1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 18 lip 2019, 07:21

byno69 pisze:wypalanie po 400 km

Zdecydowanie kieruje tym komputer tak jak np czas wypalania u mnie dokładnie 14km.

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 29 lip 2019, 13:55

Hej,
Byłem w serwisie KIA w Lublinie. Okazało się, że mają opcję "Wymiana DPF" do zapisania w kompie silnika.
Zrobili mi wypalanie serwisowe (sadzy było około 12g.), zrobili "Wymiana DPF" i kazali obserwować.
Pojechałem dziś w trasę i najpierw po 100km (w trasie) wypalanie, później po 65km (wolna jazda, raczej typ miejskiej/mieszanej) znowu wypalanie.

powiedzcie mi, jaka jest szansa, że czujnik różnicy ciśnień przekłamuje jak się rozgrzeje?
A może zmiana softu w ECU coś pomoże?

Pozdr
Zenek777

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 29 lip 2019, 14:51

zenek_777 pisze:A może zmiana softu w ECU coś pomoże?


Rozmawialiśmy na ten temat z Owca007 że najwieksze prawdopodobieństwo może leżeć po tej stronie, u mnie żona jeździ teraz do pracy ok 25km w jedna stronę dzienie 50km, każe jej tego pilnować, wypalanie pojawia sie cały czas w granicach 100km, 160km, 240km, jeśli bedzie tak jak koledzy pisali ze zima rzadziej wypala to można z tym żyć, a jeśli bedzie gorzej mimo pilnowania no to pożegnam dpf :) oprócz tego fajnego dpf niema problemów wiec warto pozostać przy sportku w dieslu :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 29 lip 2019, 15:00

Mam hyundai i40 z tym problem pobawię się z nim trochę, zacznę od sondy przed dpf potem jak nic to nie da pójdę w mapę i zobaczę co z tego wyjdzie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 02 sie 2019, 06:55

a wycinał już ktoś w tym modelu dpfa?
macie pomysł co za niego tam wsadzić?
Nie chciałbym oryginalnego rozcinać i wywalać środek.

bins66
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2019, 08:39
Czym jeżdzę: 1.7 crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: bins66 » 07 sie 2019, 14:12

Witam, pytanie czy jeżeli jest potrzeba wypalania dpf rp system auta samoczynnie rozpoczyna proces a jeżeli tak to czy jest to jakoś sygnalizowane.
Pozdrawiam
Damian

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: diselboy » 07 sie 2019, 15:29

nie za bardzo wiem o co Ci chodzi, ale sam proces inicjowany przez auto jest do zauważenia na pasku chwilowego spalania podczas jazdy na biegu 5 lub 6 po zdjęciu nogi z gazu i jeździe na "wybiegu" z zapiętym biegiem ( na luzie tego nie widać), wtedy na wyświetlaczu widać chwilowe spalanie na poziomie około 2 l/100 km, gdy proces nie zachodzi pasek jest niewypełniony, jednolicie szary.
O to Ci chodziło ?
Więcej znajdzies jak poczytasz wątek o wypalaniu DPF'a od początku. Tak na szybko przejżałem zapisy na forum, jest tego ze cztery wątki, tu "linka" do jednego
viewtopic.php?f=6&t=4175
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

bins66
Nowy
Posty: 10
Rejestracja: 18 lip 2019, 08:39
Czym jeżdzę: 1.7 crdi

Re: RE: Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: bins66 » 07 sie 2019, 16:03

Wielkie Dzięki za info i sugestie diselboy.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 10 sie 2019, 19:21

Jak pisałem miałem i40 z tym samym silnikiem i problemem. Sprawdzone wszystkie czujniki z czego dwa wymienione bo wartości były poza skalą (zmieniona czujnik różnicy ciśnień i sonda szerokopasmowa ta przed dpf 6 pinowa), wyczyszczony egr wraz z chłodnicą spalin, wyczyszczony dolot i zmodyfikowana lekko mapa (zwiększenie doładowania i minimalne opóźnienie kąta wtrysku). Samochód jeździ lepiej niż na poczatku ma za sobą już 3 wypalania średnio co 360km. Pali średnio 5,6 litra,myślę, że pacjent wyleczony. Nie wiem tylko czy pomogła sama wymiana czujników czy też lekki remap.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 04 wrz 2019, 21:22

Owca007, w tym i40 też miałeś 1.7CRDI?

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 04 wrz 2019, 22:54

Dokładnie tak, przecież pisałem 1.7 wersja mocniejsza.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap