Moim zdaniem w przypadku KIA roznica pomiedzy slabsza wersja a najmocniejsza bedzie objawiala sie obok wydajnosci samej turbosprezarki mocno uproszczajac - jeszcze wieloma podzespolami jak:
- wiekszym intercoolerem i ukladem dolotowym - wiecej mocy to wieksze dawki i wiecej spalin
- bardziej przepustowym wydechem, katalizatorem i DPF-em - bo wiecej spalin...
- mocniejszym sprzeglem i pewnie skrzynia biegow - bo wiecej mocy
- wreszcie podkutymi elementami silnika - bardsiej wytrzymujacymi doladowanie
- na koncu dopiero programem podajacym wieksze dawki paliwa/ powietrza itp
(obserwacje modeli i mocy aut np z grupy VW)
Podnoszenie mocy samym programem jest ok, ale nie moze byc nigdy porownywane z idaca w parze mechanika... W przeciwnym razie jakby nie patrzec bedzie nastepowalo szybsze zuzycie podzespolow jak FAP czy katalizator itp
Nie mowie, zeby nie czipowac auta, ale jesli kupujemy auto dla siebie i podobaja sie nam duze moce, a chcemy autem kilka lat pojezdzic, to lepiej jednak wybrac doplate do mocniejszej wersji, niz oszczedzac kilka procent wartosci auta i kupowac slabsze z zamiarem zaczipowania...
Sam tak zrobilem, pomimo, iz prowadze firme tuningowa i podnoszeniem mocy zajmuje sie na codzien zawodowo...
Dodatkowo dochodzi jeszcze pozniejsza mozliwosc zaczipowania mocy 184...
Już jest! 2.0CRDI 184KM XL 4x4 automat dach 18'' techno skora navi kluczyk asystent itp