1.6 GDI - macie jakieś info?

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
grzes74
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:54
Czym jeżdzę: szkodofka

1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: grzes74 » 11 sie 2010, 22:18

Wtrysk bezpośredni, skrzynia 6M - może być całkiem przyzwoitym źródłem napędu dla tej bulwarówki. Może nie będzie zbyt popularny wśród gazowników.... Macie jakieś bliższe informacje techniczne?

ps.
Oglądałem dziś w saloonie - cóż wnętrze w sportege robi lepsze wrażenie niż w ix35

pozdr

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 11 sie 2010, 23:52

Tak na początek - wypadałoby się przywitać w dziale Powitalnia. ;)

Niewątpliwie silnik ten będzie całkiem przyjemny. Stosunkowo oszczędny ze względu na zastosowanie wtrysku bezpośredniego. Czy będzie popularny wśród gazowników to nie wiem, bo jakoś nigdy nie ciągnęło mnie do gazu. Co do bliższych informacji, to będzie ciężko, bo KIA ten silnik dopiero wprowadziła wraz z nowym Sportage. Natomiast jedno jest pewne - silnik GDI jest dosyć "delikatny". Serwisowanie go wymaga ogarnięcia wśród mechaników.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
cyberiusz
Bywalec
Posty: 79
Rejestracja: 19 sie 2010, 14:14
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1.6 GDI wersja XL + orange premium
Gadu Gadu: 766557
Lokalizacja: Płock

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: cyberiusz » 20 sie 2010, 21:20

Są już dokładne dane na temat parametrów technicznych tego silnika wystarczy kliknąć http://www.kia.pl/cars/cenniki/cennikSportage2010MY1120100818.pdf
Okazało się że moc jest mniejsza niz podawano wcześniej, nie 140KM a 135KM.
KIA Sportage III 1.6 GDI wersja XL (D2A) + orange premium

grzes74
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:54
Czym jeżdzę: szkodofka

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: grzes74 » 22 sie 2010, 10:07

cyberiusz pisze:Są już dokładne dane na temat parametrów technicznych tego silnika wystarczy kliknąć http://www.kia.pl/cars/cenniki/cennikSportage2010MY1120100818.pdf
Okazało się że moc jest mniejsza niz podawano wcześniej, nie 140KM a 135KM.


Trochę pojechali z tym momentem w 1.6 wysoko.
Ciekawe jak się rozłoży dzięki zmiennym fazom. Valvematic w Toyota bardzo przyjemnie się rozpędza już od ok. 2000 - choć nie jest to to co silnik z turbo, jest całkiem ok.
Czas poczekać na pierwsze testy, pomiary wrażenia użytkowników.

No proszę, tak sobie szperam i szperam............
- na hyundai.pl - 140 KM/ 6400 167 Nm / 4200 - jakby tak było to już trochę lepiej....

- www.kia.ee - strony z Estonii 140 KM 6200 166 Nm / 4500....

Ale zonk.......... :roll:
Ostatnio zmieniony 25 sie 2010, 22:47 przez grzes74, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 22 sie 2010, 21:01

Kwarcu pisze:Natomiast jedno jest pewne - silnik GDI jest dosyć "delikatny". Serwisowanie go wymaga ogarnięcia wśród mechaników.

Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? Co to znaczy "delikatny"?
Czy ktoś miał okazję pojeździć już Kią z takim silnikiem?

Poza tym, skąd biorą się różnice w podawanych w różnych źródłach mocach tego silnika: 135, 140, 141 KM ?
Pozdrawiam Dezet

grzes74
Bywalec
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2010, 21:54
Czym jeżdzę: szkodofka

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: grzes74 » 25 sie 2010, 22:55

Dezet pisze:
Kwarcu pisze:Natomiast jedno jest pewne - silnik GDI jest dosyć "delikatny". Serwisowanie go wymaga ogarnięcia wśród mechaników.

Czy mógłbyś rozwinąć tę myśl? Co to znaczy "delikatny"?
Czy ktoś miał okazję pojeździć już Kią z takim silnikiem?

Poza tym, skąd biorą się różnice w podawanych w różnych źródłach mocach tego silnika: 135, 140, 141 KM ?



Co się będzie działo tego nie wie nikt.
Japońce próbowali bezpośredniego wtrysku w Mitsubishi i zrezygnowali, Francuzi w Laguna 2.0 IDE też zrezygnowali, Toyota Avensis w poprzedniej wersji 2.0 benzyna + bezpośredni wtrysk, zrezygnowali.

Ale w VW TSI jeżdżą całkiem, całkiem. Gazować się co prawda nie da - ale po co jak Octavia 1.4 tsi w trasie spali mniej niż 6.5 a jak się postara to zejdzie poniżej 6. Pan Ziutek w stodole też nie naprawi...bo to jeszcze nowość i mało tego przyjechało z zza Odry.

KIA&Hyundai - raczej poszukali czegoś co jest sprawdzone. Mają swoje ośrodki w EU (Niemcy).

W kwestii delikatności - myślę że dożywamy czasów kiedy trwały i żywotny to będzie wolnossący silnik benzynowy. Z dieslami już różnie bywa - co z tego że tłoki i wał trwałe jak cała masa osprzętu może przyprawić o wydatki.

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 27 sie 2010, 18:41

Delikatny, bo jak schrzani się jedno i ktoś mało oblatany weźmie się za naprawę to się schrzani coś następnego. Silnik ze względu na bardziej skomplikowany układ wtryskowy wymaga większej kompetencji u mechanika. Druga sprawa, że takich silników jest mało, więc mechanicy w serwisach mogą mieć kłopot z obsługą takiego silnika, jeśli prędzej nie zostali przeszkoleni.

W każdym razie może KIA z silnikiem GDI odniesie sukces, kto wie. Życzę im jak największych sukcesów i niech dogonią Niemców z VW. :D

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 27 sie 2010, 18:55

Kwarcu pisze:Delikatny, bo jak schrzani się jedno i ktoś mało oblatany weźmie się za naprawę to się schrzani coś następnego. Silnik ze względu na bardziej skomplikowany układ wtryskowy wymaga większej kompetencji u mechanika. Druga sprawa, że takich silników jest mało, więc mechanicy w serwisach mogą mieć kłopot z obsługą takiego silnika, jeśli prędzej nie zostali przeszkoleni.

Czy to ma znaczyć, że 2,0 jest mniej skomplikowany i bardziej wytrzymały?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: soul » 27 sie 2010, 20:27

2.0 to zwykły wielopunkt - więc sprawdzona stara konstrukcja w dodatku rodem z mitsubishi.
Technologia wtrysku bezpośredniego czyli GDI jest bardziej skomplikowana i nie jeden się na niej już sparzył.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 28 sie 2010, 09:08

Cholera, dlaczego musi być zawsze jakieś "ale"? :cry:
Już myślałem, że dokonałem wyboru, a tu następne wątpliwości!
Znane są przykłady testowania nowych konstrukcji na żywym organiźmie* przez producentów. Sam przez to przechodziłem, użytkując Megane Coupe z samego początku produkcji. To był koszmar!
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 28 sie 2010, 19:23

Wiesz, jeśli chcesz zaufać nowemu wynalzkowi marki KIA to kup 1.6 GDI. Zwłaszcza, jeśli autko kupujesz na 3-4 lata, bo przez ten czas to silnik się raczej nie zacznie sypać(zresztą jest gwarancja na 7 lat), więc następny właściciel będzie miał zmartwienia. Ale jeśli kupujesz auto na cały okres gwarancji i dłużej to ja bym wybrał 2.0. Silnik sprawdzony, może będzie pił więcej, ale zawsze możesz założyć podtlenek LPG. :D Do 1.6 GDI to gazu Ci nikt nie założy. Wiadomo, że 7 000 zł dopłaty do 2.0 to dosyć dużo, ale wszystko zależy na ile kupujesz autko. Ja bym nie ryzykował z takim nowym wynalazkiem.

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 28 sie 2010, 19:58

Kwarcu pisze:Wiesz, jeśli chcesz zaufać nowemu wynalzkowi marki KIA to kup 1.6 GDI. Zwłaszcza, jeśli autko kupujesz na 3-4 lata, bo przez ten czas to silnik się raczej nie zacznie sypać(zresztą jest gwarancja na 7 lat), więc następny właściciel będzie miał zmartwienia. Ale jeśli kupujesz auto na cały okres gwarancji i dłużej to ja bym wybrał 2.0.

Otóż to, zamierzam go użytkować długo, tj. co najmniej 7 lat, gdyż pewnie i kredyt na autko będzie właśnie na taki okres.
Ale jeśli kupujesz auto na cały okres gwarancji i dłużej to ja bym wybrał 2.0. Silnik sprawdzony, może będzie pił więcej, ale zawsze możesz założyć podtlenek LPG

Czy to jest taki sam silnik jak w poprzednim modelu Sportage? Jakie miał notowania? Jakie najczęstsze usterki? Na co trzeba było zwracać szczególną uwagę w trakcie eksploatacji?

Co do LPG, to ja akurat jestem przeciwnikiem "gazowania" benzyniaków. Więc ten wariant odpada.
Ale ciekaw jestem, ile takie 2,0 pali w warszawskich korkach. Stale w nich stoję :evil:
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: soul » 28 sie 2010, 22:16

Benzynowe silniki KIA czyli 2.0 i 1.6 to na prawdę dobre i bezawaryjne jednostki napędowe, rozrząd na łańcuchu.
Na 1.6 przejechałem już 45 000 i nie sprawia najmniejszych kłopotów ba mogę stwierdzić, ze jest to ostatnia rzecz jaka się w tym aucie popsuje.
Ja nie słyszałem i się nie spotkałem z jakimiś wadami bądź bolączkami tych motorów.
Natomiast GDi jest obarczone wadami - jeśli można to tak nazwać - technologii wtrysku bezpośredniego.
Pompa wysokiego ciśnienia, zapewne mnóstwo czujników i regulatorów ciśnienia wtrysku. Dawka paliwa jest dozowana bardzo dokładnie i pod wysokim ciśnieniem jak w CR no i ta elektronika musi jakoś nad tym panować.
Tu bez wiedzy i komputera diagnostycznego nic nie zrobisz.
Więcej informacji znajdziesz w internecie, jest wiele o GDI.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 28 sie 2010, 22:24

Dzięki!
Jeszcze tylko jedno pytanie: czy 2,0 ma łańcuch rozrządu czy pasek?
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: soul » 29 sie 2010, 12:23

Kia w ogóle nie stosuje pasków na rozrządzie -tylko łańcuchy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 29 sie 2010, 14:15

Jak kupujesz na tyle lat, to jak dla mnie wybór prosty - 2.0.
Silnik jest taki sam, tzn. baza ta sama, ale pewne modyfikacje wprowadzili, bo ma 21KM więcej niż stary Sportage.

Ja tam raczej nie słyszałem nigdy o tym, żeby coś poważnego się działo z benzyniakami KIA. Są to proste w swej konstrukcji silniki, więc z naprawą nie ma problemów. Grunt to dbać o regularny serwis i wymieniać podstawowe części oraz płyny eksploatacyjne.
Ja również nie jestem zwolennikiem gazu, ale wiadomo, że każdy oszczędzony pieniądz na paliwie, jak dużo się jeździ, jest ważny.
Już jeden użytkownik zamieścił raport ze spalania 2.0. Według mnie całkiem OK.

Ja swoim benzyniakiem w Soulu natłukłem dopiero ok. 13 500 km, ale ja mało jeżdżę. Jak dla mnie silnik w porządku, spalanie w granicach rozsądku w mieście(Gdynia) z reguły pali mi ok. 7,5/100 km. Jak trzeba to można wkręcić silnik na wysokie obroty i ładnie rwie, na trasie przydałby się szósty bieg, żeby jechać ekonomiczniej no, ale cóż zrobić - nie ma szóstki to nie ma. Silnik jest cichy(w benzynowym Soulu w ogóle nie ma wygłuszenia!) jak stoi na wolnych obrotach i siedzi się w aucie to go praktycznie nie słychać. Dla wrażliwych głośno się robi od 3 tys., a dla mnie słowo głośno nie istnieje w tym aucie. :D

soul a mi się wydawało, że w Soulowym 2.0(na Amerykę) jest pasek. Dlatego ten w starym Sportage, pro cee`d i cee`d też chyba miał. W tym nowym 2.0 to może już jest łańcuch, ale odnośnie starego 2.0 miałem info o pasku. Nawet wydaje mi się, że w naszej książce gwarancyjnej jak z tyłu są te przeglądy dla różnych modeli KIA, to tam dla silników 2.0 był określony czas wymiany paska rozrządu.

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: soul » 29 sie 2010, 17:05

W tych starszych silnikach było tak, że był i pasek i łańcuszek.
Łańcuszek napędzał pompę olejową a pasek cała resztę.
Teraz wszyscy odchodzą od paska bo koszty eksploatacji większe.
Nawet renault w nowy 175KM 2.0t dci ma łańcuch.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 29 sie 2010, 19:12

No chyba, że tak było.
A ja pomyliłem się i napisałem, że to w książce gwarancyjnej jest. Poprawiam się - jest to w instrukcji obsługi, dział 7 strona 8.

To racja, że koszty eksploatacji większe, dlatego kupiłem Soula, bo miał łańcuch, którego nie trzeba w ogóle ruszać.

Awatar użytkownika
Dezet
Uzależniony
Posty: 154
Rejestracja: 22 sie 2010, 20:33
Czym jeżdzę: Ford C-MAX 1,6 Ecoboost 150KM
Lokalizacja: WJ

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Dezet » 29 sie 2010, 19:25

A czy Kia wogóle przewiduje kiedyś wymianę łańcucha po określonym przebiegu, czy tylko w razie "szmerów" sugerujących jego wymianę?
Nawet w Maluchu (PF 126p) łańcuszek wymieniało się po chyba 90 000 km.
Pozdrawiam Dezet

Awatar użytkownika
soul
Administrator
Posty: 1224
Rejestracja: 04 kwie 2010, 22:00

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: soul » 29 sie 2010, 20:54

No nie porównuj silnika z pf126 do tego z kia bo to przepaść materiałowa i technologiczna. :lol:
Łańcuch wymienia się jeśli jest taka konieczność bez względu na przebieg.
Sprawdza się jego wyciągniecie i stan kół zębatych.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kwarcu
Nasz Człowiek
Posty: 747
Rejestracja: 11 sie 2010, 14:23
Czym jeżdzę: KIA SPORTAGE FL 1.6 GDI LIMITOWANA XL
Lokalizacja: GOTENHAFEN :)

Re: 1.6 GDI - macie jakieś info?

Postautor: Kwarcu » 30 sie 2010, 16:21

W maluchu to nawet się silniki remontowało po tym przebiegu, który podajesz. :lol:
Prawda o łańuchach jest taka, że je wymienia się przy remoncie kapitalnym, tak dla świętego spokoju. No chyba, że prędzej podczas sprawdzania jego stanu, wyjdą jakieś kwiatki i będzie trzeba wymienić.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap