Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 07 sty 2014, 14:53

8k km zrobione. bezobsługowo
Po max 1km przechodzi na gaz (temeratura 'wody' na 30'C, a Kia szybko ogrzewa układ).

Wady - czasem się zdarzy że stojąc na światłach 'machnie' obrotami w dół po czym wróci do jałowych (<1sek trwa). Ponoć do korekty, generalnie słyszałem że zmienna długość kanałów dolotowych w Kia na to wpływa. Przełącza się długość i inna mieszanka wchodzi, więc sterownik LPG musi przestawić się.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: ZygJe » 07 sty 2014, 22:37

Nierównomierność obrotów biegu jałowego na pewno nie jest związana ze zmienną długością kanałów dolotowych.
Po pierwsze na biegu jałowym nie zmienia się długość kanałów dolotowych - tu zawsze są "długie" zmiana na "krótkie" następuje przy ok 3500-4500obr w zależności od obciążenia.
Po drugie zmiana długości kanałów nie ma wpływu (bezpośrednio) na dawkowanie paliwa.
Opisywane problemy występowały przy instalacjach mieszalnikowych kiedy przy schodzeniu z wysokich obrotów na biegu jałowym (w sumie dziwna sytuacja - np. w palnik przed światłami i ostre hamowanie z wysprzęgleniem) zmiana dolotu na "długi" następowała już na biegu jałowym. W długim kolektorze potrafiła zostać uboga mieszanka lub samo powietrze co powodowało przydławienie a nawet zgaśnięcie silnika. W Twoim przypadku do dostrojenia jest sterownik gazowy ,ma problem z dawką wtrysku zadawaną przez ECU i sygnałem z lambdy które nie są wg. zadanego programu zgodne w czasie i ma problem z wyliczeniem dawki wtrysku gazu
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 08 sty 2014, 00:20

selva pisze:Realnie (nie komputerowe) spalanie na Pb u mnie to 10-11 L/100km. Wlekąc się 80-100km/h idzie zrobić 8,5 L/100km
Na LPG można deptać i spalanie wynosi 12-13


Więc moje spalanie średnie 13,70 l. LPG jest chyba OK. ;) Chociaz ostatnio przejechałem 400km. 100% autostradą z prędkością 140km/h bez tempomatu (bo [zly2] [zly1] małe wzniesienie i automat redukuje na 5 bieg) to spalił mi deczko ponad 15l.LPG :shock: Ale ogólnie jestem zadowolony że zamontowałem LPG :D Polecam wszystkim. :ok:

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 22 sty 2014, 21:11

No i stało się. Od dzisiaj mam zgazowanego Sportka :)
Mój zestaw marzeń:
- STAG 300 Premium
- Reduktor AC R01 (czerwony)
- Wtryski HANA zielone
- Butla 71 l w kole zapasowym (zestaw naprawczy już kupiony)

Wszystko ładnie zmontowane. Nie ma różnicy w mocy B/G. Pierwszy przegląd po 1000 km.
Będę informował na bieżąco o eksploatacji.

[zlosnik2]

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: ZygJe » 22 sty 2014, 22:17

To na dziś chyba top z 4 generacji. Sam w pn. zakładam do Sedony podobny zestaw - złamałem się po 3 latach. Nie zakładam tylko Premium a zwykłego Stag 300 (z autokalibracją) bo korygowanie dawki po OBD jak jest w premium potrafi sprawiać problemy czasami ( i znam kilka przypadków wyłączenia tej f-cji). Jednocześnie nie daje jakichś specjalnych bonusów w normalnej eksploatacji. Ma to sens jak ciągnie się np. ciężką przyczepę po górach lub w wysilonych silnikach z turbo. Czerwony parownik też jest IMO przesadą czarny statcza do 180-200KM. Tak że IMO przepłaciłeś 500 pln na komponentach :-) co nie zmienia faktu że instalacja jest zacna i powinieneś być zadowolony.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 23 sty 2014, 11:59

Jeśli chodzi o wybór części jak i samej instalki to chciałem zrobić raz a dobrze i nie wracać do tematu. Zapas czasem się przydaje, a cenę dostałem mega dobrą więc zaszalałem (powiedzmy że te 500 zł to tyle dostałem rabatu :galy: ). Wg. mnie nasz rodzimy STAG bije na głowę nawet bardziej renomowane firmy. Użytkowałem STAGA różnych generacji w 4 samochodach i nigdy żadnych problemów. Mam nadzieję, że w KS będzie podobnie.

Qbass
Administrator
Posty: 84
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Qbass » 23 sty 2014, 13:02

karlos - napisz proszę gdzie zakładałeś i jaki koszt?:)

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 23 sty 2014, 22:02

Ja dostałem fajny bonus ale normalna cena za gaz w tej konfiguracji to około 3 tyś . Zakładałem w autoryzowanej stacji STAG w Bolesławcu. Wiem że mają też warsztat we Wrocławiu.
http://www.autogaz.boleslawiec.pl/ To kolejna fura którą zrobili z mojego środowiska (Subaru Tribeca 3.6 H6, Merc. Ml 5.0, VW Polo 1.4 i wiele innych fur). Moja KS to ponoć banał przy instalowaniu gazu. Zrobili to w 5 godzin.

Awatar użytkownika
michal55yh
MODERATOR
Posty: 876
Rejestracja: 17 mar 2012, 18:19
Czym jeżdzę: 1.6 MHEV GT-Line
Lokalizacja: Lubań

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: michal55yh » 23 sty 2014, 22:36

Byłeś w Bolesławcu i nie zajechałeś do mnie? [rotfl1] Słyszałem, że to dobry zakład.
Kia Sportage 1.6 MHEV DCT FWD GT-Line
Skradziona :wmur: Kia Stinger GT-Line :niewiem:
EX Kia Optima 1.7 CRDI AT XL
EX Kia cee'd 1.4 CRDI M
EX KS 1.7 CRDI M

Picek7
Bywalec
Posty: 30
Rejestracja: 03 wrz 2011, 20:47
Czym jeżdzę: 1,6
lx

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Picek7 » 27 lut 2014, 01:21

Karlos i Seva nie szkoda wam było gwarancji na silnik? Jak coś się wam teraz wpierniczy np komputer od silnika to wydacie na wymianę ok 4 tys.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: ZygJe » 27 lut 2014, 07:41

Założyłem do Sedony jednak Staga 300 premium (po dogłębnym przestudiowaniu tematu). Przyznaję, że jestem pozytywnie zaskoczony. Działanie instalacji jest niemal niezauważalne. Minimalnie zmienia się charakterystyka pracy silnika - dla laika niezauważalne. Osiągi również nie pogarszają się w zauważalny sposób. Zauważyłem jednak sporą zależność od jakości(?) zatankowanego gazu. Tzn. raz auto jest bardziej niemrawe tzn silnik jakby męczył się i domagał delikatnego traktowania, a raz rwie radośnie niemal krzycząc - no ciśnij chłopie! Zaobserwowałem to przy zimowym wyjeździe urlopowym gdzie musiałem tankować w środku trasy i zmiana w pracy silnika była odczuwalna - przy czym to bardziej wrażenie artystyczne niż mierzalne. Spalanie ok 15-20% większe niż benzyny.
W pewnym sensie OT (nie ten model) ale chodziło mi o zrecenzowanie działania jednej z najnowocześniejszych instalacji LPG na rynku która jest zalecana przez producenta (instalacji LPG of kos) do KS.
Mimo wszystko uważam jednak, że instalacja LPG psuje samochód, ekonomia jest jednak nieubłagalna :wmur:
Mając do wyboru V6 na gazie i mocnego diesla (np moja KS :) ) przy niemal identycznych kosztach paliwa (~16l/100 gazu vs ~8,5l/100 ON) bez namysłu wybieram V6 [zlosnik2]
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

szczepson
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2014, 11:30
Czym jeżdzę: Sportage 3. DOHC2.0 L

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: szczepson » 27 lut 2014, 23:26

Kia sportage 2.0 - rocznik 2011, model jakiś limitowany bo ani to XL anie L - ściągnięty z Niemiec na początku lutego.
Jeździł w Niemczech do września 2013. Na liczniku 60000 km. Stan ogólnie 4+. :oczko:
Tydzień temu zagazowałem. Instalacja Stag 4 Q-BOX, wtryskiwacze HANA z naolejaczem, zbiornik 68 L (wymiary 680x240 - tankuje się 55 litrów) ciut przy duży (za wysoki - idealny by był 225 albo 230) ponieważ lekko odstaje pokrywa w bagażniku ale po drobnej modyfikacji (czyli odgięciu bolców na pokrywie i naklejeniu czarnej 3 mm uszczelki tam gdzie wspiera się pokrywa - jest idealnie :zlosnik: )
Nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy LPG a benzyną, płynne przejście z gazu na benzynę i odwrotnie. Przejechałem 200 km - więc można powiedzieć że nic, więc nie mogę powiedzieć dużo, ale pierwsze wrażenie jest pozytywne.
Zobaczymy po kilku tysiącach. Będę informował.

pozdrawiam

Qbass
Administrator
Posty: 84
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Qbass » 28 lut 2014, 08:27

Szczepson - czekamy na info, bo sam chcę w przyszłym roku założyć ;)

Awatar użytkownika
kasia_mm
MODERATOR
Posty: 1542
Rejestracja: 11 lut 2011, 08:46
Czym jeżdzę: KS 2.0 Gdi 2015r. L + Navi
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: kasia_mm » 28 lut 2014, 13:10

szczepson jesli nie tajemnica - ile Cię ta KS kosztowała?

szczepson
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2014, 11:30
Czym jeżdzę: Sportage 3. DOHC2.0 L

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: szczepson » 06 mar 2014, 19:30

ze wszystkim 63 tyś.
opłaty, gaz, ubezpieczenie ... itp.
jak na razie jestem zadowolony z komfortu jazdy.
Niestety mam problem (opisany z resztą na forum) z tylnymi sprężynami - siadły. :galy:
Jutro jadę na wymianę czujnika położenie pedału gazu (czy też hamulca) bo okazało się, że moja KS jest objęta wymianą serwisową.
Mam nadzieję, że i sprężyny uda mi się przepchnąć :wmur:
Skro czujnik wymienią w ramach akcji serwisowej to dlaczego nie sprężyny. :złosliwy:
Oczywiście napiszę co się udało w ASO zdziałać

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 07 mar 2014, 21:55

Raporcik z użytkowania instalacji LPG.
Przejechałem pierwsze 500 km na gazie i tchnęło mnie aby napisać kilka faktów. Jak do tej chwili to jestem bardzo zadowolony.
Spalanie, które pokazał mi komputer to 9,4 litra natomiast z dystrybutora wyszło równe 10 l LPG (pokonany dystans to głównie dojazdy do pracy - 50 km dziennie, trochę miasto trochę poza). Instalacja jeszcze się "układa" więc dopiero po regulacji na 1000 km będzie można wskazać właściwe spalanie (jeszcze trochę spadnie). Moc silnika bez zmian, ale mam wrażenie że moment obrotowy jakby był trochę większy tzn. łatwiej pod górkę wchodzi. Nie ma efektu bujania po zmianie z 1 na 2, chociaż to kwestia większej wprawy przy obsłudze skrzyni biegów. Wszystko działa bez zarzutów, żadnych CHECKÓW czy innych przygód. PS ekipa montująca LPG wspominała że lepszego "łatwiejszego" silnika do adaptacji na LPG to jeszcze nie widzieli. Przy aktualnych cenach LPG i benzyny na dystansie 100 000 km wg kalkulatorów wychodzi, że w portfelu zostaje 15 000 zł. (niezła zaliczka na SPORTAGE Z 2019 r.)

szczepson
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 04 lut 2014, 11:30
Czym jeżdzę: Sportage 3. DOHC2.0 L

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: szczepson » 08 mar 2014, 00:05

No to niezły wynik z tym spalaniem.
Ciekaw jestem jak wyjdzie u mnie.
Mam nadzieję, że w 2019 językiem obowiązującym w Polsce będzie polski a nie rosyjski [zlosnik2]
Jak zatankuję LPG dam info co wyszło u mnie. :zlosnik:

pazdrawliajem [hihihi]

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 09 mar 2014, 13:23

Ja mam 2,4 DOHC w automacie instalację gazową STAG 80l. zbiornik jezdzi się super nie ma zadnej różnicy czy na paliwie czy na gazie :D Dla zainteresowanych dobry kalkulator oszczędności http://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu ... lacji=3250

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: ZygJe » 09 mar 2014, 16:02

Zbiornik zamiast zapasu? Sporawy - możesz podać jaki i czy mieści się na wysokość pod "półką"? Jaki model Staga zakładałeś? Koszt instalacji który podałeś w innym poście dość spory.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 12 mar 2014, 12:35

Tak zamiast zapasu pasuje idealnie. Mam taki zestaw
STAG 300 ISA2, wtryskiwacze Hana H2000 - prawdopodobnie najlepszy
bezwzględnie układ IV gen. na rynku - 3000 zł.
Do tego w cenie: reduktor AC R-01,
wielozawór Tomasetto AT-02,
elektrozawór Valtek 03,
Filtr fazy lotnej ZWM CZAJA FL01P
rury Faro PCV,
węże Parker,
opaski NORMA,
taśmy izolacyjne TESA,
złącza przewodów, elementy mocujące - GOMET.
Wlew pod klapką wlewu benyzny to dodatkowy koszt do w/w wyceny - 100zł.
Zbiornik montowany jest w miejsce koła zapasowego w cenie do wymiarów
630x225mm, powyżej tych wymiarów doliczamy od 100 do 200zł.
Gwarancja ogólnopolska - 2 lata. Opieka gwarancyjna ze strony
warsztatów partnerskich AC na terenie całego kraju.
Ceny większe o 100 zł wynikają z
zastosowania w tym przypadku mocniejszego reduktora.
Silnik jak najbardziej nadaje się do konwersji na gaz.
Całość 3250zł ze zbiornikiem 80l. fizycznie wchodzi 67l. plus przejściówka do tankowania za granicami PL.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: ZygJe » 12 mar 2014, 12:59

zacna :-) prawdopodobnie najlepsza instalacja - bo najlepsza jest Stag 300 premium :-)
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap