Pierwszy przegląd
Pierwszy przegląd
Witam
Stałem się posiadaczem niespełna rocznej, poleasingowej KS IV, stan licznia 18000 km
Mam pytanie odnośnie pierwszego przeglądu technicznego, bo książka obsługi o tym milczy.
Czy prawdą jest, że ów przegląd należy dokonać dopiero po 30 000 km lub dwóch latach?
Pytam, bo mam obawy czy nie należy przypadkiem wymienić oleju silnikowego? Zawsze do tej pory, w poprzednich autach musiałem to robić po 15 000 km lub po roku.
Co z filtrem kabinowym? Czy te od Kii są bardziej trwałe/mniej się zapychają od tych Toyoty czy Skody?
PS
Z samochodu jestem mega zadowolony, wprawdzie mam silnik bez turbo i wersję M (plus automatyczna klima), ale po przesiadce z Aurisa to inna liga
Stałem się posiadaczem niespełna rocznej, poleasingowej KS IV, stan licznia 18000 km
Mam pytanie odnośnie pierwszego przeglądu technicznego, bo książka obsługi o tym milczy.
Czy prawdą jest, że ów przegląd należy dokonać dopiero po 30 000 km lub dwóch latach?
Pytam, bo mam obawy czy nie należy przypadkiem wymienić oleju silnikowego? Zawsze do tej pory, w poprzednich autach musiałem to robić po 15 000 km lub po roku.
Co z filtrem kabinowym? Czy te od Kii są bardziej trwałe/mniej się zapychają od tych Toyoty czy Skody?
PS
Z samochodu jestem mega zadowolony, wprawdzie mam silnik bez turbo i wersję M (plus automatyczna klima), ale po przesiadce z Aurisa to inna liga
-
- Uzależniony
- Posty: 230
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 13:56
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE IV L 1.6GDI
Re: Pierwszy przegąd
Gratuluje wyboru.
Przegląd 30 tys lub dwa lata.
Olej też. Czy go wymienisz wcześniej to Twoja sprawa.
Przegląd 30 tys lub dwa lata.
Olej też. Czy go wymienisz wcześniej to Twoja sprawa.
-
- Bywalec
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 09:11
- Czym jeżdzę: Sportage GT-line 1.6 T-GDI DCT FN2 TE2 PNS
Re: Pierwszy przegląd
Radziłbym nie czekać do 30000km z olejem. Koszt w aso 300,- w przypadku GTline.
Re: Pierwszy przegląd
Pojechałem dzisiaj z ciekawości do serwisu i miła pani po zerknięciu w dowód rejestracyjny i do mądrej tabelki, stwierdziła, że w przypadku mojej wersji QL (benzyna 1.6) przegląd po roku lub 15000... A, że ja mam już ponad 19 tys przejechane to mogę stracić gwarancję (zależy jak się do tego ustosunkuje jakiś KMS)!
I teraz pozostaje pytanie, czy ona próbuje mnie naciągnąć na bezsensowny przegląd, czy też sprzedawca samochodu wprowadził mnie w błąd mówiąc o 30 tys? W trakcie zakupu dzwoniłem do serwisu z zapytaniem o tenże przegląd i także powiedziano mi, że po 30 tys lub dwóch latach
I teraz pozostaje pytanie, czy ona próbuje mnie naciągnąć na bezsensowny przegląd, czy też sprzedawca samochodu wprowadził mnie w błąd mówiąc o 30 tys? W trakcie zakupu dzwoniłem do serwisu z zapytaniem o tenże przegląd i także powiedziano mi, że po 30 tys lub dwóch latach
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pierwszy przegląd
Podstawowe pytanie - co masz napisane w książce gwarancyjnej?
Re: Pierwszy przegląd
W książce gwarancyjnej nic na temat pierwszego przeglądu nie ma... wg instrukcji obsługi jest po 30tys.
Obdzwoniłem infolinię KIA - wg nich po 30000, ale polecono mi maila do głównego serwisu napisać, aby uzyskać wiążącą odpowiedź.
Po telefonie do salonu, w którym pierwszy właściciel zakupił auto dostałem info, że po 15 tys. powinienem tylko olej z filtrem wymienić, a pierwszy przegląd to jest po 30 tys. Uspokoił mnie jednak co do gwarancji, tej nie stracę Zapytałem jeszcze o sprawdzenie stanu powłoki lakierniczej - to mam zrobić po dwóch latach, a przy dzisiejszej osobistej wizycie w salonie, powiedziano mi że już teraz trzeba to zrobić...
Tak więc, suma sumarum, jadę tylko na wymianę oleju, sprawdzenie powłoki sobie odpuszczam
Obdzwoniłem infolinię KIA - wg nich po 30000, ale polecono mi maila do głównego serwisu napisać, aby uzyskać wiążącą odpowiedź.
Po telefonie do salonu, w którym pierwszy właściciel zakupił auto dostałem info, że po 15 tys. powinienem tylko olej z filtrem wymienić, a pierwszy przegląd to jest po 30 tys. Uspokoił mnie jednak co do gwarancji, tej nie stracę Zapytałem jeszcze o sprawdzenie stanu powłoki lakierniczej - to mam zrobić po dwóch latach, a przy dzisiejszej osobistej wizycie w salonie, powiedziano mi że już teraz trzeba to zrobić...
Tak więc, suma sumarum, jadę tylko na wymianę oleju, sprawdzenie powłoki sobie odpuszczam
- bykman
- Uzależniony
- Posty: 355
- Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
- Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM - Lokalizacja: PIENINY
Re: Pierwszy przegląd
Ja w swoim sportku raz w roku wymieniam olej z filtrami (oleju, powietrza oraz kabinowy).
Nie przyjeżdżam w ciagu roku więcej niż 15k km.
W tym roku wypada mi również wymiana filtru paliwa, przebieg 28k km.
Nie przyjeżdżam w ciagu roku więcej niż 15k km.
W tym roku wypada mi również wymiana filtru paliwa, przebieg 28k km.
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pierwszy przegląd
Ja może jakiś nadgorliwy jestem ale filtr kabinowy i powietrza z reguły zmieniam 2 razy do roku - na wiosnę i na jesień. Koszt niewielki, a powietrze ma drożną i czystą drogę. Nie wyobrażam sobie nie wymieniać filtra kabinowego przez 30kkm...
-
- Nowy
- Posty: 21
- Rejestracja: 11 maja 2017, 09:14
- Czym jeżdzę: freemont,suzuki s-cross,sportage 1.6 t-gdi business line
Re: Pierwszy przegląd
W dniu odbioru mojego samochodu Pan z salonu poinformował mnie że samochody turbodoładowane przegląd co 15000 lub 12 miesięcy ,samochody bez turbo 30000 lub 24 miesiące w obu przypadkach plus , minus 1000 km
- listomek2014
- Expert
- Posty: 918
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: Pierwszy przegląd
Nie jestem teraz pewien ale mi powiedziano że turbodoładowane to 15tys lub dwa lata co będzie pierwsze i raczej tak jest wszędzie
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Bywalec
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 09:11
- Czym jeżdzę: Sportage GT-line 1.6 T-GDI DCT FN2 TE2 PNS
Re: Pierwszy przegląd
W wersjach turbo po 15000 należy wymienić olej i filtr. Przegląd wynikający z książki serwisowej jest po 30000. U mnie wymiana oleju po 15000 wpisana jest jako przegląd dodatkowy.
Re: Pierwszy przegląd
Dla świętego spokoju byłem wczoraj na wymianie oleju. Co ciekawe najbliższy serwis Kii dla mojego silnika 1.6 GDI przewiduje przeglądy zwykłe - tylko wymiana oleju i filtra (co 15000 km), oraz gwarancyjne - wymiana oleju i inne przewidziane w książce czynności (co 30000 km).
Pani, która przyjmowała samochód chciała od razu podpiąć moją wizytę pod przegląd gwarancyjny i ożenić mi przy okazji kontrolę powłoki lakierniczej za 100 PLN. Nie zgodziłem się na to, z uwagi, że do przeglądu gwarancyjnego brakuje mi jeszcze ponad 10k do przejechania. Poprosiłem tylko o wymianę oleju i filtra. Z uwagi na to, że pracuję do późna, samochód odbierała i płaciła za przegląd małżonka. Okazało się, że serwis z rozpędu wymienił mi filtr kabinowy - koszt prawie 90 PLN, a wyraźnie mówiłem pracownicy serwisu, że zrobię to we własnym zakresie (nawet już filtr zdążyłem zakupić). Koszt całkowity: 550 PLN
Pani, która przyjmowała samochód chciała od razu podpiąć moją wizytę pod przegląd gwarancyjny i ożenić mi przy okazji kontrolę powłoki lakierniczej za 100 PLN. Nie zgodziłem się na to, z uwagi, że do przeglądu gwarancyjnego brakuje mi jeszcze ponad 10k do przejechania. Poprosiłem tylko o wymianę oleju i filtra. Z uwagi na to, że pracuję do późna, samochód odbierała i płaciła za przegląd małżonka. Okazało się, że serwis z rozpędu wymienił mi filtr kabinowy - koszt prawie 90 PLN, a wyraźnie mówiłem pracownicy serwisu, że zrobię to we własnym zakresie (nawet już filtr zdążyłem zakupić). Koszt całkowity: 550 PLN
-
- Nowy
- Posty: 13
- Rejestracja: 27 cze 2017, 21:16
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDi 141 KM 7 DCT Business Line
- Lokalizacja: Bolesławiec
Re: Pierwszy przegląd
Zacznę od tego że większość napraw przy aucie wykonuję sam w domu. Z racji tego że to jest moje pierwsze nowe auto i na gwarancji,mam konkretne pytanie do kolegów którzy wiedzą to z autopsji. Zaznaczam że mój model ma zalecany serwis 30 tyś lub 2 lata.
Pytanie brzmi, czy mogę samodzielnie( w połowie około 15 tyś) wymienić olej i filtr oleju bez utraty gwarancji ? Jeszcze raz proszę o konkrety nie domysły.
pzdr.Sławek
Pytanie brzmi, czy mogę samodzielnie( w połowie około 15 tyś) wymienić olej i filtr oleju bez utraty gwarancji ? Jeszcze raz proszę o konkrety nie domysły.
pzdr.Sławek
-
- Bywalec
- Posty: 33
- Rejestracja: 20 cze 2017, 13:36
- Czym jeżdzę: Kia Sportage IV GT Line, 1.6 T-GDI, AWD, 7DCT, FN2, TE2, PNS
Re: Pierwszy przegląd
Ja mam swój samochód dopiero od paru dni, ale w serwisie u dealera zalecali mi zrobić pierwszy przegląd po 1000 km, który obejmuje wymianę oleju i filtrów za 300-400 zł. A pozostałe przeglądy gwarancyjne co 2 lata lub 30 000 km, a ja dla świętego spokoju będę je robił co roku.
Re: Pierwszy przegląd
Przeglądy powłoki lakierniczej powinno się robić zgodnie z wymaganiami instrukcji serwisowej. Inaczej ASO ma pełne prawo wypiąć się na Twoją gwarancję dotyczącą perforacji.
Przerabiałem to akurat in plus w innym samochodzie, gdzie ASO podczas przeglądu samo mi wskazało, że robi mi się jakiś dziwny purchel na klapie bagażnika i zaproponowało bezpłatną naprawę z racji tego, że były regularnie u nich serwisowane i przeglądane blacharsko. Tak - są takie ASO
Co do pierwszego przeglądu - warto w każdym samochodzie po pierwszych kilku tysiącach zrobić wymianę oleju. Nie kosztuje to wiele, a daje gwarancje, że silnik po prostu pochodzi bezproblemowo dłużej smarowany olejem a nie opiłkami jakie na pewno znajdą się w nim w okresie docierania.
Przeglądy co 30 tys to jedna wielka marketingowa ściema, olej po takim przebiegu wygląda jak szlam. Oczywiście auto nawet z wymienianym olejem co 30 tys dociągnie do końca przebiegu objętego gwarancją, stąd producenci podają takie wartości w gwarancji kupując przychylność klienta przy zakupie samochodu. Później jednak na tym spokojnie zarobią, bo silnik lub osprzęt po prostu szybciej się rozsypie.
Kończąc - polecam zapisy książki gwarancyjnej jaką jest dodana do samochodu. Ona precyzuje co klient może zrobić bez utraty gwarancji i jaki jest margines o jaki może np przesunąć przyjazd do SO na przegląd bez jej utraty. Czasami przepisy gwarancji zmieniają się również w czasie pod wpływem "widzimisie" producenta, sporów konsumenckich czy zmian prawa.
I pamiętajmy, że gwarancja jest świadczeniem producenta, który w zasadzie dowolnie kształtuje jej zapisy, możemy się z nią zgadzać, albo nie. Jednak w drugim przypadku mamy niewielkie szanse na wygranie jakiegokolwiek sporu z producentem. Kodeks cywilny zapisuje bowiem zasady rękojmi i dochodzenia sporów z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie zaś gwarancji - ludzie często mylą te pojęcia, a później są zaskoczeni konsekwencjami.
Przerabiałem to akurat in plus w innym samochodzie, gdzie ASO podczas przeglądu samo mi wskazało, że robi mi się jakiś dziwny purchel na klapie bagażnika i zaproponowało bezpłatną naprawę z racji tego, że były regularnie u nich serwisowane i przeglądane blacharsko. Tak - są takie ASO
Co do pierwszego przeglądu - warto w każdym samochodzie po pierwszych kilku tysiącach zrobić wymianę oleju. Nie kosztuje to wiele, a daje gwarancje, że silnik po prostu pochodzi bezproblemowo dłużej smarowany olejem a nie opiłkami jakie na pewno znajdą się w nim w okresie docierania.
Przeglądy co 30 tys to jedna wielka marketingowa ściema, olej po takim przebiegu wygląda jak szlam. Oczywiście auto nawet z wymienianym olejem co 30 tys dociągnie do końca przebiegu objętego gwarancją, stąd producenci podają takie wartości w gwarancji kupując przychylność klienta przy zakupie samochodu. Później jednak na tym spokojnie zarobią, bo silnik lub osprzęt po prostu szybciej się rozsypie.
Kończąc - polecam zapisy książki gwarancyjnej jaką jest dodana do samochodu. Ona precyzuje co klient może zrobić bez utraty gwarancji i jaki jest margines o jaki może np przesunąć przyjazd do SO na przegląd bez jej utraty. Czasami przepisy gwarancji zmieniają się również w czasie pod wpływem "widzimisie" producenta, sporów konsumenckich czy zmian prawa.
I pamiętajmy, że gwarancja jest świadczeniem producenta, który w zasadzie dowolnie kształtuje jej zapisy, możemy się z nią zgadzać, albo nie. Jednak w drugim przypadku mamy niewielkie szanse na wygranie jakiegokolwiek sporu z producentem. Kodeks cywilny zapisuje bowiem zasady rękojmi i dochodzenia sporów z tytułu niezgodności towaru z umową, a nie zaś gwarancji - ludzie często mylą te pojęcia, a później są zaskoczeni konsekwencjami.
-
- Uzależniony
- Posty: 178
- Rejestracja: 07 lis 2014, 23:15
- Czym jeżdzę: Sportage II 2007 r 2.0 16V 4WD DOHC G4GC 142KM
- Lokalizacja: Kraków
Re: Pierwszy przegląd
Po kupnie nowego auta po jakim przebiegu najlepiej wymienić olej? Bo w salonie powiedzieli mi że dopiero na pierwszym przeglądzie po 30 tys km, a to jest przegięcie moim zdaniem. Zastanawiam się czy po 2 lub 3 tysiącach nie wymienić...
wysłane przez tapatalk
wysłane przez tapatalk
- 11201mariusz
- Nasz Człowiek
- Posty: 575
- Rejestracja: 05 lut 2013, 20:25
- Czym jeżdzę: 1.6 GDI L Bialutka Dama
- Lokalizacja: Sopot
Re: Pierwszy przegląd
Nie zaszkodzi. 1.5 - 2 tyś km to optymalny odcinek by zmienić olej a silnik się odwdzięczy
-
- Bywalec
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2016, 09:11
- Czym jeżdzę: Sportage GT-line 1.6 T-GDI DCT FN2 TE2 PNS
Re: Pierwszy przegląd
Przeglądy gwarancyjne co 30 tysięcy, ale wymiana oleju, co 15 tyś. szczególnie w przypadku silnika T-GDI. Tak jest w książce serwisowej.
Re: Pierwszy przegląd
Cześć, odkopuję trochę temat, nowe auto odebrałem w marcu zeszłego roku, mam nalatane 8500 km, w marcu tego roku chce a nawet muszę zrobić przegląd olejowy ( jestem z tych co robią wymianę co rok lub 10 tys km,w zależności co nastąpi pierwsze). Moje pytanie brzmi jaki jest koszt takiego serwisu na materiałach z ASO,oraz czy po roku jest wymagany dodatkowy przegląd innych podzespołów związanych z utrzymaniem gwarancji.?Generalnie chodzi mi o to ile geltu przygotować?
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1471
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Pierwszy przegląd
Jedź do Makarewicza - to najsensowniejsze ASO z jakim kiedykolwiek się zetknąłem. W przypadku przeglądu cena zależy od ilości roboczogodzin przypisanych do poszczególnych czynności.
Kilka wskazówek odnośnie przeglądów:
- Przede wszystkim weź własny olej, bo na tym ASO przycina sporo. Za polecanego na forum Millersa zapłacisz dużo mniej niż za Lotosa z beczki w ASO. Nie ma z tym najmniejszego problemu o ile przywieziesz fabrycznie zamknięte opakowania na serwis. Tylko jakiś sensowny - najlepiej wybierz coś z polecanych na forum (osobiście proponuję Millerasa).
- filtr oleju weź z ASO (tutaj nie warto stosować zamienników).
Przy przeglądach 30kkm, 60kkm itp jest także wymiana filtra powietrza i kabinowego. Filtry wymień sam przed serwisem (również jakieś sensowne, a nie najtansze), zgłoś przy odstawieniu auta, że były niedawno wymieniane. Sprawdzenie stanu filtrów wchodzi w koszt przeglądu, ale już ich wymiana (chociaż zajmuje doładnie tyle samo czasu co sprawdzenie) jest płatna. Ja osobiście kabinowy zmieniam dwa razy do roku i nie wyobrażam sobie jak by on wyglądał po przejechaniu 30kkm...
Tyle płaciłem przy przeglądzie 60kkm pótorej roku temu:
viewtopic.php?f=18&t=2847#p51010
Kilka wskazówek odnośnie przeglądów:
- Przede wszystkim weź własny olej, bo na tym ASO przycina sporo. Za polecanego na forum Millersa zapłacisz dużo mniej niż za Lotosa z beczki w ASO. Nie ma z tym najmniejszego problemu o ile przywieziesz fabrycznie zamknięte opakowania na serwis. Tylko jakiś sensowny - najlepiej wybierz coś z polecanych na forum (osobiście proponuję Millerasa).
- filtr oleju weź z ASO (tutaj nie warto stosować zamienników).
Przy przeglądach 30kkm, 60kkm itp jest także wymiana filtra powietrza i kabinowego. Filtry wymień sam przed serwisem (również jakieś sensowne, a nie najtansze), zgłoś przy odstawieniu auta, że były niedawno wymieniane. Sprawdzenie stanu filtrów wchodzi w koszt przeglądu, ale już ich wymiana (chociaż zajmuje doładnie tyle samo czasu co sprawdzenie) jest płatna. Ja osobiście kabinowy zmieniam dwa razy do roku i nie wyobrażam sobie jak by on wyglądał po przejechaniu 30kkm...
Tyle płaciłem przy przeglądzie 60kkm pótorej roku temu:
viewtopic.php?f=18&t=2847#p51010
Wróć do „MODEL SPORTAGE IV OD 2015 roku”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika