Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
mahon
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2022, 19:43
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7

Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: mahon » 11 gru 2022, 20:01

Dzień dobry Państwu

Bardzo proszę o udzielenie wskazówek co może być przyczyną i jeśli to możliwe co mogło ulec uszkodzeniu przy następujących objawach dla Kia Sportage 1.7 diesel:
- przy osiągnięciu 2tysięcy obrotów silnik momentalnie dławi się i gaśnie
- na biegu jałowym osiąga pułap 3 tysięcy obrotów i nie gaśnie ale nie ma już dalszej możliwości zwiększenia obrotów

Dziękuję bardzo i pozdrawiam

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: diselboy » 12 gru 2022, 15:22

wygląda, że chce wymiany filtra paliwa i oczyszczenia sitka w zbiorniku.
Wchodzi w tryb awaryjny , zbyt mała wydajność paliwa.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

mahon
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2022, 19:43
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: mahon » 12 gru 2022, 18:03

Dokładnie @diselboy, właśnie 3h godziny temu mechanik dokonał wymiany filtra paliwa.
Nie mówił nic o oczyszczeniu sitka w zbiorniku, czy Twoim zdaniem to konieczne?
Przed dokonaniem wymiany odczytany błąd pochodził z regulatora ciśnienia paliwa (zbyt małe ciśnienie).

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: automaciek » 12 gru 2022, 19:42

Odpowiem za @diselboy , koniecznie często bardziej niż wymiana filtra. Robimy to zawsze w zestawie.

Awatar użytkownika
gisio
Nasz Człowiek
Posty: 749
Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: gisio » 12 gru 2022, 20:41

"Never ending story" -> przychodzi zima (jak zwykle z zaskoczenia) i zaczynają się takie same problemy: z paliwem, zamarzaniem płynu do spryskiwaczy, zjaranymi silniczkami lub zniszczonymi wielowypustami od mechanizmu wycieraczek, rysami na szybach od skrobaczek, akumulatorami, uszczelkami w drzwiach itp.

Sitko w zbiorniku obowiązkowo do sprawdzenia bo wymiana samego filtra paliwa może być tylko "na chwilę" i problem wróci.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

mahon
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 11 gru 2022, 19:43
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: mahon » 12 gru 2022, 23:18

Ok, wdzięczny jestem Wam udzielenie odpowiedzi związanych z koniecznością sprawdzenia i ewentualnie wymiany sitka.
Poza tym jak sądzicie czy należy stosować preparat do czyszczenia układu paliwowego? Jeśli tak to jak często i jaki jest godny polecenia przez Was.
Jeszcze raz wielkie dzięki za zainteresowanie tematem tego postu.

Gawon
Uzależniony
Posty: 218
Rejestracja: 03 sty 2020, 20:57
Czym jeżdzę: 1.7 crdi SLS

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: Gawon » 14 gru 2022, 01:40

do czyszczenia nic nie daję, ale tak jak zimno zaczyna się robić daję depresator Black Arrow
tak z ciekawości jaki masz przebieg ?

Fokowski
Nowy
Posty: 2
Rejestracja: 31 gru 2022, 17:00
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7 crdi

Re: Kia Sportage 1.7 2014 - Silnik dławi się po osiągnięciu 2tys obrotów

Postautor: Fokowski » 02 sty 2023, 19:48

A ja Ci powiem inaczej, miałem podobnie jak Ty, tylko u mnie winowajcą okazał się EGR.
Też wymieniałem filtry, sitka, dodatki do paliwa, co pomagało dosłownie na chwilę.
Polecam podłaczyć pod kompa, wtedy będziesz miał jak na dłoni co jest powodem Twojej usterki.
Oby nie EGR.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap