silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: saber » 05 cze 2011, 23:27

xpro pisze:Mam ten silnik od miesiąca faktycznie moc jest odczuwalna ale wraz z mocą odczuwam spalanie w mieście jest na poziomie 10,7 i nie chce spaść :kierownik:


napisałeś, że moc jest odczuwalna - czy możesz zdradzić czym jeździłeś do tej pory ? (model/silnik/moc) Wiadomo, każdy mierzy swoją miarą :) Czekam już 9 mies. na te 184 KM i tak się zastanawiam, czy będzie lepiej niż w moim obecnym Leonie 140KM - byle nie było gorzej ... Moc niby większa, ale masa też. Poza tym jazdę testową miałem jeszcze wersją 136KM i było odczuwalnie gorzej __@_o=:

Zajonc
Bywalec
Posty: 95
Rejestracja: 01 lut 2011, 12:32
Czym jeżdzę: KS III L 1,7CRDI, Clio II 1.2 16V, VTX1800C

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: Zajonc » 06 cze 2011, 14:43

kasia_mm pisze:hmm czyli wychodzi na to, ze niezaleznie od paliwa silnika wszystkie poczawszy od 1,6 do 2,0 pala tyle samo? ponizej 8l nikt z tego co pamietam nie zszedl w zadnej opcji. Max jaki wymienialiscie to 11,5.


no chyba nie do końca tak jak piszesz... moje 1,7 średniego spalania rzeczywistego, czyli liczonego przy dystrybutorze, ma około 7,3 (komputer pokazywał 6,9) przy jeździe 50/50 miasto/trasa... w trasie średnio pokazuje 5,3 przy prędkościach 90-110 km/h... no ale silnik jeszcze nie dotarty, zobaczymy jak będzie później
Grafitowa eLżbieta 1.7 common rail, na dużych kołach i z pokazywaczem którędy jechać ;)

PAPPAY
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 15 maja 2011, 12:46
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE 2.0 CRDI 184 KM
AUTOMAT

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: PAPPAY » 07 cze 2011, 17:27

Kolego saber jeśli cię to pocieszy to powiem ci że ja też mam KS 2.0 CRDI 184 KM AUTOMAT , a wcześniej jeździłem BMW X5 , 3.0 D automat 185 KM i moim skromnym zdaniem KIA idzie lepiej pomimo iż BMW miało 6 cylindrowy motor i 410 Nm momentu obrotowego ale ważyło 2200 kg gdzie moja wersja waży ok 1620 kg.Wprawdzie całość czyli silnik oraz skrzynia pracują inaczej w BMW niż w KIA ale jest O.K.Jeśli chodzi o spalanie to wracając z Wrocławia z salonu do domu autostradą przy predkości do 120 km/h komputer pokazał 6.2 litra ( przejechałem na autostradzie 180 km) ale po dalszej jeździe w sumie tylko po mieście pokazuje 8.9l.Jutro drugie tankowanie od nowości po korek czyli poznam faktyczne spalanie auta oraz zgodność wskazania kompa z rzeczywistymi wartościami.Pozdrawiam !!!

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: saber » 07 cze 2011, 19:47

ok, dzięki - takie porównanie już mi mówi więcej. Jak już kiedyś wspominałem zimny łokieć czy suchy sygnet to nie moje klimaty, ale lubie mieć zapas mocy pod nogą, a z tego co opisujesz będzie dobrze :kierownik:

kos
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 25 cze 2011, 13:28
Czym jeżdzę: Kia Ceed 1.6 CRDi 115 KM...Kia Sporage 2.0 Crdi 184 KM

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: kos » 10 lip 2011, 20:02

Nawiazujac do waszy\ch postow tydzien temu przesiadlem sie z ceeda 1.6 crdi 116KM na Sportage 2.0 184KM...Po przejechaniu 1000 km spalanie mieędzy 9 a 10 L/100KM...nawiązujac do pytan odnosnie czy jest to identyczny motor co 2.0 136KM mowie ze nie dokonca...informacje mam praktycznie pewne poniewaz salon w ktorym kupowalem auto prowdzi moj dobry kolega i w 184Km sa inne tloki, turbina i kilka innych rzeczy...ja akurat jezdze na felgach 18" z pakietu orange i mocty w zupelnosci wystarcza...niestety przy normalniej jezdzie po miescie spalic mniej niz 9L/100Km jest mało realne
pozdrawiam

Lutek
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 20 lip 2011, 07:45
Czym jeżdzę: Vito/Berlingo/Capri a najchętniej Skuterek :)
Gadu Gadu: 271530
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: Lutek » 04 wrz 2011, 17:33

Moim zdaniem w przypadku KIA roznica pomiedzy slabsza wersja a najmocniejsza bedzie objawiala sie obok wydajnosci samej turbosprezarki mocno uproszczajac - jeszcze wieloma podzespolami jak:
- wiekszym intercoolerem i ukladem dolotowym - wiecej mocy to wieksze dawki i wiecej spalin
- bardziej przepustowym wydechem, katalizatorem i DPF-em - bo wiecej spalin...
- mocniejszym sprzeglem i pewnie skrzynia biegow - bo wiecej mocy
- wreszcie podkutymi elementami silnika - bardsiej wytrzymujacymi doladowanie
- na koncu dopiero programem podajacym wieksze dawki paliwa/ powietrza itp
(obserwacje modeli i mocy aut np z grupy VW)

Podnoszenie mocy samym programem jest ok, ale nie moze byc nigdy porownywane z idaca w parze mechanika... W przeciwnym razie jakby nie patrzec bedzie nastepowalo szybsze zuzycie podzespolow jak FAP czy katalizator itp
Nie mowie, zeby nie czipowac auta, ale jesli kupujemy auto dla siebie i podobaja sie nam duze moce, a chcemy autem kilka lat pojezdzic, to lepiej jednak wybrac doplate do mocniejszej wersji, niz oszczedzac kilka procent wartosci auta i kupowac slabsze z zamiarem zaczipowania...
Sam tak zrobilem, pomimo, iz prowadze firme tuningowa i podnoszeniem mocy zajmuje sie na codzien zawodowo...
Dodatkowo dochodzi jeszcze pozniejsza mozliwosc zaczipowania mocy 184... :-)
Już jest! 2.0CRDI 184KM XL 4x4 automat dach 18'' techno skora navi kluczyk asystent itp

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: saber » 05 wrz 2011, 00:38

Lutek, - mam takie same przemyślenia, dlatego zdecydowałem się bez wahania na mocniejszy silnik - ale nie masz czasem wrażenia, że przełożenia są jakoś dziwnie zestopniowane w tym automacie ? Chodzi mi o dynamikę w przedziale prędkości ok 80-120 km/h. Na przykład przy wyprzedzaniu automat ładnie redukuje i silnik się wkręca na obroty, ale nie czuję tak bardzo tego przyspieszenia - mam wrażenie, że lepiej idzie od 120 km/h w górę... Ale to może moje subiektywne wrażenie ... Z kolei przy ruszaniu jest konkretny kop w dupe :)

dealer
Uzależniony
Posty: 236
Rejestracja: 06 paź 2010, 15:24
Czym jeżdzę: sportage 1,7 CRDi
Lokalizacja:

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: dealer » 13 wrz 2011, 22:59

jakiś czas temu dostałem 184 KM z automatem jako zastępcze, normalna rzecz, że w porównaniu do 1,7 (którym jeżdżę) różnica jest kolosalna reakcja na gaz zawsze taka sama - głowa dociska sama do zagłówka :)
rozczarowany byłem pracą skrzyni przy spokojnej jeździe po mieście gubiła się w zakresie 40-60 km/h
spalanie, no cóż, moc bierze się z paliwa więc początkowo w mieście było 12 z okładem, przy spokojniejszej jeździe i zrobieniu trasy 400 km w stronę Katowic spadło do 8,1 (wskazanie komputera).
Reasumując jeśli zależy nam na oszczędności paliwa ten silnik się do tego wg. mnie nie nadaje, jeśli lubimy wciskanie w fotel i chcemy mieć zapas mocy praktycznie w każdych warunkach nie patrząc na koszty nie ma nic lepszego niż 184 KM chociaż wg. mnie z ręczną skrzynią
jeżdżę Sportage 1,7 CRDi

tomala72
Bywalec
Posty: 86
Rejestracja: 15 sie 2011, 09:19
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184 KM XL
Kodiaq 2.0 tdi 190 KM 4x4 Style

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: tomala72 » 22 paź 2011, 21:59

dealer pisze:jakiś czas temu dostałem 184 KM z automatem jako zastępcze, normalna rzecz, że w porównaniu do 1,7 (którym jeżdżę) różnica jest kolosalna reakcja na gaz zawsze taka sama - głowa dociska sama do zagłówka :)
rozczarowany byłem pracą skrzyni przy spokojnej jeździe po mieście gubiła się w zakresie 40-60 km/h
spalanie, no cóż, moc bierze się z paliwa więc początkowo w mieście było 12 z okładem, przy spokojniejszej jeździe i zrobieniu trasy 400 km w stronę Katowic spadło do 8,1 (wskazanie komputera).
Reasumując jeśli zależy nam na oszczędności paliwa ten silnik się do tego wg. mnie nie nadaje, jeśli lubimy wciskanie w fotel i chcemy mieć zapas mocy praktycznie w każdych warunkach nie patrząc na koszty nie ma nic lepszego niż 184 KM chociaż wg. mnie z ręczną skrzynią

Jeżdzę tym cackiem od tygodnia. Potwierdzam co napisałeś kop jest odczuwalny ale wg mnie od trójki (1,2 bardzo krótkie). Przy dobrze rozgrzanym silniku pozwoliłem sobie na odrobię szaleństwa i wyprzedzenie 3 aut jadących ok. 100 km/h nie stanowi problemu. Myślę, że z każdym kolejnym kilometrem motor będzie się układał i frajda z jazdy będzie coraz większa.
Wiem co piszę, bo jężdzę też Astrą H cdti i po 150 000 km chodzi lepiej jak nowa.

GD_Luk
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 06 paź 2010, 18:55
Czym jeżdzę: 2.0 TD, 4x4,XL, Techno Orange.

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: GD_Luk » 29 paź 2011, 16:32

jeździłem autkiem 184 km a mam zchipowane crdi 136 km do 174 km w "Kreatorze mocy" w Warszawie-nie widzę różnicy w jeździe.....spalanie w mieście 8,7.........może jedynka jest trochę dłuższa niż w wersji 184km.....ogólnie ten chiptunning był rewelacyjny i autko nabrało prawdziwego wigoru-zwłaszcza w okolicy 3 tys. obrotów na wyższych biegach.
2.0 crdi, 4x4,XL, Techno Orange.

Awatar użytkownika
seth
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:49
Czym jeżdzę: 2.0CRDI 184KM 4WD XL AT, dach kluczyk18-alu
Lokalizacja: Gdańsk

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: seth » 07 lis 2011, 19:28

Czy ktoś brał się już za chip tuning wersji 184KM? Jeśli tak to proszę o info, nie znalazłem w necie info jak można podciągnąć tę wersję silnika.

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: kasia_mm » 07 lis 2011, 21:27

matko to ile chcesz KM wyciagnac z tych 184?? 300? jest po co?? :idea:

Awatar użytkownika
seth
Bywalec
Posty: 80
Rejestracja: 22 kwie 2011, 17:49
Czym jeżdzę: 2.0CRDI 184KM 4WD XL AT, dach kluczyk18-alu
Lokalizacja: Gdańsk

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: seth » 07 lis 2011, 21:54

myślę o ok 220, powiedzmy że czasem potrzebuję ciężkiej nogi :)

matek23
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 14 wrz 2011, 14:56
Czym jeżdzę: renault laguna 1,8 Ex

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: matek23 » 07 lis 2011, 22:33

Dobre pytanie - po co. Mocy nigdy za mało. :kierownik:

saber
MODERATOR
Posty: 501
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:58
Czym jeżdzę: Sportage 2.0 crdi 184KM, AT, 4WD
Lokalizacja: Kraków

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: saber » 08 lis 2011, 01:45

kasia_mm pisze:matko to ile chcesz KM wyciagnac z tych 184?? 300? jest po co?? :idea:


Kasia, to nie jest tak, że samochód, który ma 2x więcej koni, jeździ 2x szybciej - w uproszczeniu oczywiście.
Wersja ze 184 konnym silnikiem radzi sobie całkiem nieźle, ale jak koledzy napisali - mocy nigdy za wiele. Po prostu szybko przyzwyczajasz się do kopa i potrzebujesz kolejnego :) Osobiście nie mam zamiaru na razie kręcić go na ponad 200KM ... na razie :)

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: kasia_mm » 08 lis 2011, 10:09

że KM nigdy mało to wiem - moja 163KM Kia załadowana rodziną, psem, bagażem też miewała może nie problemy ale ten "ciąg" całkiem inny niż gdy jadę sama i sobie przyszaleję... pytanie tylko mi się nasuwa bo tak coś kojarzę - że jest to wątpliwy zabieg pod względem utraty gwarancji oraz (pytanie blondynki) czy to nie zwiększa zużycia paliwa/silnika?

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: soul » 08 lis 2011, 10:19

Jeśli w rozsądnych granicach to nic się nie powinno stać.
Obrazek

krzysiek_kpk
KRZYSIU....od szufladek
Posty: 140
Rejestracja: 13 paź 2010, 13:31
Czym jeżdzę: Biały prosiak 2.0CRDI

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: krzysiek_kpk » 10 lis 2011, 13:07

matek23 pisze:Dobre pytanie - po co. Mocy nigdy za mało. :kierownik:

Chyba miało być: Mocy nigdy za dużo

Pozdrawiam
KPK

matek23
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 14 wrz 2011, 14:56
Czym jeżdzę: renault laguna 1,8 Ex

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: matek23 » 17 lis 2011, 18:38

Ha, ha - zgadza się :przebacz:

Gregor76
Bywalec
Posty: 40
Rejestracja: 07 sty 2011, 00:35
Czym jeżdzę: Fiat Ducato 2.3 MJT i Opel Vectra 1.8 16V, Astra H 1,6 115km

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: Gregor76 » 18 lis 2011, 23:46

Panie i Panowie momentu momentu obrotowego bo w "Recholu" mocy i tak pewnie nie wykorzystujecie

serp
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 13 mar 2011, 11:40
Czym jeżdzę: Sportage XL 2.0 CRDI AWD

Re: silnik 2.0 CRDI wersja 184KM

Postautor: serp » 12 lut 2012, 14:17

Hejka mam pytanie. Wiecie czym różni się silnik 136km od 184km? Wiem oczywiście jaka jest różnica w mocy ale zaraz wyjaśnię o co mi chodzi. Dowiedziałem się w znajomym salonie że to 136 to tak naprawdę ponad 160km z tym że po zamontowaniu filtra czasteczek stalych moc spada. Więc czy czasem ten silnik 184km to nie jest ten sam silnik tylko po chipie i bez filtra? Zastanawiam się nad tym bo kurde to jest niezła chamówa że mamy mniejsze przyśpieszenie przez ten cholerny filtr. Nie wiecie czy nie da się tego jakoś legalnie wywalić? i czy 184km to silnik z zupełnie inną architekturą czy dokładnie ten sam co 136km?


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap