Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: diselboy » 30 sie 2019, 23:36

"Jesteśmy najwiekszym trucicielem w Europie w tym temacie." oj chyba sie mylisz i to tak dajmy spokojnie o przynajmniej 70 % emisji CO2 na łeb.

o tak znalezione na szybko, dokładnie przeczytać. I nie jestem wrogiem auta na elektrony, ale jak napisał Cav w ostatnim akapicie to ciągle "zabawka", zasięg 500 km na jednym "b. aku" jest dla mnie niezadowalający.

Polska a Niemcy
Z zestawienia Europejskiej Agencji Środowiska (należącej do UE), wynika, że w 2017 roku całkowita emisja gazów cieplarnianych w Polsce wynosiła 407 milionów ton. W tym samym czasie Niemcy wyemitowali do atmosfery 905 mln ton. Rzut okiem na te liczby pokazuje, że to ponad dwukrotnie więcej niż Polska.

Jeszcze lepiej różnice widać w ujęciu procentowym. Według danych Eurostatu za 2016 roku Niemcy odpowiadają za ponad jedną piątą emisji w całej UE (21,1 proc.), podczas gdy Polska za 9 proc. (dane za 2016 rok). Więcej gazów cieplarnianych niż Polska wysyłają do atmosfery też Wielka Brytania (11,6 proc. w cali całej UE), Francja (10,7 proc.) i Włochy (9,9 proc.).

Siedmiokrotnie większa gospodarka
Takie porównanie jest jednak niepełne i nie oddaje całego obrazu. Niemiecka gospodarka jest bowiem siedmiokrotnie większa od polskiej. Z danych Banku Światowego wynika, że Produkt Krajowy Brutto naszego zachodniego sąsiada wyniósł w 2017 roku 3677 miliardów dolarów. W tym samym czasie PKB Polski wyniosło 524,6 mld dolarów. Ujmując sprawę jeszcze inaczej Niemcy odpowiadają za ponad 21 proc. unijnego PKB, natomiast Polska za 2,9 proc.

Biorąc pod uwagę ilość emisji do wielkości PKB ujętej w parytecie siły nabywczej (uwzględniając różnice cen - red.) Polska jest na trzecim od końca miejscu w UE (0,51 mln ton CO2 na jednostkę PKB). Gorszy wynik niż nasz kraj ma jeszcze tylko Bułgaria (0,58) oraz Estonia (0,68). Po drugiej stronie tabeli są Szwecja (0,14), Malta (0,15) i Francja (0,22). Niemcy mają wynik nieco gorszy niż średnia unijna (0,30).
I tu leży problem.
Ekolodzy jednak krytykują Polskę nie tylko za to, że emisje CO2 w porównaniu do wielkości gospodarki są bardzo duże. Powodem są trendy wynikające z decyzji politycznych podejmowanych w minionych dekadach i wynikająca z tego struktura wytwarzania energii elektrycznej.

Rosnąca emisja
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 31 sie 2019, 17:24

Pisałem konkretnie o emisji z wytworzenia 1 kwh, a nie o wolumenie na mieszkańca. W tej kwesti jesteśmy najgorsi w eu.
Co do zasięgu, auto o zasięgu 500 km, ładowane ładowarką 100 kW (tak, takie moce są dostępne) w 2 godziny przestaje ograniczać. Akurat przerwa na odpoczynek.

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: diselboy » 31 sie 2019, 22:43

Nie odpoczywam w trasie dwie godziny, zajmuje mi to zwykle 10-15 minut, tyle co na siku i psa wyprowadzić z reguły co 3 godziny jazdy a doładowywanie nie "wyssanej" do dna baterii to znamy z telefonu czym się kończy mimo niby pozbawienia baterii efektu pamięci (przetestowane na bateriach Li-on ), jednak tracą na pojemności. Nadal to jest zabawka i pokaż mi gdzie na trasie np: Przemyśl - Kraków mam ładowarkę na autostradzie w jedną lub drugą stronę. Dla mnie interesująca jest hybryda ale disel z elektryką (jak w lokomotywie) a nie w parze z benzyną.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Cav » 01 wrz 2019, 07:43

Już nie mówiąc o tym, że koszt ładowania ładowarką komercyjną jest taki, że cenowo przejechanie 100 km rzekomo tanim elektrykiem, wychodzi na poziomie diesla.....

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 01 wrz 2019, 08:17

Panowie, rozszerzcie swoje horyzonty. Po pierwsze nasz kraj to nie pępek swiata i trudno go brać za przykład w wielu kwestiach. To że u nas energia w przyłączu powyżej 40 kW jest horendalnie droga i że emitujemy olbrzymie ilości co2 przy jej produkcji nie oznacza że wszędzie na świecie tak jest. Nie bez powodu póki co mówi się o elektrykach "auta miejskie", bo przecież chyba nie oczekujecie że infrastruktura ładowania powstanie z dnia na dzień. Czy trzydzieści lat temu było tyle stacji paliw co teraz? Otóż nie. Na razie auta elektryczne to ułamek promila ogółu pojazdów więc co, zbudujemy niech niszczeją. A i zdaje się dużo stacji Lotos ma już ładowarki....
Zdaje się że zapomnieliśmy wszyscy o jednym, złoża ropy naftowej kiedyś się skończą, i czym wtedy pojada e-sceptycy do pracy? Chyba lepiej się przygotować. Fotowoltaika na dachu, małe e-autko w garażu, będzie jak znalazł :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Owca007 » 01 wrz 2019, 22:23

Wiecie co już mi słabo napiszcie o czymś innym, a wymianę zdań przynieście na PW.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap