsiadłem i jednak stwierdzam, że nieco ciasnawo, to siadanie też nie super komfort, bo jak mam fotel wystarczająco wysoko ustawiony, to już muszę mocno kark pochylać. Z kolei moje obecne stare Clio III ma i tak dość wysoko siedzisko, jedynie 6 cm niższe od Kony, a chciałem coś realnie wyższego. Co do miejsca, to ja robię sobie taki test, że trzymam ręce na kierownicy (na godz 10 i 14tej) i macham łokciami jak skrzydłami ;) I w Clio nie uderzam łokciem lewym o drzwi... a w Konie i co dziwne - w Sportku też! Więc z tym miejscem i szerokością to sprawa subiektywna, bo ponoć w Sportku fotele przednie są mocno rozsunięte na boki (więcej miejsca dla konsoli środkowej), co de facto powoduje, że miejsca po lewej stronie kierowcy jest mniej niż w Clio. A drzwi w Clio nie znów takie cienkie, a i poduszki boczne ma.
Jedna rzecz mnie niesamowicie wkurza w Sportku, w Konie też ale mniej. Zagłówki są strasznie pochylone do przodu, muszę wciskać głowę w zagłówek a i tak mam ją pochyloną. Ja rozumiem, że to dla bezpieczeństwa od uderzeń z tyłu, ale bez przesady. Regulacja jest, ale mogę tylko je jeszcze bardziej pochylić.
Co do tego zawieszenia, to jechałem próbną Sportkiem na kołach 17'' i jakiejś rewelacji nie było jeśli idzie o wybieranie nierówności. Za tydzień mam jechać Koną z silnikiem 1,6 (z tyłu ma wielowahaczowe, w odróżnieniu od 1.0) ale niestety na 18'' kołach. Docelowo miałem brać 17tki, ale nie wiem ile pomogą. Oczywiście, że Sportek wygodniejszy, ale wnętrze już nie tak ładne jak Kony no i droższy 20 tys. dla mojej konfiguracji.

Re: Lifting

: 30 lip 2018, 16:35
autor: Owain
To ja jeszcze dopytam... czy po lifcie każdy Sportage ma start/stop zwany jako EcoDynamics – system automatycznego wyłączania silnika na postoju? Pisze w cenniku, że każda wersja.

No i chyba pytanie oczywiste, ale bolesne - nie da się do wersji L dokupić pakietu Premium czyli 8'' wyświetlacz JBL, elektryczną regulację foteli? Brałbym GT ale te koła 19'' calowe i niby twardsze zawieszenie :( Szkoda, że nie można do-uzupełnić wersji L.

Re: Lifting

: 30 lip 2018, 19:10
autor: Sportage2k18
W każdym jest start-stop jak i filtr GPF. Pakiet BL został okrojony z tego też powodu ja zdecydowałem się na wersję sprzed FL.

Re: Lifting

: 30 lip 2018, 19:22
autor: Owca007
Wchodząc z wersją po FL czuję, że dla kia nastaje era tak zwanwgo Niemca która nie wróży zbyt dobrze dla kieszeni właściciela.

Re: Lifting

: 31 lip 2018, 12:28
autor: Bluegil-54
Co do zagłówków w Sportku, to też mnie denerwowało mocne pochylenie zagłówka do przodu. Zauważyłem, że sytuację polepsza wyższa pozycja za kierownicą. Tak, że im niżej się siedzi tym gorzej. :shock: