1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Wszystko co dotyczy NEW KIA SPORTAGE od roku produkcji 2015
MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: MAJKI4MOZA » 04 sty 2018, 16:15

Różnica pomiędzy turbo dieslem (TD) a turbo benzynowym (TB) jest taka, że w dieslu turbina tłoczy samo powietrze. W każdym silniku benzynowym muszą zostać zachowane proporcje 14,7 jednostek powietrza do 1 jednostki paliwa (Mitsubishi próbowało trochę zmieniać te proporcje, eksperymenty z uwarstwieniem mieszanki - bogatsza przy świecy, uboższa niżej - ale z tym było dużo problemów). Czyli tuning TD polega w istotnym stopniu na zwiększeniu ciśnienia na turbinie = więcej powietrza. Nie wyłącznie, ale głównie. Natomiast w TB tak prosto nie jest, więc zwiększenie mocy poprzez zwiększanie ciśnienia na turbinie spowoduje absolutnie automatycznie wzrost spalania.

Dobrze pisze Owca007, że można porównywać spalanie jak się jeździ tak samo jak dawniej.
...tylko kto jeździ tak samo po tuningu? ;)

W każdym razie stawiam na to, że po tuningu spalanie w 1.6 T-GDI wzrośnie.


pozdrawiam
M.


PS:
Na pocieszenie ;) (żartuję, w myśl polskiej zasady, że jak u sąsiada gorzej to u nas szczęście :D ) - w Fordzie Kuga jest silnik 1.5 (TB) 150KM i wersja 182KM. Wersja 150 pali tyle co KIA 1.6 T-GDI, natomiast 182KM u Forda z pojemności 1.5 powodują wir w baku i spalanie w mieście na poziomie 14 litrów. Mój kolega z salonu Forda mówi, że ten silnik absolutnie nie pasuje do modelu Kuga (masa + powierzchnia czołowa).

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: tomgrze » 04 sty 2018, 17:30

Różnica pomiędzy turbo dieslem (TD) a turbo benzynowym (TB) jest taka, że w dieslu turbina tłoczy samo powietrze.
:shock:
Zapewniam Cię że w turbo-benzynie turbina również tłoczy samo powietrze :lol:
Ale być może użyłeś jakiegoś skrótu myślowego :?:

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 04 sty 2018, 17:33

Wiesz u niektórych może tłoczyć powietrze z olejem :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: ZygJe » 04 sty 2018, 18:58

To dodam jeszcze, że samo dołożenie powietrza w TD również nie spowoduje zwiększenia osiągów silnika...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 04 sty 2018, 19:34

Więcej powietrza = więcej papu i tyle :). Tylko żeby nie zrobić za bogato lub ubogo. Oszczędność można osiągnąć przez zabawę z kątami wtrysku zapłonu.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

tomgrze
Uzależniony
Posty: 210
Rejestracja: 15 sty 2011, 21:04
Czym jeżdzę: Sportage '07 4x4 2.0 CRDI
CX-7 '08 4x4 2.3 DISI
Lokalizacja: pomorskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: tomgrze » 04 sty 2018, 20:18

Wiesz u niektórych może tłoczyć powietrze z olejem :).

więc instalujemy OCC i po sprawie :D chyba że olej pochodzi ze smarowania turbiny :(

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: ZygJe » 04 sty 2018, 21:19

Owca007 pisze:Więcej powietrza = więcej papu i tyle :). Tylko żeby nie zrobić za bogato lub ubogo. Oszczędność można osiągnąć przez zabawę z kątami wtrysku zapłonu.

No akurat w dieslu niekoniecznie... więcej powietrza + więcej ropy i będzie prawda.
W pewnym sensie przy PB będzie to miało sens, bo zwiększenie ilości powietrza z automatu powoduje zwiększenie ilości paliwa (przepływomierz, lambdy te sprawy [hihihi] ) w dieslu samo zwiększenie doładowania nie przyniesie oczekiwanego skutku (jakiś przyniesie bo korekty paliwa jakieś będą), musi pójść równolegle korekta wtrysku.
Widać to w przypadku boxów. W dieslu oszukujemy ciśnienie doładowania + ciśnienie w CR (ilość paliwa), w benzynie wystarczy oszukać ciśnienie doładowania.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

MAJKI4MOZA
Nasz Człowiek
Posty: 507
Rejestracja: 17 gru 2017, 17:55
Czym jeżdzę: 1.6 T-GDI 7DCT AWD, "L" + Skoda Superb L&K 2.0 TDI 190KM
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: MAJKI4MOZA » 04 sty 2018, 23:46

tomgrze pisze:Zapewniam Cię że w turbo-benzynie turbina również tłoczy samo powietrze :lol:
Ale być może użyłeś jakiegoś skrótu myślowego :?:

skrót, bo moc nie bierze się z powietrza, choć turbina dostarcza samo powietrze, to musi być zachowana proporcja 14,7:1 , inaczej się jest problem przy spalaniu, czyli i tak następuje wtrysk odpowiednio zwiększonej ilości benzyny.
''Turbo żyje, turbo pije''
Turbosprężarka zwiększa sprawność silnika, natomiast w zakresie średnich i wysokich obrotów powoduje większe (niż silnik "tradycyjny" = wolnossący) spalanie.

Pozdrawiam !
M.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 04 sty 2018, 23:55

tomgrze pisze:więc instalujemy OCC i po sprawie :D chyba że olej pochodzi ze smarowania turbiny :(


Chodziło o oil catch tank?
Bo chyba literówka się wkradła.

Tak czy siak im większa pojemność i liczba tłoków to lepiej dla budy i dla ucha ;).
Ach wspominam rządową 6 jak warczała.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: ZygJe » 05 sty 2018, 11:58

Ale V10 na wysokich obrotach skowycze strasznie. IMO V8 optymalne [zlosnik2]
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Owca007 » 05 sty 2018, 14:02

Mieć nie miałem ale dużo jeździłem v8 w dieslu ale i tak warkot i to jak te 850Nm ciągnęło :).
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Tharakun
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 14 sty 2018, 22:31
Czym jeżdzę: 2.0 CRdi GT Line/ STONIC 1.4 L + STY
Lokalizacja: Gdynia

Re: 1.6. T-GDI CHIP TUNING + LPG a Utrata GWARANCJI Co lepsze?

Postautor: Tharakun » 15 sty 2018, 22:12

W tune-Up w Gdańsku pytałem się o boxa, żeby jednak tej gwarancji nie stracić na dzień dobry to box średnio w 2.0 CRDi powinien dać około 50Nm i 20KM - co uważam za całkiem ok.
Boxa bede zakładał więc później wrzucę zdjęcia z hamowni.

Na miejscu podpytam się o 1.6 T-GDi


Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]

Sitemap