Moja 1.7 zainfekowana

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Arczi » 12 maja 2016, 20:34

Dziękuję bardzo kolego bykman za szybką odpowiedź, jednakże mam prośbę, jakbyś mógł rozwinąć swoją wypowiedź.
Dlaczego pierwsze dwa do niczego się nie nadają. Miałeś z nimi kontakt, że tak od razu je przekreślasz?
Słyszałem, że ten za 259zł, to podobno wierna kopia V-techa i nie wiem czy to prawda?

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: bykman » 12 maja 2016, 21:08

...kolego Arczi odpowiedź na Twoje pytanie odnośnie dwóch pierwszych box'òw przerasta mnie... :D może ktoś inny z forum pomoże...
Powodzenia, trzymam kciuki. Pa
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Kwarcu » 13 maja 2016, 17:56

Jak chce to niech kupuje. W czeluściach internetu kwestie boxów i wszelkiej maści pozostałych box-badziewi są dość szeroko opisywane. Nawet tu na forum było to poruszane. Skoro tak drążysz te badziew-boxy to bierz na próbę tego boxa za 259 zł i się ciesz wierną kopią VTechowej wersji. Jak już koniecznie box, to porządny i zakładany u profesjonalistów z pomiarami na hamowni (np. we wspominanym VTechu), a nie taki montaż na pałę cudownego pudełeczka za 259 zł z allegro. A najlepiej będzie jak zrobisz chiptuning. A jak masz obawy o gwarancję, że Ci zabiorą za chipa... to najlepiej boxa też nie kupuj, bo kiedyś zapomnisz go wypiąć i oddasz na serwis auto z boxem pod maską albo jak wypniesz to w komputerze auta będzie nawalone kupę błędów i będzie wiadomo, że jeździłeś z wpiętą viagrą wywołującą niepożądane skutki uboczne. Porządny montaż boxa w zakładzie z hamownią to w zasadzie koszt chiptuningu, więc IMO szkoda zachodu na boxa.

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 14 maja 2016, 22:37

Nawet najlepszy chiptuning, zmiana mapy, etc. jest srogo scigana przez KMP, powoduje brak gwarancji na silnik i pokrewne, owszem zabawka fajna, ale myśląc racjonalnie, ja się z tego wyleczylem.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Owca007 » 14 maja 2016, 23:36

Nie zgodzę się z Tobą! Kwestia rozmowy i dogadania się jakoś mam remap zrobiony i gwarancja i wszystko jest jak powinno bez najmniejszych problemów.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 14 maja 2016, 23:39

Do pierwszej naprawy :-) to, ze dogadasz sie z serwisem nie oznacza, ze serwis bedzie sie przy awarii turbo czy silnika podkladal i narazal siebie na koszty związane z ewentualna korekta KMP.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Owca007 » 15 maja 2016, 00:24

Jakoś całe kompletne sprzęgło mi zrobili. Wszystkie informacje o aucie nie wychodzą dalej niż za serwis KMP wierzy diagnozie serwisom i nie drąży dalej tematu. Stare części czasami odsyłają do diagnozy i one też w 99% lądują w złomie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 15 maja 2016, 00:48

I tu byś się zdziwil, ale nie bede drazyl tematu, bo nie ma sensu serwisu wystawiać na strzal od KMP, a uwierz mi, ze z forami sa na bieżąco.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

sxill
Bywalec
Posty: 96
Rejestracja: 22 gru 2014, 20:42
Czym jeżdzę: Sportage 2014, 1.7 CRDI, XL, Deluxe White
Lokalizacja: Poznań

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: sxill » 15 maja 2016, 01:25

Co ciekawe w jednym z salonów Hyundai (jak oglądałem ix35) oferowali mi wgranie od nowości programu podwyższającego moc do tego silnika 1.7 CRDI. Ostatecznie wziąłem Kijankę i tam gdzie kupowałem nie robili takich rzeczy.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Kwarcu » 15 maja 2016, 15:30

geegles pisze:I tu byś się zdziwil, ale nie bede drazyl tematu, bo nie ma sensu serwisu wystawiać na strzal od KMP, a uwierz mi, ze z forami sa na bieżąco.

[rotfl1]
Rozumiem, że KMP zgłasza sprawę do prokuratury celem przeprowadzenia śledztwa, biegli ustalają po adresie IP itd. że użytkownik X z forum to jest rzeczywiście prawdziwa osoba X od Sportka z awarią silnika, która z racji posiadanego chipa nie zostanie usunięta w ramach gwarancji? Nie bądź naiwny, post na forum nie jest podstawą do odmowy naprawy gwarancyjnej. Odmówić gwarancji mogą tylko wtedy, kiedy sprawdzą auto we własnym zakresie i wykryją przeróbki.
Dla ASO to jest rybka czy masz chipa czy nie, bo ASO nie jest gwarantem i oni nie będą zgłaszać do KMP, że klient X ma chipa, bo po co by mieli tracić kogoś kto daje im zarobić na przeglądach?

W każdym razie, niech każdy robi jak uważa. Jak ktoś się boi o gwarancję to niech najlepiej nie bawi się ani w box ani w chipa, tylko pluje sobie w brodę że wziął słaby silnik a mógł kupić mocniejszy. :czujnik:

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 15 maja 2016, 17:54

Nie bądź śmieszny :-)

Procedura jest taka, ze jeżeli KMP złapie jakiś serwis na walku to idzie korekta do serwisu, za którą musi serwis, a nie klient zapłacić. Domyślasz się, ze nikt przy awarii nie będzie próbował robić KMP w konia, bo nie będzie ryzykował utraty roboty lub ponoszenia kosztów.


Dodam jeszcze, ze w tym roku było już 20 anulowań gwarancji z powodu chipa.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Kwarcu » 15 maja 2016, 22:06

A czy gdzieś pisałem, że w razie złapania przez KMP nie będzie konsekwencji dla ASO i klienta? Bo sobie nie przypominam, więc nie bądź śmieszny... ;) Także spokojnie kolego, wiem jak to wygląda, JEŚLI KMP COŚ WYKRYJE. To jest chyba oczywiste i nikt temu nie zaprzeczał.

Tylko o jakim wałku mówimy? ASO ma głęboko w tyłku, czy masz chipa czy nie... przecież nawet o tym nie muszą wiedzieć przeprowadzając naprawę gwarancyjną. Nikt takich rzeczy nie weryfikuje aż tak skrupulatnie z powodu jakiejś bzdury, która i tak mogła się popsuć czy to z chipem czy bez. Więc typowe usterki są usuwane w ramach gwarancji bez przeprowadzania wnikliwych ekspertyz i kontroli... A ryzyko wystąpienia poważnej awarii silnika i wykrycie wtedy chipa to jest margines. Więc o czym mówimy? Jak ktoś zgłosi się do ASO, bo wtryski się wysypały, tłok wyskoczył przez maskę a w turbinie urwało połowę łopatek to wiadomo, że dokładnie zbadają taką "awarię" i nie ma gadania, że dupa zbita przy chipie, ASO nie będzie ryzykować a KMP odrzuci naprawę gwarancyjną. Ale nadal mówimy o marginesie, takie sytuacje to już wyjątkowy pech... :D
Te 20 anulowań to chyba na specjalne życzenie...

Zresztą powtórzę, że niech każdy robi jak uważa i tyle. Dalsza dyskusja raczej nie ma sensu, bo oczywistym jest, że chip/box to złamanie warunków gwarancji i oficjalnie jej utrata, ale... nieoficjalnie jak się ma szczęście i kombinuje to gwarancja nadal jest.

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 16 maja 2016, 08:32

Zacznijmy od tego, że to ja nigdzie nie pisałem, że KMP ściga po forach wałki i inne przekręty serwisów. A Twój wywód z IPkiem był rodem z 2 klasy podstawówki i wykradaniem haseł GGHackiem. Napisałem tylko, że KMP jest wśród nas, są normalnie porejestrowanymi użytkownikami i biorą udział w dyskusji razem z nami. A to , że nikt nie lubi być robiony w chu** to wiadomo. Po prostu jedna, druga, trzecia wiadomość, że w danym serwisie dzieją się takie rzeczy a nie inne i już współpraca z serwisem może nie przebiegać tak jak to było do tej pory.
ASO nie jest rybka czy masz chipa czy nie. Generalnie to zależy nawet nie tyle od ASO, co od obsługującej Cię osoby. Te 20 anulowań gwarancji było akurat po zostawieniu miazgi z silnika na skutek moda mapy i wtedy ASO sprawdziło czy mapa jest oryginalna, a na narzędziu diagnostycznym KIA zajmuje to minutę. Jako ciekawostkę dodam, że koszt napraw, z uwagi na zainstalowaną nową mapę silnika dla 17 z tych 20 pojazdów to 350 000 zł netto. Gdyby modyfikacja nie została ujawniona przez ASO i przedstawiona o tym informacja KMP, te 350 000zł poniósł by importer, niezła sumka co?

Pytasz, czy gdzieś pisałeś o złapaniu przez KMP i że nie będzie z tego konsekwencji.
Nie , nie pisałeś, ja też nie pisałem do Ciebie, tylko jako ogólne stwierdzenie.

ASO nie weryfikuje chipa przy bzdurze tj. skrzypiących plastikach czy wymianie żarówki, ale jeżeli w grę wchodzi układ napędowy to jak najbardziej.

Piszesz, że ryzyko wystąpienia poważnej awarii to jest margines? Tzn. że nie masz pojęcia o czym piszesz. Większość z poważnych usterek z którymi klient zgłasza się do serwisu to zabawy klienta w polepszanie fabryki. Dziwne jest, że wszyscy tunerzy jak jeden mąż w regulaminie mają zapisy o braku gwarancji na swoje modyfikacje, nie biorą odpowiedzialności za to co zrobią, no, ale jeśli chce się poprawiać fabrykę to co się dziwić.

A to przykłady uszkodzeń po wykrytych modernizacjach fabrycznej mapy (w naszych dieselkach):
Obrazek

" Więc typowe usterki są usuwane w ramach gwarancji bez przeprowadzania wnikliwych ekspertyz i kontroli... " - Tak, pod warunkiem, że typowa usterka dotyczy bzdury tj. np. wymiany rolety czy przycinającego się kluczyka. Na poważniejsze usterki są przygotowane procedury, według których ASO diagnozuje usterkę.

"oczywistym jest, że chip/box to złamanie warunków gwarancji i oficjalnie jej utrata" I tego się trzymajmy.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Awatar użytkownika
bykman
Uzależniony
Posty: 355
Rejestracja: 16 paź 2014, 14:25
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE XL 205KM
Opel Zafira C Cosmo 2.0 CDTI 200KM
Lokalizacja: PIENINY

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: bykman » 16 maja 2016, 10:22

"...ale urwał, ale to było dobre..." :D

Ja na programie firmy Compsport jeżdżę już 10 lat, 220 tysi km przejechane, raz regenerowana turbina i to wszystko, kto siedzi w temacie to tą markę zna.
Ważny jest wybór tunera.
Zdjęcia powyżej jeśli wynikają z nowego programu, no cóż...tak to jest jak się chipuje u p.Mietka...
KIA SPORTAGE XL Limitowana 2.0 CRDI AWD MT 205KM 447Nm Sand Track

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Kwarcu » 16 maja 2016, 13:03

@geegles Sam zacząłeś pleść bzdurne wywody o śledzeniu for przez KMP, więc nie odwracaj teraz kota ogonem, bo po prostu musiałem pozwolić sobie na sarkazm o śledzeniu IP, ale jak widać to dla Ciebie za trudne... Posty na forum nie są żadnym dowodem na cokolwiek, dopóki nie udowodni się, że autor X to autor X. A to co wypisuje się w internecie o takim ASO czy srakim, to też są często podkolorowane bzdury lub nie... tak czy siak KMP sobie musi kontrolować swoich podwykonawców, niezależnie co napiszesz na forum... Dlatego weź mnie nie rozśmieszaj tekstami typu "KMP z forami jest na bieżąco", bo to jest trochę jak ze słynną brzozą... Wiarygodność postów w internecie zawsze jest mocno dyskusyjna.

Skoro już mi walnąłeś ładny wywód, że nie mam pojęcia o czym piszę i wstawiasz fotki poważnych awarii (które wymieniłem! i określiłem jako te z grupy ryzyka RUSZENIA PROCEDURY, itd.) to chyba naprawdę pora, żebyś się dobrze wyspał i czytał ze zrozumieniem posty, na które raczysz odpowiadać. ;)

Natomiast podtrzymuję, że takie awarie to margines. A jak ktoś jest the billem i robi chiptuning za piwko u pana Zenka albo kupuje taki genialny chip za 259 zł (WIERNA KOPIA VTECH!!!!!) i go wrzuca bez opamiętania, jeszcze ustawiając maksymalny program... to co się dziwisz? Za głupotę trzeba płacić... Te awarie to efekt fuszerki a nie porządnego chiptuningu.

Dobrze, że co do skromnej reszty stwierdzeń się zgadzamy. :)

Awatar użytkownika
puder12
MODERATOR
Posty: 2195
Rejestracja: 16 mar 2012, 11:03
Czym jeżdzę: 1.7 CRDI XL
Lokalizacja: 3miasto

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: puder12 » 16 maja 2016, 15:50

Panowie przenieście dyskusję na PW. Tam spokojnie, po polsku, możecie się okładać inwektywami.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: diselboy » 16 maja 2016, 17:22

Koledzy " Quod scimus gutta est, ignoramus mare "
Nie wiem jak centrale ale serwisy czytają fora i daję na to 150% gwarancji. Dlaczego tak piszę ?
Bo sam się o tym przekonałem jeszcze przy przejściach gwarancyjnych Fiata, gdzie diler do którego składałem reklamacje doskonale znał mój nick i treść postów zamieszczanych na forum przez moją osobę. Cytował nawet moje opinie o serwisie i używany tylko przeze mnie skrót myślowy co sądzę o autoryzowanych serwisach i ich podejściu do klientów składających zażalenia gwarancyjne. (ASiO od: a, sio upierdliwy kliencie).
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Arczi » 16 maja 2016, 22:16

Szanowny Kwarcu, z całym szacunkiem ale to chyba Ty nie czytasz ze zrozumieniem, skoro mnie cytujesz w niewłaściwym świetle!!! Cofnij się kilka postów i przeczytaj jeszcze raz!!!
Po co piszesz na tym forum skoro nic nie wnosisz, nie pomagasz, a wręcz obrażasz ludzi.
Ja zwróciłem się po poradę albo o podzielenie się spostrzeżeniami ewentualnego użytkownika, a ty zrobiłeś z tego kpinę. Nie tego oczekują tutaj ludzie, którzy proszą o poradę, opinię albo o pomoc w podjęciu decyzji!!! Chyba temu służą fora? a Twoja postawa na tym forum jest co najmniej nieuprzejma. Na takim wizerunku ci zależy? Jeśli tak, no to brawo - piękny popis.

geegles
Nasz Człowiek
Posty: 459
Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
Gadu Gadu: 2382783

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: geegles » 16 maja 2016, 22:25

Arczi, wracając do tematu, odniosę sie tylko do boxa V-Techa za te "1200plnow". Brachol mial od nich Boxa do Aurisa i nie byl zadowolony, albo inaczej... Jego silnik, mimo, ze przebieg 60k, nie byl z tego zadowolony i musial go pogonić.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Arczi » 16 maja 2016, 22:33

Wracając do Boxów, to chyba stosowanie ich chyba nie jest aż takie straszne, skoro przy zakupie auta proponował go jeden z dealerów Kia na Warmii i Mazurach. Ponadto dokładnie ten sam silnik w innym nadwoziu osiąga większą moc.
Nie wiem, nie znam się, więc piszę i zadaję pytania, bo nie chcę popełnić jakiegoś błędu...

Arczi
Bywalec
Posty: 56
Rejestracja: 11 wrz 2015, 09:46
Czym jeżdzę: KS III 1,7 CRDI BL Sirius Silver
Lokalizacja: Wa-wa

Re: Moja 1.7 zainfekowana

Postautor: Arczi » 16 maja 2016, 22:40

No właśnie, (chyba w jednym czasie pisaliśmy posty ale Twój wpadł pierwszy :-), to cenna informacja. Dzięki Pozdro.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap