Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: zenek_777 » 26 sie 2019, 17:56

Hej,

Wycinał ktoś DPFa z 1.7CRDI ( u mnie 2012r.)?

pozdr

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: ZygJe » 26 sie 2019, 18:45

Zanim wytniesz DPF, wytnij sobie k... mózg!
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: diselboy » 26 sie 2019, 20:49

a dlaczego chcesz wycinać ?
to chyba najnmniej problemowy DPF w motoryzacji, aby cos spiepszyć to naprawdę trzeba sie postarać.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

Bialy
Uzależniony
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2019, 06:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Bialy » 27 sie 2019, 12:12

Też mnie ciekawi, dlaczego chce wycinać.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: rafQ » 27 sie 2019, 19:10

ZygJe pisze:Zanim wytniesz DPF, wytnij sobie k... mózg!

Ku... nie oceniaj kogoś!!!!, dpf to bardzo upierdliwa sprawa i samo czyszczenie lub zmiana na nowy może go**o dać, ta pseudoekologia właśnie tak wyniszcza dobre samochody i człowiek zamiast skupic sie na silnilu i innych rzeczach w aucie to pie** sie z pseudoekologia 300km i wypalanie specjalna jazda 14km po mieście lub w trasie i to jest ekologia?.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: ZygJe » 27 sie 2019, 22:17

Jak będziesz zdychał na raka płuc to sobie przypomnij ten tekst.
Jak cię nie stać na eksploatację diesla (i DPF) to go nie kupuj. A nie kupujesz gówno wycinasz DPF, robisz wirusa i "diesel musi dymić"
Typowe myślenie Janusza...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 27 sie 2019, 22:20

Sorry kolego ale w sprawnym samochodzie wypalanie jest prawie niezauważalne. Nieraz jeździłem z testerem i dopiero z niego dowiadywałem się że nastąpiła regeneracja. Niestety wszystko się zużywa i trzeba inwestować w auto a nie tyłek szkłem wycierać. Wszelkie "regeneracje" dpf nie do końca zdają egzamin, to samo z wtryskami, 1 tyś od sztuki i są naprawdę dobrze zrobione. Jak się daje tysiąc za zrobienie czterech to będzie dobrze i tanio (wybierz jedno).
W Kia'nkach nie padają czujniki doładowania, różnicy cisnienia dpf, temperatury, przepustnice, rzadko EGR'y. Na pewno jest lepiej niż u konkurencji. Trwałe są instalacje elektryczne. Polecam kilkuletnie obcowanie VAG lub autami na "F" (fiaty, fordy, francuzy) i wszelkiej maści kundlami (kilka marek w jednym aucie), wtedy mieli byście powody do narzekania. Oj tak.
Niestety poziom skomplikowania osprzętu diesli rośnie wraz ze spelnianą normą emisji, i tu jest pies pogrzebany. Usterkowość ta sama, tylko podzespołów dwa razy więcej.

Na koniec jako ciekawostkę mogę podać że na jednym ze szkoleń VAG (poprzednia firma) potrafiłem przeprowadzić regenerację podczas jazdy na parkingu przed ośrodkiem szkoleń, bo mi trener od szkoleń nie wierzył. Da się! Nie trzeba cud warunków tylko sprawne auto.

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: rafQ » 27 sie 2019, 22:36

ZygJe pisze:Jak będziesz zdychał na raka płuc to sobie przypomnij ten tekst.


Tak?, to co powiesz o wielkich elektrowniach zasilające te twoje ekologiczne auta?, od ich nie zdechniesz na raka?, a co powiesz o samolotach które zapi*** nam nad głowami i zapiepszaja nam swoimi spalinami powietrze, pseudoekologia elektryczne auto podpiente wtyczki do elektrowni, tu niby tacy ekolodzy i dbajacy o przyrode a z drugiej strony o tym sie zapomina.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Owca007 » 27 sie 2019, 22:46

Kurde Panowie wy jesteście brutalni spokojnie troszkę bo chłop jeszcze się potnie. Rzeczywistość jest taka jest DPF są problemy nie tylko w KIA to są i firmy które to robią. Osobiście dużo aut idzie przez moje ręce takie które mają, miały lub udaję, że mają DPF-a. U jednych zrobione to dobrze u innych lepiej nie mówić ale pomyśl znowu tak twój samochód powinien go mieć i teraz jadąc na głupie Niemcy lub Czechy bo blisko masz przesrane jak Ciebie zatrzymają mandat w tysiące. Więc masz auto na Polskę też do czasu bo ustawy leży i czeka, a jak podpiszą będziesz musiał go włożyć z powrotem inaczej przeglądu nie przejdziesz. Racja i to obejdziesz kompem z kilkoma mapami silika do wyboru ale najtaniej wychodzi naprawić to co masz obecnie.

Ja w swojej mam DPF-a inne auta też miały i takimi silnikami z tym ustrojstwem trzeba umieć jeździć osobisty rekord Passat B6 2.0 CR 177 kuca i najechałem 287tys. dwa sprzęgła ale filtr jeden i miał się dobrze. Osobiście uważam na podstawie moich obserwacji z nastu aut, że dobrze zrobiony wirus w silniku poprawia jego kulturę pracy jak i służy filtrowi na jego dłuższą bezawaryjną eksploatację.

Tak wracając do raka to z tego co wiem przecież jak masz to dziada kawałek po kawałku wycinają.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Bialy
Uzależniony
Posty: 184
Rejestracja: 05 sie 2019, 06:59
Czym jeżdzę: Kia Sportage IV

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Bialy » 28 sie 2019, 02:40

Ale polszczyzną to panowie władacie na prawdę na dość prymitywnym poziomie.
Proponuję zapoznać się z prawem ruchu drogowego i zagadnieniem filtra cząstek stałych, zanim zdecydujecie się go usunąć.

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: ZygJe » 28 sie 2019, 05:03

rafQ pisze:Tak?, to co powiesz o wielkich elektrowniach zasilające te twoje ekologiczne auta?, od ich nie zdechniesz na raka?,.

Zupełnie jak w polityce - przecież oni też kradną! Uważasz że takie tłumaczenie jest ok? Jeśli ktoś kradnie to ty też możesz? Jak ktoś wycina DPF to znaczy że ty też wytniesz? Elektrownia dymi to oponkę w piecu spalę? Itd... Myślenie typowego Sebiksa...
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: rafQ » 28 sie 2019, 10:01

ZygJe pisze:Zupełnie jak w polityce - przecież oni też kradną! Uważasz że takie tłumaczenie jest ok? Jeśli ktoś kradnie to ty też możesz? Jak ktoś wycina DPF to znaczy że ty też wytniesz? Elektrownia dymi to oponkę w piecu spalę? Itd... Myślenie typowego Sebiksa...


Pisanie z tobą to jak kopanie się z koniem, przede wszystkim piszesz nie obraz się ale jak cham. Caly czas atakujesz i obrażasz, a nie próbujesz kogoś zrozumieć, ja cie próbuje tylko uświadomić, że elektryczne samochody, i śmieszne filtry dpf które z jednej strony zatrzymują złe spaliny, a z drugiej wywalają wszystkie syfy, tak czy tak przy wypalaniu a do tego człowiek robi dodatkowe km na wypalanie jesli auto nie zdołało wypalic w trasie, a przy elektrycznych to tylko pseudo ekologia. Tu ładujesz tu dymisz, bogatsze kraje bawią się w wielka ekologie, a w uboższych krajach takich jak Indie pala oponami, śmieciami, wywalają śmieci do rzek, zamiast szukać u siebie drobnostek powinno się tam skupić i działać gdzie jest ogrom brudu i dymu...

A druga sprawa w Polsce jest ogrom starych dieslów bez jakichkolwiek filtrów itp, myślę, że dobrze auto zaprogramowane bez dpf emituje mniej spalin niż te stare diesle...

https://nczas.com/2018/10/25/eksperci-a ... turalnego/

Obrazek

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Thomaster » 28 sie 2019, 10:35

Co nie zmienia faktu, że DPF'a nie powinno sie wycinać i według mnie bardzo dobrze, że zaczną to sprawdzać przy przeglądach. Tak jak pisał @ZygJe - jeżeli kupujesz diesla to z całą świadomością jego zalet i wad.

ZygJe
Profesor od "silnikuf"
Posty: 1311
Rejestracja: 13 gru 2011, 22:24
Czym jeżdzę: Peugeot 3008HYbrid4 300KM; KIA Sedona 3,3V6 275KM AT
Lokalizacja: Audiovideo, San Escobar

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: ZygJe » 28 sie 2019, 17:02

Tłumaczenie że wycinam DPF bo: zatyka się, są z nim problemy, wypala się, trzeba go wymieniać, DROGO KOSZTUJE, diesel musi dymić, elektrownia też dymi itp, itd świadczy tylko o autorze, który nie rozumie, że nowoczesny diesel bez DPF truje 10x bardziej niż stary sprzed 20 lat (o ile jest sprawny). Wycinanie DPF to jest po prostu bandytyzm i zatruwanie siebie, a zwłaszcza innych, pisanie że elektrownia truje bardziej jest po prosu żenujące. Poczytaj, że elektryk jadąc na prąd z elektrowni węglowej mimo strat w przesyle i magazynowaniu i tak emituje ok 20-30% mniej zanieczyszczeń niż diesel (z DPF!!!). W Australii ładują elektryki z generatorów dieslowskich bo i tak emisja jest o ok. 10% niższa niż z diesla w samochodzie, ale przede wszystkim odbywa się poza miastem a nie w nim - a to zasadnicza różnica.
Reasumując, zawsze będę piętnował, wycinanie katalizatorów DPF itp. tak jak palących w piecach śmieciami, oponami, plastikiem itp. To ten sam przykład niedorozwoju społecznego.
pozdrawiam

Była: Sportage 2.0 CRDi XL AWD AT - jedno z najlepszych aut jakie miałem
Sorento 3.5 V6 285KM AWD AT - moja sprzedana miłość - bo żona była zazdrosna...

***** ***
Idąc ciemną doliną zła się nie ulęknę, gdyż to ja jestem ten najgorszy

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: RE: Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 28 sie 2019, 18:37

Reasumując, nie stać mnie na samochód i utrzymanie to go nie kupuję!
Właśnie przez takie kombinatorstwo jesteśmy złomiarnią Europy. Oni pozbywają się złomu i jeszcze mają zysk, a u nas dwa auta w jednym, bez katalizatora, dpf'u, egr'u, poduszek powietrznych, a i tak sąsiad zazdrości.
Wracając do elektrowni to śmiem twierdzić że węglowe elektrownie mają lepsze systemy oczyszczania i czystsze spaliny od wszystkich diesli zebranych do kupy. A skoro tak trują, to dlaczego jeden z drugim używa prądu elektrycznego? Solar na dach i żyć jak w pustelni :)

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: rafQ » 28 sie 2019, 18:51

https://nczas.com/2018/10/25/eksperci-a ... turalnego/

Przeczytaj artykuł tu aż tak nie chodzi o elektrownie a budowę i utylizację akumulatorów, to dopiero jest bomba ekologiczna w tej pseudoekologi ;)

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 28 sie 2019, 22:02

Dopiero co kolega psioczył na elektrownie, teraz pod mlotek poszły akumulatory :) Czyżby szukał wymówki?
To prawda baterie litowe są ślepą uliczką, złoża litu ograniczone, a utylizacja droga. Tyle że ten sam lit jest zawarty w każdym telefonie komorkowym, każdym urządzeniu bezprzewodowym i marginalnie w każdym współczesnym akumulatorze modelarskim (moje hobby to modelarstwo, aktualnie lotnicze) i nikt nie deklaruje absencji od tych urządzeń. Tyle że technologie gromadzenia energii się rozwijają, źródła energii odnawialnej rosną w siłę (choć w naszym kraju z przeszkodami). I jest to dobry kierunek w motoryzacji.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 30 sie 2019, 08:35

Pozwolę sobie na post pod postem. Przeanalizowałem dane odnośnie emisji co2 przez samochód spalinowy w stosunku do emisji przez elektrownię przy wytworzeniu prądu dla e-auta.
Samochód spalinowy o mocy 180km (zarówno benzyna jak i diesel, euro 6d czyli gpf lub dpf + adblue) emituje 180g co2 na 1 km, co daje 18000g/100km. Do tego emisja rafinerii 290g co2 na 10 L paliwa. Auto elektryczne 200km potrzebuje srednio 16 kWh/100km. Biorąc pod uwagę emisję elektrowni na wytworzenie 1 kWh na poziomie 680g co2 w Polsce, i 52g Wielkiej Brytanii, daje to nam emisję rzędu 10000g co2 w Polsce i 900 g w kraju przodującym w ekologii energetyki na każde pokonane 100km. Do tego odpadają emisje związane z wyprodukowaniem i utylizacją klocków hamulcowych (hamowanie = rekuperacja), olejów silnikowych, filtrów oleju i powietrza, całego silnika spalinowego i całego jego osprzętu, katalizatorów i dpf'ów.
Naprawdę jest rożnica.
Pozostaje kwestia akumulatorów...

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Cav » 30 sie 2019, 18:36

Ten prąd to w elektrowni, czy w silniku elektrycznym samochodu?

Bo zanim ten prąd trafi do silnika, to musi przejść przez od cholery kabli (strata), naładować aku (duża strata), oraz być przekazanym do silnika elektrycznego (strata).
A różnica to tylko 80%, więc nie zdziwiłbym się, gdyby rzeczywista wartość wyszła bardzo, bardzo podobnie.

BTW: Koszt ekologiczny wydobycia węgla, jego transportu, wyprodukowania akumulatora i jego późniejszej utylizacji wliczyłeś, czy "zapomniałeś"?

P. S.
Współczesny akumulator jako nośnik energii to najsłabszy punkt tego systemu, gdyby rozwiązali to lepiej, to dawno bym stosował prąd do napędu auta.
Zwłaszcza że produkuje mi się w domu sam, z dachu (fotowoltaika).
Już auta elektryczne, ale na wodór, mają więcej sensu niż zwykły plugin.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: automaciek » 30 sie 2019, 20:03

Różnica 80 procent w naszym kraju. Jesteśmy najwiekszym trucicielem w Europie w tym temacie. Mamy tez najmniej aut elektrycznych, tak że bez obaw.... We Francji czy w GB ta różnica to już 1000 procent. Dlaczego kolega nie wspomniał o transporcie paliw płynnych, katastrofach ekologicznych przy wydobyciu itd.
E-mobilność nie jest taka straszna, e-bike, e-hulajnogi, e-papierosy, laptopy, tablety, smartfony, to wszystko na prąd i wszysko z litem w akumulatorach. Wiecej kwh mamy zmagazynowane w skali światowej w tych urzadzeniach, niż we wszystkich e-samochodach. Tylko o tym się nie mówi, za to lobby naftowe szybko wytyka wady aut na prąd. Przypadek? Nie sądzę.

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7CRDI 2012r. - wycinanie DPF

Postautor: Cav » 30 sie 2019, 23:23

automaciek pisze:Różnica 80 procent w naszym kraju. Jesteśmy najwiekszym trucicielem w Europie w tym temacie.


No właśnie.
I potęgowanie tego stanu produkowaniem prądu z węgla brunatnego do samochodów, to strzał we własne kolano.

automaciek pisze: Mamy tez najmniej aut elektrycznych, tak że bez obaw.... We Francji czy w GB ta różnica to już 1000 procent. Dlaczego kolega nie wspomniał o transporcie paliw płynnych, katastrofach ekologicznych przy wydobyciu itd.


U nas?
Karlino było dość dawno.... ;-)

A skutki smrodzenia węglem i robienia z niego prądu, widziałem na własne tydzień temu (wysychające w tempie ekspresowym jeziora w Wielkopolsce).
Nie tędy droga, to jest coś dokładnie odwrotnego niż ekologia.

automaciek pisze: E-mobilność nie jest taka straszna, e-bike, e-hulajnogi, e-papierosy, laptopy, tablety, smartfony, to wszystko na prąd i wszysko z litem w akumulatorach.


I każde z nich ma ten sam problem co e-samochody, czyli prąd może się skończyć w najmniej odpowiednim momencie.
Wiem co mówię, użytkuję elektryczny rower, już trzeci (w poszukiwaniu odpowiedniego zasięgu).

A najlepszy tego przykład to e-rowery miejskie - w Poznaniu naładowanego nie jesteś w stanie znaleźć, wszystkie stoją bezużyteczne, bez prądu.

Dopóki e-samochód nie zapewni dojazdu w 1 dzień do Chorwacji, albo w 2 dni do Grecji, to jest tylko e-zabawka, wypaczająca sens posiadania własnego samochodu - czyli własną wolność - taką, gdzie wsiadasz i jedziesz dokąd chcesz.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap