Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
andrzejo
Nowy
Posty: 16
Rejestracja: 29 paź 2019, 22:08
Czym jeżdzę: 2.0 CRDI 184 AWD

Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI

Postautor: andrzejo » 12 paź 2020, 14:57

Aby wymienić olej trzeba zdjąć osłonę (Sportage III, 2.0 CRDI 183 KM). Szkoda że nie ma żadnych uchylnych okienek w osłonie. Trzeba więc odkręcić kilka śrub i odpiąć kilkanaście zaślepek. Kilka zaślepek, już nie oryginalnych, zniszczyłem, ale to drobiazg bo dokupiłem nowe. Gorzej ze śrubami, a ściśle jedną. Nie dała się odkręcić, bo kręci się razem z gniazdem. Próbowałem zablokować gniazdo, ale nic to nie dało. Osłonę udało się odchylić i spuścić olej i wymienić filtr, ale chętnie bym tę nieszczęsną śrubę odkręcił. Miał ktoś podobne kłopoty?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI

Postautor: Owca007 » 12 paź 2020, 19:30

Tak musisz rozwiercić śrubę i potem założyć nową nitonakrętkę w ta plastikową belkę. Lub bardziej brutalnie wyrwij osłonę i potem w to miejsce dasz większa podkladkę. Spokojnje osłona jest elastyczna. I jak będzie na dole jest na tyle miejsca aby złapać cęgami nitonakrętkę co się obraca i odkręcić śrubę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

hati
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2019, 12:10
Czym jeżdzę: Kia sportage 3

Re: Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI

Postautor: hati » 21 lis 2020, 22:03

Miałem tak z tymi przednimi śrubami wszystkimi, i też zmieniałem olej uchylając osłonę. Jednak postanowiłem się z tym rozprawić i odkręciłem wszystkie wcześniej spryskując je kilkakrotnie WD40 i przez uchyloną osłonę szczypcami mocno złapałem tulejkę (nakrętkę) odkręcając od dołu śrubę, dobrze zrobić to w dwie osoby, ja zrobiłem sam. Sposób bezkolizyjny i skuteczny w moim przypadku. Okazało się że gwint na tych śrubach zardzewiał i dlatego obracały się całe, po wykręceniu można wymienić śruby na nowe albo prze gwintować narzynką i nasmarować. Przy następnej wymianie oleju odkręciłem całą osłonę i wydaje mi się że lepiej (szybciej) zmieniać olej uchylając ją tylko.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap