Od 2 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Kia Sportage 1.6 GDI 2010r, po jakimś miesiącu od kupna, zaczęły się problemy.. gdy silnik jest zimny po postoju powyżej 5h, silnik gaśnie po 5-10 sek po odpaleniu, słabo reaguje na pedał gazu, po " przepyrkaniu" 300-500" i kilkukrotnym odpaleniu wszystko zaczyna powoli wracać do normy, zdarzają się jeszcze 2, 3 szarpnięcia podczas jazdy ale kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę wszystko jest ok..
Dodatkowo wywaliło 2 checki P2192 i 2188 mieszanka za bogata, byłem już u 2 diagnostów, ale rozkładają ręce i twierdzą że wszystkie parametry są w normie.
Co mógłbym jeszcze sprawdzić wymienić?
Z Góry dziękuję za pomoc!
P2188, P2192 Pomocy!
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Znajdź dobrego diagnostę, skoro są błędy "za bogato" to problem jest. A na odległość ciężko..... Od sobie podpowiem hasła "pompa paliwa hp", "poziom oleju".
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Dzień dobry
Mam pytanie czy udało się opanować tą sytuację z błędami ? U mnie pojawiły się te same błędy ;-(
Mam pytanie czy udało się opanować tą sytuację z błędami ? U mnie pojawiły się te same błędy ;-(
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Moim zdaniem prawdopodobna przyczyna jest podana tutaj
viewtopic.php?t=4823#p56342
Zawsze warto sprawdzać szczelność i drożność układów dolotowych . Nieustająco zachęcam do oglądania "Naprawy nie do naprawy" - ostatni odcinek był dokładnie o tym tj. zaciąganiu lewego powietrza przez nieszczelności i niesprawny zawór oparów z baku. Btw zła praca silnika zależna była nawet od poziomu paliwa w baku(!) właśnie przez ten zawór który miał połączenie z bakiem i zaciągał lewe powietrze z baku(!)
viewtopic.php?t=4823#p56342
Zawsze warto sprawdzać szczelność i drożność układów dolotowych . Nieustająco zachęcam do oglądania "Naprawy nie do naprawy" - ostatni odcinek był dokładnie o tym tj. zaciąganiu lewego powietrza przez nieszczelności i niesprawny zawór oparów z baku. Btw zła praca silnika zależna była nawet od poziomu paliwa w baku(!) właśnie przez ten zawór który miał połączenie z bakiem i zaciągał lewe powietrze z baku(!)
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Proszę o pomoc
Sprawdziłem zatykając dopływ powietrza od filtra i samochód zgasł. Byłem w 3 warsztatach i rozkładają ręce. Jak jest zimny to dostaje zbyt dużo paliwa dlatego gaśnie i nim szarpie. jak jadę na krótkich odcinkach to nawet benzyna potrafi się przedostać do oleju bo rośnie stan oleju. Jak jest ciepły i na trasie to wszystko jest ok stan oleju nie przyrasta a spalanie jest ok .
Sprawdziłem zatykając dopływ powietrza od filtra i samochód zgasł. Byłem w 3 warsztatach i rozkładają ręce. Jak jest zimny to dostaje zbyt dużo paliwa dlatego gaśnie i nim szarpie. jak jadę na krótkich odcinkach to nawet benzyna potrafi się przedostać do oleju bo rośnie stan oleju. Jak jest ciepły i na trasie to wszystko jest ok stan oleju nie przyrasta a spalanie jest ok .
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: P2188, P2192 Pomocy!
A skąd pewność że dostaje za dużo paliwa? Jakieś błedy OBD? Zgasniecie po zatkaniu wydałem się możliwe przy małych nieszczelnosciach. Oczywiście przyczyny mogą leżeć gdzieś indziej tj po stronie ustalania dawki paliwa: sondy lambda, katalizator, temperatura płynu chłodzącego itp.
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Ja niestety nie jestem diagnostą, mechanikiem błędy po podpięciu pokazują się P2188 i P2192 tak powiedzieli mechanicy
Może ktoś ma propozycje co można jeszcze zrobić ? Kupić tą sondę lambda i spróbować wymienić ?
Może ktoś ma propozycje co można jeszcze zrobić ? Kupić tą sondę lambda i spróbować wymienić ?
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Słabi ci mechanicy. Jest to jakieś zaburzenie w układzie paliwo-powietrze lub błąd w pomiarze tlenu. W pierwszym ruchu podejrzałbym parametry czyli przebieg napięcia z sondy, temperature płynu chłodzącego, przepływ itp. Po co na ślepo wymieniać. Oczywiście zawsze jest problem z prostymi narzędziami bo dobre narzędzia kosztują. Prosty interfejs zawsze coś pokaże, pytanie tylko ile parametrów będzie widać a lie nie. Prosty obd icar 2.0 to jakies 60-70 zł, program darmowy car scanner pozwala podglądać w formie wykresów (trendów)
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: P2188, P2192 Pomocy!
Bo widzisz, tester kupić, odczytać kody usterek i wymienić co "komputer pokazał" to chce każdy, a mało kto potrafi analizować dane i z nich korzystać.
-
- Uzależniony
- Posty: 300
- Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
- Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM
Re: P2188, P2192 Pomocy!
No, ale zachęcać trzeba
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot]