Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI
Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI
Aby wymienić olej trzeba zdjąć osłonę (Sportage III, 2.0 CRDI 183 KM). Szkoda że nie ma żadnych uchylnych okienek w osłonie. Trzeba więc odkręcić kilka śrub i odpiąć kilkanaście zaślepek. Kilka zaślepek, już nie oryginalnych, zniszczyłem, ale to drobiazg bo dokupiłem nowe. Gorzej ze śrubami, a ściśle jedną. Nie dała się odkręcić, bo kręci się razem z gniazdem. Próbowałem zablokować gniazdo, ale nic to nie dało. Osłonę udało się odchylić i spuścić olej i wymienić filtr, ale chętnie bym tę nieszczęsną śrubę odkręcił. Miał ktoś podobne kłopoty?
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI
Tak musisz rozwiercić śrubę i potem założyć nową nitonakrętkę w ta plastikową belkę. Lub bardziej brutalnie wyrwij osłonę i potem w to miejsce dasz większa podkladkę. Spokojnje osłona jest elastyczna. I jak będzie na dole jest na tyle miejsca aby złapać cęgami nitonakrętkę co się obraca i odkręcić śrubę.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
Re: Zdejmowanie dolnej osłony silnika, 2.0 CRDI
Miałem tak z tymi przednimi śrubami wszystkimi, i też zmieniałem olej uchylając osłonę. Jednak postanowiłem się z tym rozprawić i odkręciłem wszystkie wcześniej spryskując je kilkakrotnie WD40 i przez uchyloną osłonę szczypcami mocno złapałem tulejkę (nakrętkę) odkręcając od dołu śrubę, dobrze zrobić to w dwie osoby, ja zrobiłem sam. Sposób bezkolizyjny i skuteczny w moim przypadku. Okazało się że gwint na tych śrubach zardzewiał i dlatego obracały się całe, po wykręceniu można wymienić śruby na nowe albo prze gwintować narzynką i nasmarować. Przy następnej wymianie oleju odkręciłem całą osłonę i wydaje mi się że lepiej (szybciej) zmieniać olej uchylając ją tylko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika