Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
I tak sobie wmawiaj
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
No to wyjeździłem zawartość zbiornika
Co się okazało, a to, że instalator zaaplikował mi większy zbiornik 680x250 (zamiast 240) co daje pojemność 75 l
Dzisiaj zalałem do pełna 64 litry.
Przejechałem na tym 496,8 km (1/3 to miasto, 2/3 krótkie trasy 30-40 km.)- minus jakieś 15 km na benzynie zanim się przełączy na gaz to można przyjąć 480 km.
Co daje po skomplikowanych obliczeniach 13,3 l/100 km
Przy obecnych cenach LPG wychodzi 33 zł za 100 km
Jak dla mnie spalanie jest ok.
Co się okazało, a to, że instalator zaaplikował mi większy zbiornik 680x250 (zamiast 240) co daje pojemność 75 l
Dzisiaj zalałem do pełna 64 litry.
Przejechałem na tym 496,8 km (1/3 to miasto, 2/3 krótkie trasy 30-40 km.)- minus jakieś 15 km na benzynie zanim się przełączy na gaz to można przyjąć 480 km.
Co daje po skomplikowanych obliczeniach 13,3 l/100 km
Przy obecnych cenach LPG wychodzi 33 zł za 100 km
Jak dla mnie spalanie jest ok.
-
- Bywalec
- Posty: 98
- Rejestracja: 07 kwie 2011, 15:10
- Czym jeżdzę: Zamówiona KS 1,6 GDI XL czarna perła.
- Lokalizacja: ŁOWICZ
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Mi pali 7-8 L benzynki czyli jakieś 40zł/100km ( 95PB 5,29ZŁ). Stwierdzam wiec, ze zakładanie gazu jak dla mnie jest nie opłacalne.
Oczekuje na KS 1.6 GDI XL black pearl. Zamówiona 10 maja 2011. Odebrana 23.11.2011
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
No tak nie opłacalne koszt 10l LPG to 24zł więc bardzo opłacalne
-
- Administrator
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
- Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Czy zakładał ktoś lpg w aucie, które jest w leasingu?
Pewnie muszę w takim przypadku wystąpić o zgodę do banku?
Pewnie muszę w takim przypadku wystąpić o zgodę do banku?
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
XV 1900 pisze:No tak nie opłacalne koszt 10l LPG to 24zł więc bardzo opłacalne
Hmm, odwieczny problem gazowników.
Sam miałem 2 samochody zagazowane. Nie narzekałem, ale do obliczeń zawsze trzeba doliczać koszt benzyny. Na 100 kilosów zawsze ten litr Pb idzie. Więc 10l LPG-24,- plus literek Pb razem ok. 30,-PLN.
Do tego przegląd techniczny co roku (trochę droższy), czasami przegląd instalacji , jakaś wymiana filterków, drobne naprawy, wychodzi razem tak ok. 35,- na 100km.
Ja liczyłem zawsze w ten sposób, że na LPG "zarabia się" ok. 10,- PLN na 100 km. I tak co najmniej było.
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Uzależniony
- Posty: 341
- Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
- Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L - Lokalizacja: Katowice
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
@Qbass, nie musisz pytac o zgodę, chyba że chcesz doposażenie leasingować.
-
- Administrator
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
- Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
@Edgar, ale z tego co wiem lgp trzeba wklepać do dowodu rejestracyjnego, a właścicielem auta jest bank.
Poza tym jak załóżmy auto jest z 2013 to pewnie jak założe teraz, to już przeglądy muszę robić co roku, bo nie obejmuje mnie już pierwszy przegląd po 3 i drugi po 2 latach?
Poza tym jak załóżmy auto jest z 2013 to pewnie jak założe teraz, to już przeglądy muszę robić co roku, bo nie obejmuje mnie już pierwszy przegląd po 3 i drugi po 2 latach?
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Tak jak jest wbite w dowód to przegląd co roku chyba że nie zgłosisz i nie wbijesz tego do dowodu bo nie trzeba tego robic.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 877
- Rejestracja: 29 lis 2011, 09:37
- Czym jeżdzę: Kadjar Runmageddon TCe 130 Energy
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Nie trzeba?? To po co ludziska wbijają?
Odebrana po 178 dniach:)
-
- Profesor od "silnikuf"
- Posty: 1311
- Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
- Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
- Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Che, che, to jest taki polski przepis. Jest obowiązkowe wpisanie LPG do dowodu ale zabrak wpisu nie ma żadnych sankcji.
pozdrawiam
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...
***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Witam
Dalej sobie jeżdżę na LPG - zrobiłem wycieczkę do Belgii - łącznie 3000 km - średnie spalanie na autostradzie do 12-13 litrów.
Ale jak się przyciśnie ponad 160 to ponad 14 literków.
Teraz właśnie wróciłem z Chorwacji -wcześniejsze wakacje w czerwcu . Średnie spalanie przy prędkości 140 km/h na tempomacie na autostradzie 12,5 l/km, ale jazda od Miszkolca do Lublina z prędkościami nie przekraczającymi 100 km/h a na Słowacji przeważnie 50-60 km/h - średnie spalanie 10,5 l/km. ))
Jak dla mnie jest dobrze.
Sportek sprawuje się dobrze i ja być zadowolony
Jedyne co mnie zaniepokoiło to dziwny odgłos przy wolnym ruszaniu na wyższym biegu - czyli tempo spacerowe i lekko przyspieszam na dwójce lub trójce - dźwięk (raczej lekki szum niż gruchotanie) po chwili znika gdy silnik wejdzie na większe obroty.
Podejrzewam sprzęgło- docisk albo tarcza. Kupiłem Sportka z hakiem i tak na prawdę nie wiem czy często była przyczepa ciągana.
pozdro
Dalej sobie jeżdżę na LPG - zrobiłem wycieczkę do Belgii - łącznie 3000 km - średnie spalanie na autostradzie do 12-13 litrów.
Ale jak się przyciśnie ponad 160 to ponad 14 literków.
Teraz właśnie wróciłem z Chorwacji -wcześniejsze wakacje w czerwcu . Średnie spalanie przy prędkości 140 km/h na tempomacie na autostradzie 12,5 l/km, ale jazda od Miszkolca do Lublina z prędkościami nie przekraczającymi 100 km/h a na Słowacji przeważnie 50-60 km/h - średnie spalanie 10,5 l/km. ))
Jak dla mnie jest dobrze.
Sportek sprawuje się dobrze i ja być zadowolony
Jedyne co mnie zaniepokoiło to dziwny odgłos przy wolnym ruszaniu na wyższym biegu - czyli tempo spacerowe i lekko przyspieszam na dwójce lub trójce - dźwięk (raczej lekki szum niż gruchotanie) po chwili znika gdy silnik wejdzie na większe obroty.
Podejrzewam sprzęgło- docisk albo tarcza. Kupiłem Sportka z hakiem i tak na prawdę nie wiem czy często była przyczepa ciągana.
pozdro
-
- Administrator
- Posty: 84
- Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
- Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Czy mógłby ktoś podzielić się jeszcze opinią o instalacji lpg dla silnika 2.0 DOHC?
Sam zastanawiam się nad nią coraz poważniej i ciekaw jestem wrażeń z jazdy innych użytkowników
Sam zastanawiam się nad nią coraz poważniej i ciekaw jestem wrażeń z jazdy innych użytkowników
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Witam
Pozwolę sobie odkopać temat i zadać pytanie- powoli się rozglądam gdzie zagazować mojego Sportka 2.0 DOHC AWD w automacie. Czy ktoś może polecić serwis gdzie założył instalacje lpg w wielkopolsce lub dolnośląskim. Z góry dziękuje
Pozwolę sobie odkopać temat i zadać pytanie- powoli się rozglądam gdzie zagazować mojego Sportka 2.0 DOHC AWD w automacie. Czy ktoś może polecić serwis gdzie założył instalacje lpg w wielkopolsce lub dolnośląskim. Z góry dziękuje
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Aż mi się wierzyć nie chce że nikt nie ma zagazowanego sportka w okolicy wielkopolski lub dolnoślaskiego. Chciałbym w Październiku podtlenek gazu założyć a tutaj cisza... pomóżcie w wyborze. Dzięki
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 457
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Nelson, jeżeli na LPG pojeździsz więcej niż 60kkm to będziesz jednym z rekordzistów
Znam przypadki, że silniki DOHC i GDI padały po przejechaniu 30kkm (naprawy w dziesiątki tysięcy), pomijając oczywiście katy, których wymiana (obu) to koszt rzędu około 6k.
Znam przypadki, że silniki DOHC i GDI padały po przejechaniu 30kkm (naprawy w dziesiątki tysięcy), pomijając oczywiście katy, których wymiana (obu) to koszt rzędu około 6k.
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Z tego co wyczytałem to mówią że właśnie silnik DOHC idealnie nadaje się do założenia instalacji i jest jednym z prostszych silników do takiej przeróbki.
-
- Nasz Człowiek
- Posty: 457
- Rejestracja: 30 paź 2014, 12:56
- Czym jeżdzę: Kia Proceed GT 1.6T 204 KM Full :|
- Gadu Gadu: 2382783
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
To dlaczego osoby tak właśnie mówiące nie dadzą Ci gwarancji na to, że pojeździsz na tym zestawie ?
Jest: Kia Proceed 1.6T 204 KM FULL
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI 245KM GT-Line + ECS + RED + TEC + SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI GT-Line
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Wydaje mi się że wszystko zależy od warsztatu który zakłada zestaw. Zawsze i w każdym modelu zdania są podzielone. Dlatego szukam osoby która może polecić jakiś konkretny warsztat.
- XV 1900
- Uzależniony
- Posty: 209
- Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
- Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
- Gadu Gadu: 8000250
- Lokalizacja: Milcz
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
Nelson ja mam DOHC ale 2.4 przejechałem na gazie 112 tyś.km i wszystko jest OK, instalacja STAG.
Montowałem w Poznaniu w firmie PITEC
Montowałem w Poznaniu w firmie PITEC
Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi
XV 1900 no i o to mi chodziło super dzięki za informacje! Jeżeli polecasz nie omieszkam się z nimi skontaktować
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika