Witam, jestem posiadaczem 163 konnej KIA sportage 3, 2.0 dohc 16v 2010 rok z przebiegiem 123 tys km (zakupiony w Holandii w salonie Toyoty okolo dwóch miesięcy temu).
Problem w tym, że pacjent cierpi na stukające popychacze zaworów. tzn. taką diagnozę stawiają mechanicy w kilku warsztatach, u których bylem. Jednak żaden z nich nie potrafił mi odpowiedzieć na pytanie jaki będzie koszt wymiany popychaczy i ew.jak długo auto będzie musiało pozostać w warsztacie. Dowiedziałem się, że popychacze będą musieli zamówić u dilera KIA.
Czy ktoś już może miał okazję wymieniać hydrauliczne popychacze w swojej KS 3 i może coś więcej na ten temat napisać?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Z tego co wiem to w tej wersji nie ma hydraulicznych popychaczy.
Regulacja polega na pomiarze luzu i ewentualną wymianę szklanki na tą o odpowiedniej grubości (tak aby luz zaworowy był odpowiedni). Koszt jednej szklanki w ASO to 90zl a jest ich 16 ale raczej nie masz do wymiany wszystkich.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Regulacja polega na pomiarze luzu i ewentualną wymianę szklanki na tą o odpowiedniej grubości (tak aby luz zaworowy był odpowiedni). Koszt jednej szklanki w ASO to 90zl a jest ich 16 ale raczej nie masz do wymiany wszystkich.
Wysłane z mojego ONEPLUS A5000 przy użyciu Tapatalka
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Dziękuję za odpowiedź, szczerze mówiąc to mnie zaskoczyłeś z tym że w tej wersji nie ma hydraulicznych popychaczy.
Nie znam się zbytnio na tym więc zapytam się jeszcze czy taka naprawa jest trudna i może się okazać, że auto będzie musiało trochę postać na warsztacie czy to nic wielkiego dla dobrego warsztatu?
I czy jest to problem który wymaga natychmiastowej naprawy czy mogę tak jeździć? (stuki słychać tylko przy zimnym silniku później jak temperatura osiągnie około 90 st stuki zanikają i jest ok)
Nie znam się zbytnio na tym więc zapytam się jeszcze czy taka naprawa jest trudna i może się okazać, że auto będzie musiało trochę postać na warsztacie czy to nic wielkiego dla dobrego warsztatu?
I czy jest to problem który wymaga natychmiastowej naprawy czy mogę tak jeździć? (stuki słychać tylko przy zimnym silniku później jak temperatura osiągnie około 90 st stuki zanikają i jest ok)
- listomek2014
- Expert
- Posty: 917
- Rejestracja: 07 sty 2015, 19:50
- Czym jeżdzę: KS FL 1.6 L BL
KS IV L BL 1.6 T
Toyota cross - Lokalizacja: Mrągowo
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
A nie lepiej zdiagnozować w jakimś serwisie kia wiedzę mają i sprzęt mam nadzieję bo tak to dłłługo postoi szukanie na czuja załatwianie część a tak może się okazać że możesz dalej krążyć i martwić się czymś innym
W krwi benzyna zamiast Serca turbina
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Kwestia ewentualnych kosztów.
Za regulację w serwisie KIA pod Wrocławiem krzyknęli mi 1500 zł za robociznę + koszt szklanek + uszczelka. Myślę, że warsztat który wie jak do tego podejść zrobi to o wiele taniej. Z drugiej jednak strony serwis KIA zrobi to prawdopodobnie o wiele szybciej z racji tego, że części zamienne będzie miał "pod ręką" natomiast inne warsztaty będą zmuszone zamawiać poszczególne szklanki po rozbebeszeniu góry silnika i sprawdzeniu jakie szklanki są potrzebne.
Przy regulacji zaworów w przypadku tego silnika warto sprawdzić również łańcuch rozrządu oraz stan napinacza. Wbrew pozorom koszt wymiany nie jest duży (oczywiście poza serwisem KIA) a warto o to zadbać gdy jesteś już zmuszony wymieniać szklanki.
Za regulację w serwisie KIA pod Wrocławiem krzyknęli mi 1500 zł za robociznę + koszt szklanek + uszczelka. Myślę, że warsztat który wie jak do tego podejść zrobi to o wiele taniej. Z drugiej jednak strony serwis KIA zrobi to prawdopodobnie o wiele szybciej z racji tego, że części zamienne będzie miał "pod ręką" natomiast inne warsztaty będą zmuszone zamawiać poszczególne szklanki po rozbebeszeniu góry silnika i sprawdzeniu jakie szklanki są potrzebne.
Przy regulacji zaworów w przypadku tego silnika warto sprawdzić również łańcuch rozrządu oraz stan napinacza. Wbrew pozorom koszt wymiany nie jest duży (oczywiście poza serwisem KIA) a warto o to zadbać gdy jesteś już zmuszony wymieniać szklanki.
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Dziękuję za pomoc.Jak już będzie problem rozwiązany postaram się wszystko opisać.
Pozdrawiam!
Pozdrawiam!
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Ja już jestem po regulacji luzów. U mnie wyglądało to tak że na 8 zaworów ssących wszystkie były w normie, a na 8 wydechowych w 5 miałem za duże luzy. Oczywiście zamiast wymieniać wszystkie 5 najpierw sprawdziliśmy czy da się skasować luzy poprzez przełożenie szklanek - okazało się, że do wymiany miałem tylko jedną szklankę.
Koszt jeden szklanki w serwisie to około 100zł (w Kaliszu chcieli 105zł, a w Długołęce pod Wrocławiem 98zł). Oczywiście przy zamawianiu trzeba znać jaką potrzebujemy grubość szklanki.
Jak to już wcześniej było powiedziane, przy okazji regulacji luzów zaworowych warto sprawdzić stan łańcucha i napinacza. U mnie przy 190kkm napięcie łańcucha było jeszcze w miarę ok, ale napinacz był już wysunięty na maksa i prawdopodobnie za 10-20kkm rozrządy byłby do wymiany dlatego wolałem zrobić to od razu. Koszt zestawu to około 1000zł. Robocizna (regulacja i wymiana rozrządu) w moim przypadku wyniosła 490zł.
W sumie u mnie wyszło 1600zł za wszystko czyli ułamek tego co wziąłby serwis. Samochód stał u mechanika tydzień, ale 3 dni to czas od zamówienia do otrzymania szklanki (tej akurat nie mieli na stanie).
U mnie w jeśli chodzi o sam rozrząd to mój mechanik był trochę nadgorliwy bo zamówił od razu cały zestaw a wiem, że w serwisie można zamówić oddzielnie konkretne elementy (łańcuch, napinacz, ślizgacze), także można to zrobić jeszcze taniej.
Koszt jeden szklanki w serwisie to około 100zł (w Kaliszu chcieli 105zł, a w Długołęce pod Wrocławiem 98zł). Oczywiście przy zamawianiu trzeba znać jaką potrzebujemy grubość szklanki.
Jak to już wcześniej było powiedziane, przy okazji regulacji luzów zaworowych warto sprawdzić stan łańcucha i napinacza. U mnie przy 190kkm napięcie łańcucha było jeszcze w miarę ok, ale napinacz był już wysunięty na maksa i prawdopodobnie za 10-20kkm rozrządy byłby do wymiany dlatego wolałem zrobić to od razu. Koszt zestawu to około 1000zł. Robocizna (regulacja i wymiana rozrządu) w moim przypadku wyniosła 490zł.
W sumie u mnie wyszło 1600zł za wszystko czyli ułamek tego co wziąłby serwis. Samochód stał u mechanika tydzień, ale 3 dni to czas od zamówienia do otrzymania szklanki (tej akurat nie mieli na stanie).
U mnie w jeśli chodzi o sam rozrząd to mój mechanik był trochę nadgorliwy bo zamówił od razu cały zestaw a wiem, że w serwisie można zamówić oddzielnie konkretne elementy (łańcuch, napinacz, ślizgacze), także można to zrobić jeszcze taniej.
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Czyli byla to taka rotacja szklankami a nie wymiana ich na nowe?
-
- Bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: 03 sty 2017, 00:58
- Czym jeżdzę: Kia sportage XL 2.0
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Właśnie tak to wyglądało w moim przypadku... Każda szklanka ma inną grubość i poprzez żaglowanie nimi można dopasować tak aby luzy się zgadzały. I z tego co się dowiedziałem to serwis KIA robi dokładnie tak samo. Wiadomo, że jeśli nie da się skasować wszystkich luzów to wtedy musisz dokupić jakieś szklanki - u mnie wystarczyła jedna.
Ważne jest też to aby zachować stare szklanki - kiedyś może okazać się że akurat będą pasować.
Ważne jest też to aby zachować stare szklanki - kiedyś może okazać się że akurat będą pasować.
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Może ktoś wie jakie powinny być luzy zaworowe na wlotowych i wydechowych ?
KIA 2.0 benzyna 163 KM
KIA 2.0 benzyna 163 KM
- diselboy
- Kia Masta
- Posty: 1753
- Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
- Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
zazwyczaj to: 0,20, 0,25 pewnie i tu jest tak samo.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T "Śmigamy po okolicach Roztocza"
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
W kolejności 0,2 wlotowe i 0,25 na wydechu ?
Koledzy może ktoś to zweryfikować ?
Koledzy może ktoś to zweryfikować ?
- gisio
- Nasz Człowiek
- Posty: 748
- Rejestracja: 10 gru 2016, 12:02
- Czym jeżdzę: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 2.0 DOHC koszt wymiany popychaczy.
Silnik 2,0 MPI Theta MY2011 i wartości luzów:
Ssące: standard 0,17 ~ 0,23 Limit 0,10~0,30
Wydechowe: standard 0,27 ~ 0,33 Limit 0,20~0,40
Ssące: standard 0,17 ~ 0,23 Limit 0,10~0,30
Wydechowe: standard 0,27 ~ 0,33 Limit 0,20~0,40
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika