1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
- Ziomus
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual
1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Jak W temacie potrząsnę trochę własnymi Portkami bo szczerze... No nie wiem , ryzykować utratę gwarancji auta (gdzie i tak mam płacić za przeglądy po 400 czy 800zł rocznie lub do 15.000 tys km inaczej utracę gwarancje), dodatkowo płacąc drożej za płyny i inne filtry o jakieś ~40% niż w hurtowni części... gdzie KIA serwis tylko popatrzy czy ładnie wygląda auto od spodu i doleje może trochę lotosu do silnika (realia) ,
CZY: zapłacić ~1600 zł za chip tuning podnosząc moc o około 50 km + ~85 momentu obrotowego i zmniejszenie o ~10% tym samym spalanie (3 lata gwarancji) link do przykładowego setu z KRK silnik 1.6 T-gdi (lecz w tusonie) chiptuningpro.pl/chip-tuning/hyundai-tucson-1-6-t-gdi-177-km/
w dodatku zainstalować LPG za ~6000zł (5 Lat gwarancji) i zmniejszyć koszt jazdy o połowę (w tej cenie jest specjalna instalacja do tego silnika kt teraz wychodzi na rynek) i suma sum stracić tą "Gwarancję"
Dylemat męskiej blondynki
CZY: zapłacić ~1600 zł za chip tuning podnosząc moc o około 50 km + ~85 momentu obrotowego i zmniejszenie o ~10% tym samym spalanie (3 lata gwarancji) link do przykładowego setu z KRK silnik 1.6 T-gdi (lecz w tusonie) chiptuningpro.pl/chip-tuning/hyundai-tucson-1-6-t-gdi-177-km/
w dodatku zainstalować LPG za ~6000zł (5 Lat gwarancji) i zmniejszyć koszt jazdy o połowę (w tej cenie jest specjalna instalacja do tego silnika kt teraz wychodzi na rynek) i suma sum stracić tą "Gwarancję"
Dylemat męskiej blondynki
Ostatnio zmieniony 11 sie 2017, 22:08 przez Ziomus, łącznie zmieniany 1 raz.
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?
Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?
gisio pisze:Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.
Lepiej bym tego nie ujął
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?
Skoro już znawcy się wypowiedzieli to i ja też coś dołożę.
Samochód mam od nowości, niespełna 3 lata, ani razu nie był w ASO na przeglądzie, jakoś nie tęsknię .
Instalacje gazowe coraz lepsze np. BRC LDI
Co do chiptuningu, to pierwszą rzeczą którą bym zrobił z uturbioną benzynką to ją zawirusował.
Dużo większe możliwości ma T-GDI niż CRDI.
Tylko nie chipuj u druciarzy.
Jest kilku dobrych tunerów w Polsce.
P.S.
Ktoś jest lepszy. Coś może być lepsze. Co lepsze?
Samochód mam od nowości, niespełna 3 lata, ani razu nie był w ASO na przeglądzie, jakoś nie tęsknię .
Instalacje gazowe coraz lepsze np. BRC LDI
Co do chiptuningu, to pierwszą rzeczą którą bym zrobił z uturbioną benzynką to ją zawirusował.
Dużo większe możliwości ma T-GDI niż CRDI.
Tylko nie chipuj u druciarzy.
Jest kilku dobrych tunerów w Polsce.
P.S.
Ktoś jest lepszy. Coś może być lepsze. Co lepsze?
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
- Ziomus
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Od razu napisze Poprawiony błąd, sory "s" jest niedaleko "r" tak pykło
Tego typu odpowiedzi oczekuje, a nie dogadywania czy oceniania.. dzięki, czekam na więcej rzetelnej opinii
Tego typu odpowiedzi oczekuje, a nie dogadywania czy oceniania.. dzięki, czekam na więcej rzetelnej opinii
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Jedź na wirusa i nie przejmuj się gwarancją na wizyty w ASO jak już musisz można wgrać serię to zajmuje z 5-6 minut i po problemie. Co do gazu to ja uznaję tylko N2O i to w wersji suchej lub mokrej .
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Olać aso jak proponuje owca, może będziesz mieć szczęście i nie będziesz musiał korzystać z ich usług. Wymagacie na tym forum uczciwości od KMP i ASO a zachowujecie się jak typowi Polacy. Mam ich w dupie ale jak coś się psuje to przypominacie sobie o gwarancji. Gisio ma rację jak nie stać Cię na owies to nie kupuj konia. Chwała temu co wymyślił instalacje gazowe bo gdyby ich nie było to na ulicach mielibyśmy jak w krajach dalekiego wschodu. Rowerery i skutery.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Ewentualnie BRC SEQUENT Direct Injection 2.0
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
-
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 cze 2017, 13:36
- Czym jeżdzę: Kia Sportage IV GT Line, 1.6 T-GDI, AWD, 7DCT, FN2, TE2, PNS
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Kupować samochód za ponad 100 tys zł i go gazować to jakbym swojego kolegę sknerę widział
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Ja mam auto za 150 i też na gaz. Szkoda mi wyrzucać 500zł co miesiąc.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
- Ziomus
- Nowy
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Nierozumiem co "sknerstwo" ma do oszczedności żędu ~60%? Można nawet zagazowac 5.0 Mustanga za 170 i też będę w tym widział jasne zrozumienie
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 898
- Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
- Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
- Lokalizacja: wawa
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Gdyby nie to lpg to byśmy byli drugiim vietnamem. Rowery i skutery dla bogatych.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Jako ciekawostkę powiem byłem dzisiaj u znajomego na hamowni z autem żony do sprawdzenia (wszystko okazało się ok) ale to nie to co chciałem powiedzieć bo był też GT z 1.6T. Trochę zabawy i godzinę później wyjechał z 214 kucami i 303 Nm moim zdaniem super wynik jak na taki piec i pewnie sportek teraz jedzie jak powinien . Skrzynię też da się poprawić żeby szybciej przełączała ale klient nie chciał. Info najważniejsze, że KIA zostawiła otwartą furtkę do przeróbek zarówno silnika jak i skrzyni na seryjnych kompach bez dodawania boxów . Zaraz zapytacie o wykres ale dałem nie powiem co i nie mam.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1312
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Trochę tych Nm mało. Z mojego 1,4 na boksie wyszło 190KM i 297Nm a po cipie na Alfach wyciągają nawet 220KM i 330Nm...
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 509
- Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
- Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
W filmie "Testosteron" jest taki fajny monolog o tym po co facetom samochody z wielkimi/mocnymi silnikami, z konkluzją "(...) ale po co wam to, skoro w mieście i tak można tylko 50?"
Nie rozumiem idei tuningu. Jak chcę mieć mocniejszy samochód, to kupuję z mocniejszym silnikiem. Proste
Przede wszystkim wytrzymałość materiałów w motoryzacji jest obecnie dobrze liczona, więc jeśli skrzynia przenosi ~280Nm to przy większych obciążeniach będzie znacznie bardziej narażona na usterkę. Więc coś za coś - więcej mocy (nie, no proszę, wytłumaczcie mi sens tuningu, a w ogóle to tuningu w 1.6 ) ale kosztem mocno idącego w górę ryzyka, że się coś w silniku, a może nawet bardziej w skrzyni posypie.
Już więcej sensu w instalacji LPG, bo rozumiem chęć ekonomicznej jazdy, nie wydawania masy pieniędzy na paliwo.
ALE...
- naprawdę dużo trzeba jeździć i to nie na krótkich trasach, bo przecież silnik zaczyna na benzynie
- cholernie trudno jest trafić w instalację, która wraz z upływem czasu nie piętrzy problemów. Wszystko pięknie - wymiany filtrów, kabli, świec - a jednak z każdym rokiem problemów coraz więcej.
Jak dla mnie to zarówno tuning jak i instalacja LPG to dwa miejsca proszenia się o problemy. Noooo ale co kto lubi
pozdrówka
M.
Nie rozumiem idei tuningu. Jak chcę mieć mocniejszy samochód, to kupuję z mocniejszym silnikiem. Proste
Przede wszystkim wytrzymałość materiałów w motoryzacji jest obecnie dobrze liczona, więc jeśli skrzynia przenosi ~280Nm to przy większych obciążeniach będzie znacznie bardziej narażona na usterkę. Więc coś za coś - więcej mocy (nie, no proszę, wytłumaczcie mi sens tuningu, a w ogóle to tuningu w 1.6 ) ale kosztem mocno idącego w górę ryzyka, że się coś w silniku, a może nawet bardziej w skrzyni posypie.
Już więcej sensu w instalacji LPG, bo rozumiem chęć ekonomicznej jazdy, nie wydawania masy pieniędzy na paliwo.
ALE...
- naprawdę dużo trzeba jeździć i to nie na krótkich trasach, bo przecież silnik zaczyna na benzynie
- cholernie trudno jest trafić w instalację, która wraz z upływem czasu nie piętrzy problemów. Wszystko pięknie - wymiany filtrów, kabli, świec - a jednak z każdym rokiem problemów coraz więcej.
Jak dla mnie to zarówno tuning jak i instalacja LPG to dwa miejsca proszenia się o problemy. Noooo ale co kto lubi
pozdrówka
M.
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Tak samo można napisać po co silnikowi egr dpf klapy wirowe no po co ekologia BZDURY nie oszukujmy się. Po prostu kasa musi się zgadzać i tyle.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Uzależniony
- Posty: 210
- Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
- Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI - Lokalizacja: pomorskie
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
dlaczego tuning? - choćby dlatego że ze względów marketingowych część silników jest zablokowana (np Skoda z tym samym silnikiem nigdy nie może mieć takich samych osiągów co auto z Niemiec) . Również ze względów ekologicznych, aby silnik spełniał normy emisji spalin celowo się go dławi dowalając spaliny w dolot via EGR, itd
A lpg ? - tu decyduje ekonomia.
Jeśli komuś zależy na ekologii to tez powinien wybrać lpg albo hybrydę a nie diesla.
A lpg ? - tu decyduje ekonomia.
Jeśli komuś zależy na ekologii to tez powinien wybrać lpg albo hybrydę a nie diesla.
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
37KM i 38Nm... delikatnie zrobiony program, szkoda, że nie zrobili skrzyni, byłoby dużo lepiej.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 459
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
A mnie znowu ciekawi czy taki zmodyfikowany program sprawia, że Sportek by mnie żłopał, bo sami wiecie ile 1.6 T-GDI potrafi spalić...
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
Nie wiem jak w silnikach benzynowych, ale u mnie w trzech turboklekotach po wirusie spadło spalanie.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?
W benzyniaku też maleje ale jak się jeździ normalnie jak wcześniej. Bo jak zacznie się kręcić wyżej to spali więcej niż normalnie. Na dole bardziej dmucha, a wyżej dodatkowo troszkę więcej leje więc coś za coś.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika