1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Znalazłem kilka podobnych tematów ale żaden niestety nie odpowiada na mój problem. Chodzi o to że auto jeździ normalnie, odpala normalnie, ale, raz może dwa razy w miesiącu (czasem problem występuje jeden po drugim) przy dojechaniu do świateł i zatrzymaniu się, najczęściej za którymś razem np. trzecim, kiedy wrzucam 1 bieg auto nie ma mocy, jedzie, ale jakby z ograniczeniem można wciskać pedał gazu w podłogę, można zmieniać biegi ale auto jedzie 30km/h i nic więcej.
Raz i póki co tylko raz taka sytuacja zdarzyła mi się podczas jazdy, zwolniłem dojeżdżając do jakiegoś auta, redukcja, i spadek mocy
Czy ktoś z Was miał podobną sytuację ? Czy znacie może przyczynę takiego zachowania auta?
Nie jestem mechanikiem, ale z mojej strony widzę to tak jakby elektronika szwankowała.
Nie wiem również czy wpływ na to ma przeklęty system AutoStop. Kilka razy pojawił mi się komunikat "Auto Stop deactivated". Gdzie przy manualnym wyłączeniu tej funkcji jedyną informacją jest "AutoStop off"
Pomóżcie!
Raz i póki co tylko raz taka sytuacja zdarzyła mi się podczas jazdy, zwolniłem dojeżdżając do jakiegoś auta, redukcja, i spadek mocy
Czy ktoś z Was miał podobną sytuację ? Czy znacie może przyczynę takiego zachowania auta?
Nie jestem mechanikiem, ale z mojej strony widzę to tak jakby elektronika szwankowała.
Nie wiem również czy wpływ na to ma przeklęty system AutoStop. Kilka razy pojawił mi się komunikat "Auto Stop deactivated". Gdzie przy manualnym wyłączeniu tej funkcji jedyną informacją jest "AutoStop off"
Pomóżcie!
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Diagnoza, kody błędów, cisnienie paliwa......
- Thomaster
- Expert
- Posty: 1469
- Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
- Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Jak przekręcisz stacyjke to posłuchaj czy pompa paliwa (w baku) nie rzęzi. Nie powinno być jej praktycznie słychać, ale przy przytkanych sitkach pracuje wyraźnie głośniej. Może to jest przyczyną.
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
ja bym sprawdził czy nie masz w filtrze i zbiorniku wody, kilka lat temu miałem ten sam problem, dokładnie jak opisujesz. Wystarczyło wymontować filtr paliwa i wylać co tam się znajdowało, uwierzcie, że na 1/2 litra tego co wylałem ponad 3/4 to była woda.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Też obstawiam, że konie nie dostają owsa więc nie pociągną. Do sprawdzenia pompa i diagnostyka kompem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Thomaster, mam u siebie przycisk Start/Stop bezkluczykowo.
Panowie dzięki za wstępne diagnozy, udam się na początek pod diagnostykę komputerową jak tylko znajdę przyczynę, wrócę z informacją co było nie halo
Panowie dzięki za wstępne diagnozy, udam się na początek pod diagnostykę komputerową jak tylko znajdę przyczynę, wrócę z informacją co było nie halo
- Owca007
- Kia Masta
- Posty: 3387
- Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
- Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
- Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Jak masz guzik to nie naciskając sprzęgła naciśnij ten magiczny przycisk raz i potem drugi raz to tak jak włączenie zaplonu bez odpalania. Pompa też ruszy, ale jak to dzieje się sporadycznie to chyba będzie trzeba sprawdzić kompem i potem szukać bak pompa woda przekaźnik itp. lub całkiem coś innego. Powodzenia.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Tak zrobię, dzięki Owca!
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Sprawdziłem przez Vgate iCar2 ELM327 OBD2, zdaję sobie sprawę że nie jest to zbyt profesjonalne, ale nie wykazało żadnego błędu.
Jeśli nie będzie problemów z odwiedzinami w ASO, wybiorę się tam na diagnostykę o ile to ma sens i będzie to bardziej rzetelne sprawdzenie.
Taka wizyta to koszt 190pln
Jeśli nie będzie problemów z odwiedzinami w ASO, wybiorę się tam na diagnostykę o ile to ma sens i będzie to bardziej rzetelne sprawdzenie.
Taka wizyta to koszt 190pln
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
ale słychać tą pompe czy nie ?
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Pompy nie słychać, znajomy miał te same objawy w innym aucie , ma zajrzeć czy przyczyna jest ta sama
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Usłyszałem od lokalnego znachora że możliwe że samochód przełącza się w tryb awaryjny, sprawdzić przepustnice czy nie jest zasyfiona.
To jest jakiś trop?
To jest jakiś trop?
- czyzyk64
- Expert
- Posty: 1178
- Rejestracja: 16 sie 2013, 06:45
- Czym jeżdzę: kia sportage III
- Lokalizacja: 3 miasto
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Jakby przełączał sie w tryb awaryjny, to pokazały by sie błędy w komputerze. Tropów to może być więcej. To jest takie wróżenie z fusów. Oczywiście przepustnicę można przeczyścić, na pewno jej nie zaszkodzi. Pamiętaj aby po czyszczeniu przeprowadzić jej adaptacje. Uważaj na pseudo mechaników, bo w taki sposób to można wymienić pół auta , a usterki możesz nie usunąć.Powodzenia.
- automaciek
- Kia Masta
- Posty: 1513
- Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
- Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Aby naprawiać samochód bazując na zasłyszanych pocztą pantoflową diagnozach trzeba byc bardzo bogatym człowiekiem
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Wiecie jak to jest, rozmawiamy z różnymi ludźmi, różni ludzie mają różne pomysły, trzeba zachować rozsądek, zrobię diagnostyke w aso, może akurat
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Panowie, wymieniłem filtr w pompie paliwa, był trochę brudny, w pompie również znalazło się trochę syfu, ale usterka nie została wyeliminowana, myślałem że to było przyczyną, bród w filtrze...no niestety nie, ponad to zaobserwowałem coś dziwnego, pistolet odbija pod koniec tankowania, i podczas wyciągania jakby ciśnienie wypycha trochę paliwa, na tyle trochę że robi się kałuża obok, o co chodzi? Przepraszam jeśli to nie w tym temacie, ale dotyczy nadal problemów ze spadkiem mocy, 3tys obrotów i koniec, robi się również tak że jest bardzo zamulony i prędkość max to 120km/h i koniec!
-
- Nowy
- Posty: 12
- Rejestracja: 13 mar 2020, 09:51
- Czym jeżdzę: Kia Sportage III 1.6 GDI XL
- Lokalizacja: Lublin
Re: 1.6 GDI spadek mocy przy ruszaniu
Odświeżam temat, ponieważ nawet ASO nie jest w stanie mi pomóc.
Pokazał się w końcu błąd Check Engine, po podpięciu urządzenia diagnostycznego mam błąd:
P0091: Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low
jak powiedziano mi w ASO i w jednym z serwisów przyczyn może być kilka, zacząć od filtra paliwa w pompie. Poprzednio wymieniłem sitko w pompie, nie filtr(źle napisałem poprzedni post). Filtr który zamówiłem nie pasował ale za to zobaczyłem że faktycznie nie jest on pierwszej świeżości jest po prostu brudny.
Krótko opiszę w jaki sposób dobrałem się do pompy:
-wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za pompę,
-odpaliłem auto aby pozbyć się paliwa z przewodów(auto samoczynnie zgasło)
-wyjąłem pompę itd
-włożyłem pompę na miejsce
-włożyłem bezpiecznik
-odpaliłem auto, trochę to trwało, pewnie pompa pobierała paliwo
Dziwnym skutkiem ubocznym tego "serwisu" jest jakby dłuższe odpalanie auta, pompa dłużej pracuje
Oczywiście zamówiony został już nowy filtr, który ma rzekomo pasować.
Kolejnym krokiem wg "fachowców" jest wymiana czujnika ciśnienia paliwa, jeśli to nie pomoże to regulator ciśnienia(czy w ogóle w tym silniku występuje? )
Potrzebuję Waszej porady czy idę w dobrym kierunku i w kwestii realizacji ewentualnych kolejnych kroków, aby dobrać odpowiednie części, bo jeśli chodzi o sklepy internetowe nie do końca wiedzą co sprzedają(ewentualnie trafiam na złe sklepy)
Pokazał się w końcu błąd Check Engine, po podpięciu urządzenia diagnostycznego mam błąd:
P0091: Fuel Pressure Regulator 1 Control Circuit Low
jak powiedziano mi w ASO i w jednym z serwisów przyczyn może być kilka, zacząć od filtra paliwa w pompie. Poprzednio wymieniłem sitko w pompie, nie filtr(źle napisałem poprzedni post). Filtr który zamówiłem nie pasował ale za to zobaczyłem że faktycznie nie jest on pierwszej świeżości jest po prostu brudny.
Krótko opiszę w jaki sposób dobrałem się do pompy:
-wyjąłem bezpiecznik odpowiedzialny za pompę,
-odpaliłem auto aby pozbyć się paliwa z przewodów(auto samoczynnie zgasło)
-wyjąłem pompę itd
-włożyłem pompę na miejsce
-włożyłem bezpiecznik
-odpaliłem auto, trochę to trwało, pewnie pompa pobierała paliwo
Dziwnym skutkiem ubocznym tego "serwisu" jest jakby dłuższe odpalanie auta, pompa dłużej pracuje
Oczywiście zamówiony został już nowy filtr, który ma rzekomo pasować.
Kolejnym krokiem wg "fachowców" jest wymiana czujnika ciśnienia paliwa, jeśli to nie pomoże to regulator ciśnienia(czy w ogóle w tym silniku występuje? )
Potrzebuję Waszej porady czy idę w dobrym kierunku i w kwestii realizacji ewentualnych kolejnych kroków, aby dobrać odpowiednie części, bo jeśli chodzi o sklepy internetowe nie do końca wiedzą co sprzedają(ewentualnie trafiam na złe sklepy)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika