Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
bartis
Nowy
Posty: 1
Rejestracja: 09 gru 2019, 11:19
Czym jeżdzę: Audi a4 b6 1.9 130km

Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: bartis » 09 gru 2019, 11:33

Dzień dobry witam wszystkich
Kieruje się do was z prośbą o poradę. Zamierzam kupić sportage 2.0 DOHC 163 kM i założyć tam instalacje LPG. Nie zamierzam na tym oszczędzać i zrobię to w porządnym warsztacie na dobrych komponentach. Chciałbym dowiedzieć się tylko dlaczego jest to silnik który świetnie nadaje się pod gaz? Czy jest to wolnossąca benzyna taka jak np w hondzie accord?
Gdzieś czytałem, że podczas pracy następuje jakiś % dotrysku benzyny. Czy ktoś może powiedzieć jakie jest realne spalanie gazu i benzyny w tym przypadku?
Do tego interesuje mnie skrzynia automatyczna- czy ktoś może podzielić się opinia na jej temat? Omijać z daleka, czy spokojnie szukać automatu?

Pozdrawiam serdecznie

lucuszysko
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: lucuszysko » 09 gru 2019, 12:25

Hejka, akurat mam dokładnie taki sprzęt o jaki pytasz - u mnie instalacja BRC. Ja swojego sportka kupiłem już z instalacją - wg książki założona po 1kkm czyli praktycznie od nowości - obecnie ma 195kkm.
Czemu ten silnik? Dokładnie jak napisałeś - jest to silnik wolnossący i dość fajnie adaptuje się z gazem. (nie wiem niestety jaki jest w hondzie accord)
Spalanie - u mnie średnio 13 l/100 gazu a mam dość ciężką nogę. Trasa przy prędkości 140-150 km/h spalanie bliżej 14 l/100, ale jak jestem u rodziców na wiosce gdzie jezdzi się dłuższe odcinki prędkością 60-70 to schodzę do 10 l/100. Jeśli chodzi o benzynę to przy jeździe na gazie to jakieś minimalne wartości bierze, ale i tak trzeba mieć w baku benzynę bo po odpaleniu najpierw na niej pracuje silnik. Ale jeszcze co do spalania to popytaj gazowanika bo u mnie założony jest dodatkowe smarowanie lubryfikatorem (chyba tak to się nazywa) także może bez tego spalanie benzyny jest większe. A co do samych wartości to ja przepalam bak benzyny co jakieś 6kkm w zależności od pory roku
Co do automatu to spokojnie można szukać. Wiadomo, że wszystko zależy od egzemplarza oraz jak ktoś o sprzęt dbał, ale w moim przypadku po wizytach serwisowych (ogólne przeglądy, sprawdzenie oleju) praktycznie każdy mechanik mówił mi że są to pancerne skrzynie ciężkie do zajechania.

//Edit:
zapomniałem o jedne ważnej rzeczy - jedynym dość dużym mankamentem jest regulacja zaworów w tych silnikach - regulacja szklankami. W teorii przy LPG powinienieć robić regulację co 15kkm (co wg mnie jest dużą nadgorliwością) Ja 3mc temu byłem zmuszony do wyregulowania zaworów a że nie chciałem robić tego w serwisie to samochód stał u mechanika cały tydzień (pomierzenie szklanek, zamówienie, oczekiwanie na przesyłkę, wymiana) Poczytaj o tym wątek bo jest też na forum

Awatar użytkownika
Trnc
Uzależniony
Posty: 201
Rejestracja: 19 kwie 2018, 17:49
Czym jeżdzę: 2.0 DOHC LPG
Lokalizacja: Śląskie

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: Trnc » 10 gru 2019, 15:28

Dokładnie, tak jak kolega wyżej napisał. Jak się jeździ gdzieś po wiochach 70-90 to ok 10 L spali. Ja tak co 400 km uzupelniam bak (43L gazu wchodzi). No ale wiadomo na autostradzie przy 160km to i 14L potrafi spalic.

Ja po zakupie sam zakładałem instalację (też BRC) póki co żadnych regulacji nie robiłem. Obecnie przejechane na niej ponad 18kkm i jestem zadowolony.
Kumpel z pracy ma KS 2 też 2.0 DOHC tyle że 147 KM i jeździ dłużej ode mnie i też nie narzeka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

TomasXRV
Nowy
Posty: 9
Rejestracja: 30 lip 2021, 23:43
Czym jeżdzę: 2011 XL 2.0Pb

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: TomasXRV » 26 sie 2021, 21:47

lucuszysko pisze:zapomniałem o jedne ważnej rzeczy - jedynym dość dużym mankamentem jest regulacja zaworów w tych silnikach - regulacja szklankami.

To tutaj nie ma hydraulicznego kasowania luzu?

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: diselboy » 26 sie 2021, 22:48

zapewne jest, ale nie każdy wie i da się "naciągnąć".
wystarczy wpisać w googla 2.0 DOHC 163KM regulacja zaworów i proszę:

https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=2775
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

kostek
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 15 gru 2023, 21:19
Czym jeżdzę: 2.0b+lpg 163kM

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: kostek » 25 gru 2023, 15:19

odgrzeję temat,może to komuś się przyda i nie popełni błędu jak ja myśląc że w tym silniku jest regulacja luzów hydrauliczna otóż nie ma regulację robi się poprzez wymianę tzw.szklanek a tu link do katalogu i nr.w/w szklanek https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 1CCL154046

TexRan
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 12 cze 2023, 22:52
Czym jeżdzę: benz 2.0 163KM XL FWD

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: TexRan » 26 gru 2023, 23:22

I w tym temacie zaczynam głupieć. Jedni podają że jest hydraulika a inni że nie jej nie ma. i jak jest na prawdę? Nie mam gazu i na razie nie mam w planach jego zakładania. Raz miałem kiedyś samochód z gazem i nie mam dobrych wspomnień. Teraz pewnie było by inaczej ale póki nie będę zmuszony to nie planuję zakładania.

Co do tego silnika mam też 2 różne informacje na temat sprzęgła i dwumasy. Spotkałem się ze sprzecznymi informacjami. Wiem, że na początku dwumasy to były głównie w dieslach ale były też z tym wynalazkiem i benzyny. Wolałbym aby tego czegoś nie było u mnie i na to po cichu liczę.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1753
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: diselboy » 26 gru 2023, 23:30

niestety ale masz, z tego co pamiętam tylko 1,7 CRDI nie miały i nie maja dwumasy.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

akurat
Bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 24 maja 2018, 21:04
Czym jeżdzę: Kia Sportage 1,6 GDI L+BL
Silver Lunar
Lokalizacja: Letnia Stolica Polski Giżycko

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: akurat » 27 gru 2023, 00:04

Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji. Miałem KS III 2.0 CVVT silnik o oznaczeniu G4KD. Wymieniałem w aucie sprzęgło i nikt z serwisu nie wspomniał o dwumasie /miałem to na fakturze/. Dołączam link do przejrzenia: https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/zest ... opis_start. Ceny moim zdaniem mówią o tym, że to zwykłe sprzęgło. Jeśli zaś chodzi o tzw. hydraulikę zaworów, to po wielu godzinach zgłębiania tematu, przychylam się do wypowiedzi kolegów o konieczności zakupu wymaganej ilości "szklanek" /jest to opisane na forum w temacie "regulacja luzów zaworowych."Ja po 7. latach użytkowania kijanki z LPG, sprawdzałem to 3 razy. Za każdym razem spec, stwierdzał, że jeszcze luzy są odpowiednie. Przejechane łącznie autem 225.tys. km, instalacja założona przez pierwszego właściciela przy stanie licznika około 70.tkm.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: Piejar » 27 gru 2023, 04:20

1. Szklanki to część mechanizmu kasowania luzów zawodowych. To, że szklanki są wymienne, czy też mają różne rozmiary (grubości) to, w mojej ocenie, służy dla kompensacji zużycia elementów rozrządu w baaardzo długim czasie, na pewno nie co 15 kkm
2. Trzeba odróżnić koło zamachowe od sprzęgła. Dwumas, to po prostu inne koło zamachowe. Fakt, że często wymienia się to razem a nawet dwumas pada szybciej niż sprzęgło, nic tu nie zmienia. Sprawdź po Vin na partsoq.com np albo zapytaj w ASO. Na fakturze można wpisać "koło zamachowe/dwumasowe" ale kto wymienia zwykle koło zamachowe?? Może to był zapis "komplet sprzęgła/dwumas" - istotna jest cena bo za 750 kompletu z dwumasem raczej nie kupisz

TexRan
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 12 cze 2023, 22:52
Czym jeżdzę: benz 2.0 163KM XL FWD

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: TexRan » 27 gru 2023, 22:37

Popatrzyłem na ofertę sklepu od sprzęgieł i kolejny raz zdębiałem bo jest tam info o tym, że z tym silnikiem jest też skrzynia 6-cio biegowa. Ja mam 5 biegów i właśnie brakuje mi tego jeszcze jednego. Ten dodatkowy bieg w trasie to super sprawa.

Piejar
Uzależniony
Posty: 300
Rejestracja: 27 wrz 2022, 05:47
Czym jeżdzę: ProCeed'08 D4EA 140KM,I30'09 D4FB 90KM,Megane 4'18 H5H 100KM

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: Piejar » 27 gru 2023, 23:26

No tak, i30 z silnikiem D4FB miał skrzynie 5 biegową a i30 z produkcji słowackiej już 6 biegową. To się zdarzało

TexRan
Bywalec
Posty: 117
Rejestracja: 12 cze 2023, 22:52
Czym jeżdzę: benz 2.0 163KM XL FWD

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

Postautor: TexRan » 27 gru 2023, 23:38

Ale to są inne silniki? Uważam, że brak 6 biegu to duża wada KS3 z tym silnikiem. Ja wiem, że to nie diesel ale w trasie to było super pod względem ekonomii i ekologii która ostatnio jest tak popularna.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap