Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Postautor: rafQ » 08 wrz 2019, 09:30

Po praniu dpf i wymianie czujnika ciśnień doszedłem do wniosku że w dalszej części wyeliminowania problemu z częstym wypalaniem w dpf wydaje mi się że warto by wyczyścić EGR, tym bardziej że już od początku odniosłem wrażenie że czasami auto gdy stoi na postoju załącza się jakby egr tzw niegłośne prukanie, po delikatnym wciśnięciu pedału gazu prukanie znika, bardzo podobna sytułacje miałem w audi a6 c5 1.9tdi tylko tam egr był na wierzchu i można było być pewnym ze to właśnie egr, czy ktoś z was wyjmował sam egr, i go czyścił?, czy dużo jest roboty by go wymontować?.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Postautor: automaciek » 08 wrz 2019, 14:18

EGR, zamyka się najpóźniej po minucie pracy silnika na biegu jałowym. Lekkie dodanie gazu przywraca jego aktywność, stąd zmiany kultury pracy....

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Postautor: rafQ » 08 wrz 2019, 14:28

Czyli to właściwe działanie tzw lekki prukanie na biegu jałowym??.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Postautor: automaciek » 08 wrz 2019, 15:19

No raczej.

piotr2012
Bywalec
Posty: 32
Rejestracja: 19 sty 2013, 19:51
Czym jeżdzę: sportage III, 1.7 crdi

Re: Wymontowanie i czyszczenie EGR 1.7CRDI

Postautor: piotr2012 » 27 paź 2019, 22:12

U mnie egr był tak zapieczony że kruciec można było wepchnąć tylko imadłem. Po wymianie silnik samochodu przestał szarpać (przy wysokich temp zewn.), a samochód chodzi o 30% lepiej. Przebieg: 270000.
W ASO cena 1900zł bez podkładek i chłodnicy. Znalazłem oryginał taniej w sklepie niezależnym.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap