Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Edgar
Uzależniony
Posty: 341
Rejestracja: 28 cze 2013, 14:26
Czym jeżdzę: Sorento 2016 2.0 XL AWD,
była Sportage III 1,6 GDI L
Lokalizacja: Katowice

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Edgar » 20 paź 2013, 21:45

-teraz rozumiem zapis w gwarancji "co 15000km lub 12m dodać dodatek do paliwa" [rotfl1]

Frugo
Uzależniony
Posty: 158
Rejestracja: 07 lis 2010, 14:14
Czym jeżdzę: 1.6 GDI

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Frugo » 20 paź 2013, 21:57

diselboy bzdury prawisz, na gazie z niemiec zawsze wiecej kilometrów na baku robiłem, niż na tankowanym z polski. Różnica 20 - 25 km. Na gazie już nie jeżdzę od 4 lat (paliwo mam na mysli :) ) nie sądzę, by się gaz w DE zmienił.

Awatar użytkownika
Navkol
Uzależniony
Posty: 353
Rejestracja: 02 lut 2012, 14:01
Czym jeżdzę: KS XL: 2,0 CRDI+ATE+AWD+Black Pearl+CP1+APS+SRK+SRN+hak:)
Lokalizacja: 3City

Postautor: Navkol » 20 paź 2013, 22:13

Lubryfikacja .. czy to jest wątek PORNO?
:mrgreen:

Frugo
Uzależniony
Posty: 158
Rejestracja: 07 lis 2010, 14:14
Czym jeżdzę: 1.6 GDI

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Frugo » 20 paź 2013, 22:15

A głodnemu chleb na myśli :)

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 21 paź 2013, 21:51

Widać kto pornole ogląda. Nigdy nie skojarzyłbym w podobny sposób heheheh. A wracając do tematu czy ktoś z posiadaczy benzynowych wersji KS jeździ na LPG?

http://gazeo.pl/na-biezaco/wiadomosci/2012/Niemcy-pol-miliona-aut-na-LPG,wiadomosc,6264.html

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 20 lis 2013, 13:58

Ja się złamałem i wrzuciłem lpga w autko. ;)

Po trzech latach spalania średnio 10-11 l/100km (wersja AWD) już nie wytrzymałem. LPG zwróci się po 10k km przy takim zużyciu. Nigdy poniżej 9L przez 60k km nie udało mi się zejść, nawet na wioskach (nie mówie tu o 'obliczeniach' komputera) :roll: Pomyślałem że wolę wlewać pieniądze w inne hobby, aniżeli w tankowanie LPG.

Wybrałem 'drogi' warsztat tak na wszelki wypadek. Na razie absolutnie można zapomnieć że się ma lpg. Goście radzili zamontować te przełączniki gdzieś głęboko w schowku (posłuchałem), bo nic się tam nie klika - nie te czasy.
Też miałem wcześniej auto, które zostało zmasakrowane przez gaz (we wczesnych latach 2000nych), ale zapewniano mnie, żebym się na tamte czasy raczkującego lpg nie oglądał.

Przejechałem dopiero kilka tys, ale muszę stwierdzić, że można absolutnie zapomnieć że ma się gaz. Przypominam sobie na stacji, kiedy za 120zł tankuje 67L butlę. Serwis - pany z warszatu mówią, że nie ma serwisowania, filtry rokrocznie wymieniać za kilkanaście zł i tyle. Ponoć Sportage ma hydrauliczne regulacje zaworów, czyli w ogóle bezobsługowo tutaj.

P.S. --> poinformowano mnie, że jak chce mogą ustawić system na zwiększoną moc w stosunku do Pb, ale poniżej 15L nie zejdę.

P.S.2 --> dla CRDI, nie uwierzycie ile tam aut spotkałem co do diesli pakuja LPG. Pytam po co (koszt instalacji x2, spalanie 30% gaz 70% ON) ? Anu po to, że mają po 30% wzrostu mocy na takim cudowaniu, a to są fanatycy tuningu.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Qbass
Administrator
Posty: 84
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Qbass » 20 lis 2013, 14:03

selva - gdzie zakładałeś?

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 20 lis 2013, 15:26

Kraków LPG house
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 20 lis 2013, 19:46

selva napisz proszę jaki zestaw zamontowałeś, jaki masz zbiornik i jak duży, gdzie masz zawór tankowania i ile zapłaciłeś :?: :)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 22 lis 2013, 02:50

Hana/Stag/Tomasetto, 60L , wlew przy benzynie, 3k PLN

Pozdrawiam 8-)
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 22 lis 2013, 19:15

Dzięki za wyczerpującą odpowiedz :D Czy zbiornik wybrałeś największy czy może wejdzie większy :?: bo tu http://www.abart.com.pl/Galeria/Kia/Spo ... %2C0i-CVVT wszedł 69l.
Stag ale jaki :?: Stag 4 Premium czy Stag 300 ISA2 :?:
Pozdrawiam 8-)

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 23 lis 2013, 00:40

Jak widać większy by wszedł, ja mam 60 czyli 48L wejdzie.
Stag 4 QBOX dokładnie mam.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 23 lis 2013, 00:59

Czyli chciałeś taki mały zbiornik zamontować czy ten "drogi" warsztat wmówił 'CI" że większy nie wejdzie :?:
Drogi znaczy do " :doopa3: [hihihi]

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 23 lis 2013, 16:25

XV 1900 pisze:Drogi znaczy do " :doopa3: [hihihi]


Być może - ja jestem zadowolony, czego też życzę innym gazującym.
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Awatar użytkownika
karlos
Nowy
Posty: 22
Rejestracja: 18 lis 2012, 01:00
Czym jeżdzę: KS 2.0 DOHC

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: karlos » 23 lis 2013, 22:27

Masz lubryfikację?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: diselboy » 24 lis 2013, 00:00

Frugo pisze:diselboy bzdury prawisz, na gazie z niemiec zawsze wiecej kilometrów na baku robiłem, niż na tankowanym z polski. Różnica 20 - 25 km. Na gazie już nie jeżdzę od 4 lat (paliwo mam na mysli :) ) nie sądzę, by się gaz w DE zmienił.



e tam , czytaj ze zrozumieniem. Jako przypomnienie {bo gaz jest tam "gówniany" (eko sie znaczy)} po naszemu : ze świńskich gówien.
na ON z niemiec też robię prawie o 100 km więcej niż na "identycznym" z PL (niby taki sam szajs)
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 24 lis 2013, 13:28

karlos pisze:Masz lubryfikację?


Tzn tak: Theta II silnik ze Sportage jest przez producenta wpisany jako niewymagający lubrykacji.
Jednak ja dołożyłem ten moduł za +-250zł , co 10k km dolać płynu i tyle w zasadzie. Na pewno nie zaszkodzi
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Frugo
Uzależniony
Posty: 158
Rejestracja: 07 lis 2010, 14:14
Czym jeżdzę: 1.6 GDI

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Frugo » 25 lis 2013, 21:48

diselboy jakieś źródło podaj, że gaz w DE jest z kupy. Słowo "gówniany" można różnie zinterpretować, z tej wypowiedzi wywnioskowałem, że zły. Ty miałeś coś innego na myśli, więc Twój post był gówniany ( już bez cudzysłowu).

Awatar użytkownika
XV 1900
Uzależniony
Posty: 209
Rejestracja: 14 paź 2013, 11:12
Czym jeżdzę: KIA Sportage 2,4 benzyna
Gadu Gadu: 8000250
Lokalizacja: Milcz

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: XV 1900 » 07 sty 2014, 00:29

selva jak u Ciebie ze spalaniem LPG a Pb. jaka jest różnica i ile LPG pali :?:
Pozdrawiam. :)

Awatar użytkownika
selva
Bywalec
Posty: 113
Rejestracja: 23 lis 2010, 11:10
Czym jeżdzę: Sportage III 2.0 benzyna maści brąz 'M'

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: selva » 07 sty 2014, 11:09

Realnie (nie komputerowe) spalanie na Pb u mnie to 10-11 L/100km. Wlekąc się 80-100km/h idzie zrobić 8,5 L/100km
Na LPG można deptać i spalanie wynosi 12-13
_________________
Brązowy Sportage III 2.0 CVVT 4x4
_________________

Qbass
Administrator
Posty: 84
Rejestracja: 01 sty 2011, 09:51
Czym jeżdzę: Sportage 3, 2.0 DOHC XL, Techno Orange

Re: Sekwencja do silnika 2.0 DOHC lub 1,6 GDi

Postautor: Qbass » 07 sty 2014, 14:09

selva, a ile km już zrobiłeś na lpg?, jakieś wady dostrzegasz?, jak szybko przełącza się na gaz w lecie/zimie?:)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot]

Sitemap