Strona 1 z 1

Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 09 gru 2019, 11:33
autor: bartis
Dzień dobry witam wszystkich
Kieruje się do was z prośbą o poradę. Zamierzam kupić sportage 2.0 DOHC 163 kM i założyć tam instalacje LPG. Nie zamierzam na tym oszczędzać i zrobię to w porządnym warsztacie na dobrych komponentach. Chciałbym dowiedzieć się tylko dlaczego jest to silnik który świetnie nadaje się pod gaz? Czy jest to wolnossąca benzyna taka jak np w hondzie accord?
Gdzieś czytałem, że podczas pracy następuje jakiś % dotrysku benzyny. Czy ktoś może powiedzieć jakie jest realne spalanie gazu i benzyny w tym przypadku?
Do tego interesuje mnie skrzynia automatyczna- czy ktoś może podzielić się opinia na jej temat? Omijać z daleka, czy spokojnie szukać automatu?

Pozdrawiam serdecznie

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 09 gru 2019, 12:25
autor: lucuszysko
Hejka, akurat mam dokładnie taki sprzęt o jaki pytasz - u mnie instalacja BRC. Ja swojego sportka kupiłem już z instalacją - wg książki założona po 1kkm czyli praktycznie od nowości - obecnie ma 195kkm.
Czemu ten silnik? Dokładnie jak napisałeś - jest to silnik wolnossący i dość fajnie adaptuje się z gazem. (nie wiem niestety jaki jest w hondzie accord)
Spalanie - u mnie średnio 13 l/100 gazu a mam dość ciężką nogę. Trasa przy prędkości 140-150 km/h spalanie bliżej 14 l/100, ale jak jestem u rodziców na wiosce gdzie jezdzi się dłuższe odcinki prędkością 60-70 to schodzę do 10 l/100. Jeśli chodzi o benzynę to przy jeździe na gazie to jakieś minimalne wartości bierze, ale i tak trzeba mieć w baku benzynę bo po odpaleniu najpierw na niej pracuje silnik. Ale jeszcze co do spalania to popytaj gazowanika bo u mnie założony jest dodatkowe smarowanie lubryfikatorem (chyba tak to się nazywa) także może bez tego spalanie benzyny jest większe. A co do samych wartości to ja przepalam bak benzyny co jakieś 6kkm w zależności od pory roku
Co do automatu to spokojnie można szukać. Wiadomo, że wszystko zależy od egzemplarza oraz jak ktoś o sprzęt dbał, ale w moim przypadku po wizytach serwisowych (ogólne przeglądy, sprawdzenie oleju) praktycznie każdy mechanik mówił mi że są to pancerne skrzynie ciężkie do zajechania.

//Edit:
zapomniałem o jedne ważnej rzeczy - jedynym dość dużym mankamentem jest regulacja zaworów w tych silnikach - regulacja szklankami. W teorii przy LPG powinienieć robić regulację co 15kkm (co wg mnie jest dużą nadgorliwością) Ja 3mc temu byłem zmuszony do wyregulowania zaworów a że nie chciałem robić tego w serwisie to samochód stał u mechanika cały tydzień (pomierzenie szklanek, zamówienie, oczekiwanie na przesyłkę, wymiana) Poczytaj o tym wątek bo jest też na forum

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 10 gru 2019, 15:28
autor: Trnc
Dokładnie, tak jak kolega wyżej napisał. Jak się jeździ gdzieś po wiochach 70-90 to ok 10 L spali. Ja tak co 400 km uzupelniam bak (43L gazu wchodzi). No ale wiadomo na autostradzie przy 160km to i 14L potrafi spalic.

Ja po zakupie sam zakładałem instalację (też BRC) póki co żadnych regulacji nie robiłem. Obecnie przejechane na niej ponad 18kkm i jestem zadowolony.
Kumpel z pracy ma KS 2 też 2.0 DOHC tyle że 147 KM i jeździ dłużej ode mnie i też nie narzeka

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 26 sie 2021, 21:47
autor: TomasXRV
lucuszysko pisze:zapomniałem o jedne ważnej rzeczy - jedynym dość dużym mankamentem jest regulacja zaworów w tych silnikach - regulacja szklankami.

To tutaj nie ma hydraulicznego kasowania luzu?

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 26 sie 2021, 22:48
autor: diselboy
zapewne jest, ale nie każdy wie i da się "naciągnąć".
wystarczy wpisać w googla 2.0 DOHC 163KM regulacja zaworów i proszę:

https://forum.kia-motors.pl/viewtopic.php?t=2775

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 25 gru 2023, 15:19
autor: kostek
odgrzeję temat,może to komuś się przyda i nie popełni błędu jak ja myśląc że w tym silniku jest regulacja luzów hydrauliczna otóż nie ma regulację robi się poprzez wymianę tzw.szklanek a tu link do katalogu i nr.w/w szklanek https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... 1CCL154046

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 26 gru 2023, 23:22
autor: TexRan
I w tym temacie zaczynam głupieć. Jedni podają że jest hydraulika a inni że nie jej nie ma. i jak jest na prawdę? Nie mam gazu i na razie nie mam w planach jego zakładania. Raz miałem kiedyś samochód z gazem i nie mam dobrych wspomnień. Teraz pewnie było by inaczej ale póki nie będę zmuszony to nie planuję zakładania.

Co do tego silnika mam też 2 różne informacje na temat sprzęgła i dwumasy. Spotkałem się ze sprzecznymi informacjami. Wiem, że na początku dwumasy to były głównie w dieslach ale były też z tym wynalazkiem i benzyny. Wolałbym aby tego czegoś nie było u mnie i na to po cichu liczę.

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 26 gru 2023, 23:30
autor: diselboy
niestety ale masz, z tego co pamiętam tylko 1,7 CRDI nie miały i nie maja dwumasy.

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 27 gru 2023, 00:04
autor: akurat
Pozwolę sobie dołączyć do dyskusji. Miałem KS III 2.0 CVVT silnik o oznaczeniu G4KD. Wymieniałem w aucie sprzęgło i nikt z serwisu nie wspomniał o dwumasie /miałem to na fakturze/. Dołączam link do przejrzenia: https://www.sprzeglo.com.pl/czesci/zest ... opis_start. Ceny moim zdaniem mówią o tym, że to zwykłe sprzęgło. Jeśli zaś chodzi o tzw. hydraulikę zaworów, to po wielu godzinach zgłębiania tematu, przychylam się do wypowiedzi kolegów o konieczności zakupu wymaganej ilości "szklanek" /jest to opisane na forum w temacie "regulacja luzów zaworowych."Ja po 7. latach użytkowania kijanki z LPG, sprawdzałem to 3 razy. Za każdym razem spec, stwierdzał, że jeszcze luzy są odpowiednie. Przejechane łącznie autem 225.tys. km, instalacja założona przez pierwszego właściciela przy stanie licznika około 70.tkm.

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 27 gru 2023, 04:20
autor: Piejar
1. Szklanki to część mechanizmu kasowania luzów zawodowych. To, że szklanki są wymienne, czy też mają różne rozmiary (grubości) to, w mojej ocenie, służy dla kompensacji zużycia elementów rozrządu w baaardzo długim czasie, na pewno nie co 15 kkm
2. Trzeba odróżnić koło zamachowe od sprzęgła. Dwumas, to po prostu inne koło zamachowe. Fakt, że często wymienia się to razem a nawet dwumas pada szybciej niż sprzęgło, nic tu nie zmienia. Sprawdź po Vin na partsoq.com np albo zapytaj w ASO. Na fakturze można wpisać "koło zamachowe/dwumasowe" ale kto wymienia zwykle koło zamachowe?? Może to był zapis "komplet sprzęgła/dwumas" - istotna jest cena bo za 750 kompletu z dwumasem raczej nie kupisz

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 27 gru 2023, 22:37
autor: TexRan
Popatrzyłem na ofertę sklepu od sprzęgieł i kolejny raz zdębiałem bo jest tam info o tym, że z tym silnikiem jest też skrzynia 6-cio biegowa. Ja mam 5 biegów i właśnie brakuje mi tego jeszcze jednego. Ten dodatkowy bieg w trasie to super sprawa.

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 27 gru 2023, 23:26
autor: Piejar
No tak, i30 z silnikiem D4FB miał skrzynie 5 biegową a i30 z produkcji słowackiej już 6 biegową. To się zdarzało

Re: Zakup 2.0 DOHC 163KM pod LPG

: 27 gru 2023, 23:38
autor: TexRan
Ale to są inne silniki? Uważam, że brak 6 biegu to duża wada KS3 z tym silnikiem. Ja wiem, że to nie diesel ale w trasie to było super pod względem ekonomii i ekologii która ostatnio jest tak popularna.