Łańcuch rozrządu
- puder12
- MODERATOR
- Posty: 2195
- Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
- Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
- Lokalizacja: 3miasto
Re: łańcuch rozrządu
Można osobiście czy w ASO
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: łańcuch rozrządu
rolki i napinacz paska do weryfikacji.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 09:43
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL 2.0 CRDI AWD
Re: łańcuch rozrządu
Mam pytanie do tych co mieli problem z łańcuchem rozrządu albo go wymieniali w KS III D4HA 2.0 CRDI. Jakie były objawy i przy jakim przebiegu? Ja mam 190 tys i slyszę delikatne szuranie jak się wsłucham przy przednim prawym kole. Nie wiem czy to łańcuch czy np. koło pasowe a słyszałem że łańcuch ma wytrzymać 300 tys.
Re: łańcuch rozrządu
Też chciałem dopytać kilka rzeczy odnośnie rozrządu w 1.7 w jaki sposób sprawdzić stan łańcucha najłatwiej?
można to sprawdzić na kompie np. po ustawieniu wałków w tym silniku? co potrzebne jest przy wymianie, jakie dodatkowe rzeczy są potrzebne prócz rozrządu? uszczelka pod pokrywę zaworów i pod wtryskiwacze bo to trzeba demontować z tego co widziałem na silniku chyba? jak jest z wymianą kół zębatych? trzeba wymieniać całość czy koła są trwałe i wystarczy łańcuch, ślizgi i napinacz? przebieg mam koło 210 tyś i wydaje mi się że coś jak by głośniej rozrząd chodził dlatego chcę wymienić
jakich firm polecacie, a jakich unikać ?
przy jakich przebiegach Wy wymienialiście, czy ktoś miał albo słyszał o przypadku zerwania łańcucha?
przy okazji, jak wygląda sprawa luzów zaworowych, jakie powinny być? czy przy tym przebiegu może być z tym problem?
jak już rozbiorę chciałem zrobić jak najwięcej za jednym razem by nie rozbierać za pół roku
można to sprawdzić na kompie np. po ustawieniu wałków w tym silniku? co potrzebne jest przy wymianie, jakie dodatkowe rzeczy są potrzebne prócz rozrządu? uszczelka pod pokrywę zaworów i pod wtryskiwacze bo to trzeba demontować z tego co widziałem na silniku chyba? jak jest z wymianą kół zębatych? trzeba wymieniać całość czy koła są trwałe i wystarczy łańcuch, ślizgi i napinacz? przebieg mam koło 210 tyś i wydaje mi się że coś jak by głośniej rozrząd chodził dlatego chcę wymienić
jakich firm polecacie, a jakich unikać ?
przy jakich przebiegach Wy wymienialiście, czy ktoś miał albo słyszał o przypadku zerwania łańcucha?
przy okazji, jak wygląda sprawa luzów zaworowych, jakie powinny być? czy przy tym przebiegu może być z tym problem?
jak już rozbiorę chciałem zrobić jak najwięcej za jednym razem by nie rozbierać za pół roku
Re: łańcuch rozrządu
Ruch tu jak w ulu, ale napiszę może komuś kiedyś się przyda.
Chciał by bardzo podziękować @automaciek
Przebieg miałem 212tyś, łańcuchy były mocno rozciągnięte, szczególnie górny, na ślizgach praktycznie nie było śladów zużycia, tak samo na kołach, były jeszcze na nich ślady po obróbce. Generalnie wymiana prosta, ale sporo rozbierania. U mnie oczywiście nie obyło się bez problemów. Okazało się że miedziana podkładka puszcza pod wtryskiem, na zewnątrz nic na to nie wskazywało bo wszystko szło pod pokrywę zaworów. Śruba trzymająca wtrysk się urwała, a walka z uwolnieniem wtrysku trwała 2,5 godziny. Teoretycznie można wymienić łańcuchy, dwa napinacze i 5 szt ślizgów, tylko trzeba zdjąć koło z pompy. Tu pojawia się problem bo jest na stożku, a nie klinie jak reszta, a bez zdjęcia koła nie zejdzie łańcuch od napędu pompy oleju. Potrzebny jest do tego odpowiedni przyrząd, albo "rzeźba" jak ja robiłem.
Dość ciekawa i niepokojąca rzecz, śruba z takim kołkiem, nie wiem ja fachowo się nazywa, na którym jest umieszczony ślizg z napinaczem była ze dwa obroty wykręcona. Samochód od salonu w rodzinie więc na 100% nikt tam palca nie wkładał więc coś fabryka spi... .
Oczywiście warto, a raczej obowiązkowo trzeba zaopatrzyć się w zestaw niezbędnych nowych uszczelek i simeringów bo te u mnie się rozpadły, oraz masę uszczelniającą do pokrywy i miski.
Aaa... i coś mocnego do odkręcenia koła pasowego, moment dokręcania ok. 235Nm i śruba na kleju, dwie straty w sprzęcie przy odkręcaniu, rura 120 cm i łatwo nie było
Chciał by bardzo podziękować @automaciek
Przebieg miałem 212tyś, łańcuchy były mocno rozciągnięte, szczególnie górny, na ślizgach praktycznie nie było śladów zużycia, tak samo na kołach, były jeszcze na nich ślady po obróbce. Generalnie wymiana prosta, ale sporo rozbierania. U mnie oczywiście nie obyło się bez problemów. Okazało się że miedziana podkładka puszcza pod wtryskiem, na zewnątrz nic na to nie wskazywało bo wszystko szło pod pokrywę zaworów. Śruba trzymająca wtrysk się urwała, a walka z uwolnieniem wtrysku trwała 2,5 godziny. Teoretycznie można wymienić łańcuchy, dwa napinacze i 5 szt ślizgów, tylko trzeba zdjąć koło z pompy. Tu pojawia się problem bo jest na stożku, a nie klinie jak reszta, a bez zdjęcia koła nie zejdzie łańcuch od napędu pompy oleju. Potrzebny jest do tego odpowiedni przyrząd, albo "rzeźba" jak ja robiłem.
Dość ciekawa i niepokojąca rzecz, śruba z takim kołkiem, nie wiem ja fachowo się nazywa, na którym jest umieszczony ślizg z napinaczem była ze dwa obroty wykręcona. Samochód od salonu w rodzinie więc na 100% nikt tam palca nie wkładał więc coś fabryka spi... .
Oczywiście warto, a raczej obowiązkowo trzeba zaopatrzyć się w zestaw niezbędnych nowych uszczelek i simeringów bo te u mnie się rozpadły, oraz masę uszczelniającą do pokrywy i miski.
Aaa... i coś mocnego do odkręcenia koła pasowego, moment dokręcania ok. 235Nm i śruba na kleju, dwie straty w sprzęcie przy odkręcaniu, rura 120 cm i łatwo nie było
-
- Nowy
- Posty: 19
- Rejestracja: 02 wrz 2022, 09:43
- Czym jeżdzę: Kia Sportage XL 2.0 CRDI AWD
Re: łańcuch rozrządu
Gawon pisze:Aaa... i coś mocnego do odkręcenia koła pasowego, moment dokręcania ok. 235Nm i śruba na kleju, dwie straty w sprzęcie przy odkręcaniu, rura 120 cm i łatwo nie było
A jak zablokowałeś wał?
Re: łańcuch rozrządu
Jest do tego specjalny przyrząd który zakłada się na koło zamachowego, koszt ok. 200zł coś takiego 09231-2B100
ja trochę na partyzanta robiłem bez tego, jak miałem zdjętą miskę wsadziłem między przeciwwagi a blok silnika deskę i tak odkręciłem
ja trochę na partyzanta robiłem bez tego, jak miałem zdjętą miskę wsadziłem między przeciwwagi a blok silnika deskę i tak odkręciłem
Re: łańcuch rozrządu
Wiem, że w moim 2.0 Benz 163 KM jest łańcuch rozrządu ale czy to jest jeszcze taki jak kiedyś był za czasów dobrej szkoły czy już z tych gorszych? Czy jest on przewidziany do okresowej wymiany?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: łańcuch rozrządu
Niestety to te gorsze zacznie hałasować to wymiana.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: łańcuch rozrządu
Nie ukrywam że mnie tym zmartwiłeś. Jaki może być koszt takiej usługi? A jest jakiś interwał wymiany przewidziany?
Re: Łańcuch rozrządu
Zastanawiam się też po jakim czasie przestaje hałasować bo nie wiem czy zdążę dobiec do przodu samochodu po odpaleniu. Mogę nie mieć nikogo do pomocy i będzie test szybkości biegania. A nie wchodzi w rachubę odpalenie przez otwarte okno bo z tego co się orientuję to bez wciśnięcia sprzęgła się nie uda.
Re: Łańcuch rozrządu
Przestanie hałasować jak się zerwie, a tak serio, hałas cały czas będzie się nasilał wraz ze wzrostem rozciągania łańcucha, w 1.7 cały czas było słychać, nie jest to samochód klasy premium i wyciszenie ma takie że przy zamkniętych oknach słychać w środku, najpierw tłucze się po ślizgach i kołach zębatych, później już o obudowę, aż do przeskoczenia, bo przynajmniej ja nie słyszałem o zerwaniu w tym silniku
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Łańcuch rozrządu
Jeżeli odgłos trwa klika(naście) sekund to nie widzę problemu. Przecież ciśnienie oleju musi napiąć łańcuch, co nie stanie się w ułamku sekundy Często w pierwszych sekundach słychać też pasek osprzętu, napinacze, rolki itp.
Re: Łańcuch rozrządu
teoretycznie nie, napięcie napinacza powinno być cały czas, tak jak masz w zaworach
pasek osprzęty nie ma jak grzechotać, napinacz jest na sprężynie, nie ma sprzęgieł (na alternatorze ?) więc napięcie jest cały czas takie samo
ciśnienie w sprawnym układzie powinno się budować 2-3 sek, jak zaczyna być słychać znaczy że zaczyna robić się źle jak masz zamiar przejechać 10-20 tyś i sprzedać możesz wymianą obarczyć nowego właściciela, ale jak zamierzasz jeździć nim to na co czekać ?
pasek osprzęty nie ma jak grzechotać, napinacz jest na sprężynie, nie ma sprzęgieł (na alternatorze ?) więc napięcie jest cały czas takie samo
ciśnienie w sprawnym układzie powinno się budować 2-3 sek, jak zaczyna być słychać znaczy że zaczyna robić się źle jak masz zamiar przejechać 10-20 tyś i sprzedać możesz wymianą obarczyć nowego właściciela, ale jak zamierzasz jeździć nim to na co czekać ?
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: Łańcuch rozrządu
No z tym napięciem to niekoniecznie bo łańcuch przeważnie ma napinacz hydrauliczny. Nie wiem jak tu.
Pasek osprzętu czasem sam z siebie wydaje dźwięki ale najczęściej wydają je rolki i/lub napinacze. Te dźwięki niekoniecznie muszą być trwałe. Często jest tak że popiszczy przez chwilę, zagrzeje się i uciszy.
Pasek osprzętu czasem sam z siebie wydaje dźwięki ale najczęściej wydają je rolki i/lub napinacze. Te dźwięki niekoniecznie muszą być trwałe. Często jest tak że popiszczy przez chwilę, zagrzeje się i uciszy.
Re: Łańcuch rozrządu
Za nim podejmę decyzję o potrzebie wymiany łańcucha chciałbym mieć pewność że jest to konieczne. Wcześniej miałem samochody z rozrządem na pasku więc nie mam takiej wiedzy. Wolałbym żeby to obejrzał i obsłuchał ktoś bezstronny kto w nie będzie chciał na mnie zarobić jak nie będzie takiej potrzeby. Ostatnio czytałem, że ktoś wymienił sprzęgło a okazało się, że wystarczyło podregulować pedał sprzęgła.
Re: Łańcuch rozrządu
Może mechanik nie był świadomy że można przeprowadzić regulację? I nie bronię go, bardziej chodzi o niewiedzę, to na lince było?
Jak poszukasz dobrze w sieci to zwykłym ELM za 20zł i jaką aplikacją na telefon czy kompa ogarniesz sam jak bardzo jest rozciągnięty łańcuch i czy wymaga już wymiany.
Jak poszukasz dobrze w sieci to zwykłym ELM za 20zł i jaką aplikacją na telefon czy kompa ogarniesz sam jak bardzo jest rozciągnięty łańcuch i czy wymaga już wymiany.
Re: Łańcuch rozrządu
Jak za pomocą ELM'a mogę sprawdzić stan łańcucha rozrządu? Tej opcji nie brałem pod uwagę. A jest też możliwość za pomocą ELM'a jakoś sprawdzić w jakim stanie są wtryski paliwa, czy np. nie leją paliwa?
Re: Łańcuch rozrządu
kąt wyprzedzenia zapłonu, jak łańcuch jest rozciągnięty przestawiają się też koła na wałkach
wtryski powinny pokazywać korektę jaka jest, czyli 100% wyjściowe i zobaczyć jak się zmienia przy dodawaniu gazu i pod obciążeniem
nie znam absolutnie tego silnika co masz, więc nie mam pojęcia jakie wartości powinny być w normie, z iloma elm łączy się modułami (bo różne modele różnie pokazują) i jakiej aplikacji użyjesz na telefonie czy PC
wtryski powinny pokazywać korektę jaka jest, czyli 100% wyjściowe i zobaczyć jak się zmienia przy dodawaniu gazu i pod obciążeniem
nie znam absolutnie tego silnika co masz, więc nie mam pojęcia jakie wartości powinny być w normie, z iloma elm łączy się modułami (bo różne modele różnie pokazują) i jakiej aplikacji użyjesz na telefonie czy PC
Re: Łańcuch rozrządu
Jak przeglądałem z instrukcji obsługi karty czynności przeglądowych przy poszczególnych przebiegach to nie znalazłem informacji o wymianie rozrządu w takim silniku jak mój. Czy ktoś wie przy jakim przebiegu trzeba zacząć myśleć o odkładaniu na jego wymianę?
Re: Łańcuch rozrządu
W 1.7 też teoretycznie nie ma, jest tylko by kontrolować, i z tego co obadałem temat, byli tacy co przy 150-170 tyś wymieniali, a nawet wcześniej, i są tacy co mają 350 tyś i dalej jeżdżą. Myślę że zależy od techniki jazdy zależy i gdzie się jeździ, czy więcej tras czy miasta. Niestety nie ma jak za bardzo sprawdzić w łatwy sposób, trzeb zdjęć pokrywę zaworów, a to do wyjęcia wtryski. Później nowe uszczelki miedziane, dwa oringi i simering, plus uszczelka pod pokrywę. Roboty trochę jest, same uszczelki tak z +/-200zł. Może przez otwór do zdejmowania koły z pompy paliwa? Ale to raczej może być karkołomne może się okazać. A słychać u ciebie po odpaleniu jakieś dźwięki niepokojące ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika