1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Wszystko co dotyczy NEW KIA SPORTAGE od roku produkcji 2015
Awatar użytkownika
Ziomus
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual

1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Ziomus » 11 sie 2017, 13:24

Jak W temacie potrząsnę trochę własnymi Portkami bo szczerze... No nie wiem :?: , ryzykować utratę gwarancji auta (gdzie i tak mam płacić za przeglądy po 400 czy 800zł rocznie lub do 15.000 tys km inaczej utracę gwarancje), dodatkowo płacąc drożej za płyny i inne filtry o jakieś ~40% niż w hurtowni części... gdzie KIA serwis tylko popatrzy czy ładnie wygląda auto od spodu i doleje może trochę lotosu do silnika (realia) [zly2] ,

CZY: zapłacić ~1600 zł za chip tuning podnosząc moc o około 50 km + ~85 momentu obrotowego i zmniejszenie o ~10% tym samym spalanie (3 lata gwarancji) link do przykładowego setu z KRK silnik 1.6 T-gdi (lecz w tusonie) :!: chiptuningpro.pl/chip-tuning/hyundai-tucson-1-6-t-gdi-177-km/
w dodatku zainstalować LPG za ~6000zł (5 Lat gwarancji) i zmniejszyć koszt jazdy o połowę (w tej cenie jest specjalna instalacja do tego silnika kt teraz wychodzi na rynek) i suma sum stracić tą "Gwarancję" :idea:

Dylemat męskiej blondynki :w łeb:
Ostatnio zmieniony 11 sie 2017, 22:08 przez Ziomus, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 744
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

Postautor: gisio » 11 sie 2017, 15:32

Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

Postautor: Thomaster » 11 sie 2017, 20:31

gisio pisze:Chip tuning i LPG zaiste męskie jak cholera.


Lepiej bym tego nie ujął :hehe3: :brawo:

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co leprze?

Postautor: bykman » 11 sie 2017, 21:36

Skoro już znawcy się wypowiedzieli to i ja też coś dołożę.
Samochód mam od nowości, niespełna 3 lata, ani razu nie był w ASO na przeglądzie, jakoś nie tęsknię :).
Instalacje gazowe coraz lepsze np. BRC LDI
Co do chiptuningu, to pierwszą rzeczą którą bym zrobił z uturbioną benzynką to ją zawirusował.
Dużo większe możliwości ma T-GDI niż CRDI.
Tylko nie chipuj u druciarzy.
Jest kilku dobrych tunerów w Polsce.

P.S.
Ktoś jest lepszy. Coś może być lepsze. Co lepsze?
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
Ziomus
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Ziomus » 11 sie 2017, 22:17

Od razu napisze :) Poprawiony błąd, sory "s" jest niedaleko "r" tak pykło :haker:

Tego typu odpowiedzi oczekuje, a nie dogadywania czy oceniania.. dzięki, czekam na więcej rzetelnej opinii :ugeek:
Obrazek

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 11 sie 2017, 22:34

Jedź na wirusa i nie przejmuj się gwarancją na wizyty w ASO jak już musisz można wgrać serię to zajmuje z 5-6 minut i po problemie. Co do gazu to ja uznaję tylko N2O i to w wersji suchej lub mokrej :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: mint » 12 sie 2017, 12:35

Olać aso jak proponuje owca, może będziesz mieć szczęście i nie będziesz musiał korzystać z ich usług. Wymagacie na tym forum uczciwości od KMP i ASO a zachowujecie się jak typowi Polacy. Mam ich w dupie ale jak coś się psuje to przypominacie sobie o gwarancji. Gisio ma rację jak nie stać Cię na owies to nie kupuj konia. Chwała temu co wymyślił instalacje gazowe bo gdyby ich nie było to na ulicach mielibyśmy jak w krajach dalekiego wschodu. Rowerery i skutery.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: bykman » 12 sie 2017, 12:58

Ewentualnie BRC SEQUENT Direct Injection 2.0
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

gtfan
Bywalec
Posty: 33
Rejestracja: 20 cze 2017, 13:36
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV GT Line, 1.6 T-GDI, AWD, 7DCT, FN2, TE2, PNS

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: gtfan » 14 sie 2017, 13:02

Kupować samochód za ponad 100 tys zł i go gazować to jakbym swojego kolegę sknerę widział :hmm:

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: ZygJe » 14 sie 2017, 20:55

Ja mam auto za 150 i też na gaz. Szkoda mi wyrzucać 500zł co miesiąc.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Ziomus
Nowy
Posty: 15
Rejestracja: 12 lip 2017, 11:30
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1.6 T-GDI 4x4 Manual

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Ziomus » 15 sie 2017, 14:30

Nierozumiem co "sknerstwo" ma do oszczedności żędu ~60%? Można nawet zagazowac 5.0 Mustanga za 170 i też będę w tym widział jasne zrozumienie :faja:
Obrazek

mint
Nasz Człowiek
Posty: 898
Rejestracja: 05 kwie 2011, 17:56
Czym jeżdzę: Sportek 1.6 Biała xl
Lokalizacja: wawa

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: mint » 15 sie 2017, 18:46

Gdyby nie to lpg to byśmy byli drugiim vietnamem. Rowery i skutery dla bogatych.
Zamówiona 12 marca 1.6 xl biała a odebrana 07 listopada.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 02 sty 2018, 22:39

Jako ciekawostkę powiem byłem dzisiaj u znajomego na hamowni z autem żony do sprawdzenia (wszystko okazało się ok) ale to nie to co chciałem powiedzieć bo był też GT z 1.6T. Trochę zabawy i godzinę później wyjechał z 214 kucami i 303 Nm moim zdaniem super wynik jak na taki piec i pewnie sportek teraz jedzie jak powinien :). Skrzynię też da się poprawić żeby szybciej przełączała ale klient nie chciał. Info najważniejsze, że KIA zostawiła otwartą furtkę do przeróbek zarówno silnika jak i skrzyni na seryjnych kompach bez dodawania boxów :). Zaraz zapytacie o wykres ale dałem nie powiem co i nie mam.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: ZygJe » 02 sty 2018, 23:48

Trochę tych Nm mało. Z mojego 1,4 na boksie wyszło 190KM i 297Nm a po cipie na Alfach wyciągają nawet 220KM i 330Nm...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: MAJKI4MOZA » 03 sty 2018, 00:52

W filmie "Testosteron" jest taki fajny monolog o tym po co facetom samochody z wielkimi/mocnymi silnikami, z konkluzją "(...) ale po co wam to, skoro w mieście i tak można tylko 50?"
:D

Nie rozumiem idei tuningu. Jak chcę mieć mocniejszy samochód, to kupuję z mocniejszym silnikiem. Proste :)
Przede wszystkim wytrzymałość materiałów w motoryzacji jest obecnie dobrze liczona, więc jeśli skrzynia przenosi ~280Nm to przy większych obciążeniach będzie znacznie bardziej narażona na usterkę. Więc coś za coś - więcej mocy (nie, no proszę, wytłumaczcie mi sens tuningu, a w ogóle to tuningu w 1.6 :D :D ) ale kosztem mocno idącego w górę ryzyka, że się coś w silniku, a może nawet bardziej w skrzyni posypie.

Już więcej sensu w instalacji LPG, bo rozumiem chęć ekonomicznej jazdy, nie wydawania masy pieniędzy na paliwo.
ALE...
- naprawdę dużo trzeba jeździć i to nie na krótkich trasach, bo przecież silnik zaczyna na benzynie
- cholernie trudno jest trafić w instalację, która wraz z upływem czasu nie piętrzy problemów. Wszystko pięknie - wymiany filtrów, kabli, świec - a jednak z każdym rokiem problemów coraz więcej.

Jak dla mnie to zarówno tuning jak i instalacja LPG to dwa miejsca proszenia się o problemy. Noooo ale co kto lubi 8-)

pozdrówka
M.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 03 sty 2018, 01:44

Tak samo można napisać po co silnikowi egr dpf klapy wirowe no po co ekologia BZDURY nie oszukujmy się. Po prostu kasa musi się zgadzać i tyle.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: tomgrze » 03 sty 2018, 11:43

dlaczego tuning? - choćby dlatego że ze względów marketingowych część silników jest zablokowana (np Skoda z tym samym silnikiem nigdy nie może mieć takich samych osiągów co auto z Niemiec) . Również ze względów ekologicznych, aby silnik spełniał normy emisji spalin celowo się go dławi dowalając spaliny w dolot via EGR, itd
A lpg ? - tu decyduje ekonomia.
Jeśli komuś zależy na ekologii to tez powinien wybrać lpg albo hybrydę a nie diesla.

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: bykman » 03 sty 2018, 12:02

37KM i 38Nm... delikatnie zrobiony program, szkoda, że nie zrobili skrzyni, byłoby dużo lepiej.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 457
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: geegles » 04 sty 2018, 14:37

A mnie znowu ciekawi czy taki zmodyfikowany program sprawia, że Sportek by mnie żłopał, bo sami wiecie ile 1.6 T-GDI potrafi spalić...
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: bykman » 04 sty 2018, 14:51

Nie wiem jak w silnikach benzynowych, ale u mnie w trzech turboklekotach po wirusie spadło spalanie.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 04 sty 2018, 15:43

W benzyniaku też maleje ale jak się jeździ normalnie jak wcześniej. Bo jak zacznie się kręcić wyżej to spali więcej niż normalnie. Na dole bardziej dmucha, a wyżej dodatkowo troszkę więcej leje więc coś za coś.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap