Ciężko pali

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
marek_z_81
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 07 mar 2020, 21:07
Czym jeżdzę: Sportage III 1.6 Gdi 2012r.

Ciężko pali

Postautor: marek_z_81 » 30 lis 2020, 21:11

Od dwóch dni mam problem z odpalaniem. Zawsze palił na dotyk a teraz musi kilka sekund kręcić. Mam gaz stag, ale po jeździe na samej benzynie jest to samo. Jak już odpali to po zgaszeniu odpala na dotyk.
https://youtu.be/VItbWflkKMQ
https://youtu.be/WeUHCXIIKDs
Jakieś rady?
Po podłączeniu zero błędów.

Sebastian
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:39
Czym jeżdzę: 16 GLI

Re: Ciężko pali

Postautor: Sebastian » 14 kwie 2021, 22:04

Od pewnego czasu mam ten sam problem co opisałeś w mojej Kia , nie widzę żadnej odpowiedzi, czy udało Ci się rozwiązać problem?

marek_z_81
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 07 mar 2020, 21:07
Czym jeżdzę: Sportage III 1.6 Gdi 2012r.

Re: Ciężko pali

Postautor: marek_z_81 » 15 kwie 2021, 07:03

Tak, problem rozwiązany. Wymieniony redyluktor LPG. Masz też na gaz? Jeżeli tak to łatwo można sprawdzić czy to on robi problemy.

Sebastian
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:39
Czym jeżdzę: 16 GLI

Re: Ciężko pali

Postautor: Sebastian » 15 kwie 2021, 19:55

Nie nie mam LPG , tylko benzyna. Dziś znowu niestety nie odpalił. Dopiero po drugim i dłuższym kręceniu rozrusznikiem załapał. Jest jeszcze jeden objaw, wskazówka od obrotomierza nie podnosi się, po problemie z odpaleniem, leży na 0 , a silnik pracuje.
Po zgaszeniu i odpaleniu raz jeszcze, wszystko wraca do normy.

marek_z_81
Bywalec
Posty: 47
Rejestracja: 07 mar 2020, 21:07
Czym jeżdzę: Sportage III 1.6 Gdi 2012r.

Re: Ciężko pali

Postautor: marek_z_81 » 15 kwie 2021, 21:04

To nie pomogę. U mnie winny był reduktor LPG

Sebastian
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:39
Czym jeżdzę: 16 GLI

Re: Ciężko pali

Postautor: Sebastian » 15 kwie 2021, 21:33

Ok, dzięki za checi. Jak uda mi się rozwiązać problem dam znać.

sasl
Bywalec
Posty: 29
Rejestracja: 24 lis 2019, 13:11
Czym jeżdzę: Sportage 1.6 T-GDi 7DCT 2WD BL2 AEB Blue Flame
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ciężko pali

Postautor: sasl » 15 kwie 2021, 21:34

Ja takie objawy miałem przy uszkodzonym czujniku położenia wału. Co prawda było to w Punto ale objawy identyczne. Ciężko zapalał i nie działał obrotomierz.

Sebastian
Nowy
Posty: 4
Rejestracja: 14 kwie 2021, 21:39
Czym jeżdzę: 16 GLI

Re: Ciężko pali

Postautor: Sebastian » 15 kwie 2021, 21:45

dzięki za info, sprawdzę i podpowiem mechanikowi, może to będzie to.

Godzic1
Nowy
Posty: 6
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:01
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.7 crdi
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Ciężko pali 1.7 CRDi

Postautor: Godzic1 » 23 sty 2022, 21:39

Kijanka ciężko odpala, wymienione świece żarowe, po podpięciu kompa wyskakuje błąd P0098, ktoś coś podpowie?

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Ciężko pali

Postautor: automaciek » 23 sty 2022, 22:14

Jakby kolega opisał model pojazdu, silnik, może wtedy ktoś, coś

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Ciężko pali

Postautor: diselboy » 24 sty 2022, 08:32

1,7 CRDI, Sportage, wersja Sosnowiec. W podpisie Maćku.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1516
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Ciężko pali

Postautor: automaciek » 24 sty 2022, 10:41

W tapatalku nie widzę podpisu, wspominałem już. I nadal nie wiem jaki model i rok prod.
P0098 to czujnik temp powietrza wlotowego w chłodnicy powietrza doładowanego. Do rozruchu mało ważny, ale naprawić wypada. I poproszę o wynik pomiaru poboru prądu świec żarowych. W SLe przed liftem powinien się ustabilizowac na poziomie 60A (świece 11V), a w polifcie i KSIV trzeba testerem wysterować grzanie na 15% i prąd powinien mieć natężenie 14-15 A (świece 5V). Nie muszę mówić jak się skończy zamontowanie niewłaściwych.....

jungu
Bywalec
Posty: 25
Rejestracja: 22 lis 2021, 17:30
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1.6 GDI + LPG
Lokalizacja: Turek

Re: Ciężko pali

Postautor: jungu » 25 sty 2022, 10:20

Mi kiedyś Chevrolet też miał problemy z odpalaniem, nie ważne czy na benzynie czy LPG z rana miał problemy.
Po wymianie akumulatora problem zniknął.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap