Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
kris2000
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:32
Czym jeżdzę: Astra II
1,8 benz.
Irmscher

Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: kris2000 » 15 cze 2011, 21:51

Witam

Zamierzam kupić sportage z silnikiem 1,7 crdi proszę o raport po min 10.000 km...na pewno wielu osobom pomoże w wyborze auta.....pozdrawiam

Cezary17
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 07 sty 2011, 19:39
Czym jeżdzę: KIA Sportage 1,7 crdi

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: Cezary17 » 16 cze 2011, 12:15

Witam , jestem posiadaczem modelu Sportage 1,7 crdi z napędem na przednią oś, przejechałem tym autkiem przez 3 miesiące 9tysięcy km , średnie spalanie na komputerze to 6,3litra/100km ( faktyczne spalanie jest trochę wyższe ok. 0,5 litra / 100km ) jest w tym jazda po mieście ( ok. 7,5-8,0 litrów /100km ) , trasa ( ok. 5,8- 6,0 litrów / 100km ) , jest również autostrada ok. ( 6,5-7,0 litrów/ 100km ) czyli autko jest dosyć oszczędne oczywiście dużo zależy od stylu jazdy i odpowiedniego wykorzystania skrzyni biegów , a w mieście dużo zależy od korków itd . Co do uwag mam ich mało , auto jest dość dobrze wykonane , nic nie trzeszczy i nie piszczy , da się słyszeć jedynie na nierównościach mocowanie żaluzji bagażnika . Silnik jest bardzo elastyczny i autko nieźle przyspiesza . Jeździ się nim wygodnie , siedzenia są dobrze "skrojone" , pasażer obok kierowcy ma dużo miejsca na nogi , na tylnej kanapie jest również sporo miejsca . Nierówności auto pokonuje bez większych problemów . Nieźle trzyma się na zakrętach.Widoczność do tyłu jest nieco ograniczona , ale można się do tego przyzwyczaić , ponadto przydaje się radar cofania . System audio wspomaga perfekcyjnie samotną , długą podróż miękkimi i przyjemnymi dla ucha basami . Zapomniałem z tego wszystkiego o uwagach , pierwsza to : mała ilość schowków np. na atlasy , ergonomia przełącznika komputera ( położony jest za kierownicą i kłopotliwe jest jego przełączanie np.w celu sprawdzenia temperatury lub spalania ) , słaba widoczność do przodu a zarazem do góry przy maksymalnym podniesieniu siedzenia kierowcy np. trzeba stawać w pewnej odległości od skrzyżowania aby zobaczyć światła sygnalizacji ulicznej jeśli są wysoko ponad ulicą . Plastiki użyte wewnątrz samochodu są niezłe , jedyna uwaga to że szybko się rysują nawet książka w schowku drzwi pozostawia ślady na plastiku . Co jeszcze , czarne plastiki na zewnątrz auta są porowate i po każdym myciu trzeba je potraktować płynem do plastiku aby były dalej czarne a nie szare . Więcej uwag nie mam auto jest na prawdę dobrze zrobione i do tej pory mnie nie zawiodło . Co do wersji wyposażenia proponuję wybór co najmniej wersji " L ",przede wszystkim ze względu na dwustrefową dobrze pracującą klimatyzację i wiele przydatnych gadżetów . Nowa Sportage jest godna polecenia za tę cenę nie dostanie się w Polsce takiego auta . Aha na koniec jeszcze jedna ważna uwaga ....7 lat gwarancji , w pewnym sensie to jest tylko chwyt marketingowy , gwarancja na wiele podzespołów jest tylko na dwa lata , a niektóre nie są nią wcale objęte . Aby nie być rozczarowanym radzę przed kupnem auta uważnie przeczytać warunki gwarancji . Pozdrawiam , szczęśliwy użytkownik pięknego i wartego 85000PLN auta .

ismahel
Bywalec
Posty: 94
Rejestracja: 09 paź 2010, 17:15
Czym jeżdzę: Kia Sportage III L 1.7CRDI Techno Orange
Gadu Gadu: 1250534

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: ismahel » 16 cze 2011, 14:11

Ja mam przejechane 12,5 tysiąca , głównie w mieście ( codzienny przejazd przez calutki Wrocław z jednego końca na drugi ) i średnie spalanie w tych warunkach to obecnie 6,8l ( 6,2 na komputerze ) w zimie zaś wychodziło około 7,1-7,2l przy normalnej w miarę dynamicznej jeździe choć bez szaleństw . Silnik bardzo fajny , dynamiczny , szczególnie fajnie sprawuje się w trasie . Z początku ciężko się przyzwyczaić do bardzo krótkich przełożeń co przy ruszaniu z początku było denerwujące , przy redukcjach zaś skutkowało wyborem za niskiego biegu - niemniej po około 2-3 miesiącach kompletnie się przestawiłem i nie sprawia to żadnych kłopotów . Auto dobrze wyciszone , silnik praktycznie ledwie słyszalny , choć jego kultura pracy bardzo zależna od paliwa - ja po kilku próbach zostałem przy BP ultimate - auto pali mi mniej a silnik pracuje równiutko i cichutko - naprawdę słyszalna różnica choćby w stosunku do Orlenu czy Shella . DPF póki co niezauważalny .

Niedługo jadę do Wawy go zaczipować więc dynamika i kultura jazdy przy większych prędkościach wzrośnie ( obecnie przy 140-150 jest już przeciętnie ).

Szczerze polecam ten silnik .
Kia Sportage L 1.7CRDI Techno Orange + pakiet Orange + alu 18"

Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: bartdobr » 16 cze 2011, 15:44

Ja mam na razie przejechane 6tys ale zgadam się z przedmówcami:)
Autem można jeździć dynamicznie ale nie za dynamicznie - utrudniają to krótkie biegi i często zmienia się je co 2. Przy ruszaniu sprawia wrażenie mułowatego, ale od 3 biegu jest już super i nawet na 6 w trasie się wyprzedza.
W mieście świetnie się sprawdza na wysokich krawężnikach i w ciasnych miejscach (zawraca niemal w miejscu). Z czujnikami nie ma najmniejszego problemu przy parkowaniu.
Wersje mam M i poza brakiem xenonów uważam za max optymalną. Jak dla mnie cała reszta dodatków to niepotrzebne pierdoły. Klima w mojej wersji też świetnie działa:)
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: sabb » 16 cze 2011, 20:40

tak jak poprzednicy po przejechaniu 13000km nie mam zadnych zastrzezen do dynamiki, spalania, [hihihi] komfortu jazdy autko jest super [ura]

jawet
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 14 lis 2010, 18:20
Czym jeżdzę: KS 1,7 CRDI Techno Orange

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: jawet » 16 cze 2011, 23:00

jedno małe ale, kontrolka świateł długich jest wkurzająca
KS 1,7 CRDI Techno Orange

kris2000
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:32
Czym jeżdzę: Astra II
1,8 benz.
Irmscher

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: kris2000 » 19 cze 2011, 19:49

Dziękuje serdecznie Wam za informacje....to bardzo ważne szczegóły o tym aucie i na pewno dużo mi pomogły przy wyborze tego auta .....zachęcam wszystkich użytkowników do wypowiadania się zwłaszcza, kiedy jest już jakiś mały przebieg na koncie....


Pozdrawiam wszystkich posiadaczy kia sportage II

kris2000
Nowy
Posty: 21
Rejestracja: 21 mar 2011, 22:32
Czym jeżdzę: Astra II
1,8 benz.
Irmscher

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: kris2000 » 11 lip 2011, 20:31

Obserwując portal użytkowników nowego Sportage widać, jak model ten ma typowe usterki więku "dzięcięcego"
z drugiej strony trochę za dużo tych usterek jak na nowe auto-stuki w zawieszeniu,obniżajace się tylne zawieszenie ,jeżeli chodzi o silniki wypowiedzieć się na ich temat możemy dopiero po min 60 tyś.km....
szkoda, ze auto to powalając wyglądem nie cieszy jakością:( pewnie minie naprawdę dużo czasu zanim te usterki zostaną naprawione....

sabb
Uzależniony
Posty: 271
Rejestracja: 23 gru 2010, 22:21
Czym jeżdzę: sp 2.0 crdi awd 184 km odebrana 30 10 2014 biała perła

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: sabb » 11 lip 2011, 21:15

bajki piszesz??mojemu nic nie dolega [hihihi]

roman344
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 30 gru 2010, 22:25
Czym jeżdzę: kia sportage1.7 Peugeot 407SW 2HDI, Smart Fortwo

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: roman344 » 11 lip 2011, 23:47

...mój wynik to 13 tys , nic nie stuka nic nie puka. Średnia 6.1 (wskazanie komputerka)...jedynie co mogę mojej kiance zarzucić : zbyt niestabilne zachowanie (nurkowanie) przy przyhamowaniu w dużej prędkości.
1.7 L 1/2"skóra"

Awatar użytkownika
RobaL
Uzależniony
Posty: 284
Rejestracja: 23 lut 2011, 23:44
Czym jeżdzę: .

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: RobaL » 12 lip 2011, 19:56

roman344 pisze:(nurkowanie) przy przyhamowaniu w dużej prędkości.


Tzn? Mozesz to jakos rozszerzyc? Czym to sie objawia? Pytam, bo mialem dosc ostre hamowanie przy predkosci ponad 180km/h i nic nie zauwazylem.

Awatar użytkownika
bartdobr
Uzależniony
Posty: 172
Rejestracja: 04 lis 2010, 21:35
Czym jeżdzę: KS3 1.7CRDI biała M
Lokalizacja: Łódzkie

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: bartdobr » 12 lip 2011, 21:25

Pewnie chodzi o to że w kierunku przednio-tylnym jest bardziej miękka a wychyły na boki są sztywne. Suvy tak mają by nie przewracać się w zakrętach
Tak długo czekałem na 1.6 że się doczekałem 1.7

Awatar użytkownika
Wandal
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 06 lis 2010, 22:03
Czym jeżdzę: M 1,7 D orange
Lokalizacja: Płońsk

Re: Raporty po 10 tyś km z silnikami 1,7 crdi

Postautor: Wandal » 13 lip 2011, 07:28

moja pali srednio 5,7-5,8 l/100 zdarzało sie i mniej schodziłem przy spokojnej jeździe do średniej 4,8-5,0 na 300 km, duży wpływ na spalanie ma technika jazdy, głównie przy ruszaniu z miejsca, trzeba łagodnie i płynnie ruszać wtedy robi najwieksze przepały i w tym momencie mozna dużo zaoszczędzić dalsza jazda nie ma aż takiego wpływu na spalanie, a co mnie najbardziej dziwi to to, że w trasie przy powiedzmy 120 km/h spala więcej niż jeździe po Warszawie ok 6,5 -7 l trasa i 5,4-6 l miasto , silnik szybko sie nagrzewa jak na diesla, a autkiem jeździ się przyjemnie zwłaszcza z rodziną. Co do stuków opisywanych przez niektórych to wsłuchiwałem się wsłuchiwałem i usłyszałem z tyłu.... okazało się że gaśnica "lata " po bagazniku, a z przodu plastik osłony stukał ale teraz przestał pewnie brudem się oblepił więc jest ok.
M 1,7 orange


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap