Strona 1 z 2

1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 11 sie 2017, 13:24
autor: Ziomus
Jak W temacie potrząsnę trochę własnymi Portkami bo szczerze... No nie wiem :?: , ryzykować utratę gwarancji auta (gdzie i tak mam płacić za przeglądy po 400 czy 800zł rocznie lub do 15.000 tys km inaczej utracę gwarancje), dodatkowo płacąc drożej za płyny i inne filtry o jakieś ~40% niż w hurtowni części... gdzie KIA serwis tylko popatrzy czy ładnie wygląda auto od spodu i doleje może trochę lotosu do silnika (realia) [zly2] ,

CZY: zapłacić ~1600 zł za chip tuning podnosząc moc o około 50 km + ~85 momentu obrotowego i zmniejszenie o ~10% tym samym spalanie (3 lata gwarancji) link do przykładowego setu z KRK silnik 1.6 T-gdi (lecz w tusonie) :!: chiptuningpro.pl/chip-tuning/hyundai-tucson-1-6-t-gdi-177-km/
w dodatku zainstalować LPG za ~6000zł (5 Lat gwarancji) i zmniejszyć koszt jazdy o połowę (w tej cenie jest specjalna instalacja do tego silnika kt teraz wychodzi na rynek) i suma sum stracić tą "Gwarancję" :idea:

Dylemat męskiej blondynki :w łeb:

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

: 11 sie 2017, 15:32
autor: gisio
Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

: 11 sie 2017, 20:31
autor: Thomaster
gisio pisze:Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.


Lepiej bym tego nie ujął :hehe3: :brawo:

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

: 11 sie 2017, 21:36
autor: bykman
Skoro już znawcy się wypowiedzieli to i ja też coś dołożę.
Samochód mam od nowości, niespełna 3 lata, ani razu nie był w ASO na przeglądzie, jakoś nie tęsknię :).
Instalacje gazowe coraz lepsze np. BRC LDI
Co do chiptuningu, to pierwszą rzeczą którą bym zrobił z uturbioną benzynką to ją zawirusował.
Dużo większe możliwości ma T-GDI niż CRDI.
Tylko nie chipuj u druciarzy.
Jest kilku dobrych tunerów w Polsce.

P.S.
Ktoś jest lepszy. Coś może być lepsze. Co lepsze?

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 11 sie 2017, 22:17
autor: Ziomus
Od razu napisze :) Poprawiony błąd, sory "s" jest niedaleko "r" tak pykło :haker:

Tego typu odpowiedzi oczekuje, a nie dogadywania czy oceniania.. dzięki, czekam na więcej rzetelnej opinii :ugeek:

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 11 sie 2017, 22:34
autor: Owca007
Jedź na wirusa i nie przejmuj się gwarancją na wizyty w ASO jak już musisz można wgrać serię to zajmuje z 5-6 minut i po problemie. Co do gazu to ja uznaję tylko N2O i to w wersji suchej lub mokrej :).

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 12 sie 2017, 12:35
autor: mint
Olać aso jak proponuje owca, może będziesz mieć szczęście i nie będziesz musiał korzystać z ich usług. Wymagacie na tym forum uczciwości od KMP i ASO a zachowujecie się jak typowi Polacy. Mam ich w dupie ale jak coś się psuje to przypominacie sobie o gwarancji. Gisio ma rację jak nie stać Cię na owies to nie kupuj konia. Chwała temu co wymyślił instalacje gazowe bo gdyby ich nie było to na ulicach mielibyśmy jak w krajach dalekiego wschodu. Rowerery i skutery.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 12 sie 2017, 12:58
autor: bykman
Ewentualnie BRC SEQUENT Direct Injection 2.0

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 14 sie 2017, 13:02
autor: gtfan
Kupować samochód za ponad 100 tys zł i go gazować to jakbym swojego kolegę sknerę widział :hmm:

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 14 sie 2017, 20:55
autor: ZygJe
Ja mam auto za 150 i też na gaz. Szkoda mi wyrzucać 500zł co miesiąc.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 15 sie 2017, 14:30
autor: Ziomus
Nierozumiem co "sknerstwo" ma do oszczedności żędu ~60%? Można nawet zagazowac 5.0 Mustanga za 170 i też będę w tym widział jasne zrozumienie :faja:

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 15 sie 2017, 18:46
autor: mint
Gdyby nie to lpg to byśmy byli drugiim vietnamem. Rowery i skutery dla bogatych.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 02 sty 2018, 22:39
autor: Owca007
Jako ciekawostkę powiem byłem dzisiaj u znajomego na hamowni z autem żony do sprawdzenia (wszystko okazało się ok) ale to nie to co chciałem powiedzieć bo był też GT z 1.6T. Trochę zabawy i godzinę później wyjechał z 214 kucami i 303 Nm moim zdaniem super wynik jak na taki piec i pewnie sportek teraz jedzie jak powinien :). Skrzynię też da się poprawić żeby szybciej przełączała ale klient nie chciał. Info najważniejsze, że KIA zostawiła otwartą furtkę do przeróbek zarówno silnika jak i skrzyni na seryjnych kompach bez dodawania boxów :). Zaraz zapytacie o wykres ale dałem nie powiem co i nie mam.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 02 sty 2018, 23:48
autor: ZygJe
Trochę tych Nm mało. Z mojego 1,4 na boksie wyszło 190KM i 297Nm a po cipie na Alfach wyciągają nawet 220KM i 330Nm...

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 03 sty 2018, 00:52
autor: MAJKI4MOZA
W filmie "Testosteron" jest taki fajny monolog o tym po co facetom samochody z wielkimi/mocnymi silnikami, z konkluzją "(...) ale po co wam to, skoro w mieście i tak można tylko 50?"
:D

Nie rozumiem idei tuningu. Jak chcę mieć mocniejszy samochód, to kupuję z mocniejszym silnikiem. Proste :)
Przede wszystkim wytrzymałość materiałów w motoryzacji jest obecnie dobrze liczona, więc jeśli skrzynia przenosi ~280Nm to przy większych obciążeniach będzie znacznie bardziej narażona na usterkę. Więc coś za coś - więcej mocy (nie, no proszę, wytłumaczcie mi sens tuningu, a w ogóle to tuningu w 1.6 :D :D ) ale kosztem mocno idącego w górę ryzyka, że się coś w silniku, a może nawet bardziej w skrzyni posypie.

Już więcej sensu w instalacji LPG, bo rozumiem chęć ekonomicznej jazdy, nie wydawania masy pieniędzy na paliwo.
ALE...
- naprawdę dużo trzeba jeździć i to nie na krótkich trasach, bo przecież silnik zaczyna na benzynie
- cholernie trudno jest trafić w instalację, która wraz z upływem czasu nie piętrzy problemów. Wszystko pięknie - wymiany filtrów, kabli, świec - a jednak z każdym rokiem problemów coraz więcej.

Jak dla mnie to zarówno tuning jak i instalacja LPG to dwa miejsca proszenia się o problemy. Noooo ale co kto lubi 8-)

pozdrówka
M.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 03 sty 2018, 01:44
autor: Owca007
Tak samo można napisać po co silnikowi egr dpf klapy wirowe no po co ekologia BZDURY nie oszukujmy się. Po prostu kasa musi się zgadzać i tyle.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 03 sty 2018, 11:43
autor: tomgrze
dlaczego tuning? - choćby dlatego że ze względów marketingowych część silników jest zablokowana (np Skoda z tym samym silnikiem nigdy nie może mieć takich samych osiągów co auto z Niemiec) . Również ze względów ekologicznych, aby silnik spełniał normy emisji spalin celowo się go dławi dowalając spaliny w dolot via EGR, itd
A lpg ? - tu decyduje ekonomia.
Jeśli komuś zależy na ekologii to tez powinien wybrać lpg albo hybrydę a nie diesla.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 03 sty 2018, 12:02
autor: bykman
37KM i 38Nm... delikatnie zrobiony program, szkoda, że nie zrobili skrzyni, byłoby dużo lepiej.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 04 sty 2018, 14:37
autor: geegles
A mnie znowu ciekawi czy taki zmodyfikowany program sprawia, że Sportek by mnie żłopał, bo sami wiecie ile 1.6 T-GDI potrafi spalić...

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 04 sty 2018, 14:51
autor: bykman
Nie wiem jak w silnikach benzynowych, ale u mnie w trzech turboklekotach po wirusie spadło spalanie.

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

: 04 sty 2018, 15:43
autor: Owca007
W benzyniaku też maleje ale jak się jeździ normalnie jak wcześniej. Bo jak zacznie się kręcić wyżej to spali więcej niż normalnie. Na dole bardziej dmucha, a wyżej dodatkowo troszkę więcej leje więc coś za coś.