1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 11 lip 2019, 08:12

Hej,

Zrobiłem dopalanie serwisowe dpf'a.
Wszystko ładnie, pięknie. Przy końcówce dopalania masa sadzy w dpf wynosiła około 1g.
Gdy jednak dopalanie zakończyło się całkowicie, poziom ten wzrósł do 5g.
Czy to normalne?
Dodam, że dpf był demontowany i czyszczony, tylko do końca nie wiem czy tym moim fachowcom
udało się go zresetować w kompie silnika.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 15 lip 2019, 16:42

Podobno po takim wypalaniu serwisowym powinno się wymienić olej, jakieś rezultaty po wypalaniu serwisowym?, i podobno po praniu dpf powinno się zrobić do zresetowania wypalanie serwisowe ...

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 15 lip 2019, 21:12

A rezultaty takie, że ponowne wypalanie zrobiło się po około 60 km. Szczerze, mam już dość tego auta.
Pozostaje pytanie bez odpowiedzi, czy po wymianie/czyszczeniu DPFa powinno się zmieniać coś w kompie auta???
Do tej pory zero odpowiedzi.

Po dopalaniu serwisowym czy powinno wymieniać się olej? To zależy (jednak pewnie zaraz posypie się lawina komentarzy).
Jeżeli po dopalaniu serwisowym nie przybyło ci oleju, to nie ma sensu go wymieniać.

A i jeszcze jedna sprawa, może ktoś wie (bo to bardzo ważne), w 1.7crdi jest DOC i DPF?

pozdr
Zenek

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 15 lip 2019, 21:19

rafQ, tobie pewnie chodzi o wykasowanie w kompie silnika wymianę dpfa. Wg. mnie też to powinno się zrobić.
Ma ktoś z tym jakieś doświadczenie?
W końcu auto musi wiedzieć, czy ma dpfa nowego czy starego.

Pozdrawiam
Zenek

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 16 lip 2019, 07:36

Pisałem już przecież o tym w innym temacie. Nic się nie robi auto nie wie w jakim stanie jest DPF robi to tylko wyłącznie czujnik różnicy ciśnień on decyduje- widzi co się tam dzieje i inicjuje wypalanie. Sonda jest dla wtrysków, a czujnik temp. tylko nadzoruje cały proces żeby nie było za cold czy za hot.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 16 lip 2019, 07:59

Owca007, to wytłumacz mi dlaczego mam wypalanie co 60 km? Czujnik różnicy ciśnień podmieniałem na inny (używany) i ten wskazywał takie same wartości jak oryginalny.
Dodam, że wypalanie przechodzi, bo po nim zmniejsza się ciśnienie różnicowe na dpf. Dodam, że EGR był czyszczony.
Zostały już tylko wtryski. Słyszał ktoś o uszkodzonych wtryskach w autach z przebiegiem 180kkm?

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 16 lip 2019, 08:16

zenek_777 pisze:rafQ, tobie pewnie chodzi o wykasowanie w kompie silnika wymianę dpfa. k

Nie nie, mi właśnie też chodziło o wypalanie serwisowe, a druga sprawa dpf trzeba zainstalować od nowa po praniu, tak też koleś zrobił u mnie po praniu z poprawnym rezultatem, ale właśnie czy od razu nie trzeba po praniu i instalacji kompem jako nowy dpf, wypalić go serwisowo?, i tak jak Owac pisze może warto pomyśleć o czujniku różnicy ciśnień?, ja myślę go wymienić :)

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 16 lip 2019, 12:34

Wróżką nie jestem, a szklana kula śnieży i nie powiem czemu tak często wypala. Ze swojej strony wsiadłbym w auto z kompem podpiął się i z nim pojeździł analizując cały czas wartości czujników otwarcia EGR itp. związanego z pracą silnika i DPF. Może być, że czujnik pokazuje ok, a ma jakieś dziwne piki bo coś inicjuje to wypalanie musi być powód.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 16 lip 2019, 12:50

Owca007 a powiedz mi jeśli chodzi o czyszczenie egr bo nad tym się zastanawiam czy go nie wymyć, jakoś specjalnie trzeba go rozkręcać by go wymyć czy wystarczy wymoczyć i wyczyścić te elementy które będą widoczne po odkręceniu. Rozumiem, że czyścić jakimś nitro czy benzyną ekstrakcyjną.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 16 lip 2019, 14:42

Najważniejsze jest aby przy samym elektromagnesie ten grzybek chodził lekko i zamykał się szczelnie. Więc czyścisz to środek dowolny aby zmywał syf no i drugi ważny element to chłodnica spalin tam też lub się zawalić.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: byno69 » 16 lip 2019, 18:03

Witam wszystkich którzy mają problemy z częstym wypalaniem w 1,7. Śledzę co jakiś czas forum a wcześniej pisałem że mam ten sam problem samochód mam już 7 lat. Częste wypalanie pojawiło się gdzieś po dwóch latach. Imam to do teraz. Jak pisałem wcześniej w zimie wypala się dokładnie ale mówię dokładnie co 400 km a latem jest różnie. Czasami co 100 km a czasem 150 180 wszystko zależy jaka jest temperatura w danym okresie. I ten Problem pojawia się co roku. I przypuszczam że macie tak samo. Czekam aż ktoś wpadnie na to co jest przyczyną bo na pewno nie EGR lub czujnik różnicy ciśnień.

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: byno69 » 16 lip 2019, 19:00

Chciałem jeszcze dodać że moim skromnym zdaniem przyczyna tkwi w oprogramowaniu ale tylko w 1,7. Te 400 km to ja sobie nie wymyśliłem po każdym wypaleniu resetuje licznik i dokładnie po ponownym przejechaniu zaczyna się wypalanie więc co może liczyć kilometry jedynie komputer.

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 16 lip 2019, 20:07

Zmieniałeś oprogramowanie w kompie silnika?

zenek_777
Bywalec
Posty: 28
Rejestracja: 13 maja 2019, 13:29
Czym jeżdzę: kia sportage 1.7crdi XL

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: zenek_777 » 16 lip 2019, 20:16

czyli radzisz poczekać do jesieni/zimy i zobaczyć, czy dopalanie będzie robiło się rzadziej?
w sumie u mnie problem z dopalaniem zbyt częstym zaczął się na początku maja tego roku.
wcześniej było w miarę OK (dopalanie co 250-300km podczas jazdy raczej miejskiej).

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: byno69 » 16 lip 2019, 20:36

Nie nic nie wymieniałem. I nie chcę nikomu doradzać. Wcześniej też mnie to denerwowało ale jak na razie nic się nie dzieje tylko te częste wypalanie latem potem wszystko wraca do normy. Wszystko zależy od temperatury jaka jest w danym okresie.

lary504
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 paź 2012, 20:11
Czym jeżdzę: 1.6GDI L

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: lary504 » 17 lip 2019, 08:27

Ja mam to samo w Ceed 1.6 W ASO zmienili nawet Egr i czujnik różnicy ciśnień na nowy i nic to nie pomogło. Rozłożyli ręce. Mechanik stwierdził że sprawdził wszystko, zostały tylko do sprawdzenia wtryski.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 17 lip 2019, 09:51

Ja w swoim aucie mapę to nie mam oryginalną wy pewnie jeździcie na serii. Nie obstawiam, że to mogą być wtryski przyjrzałbym się w tym momencie mapie sterowania tym całym zabiegiem. Ale fakt żeby sprawdzić w jeździe co się dzieje kiedy zaczyna wypalać również polecane. Nie może tak być, że jest cieplej pali częściej niż jak jest zimno. Po swoim widzę, że nie ma znaczenia czy zima czy lato wypala się co 500-510km.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: byno69 » 17 lip 2019, 18:18

Witam ja mam to już przetestowane bo mam to od paru lat i dokładnie po 400 km zaczyna się wypalanie. Mam cały czas włączony komputer na chwilowym zużyciu paliwa i wiem kiedy zaczyna wypalać trwa to około 15 do 20 km Wszystko zależy od prędkości. Jak skończy wypalać resetuje licznik kilometrów i tak dokładnie po 400 znowu zaczyna wypalać. Jest to w okresie jesienno-zimowym jak temperatura jest poniżej 15 stopni. A teraz latem to jest różnie. W te upały co były w czerwcu to wypalał co 150 km ale jak rok temu jechałem na Chorwację to wypalał co 100 i nawet mniej. Taki urok mojej kijanki. Na wtryski też bym nie stawiał bo samochód pali na dotyk i nie mam żadnych problemów. Owca z tego co mi wiadomo to masz Kia 2.0.

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: Owca007 » 17 lip 2019, 19:12

Tak 2.0, z tego co widzę to one dużo lepiej znoszą dpf-a i nawet w ciepłe dni nie szaleją. Coś czuję, że pies pogrzebany jest w kulturze pracy i samym spalaniu mieszanki w cylindrach. Niech wypowiedzą się najlepiej teraz osoby z 1,7 po wirusie jak u nich to wygląda.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
rafQ
Bywalec
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2018, 21:32
Czym jeżdzę: 1.7 crdi 115km

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: rafQ » 17 lip 2019, 22:44

Właśnie już wcześniej chciałem napisać że Owieczka masz 2.0 silnik więc stąd ta różnica częstotliwości wypalania miedzy 1.7 a 2.0, może w 1.7 jest taki feler, u mnie widzę że częstotliwość wypalania jest uzależniona on temperatury, przy temperaturze ok 30c auto wypalało co ok 100km a przy ok 15c ok 230km, ostatnio dolałem specyfik k2 do zmniejszenia częstotliwości wypalania zobaczymy czy to coś pomoże. :)

byno69
Nowy
Posty: 19
Rejestracja: 03 sty 2013, 00:05
Czym jeżdzę: 1,7crdi

Re: 1.7 crdi - poziom sadzy po wypaleniu serwisowym

Postautor: byno69 » 18 lip 2019, 07:07

Mnie nurtuje cały czas to wypalanie po 400 km dlaczego tak równo. A druga rzecz jak to wygląda w tych nowych Kia 1.7 czy też mają problemy.


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap