Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Baza wiedzy i opinie dotyczące silnika. Raporty awaryjności i spalania.
Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Owca007 » 11 sie 2019, 13:32

Tak wiem jak pisałem w innym poście czyszcenie w/w części było i ku zdziwieniu nie było tam dużo sadzy wręcz był tylko nalot który schodził po przetarciu palcem. Obstawiam tutaj, że auto jest prawidłowo użytkowane bez eko jazdy i na dobrym paliwie. Dziwne jest tylko to czemu tylko 1.7 szaleje, a 2.0 nie.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Awatar użytkownika
diselboy
Kia Masta
Posty: 1748
Rejestracja: 09 kwie 2011, 08:55
Czym jeżdzę: KIA Sportage III 1,7 CRDI "M", 7 rowerów
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: diselboy » 11 sie 2019, 21:03

dzięki "OGROWI" doloty sa takie jak z czerwonym X'em i nikt tu nic nie zmieni, chyba tylko odcinając "OGRA" mechanicznie (zaślepka na połącznieniu z kolektorem dolotowym) , jedynak nie wiem jak zareaguje reszta elektroniki w Sportku, we Fiacie to przechodziło bezproblemowo jeżdziłem tak ponad 10 lat bez ubocznych efektów i alarmów ze strony komputera, może ciut wolniej się rozgrzewał bo tam była jeszcze na dolocie spalin chłodniczka. A rozbebeszać pół auta aby dobrać się do "OGRA" to mi się nie chce i nie widzę sensu skoro zaraz będzie tak :paw: samo, najważniejsze aby tam się nie dostało olej bo zrobi się takie mazidło , że strach. A to ustrojstwo "spięte" z DPF'em mamy dzięki "ekooszołomom" i im należą się 'podziękowania" :w łeb:
A tak na marginesie , bez urazy gisio, to twoje posty chyba nie wiele pomogły ( mimo ponoć wiedzy i miejsca gdzie pracujesz, dostępu do informacji jakie masz), przynajmniej ja nie odnalazłem w nich pomocy. Jeszcze raz bez urazy, ale na całym forum jest mniej zrozumienia i wzajemnej pomocy niż na forum Stilo gdzie gościłem prawie 18 lat. ( nie dotyczy to wszystkich Kolegów bo na niektórych można zawsze liczyć). Tu wszystko jest Strengverboten, albo осо́бенно секре́тнo i tylko w ASiO do zrobienia bo gwarancja ! Gówno nie gwarancja bo ja ponad rok czekałem na wymiane amortyzatorów z przodu i ASiO "zapomniało o tym" , aż sam zrobiłem bez łaski. Fiat informował o akcjach serwisowych, ( nawet listy wysyłał, 14 lat po kupnie była akcja na sprężyny w przednim zawieszeniu bo pękały, przyszło do domu pismo z zaproszeniem na naprawę , 12 lat po upływie gwarancji !!!!!) KIA już nie i informuje (a podobna akcja była i w Sportku, jakieś "kondony" naciągane na pierwsze zwoje sprężyny, robiona przy okazji przęglądu okresowego, a co jak pęknie w trakcie jazdy między przeglądami ? ) i KIA nie zarabia na mnie na przegladach.
1,7 CRDI "M' ka" Srebrna - wypatrzona: 25-03-2011, zamówiona: 01-04-2011, odebrana: 08-04-2011+ Ssangyong Korando D20T :kierownik: "Śmigamy po okolicach Roztocza"

lary504
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 paź 2012, 20:11
Czym jeżdzę: 1.6GDI L

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: lary504 » 12 sie 2019, 07:26

To forum to wygląda jak towarzystwo wzajemnej adoracji ASO, a pomocy zero. Na forum twojaceed jest to samo.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Thomaster
Expert
Posty: 1466
Rejestracja: 21 sty 2015, 01:25
Czym jeżdzę: 1,6 GDI, 2012, XXL - very limited ;)
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Thomaster » 12 sie 2019, 08:07

lary504 pisze:To forum to wygląda jak towarzystwo wzajemnej adoracji ASO, a pomocy zero. Na forum twojaceed jest to samo.


Napisane przez użytkownika, który zarejestrował się na forum w 2012 roku, napisał od tego czasu 17 postów, w praktycznie każdym o coś pytał lub sprzedawał, raczej nikomu nie pomógł... bez komentarza.

Tak sobie czytam niektóre wypowiedzi i wtrącę swoje "3 grosze". Nie wychwalam ASO i podchodzę do tematu tak, że jeżeli można coś zrobić lepiej lub samemu to jak najbardziej jestem za. Nie zmienia to faktu, że serwisuję moje auto w ASO i wszelkie poważniejsze tematy (naprawa zawieszenie, wymiana sprzęgła itp) również wykonuję w ASO. Wszystko zależy od tego co komu pasuje.
Wracając do niektórych opinii o @Gisio, @automaciek i wielu innych, którym zdarza się zostać w jakiś sposób "upomnianym" na forum, że reprezentują interesy firmy dla której pracują. Czy wyobrażacie sobie sytuację, w której @Konik odpisuje na pytanie o jakieś dobre APC, że poleca wyroby Kocha, ADBL itp? Nie? Dlaczego? W mojej skromnej opinii APC Koch Green Star jest troche lepsze niż Citrus Cleaner z Carchemu, ale nie wyobrażam sobie nawet, że ktoś z Carchemu mógłby mi polecić ten produkt zamiast swojego.
Podobne zarzuty były dla firm oferujących systemy nawigacji - dlaczego sprzedają droższe w PL jak można taniej z Ali ściągnąć i wszelkie tłumaczenia, że gwarancja jest, że faktura nie trafiały w żaden sposób do dyskutujących.
Czy naprawdę oczekujecie, że Gisio napisze coś w stylu - "odpuść sobie wymianę uszkodzonego czujnika parkowania w ASO, bo na Ali kupisz za grosze i też będą działać" - po czym poda jeszcze numery części i link do oferty, albo podrzuci adres sprawdzonego zakładu " u Fachofca Mieczysława" który to profesjonalnie przeleje DPF'a wodą pod ciśnieniem?

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Cav » 23 sie 2019, 20:53

Thomaster pisze:Podobne zarzuty były dla firm oferujących systemy nawigacji - dlaczego sprzedają droższe w PL jak można taniej z Ali ściągnąć i wszelkie tłumaczenia, że gwarancja jest, że faktura nie trafiały w żaden sposób do dyskutujących.


Bez demagogii proszę - nie chodziło o to że droższe, bo to jest jasne jak słońce, tylko że 3 razy droższe.
Narzutu rzędu 200% nie da się wytłumaczyć ani gwarancją, ani fakturą, a tylko nadmierną pazernością.

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Cav » 23 sie 2019, 20:56

gisio pisze:Rozumiem, że piszesz o swoim cee’d a nie sportage 1,6 GDI ;)

Skoro tak się dzieje to znaczy, że nie potrafisz skutecznie w warunkach drogowych skończyć pętli dopalania. Serwis bardzo łatwo może stwierdzić czy poprawnie dopalasz DPF odczytując wartości przebiegów.


Co znaczy "poprawnie dopalasz dpf?
Czy producent przewidział ostrzeganie użytkownika o tym, że jest w trybie dopalania?
Nie?

No to na drzewo z takimi uwagami - i pretensje do producenta, że poskąpił choćby na zwykłej kontrolce świecącej w trakcie procesu dopalania.
Sam bym chętnie dokańczał proces wypalania pdf - ale musiałbym wiedzieć kiedy on następuje !!!!!

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 24 sie 2019, 06:26

To teraz krótko i nieoficjalnie. Nie od dziś wiadomo że diesel nie jest autem miejskim i do okazjonalnego użycia. Dawniej przez długi czas osiągania temperatury roboczej (czyli na krótkie odcinki ani praktyczny, ani ekologiczny), teraz również przez systemy typu dpf i adblue. W cywilizowanych krajach (np. Niemcy) nie kupuje się takiego auta do jeżdżenia "wokół komina", a z reguły do przebiegów rocznych znacznie ponad 20 tyś. km. między innymi przez podatki. (dlatego każdy diesel z zagranicy w wieku 10 lat ma 300 tyś km przebiegu). Natomiast w naszym kraju diesla chcą wszyscy, bo mało pali, bo ma dużo Nm, bo łatwo o tuning itp. Przysłowiowe Audi w TDI.... Widuję w pracy zawodowej auta na ON, z przebiegiem rocznym 5, 10 tyś. I wielkie zdziwienie, padła turbina (auta bez dpf - niskie temperatury spalin), wtryski - przez paliwo, dpf - przez sposób eksploatacji. Gdy takie auto robi 30 tyś rocznie to naprawa za 10 tyś pln nie jest problemem bo auto zarabia na siebie. Problemy z dieslami to nie tylko domena kia, każda marka to te same problemy, a nawet wieksze, bo w kia nie padają nagminnie czujniki różnicy cisnienia, egr'y, czujniki ciśnienia doładowania. Nawet instalacje elektryczne maja lepiej zrobione i zaprojektowane, układ filtrowania paliwa prędzej się zatka niż syf przepuści. Osobiście czy gdy robię 2 x 10 km dziennie na dojazdy do pracy (10 tyś rocznie) , czy jak kiedyś 2 x 23 km do pracy i spowrotem = 20 tysi rocznie, to mówiłem że mnie na diesla nie stać. I to moimo tego że moje auta nie są i nie były oszczędne. Więc polecam wszystkim zastanowienie się czy diesel jest mu potrzebny...

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Cav » 24 sie 2019, 07:51

A co ma piernik do wiatraka?
Do miasta dieslem masz nie wjeżdżać, bo to będzie Twoja wina, czy co?

Moje auto robi rocznie 30 kkm, ale i tak brakuje mu sygnalizacji wypalania, właśnie podczas jazdy miejskiej, gdzie często 80 km/h nie pojedziesz, a akurat wtedy postanowi się wypalić, a w mieście jeździ 5 dni na 7, może poza krótkim okresem wakacyjnym.
Kretyńskie oszczędności na kontrolce za kilka groszy, zwłaszcza jeśli chce się zrzucać winę na usera, zamiast pomóc mu prawidłowo eksploatować auto.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 24 sie 2019, 09:12

Żadne auto, w żadnej marce nie posiada kontrolki sygnalizującej trwanie regeneracji. Jedyna kontrolka dotyczaca DPF, to sygnalizacja konieczności odbycia jazdy poza miastem umożliwiającej skuteczną regenerację, a która to kontrolka jest często interpretowana jako sygnalizacja awarii (tak tak, klienci nie czytają instrukcji, bo po co, dziś był klient ceed'em JD że mu z klimy kapie, specjalnie przyjechał, a w instrukcji jak wół stoi że może kapać) . Tak że nadmiar kontrolek szkodzi :).
Ok. ty robisz 30 tyś więc zapewne nie w ruchu miejskim, ale duża grupa posiadaczy diesla tylko raz w roku jedzie poza miasto - na wakacje.
I do kogo pretensje? Zresztą tak naprawdę to mały procent klientów w czasie gwarancji zgłasza problem z DPF, ci u których się pojawiają trąbią po wszystkich forach i facebookach jaki to syf. Czy aby na pewno to wina producenta samochodu?

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Cav » 24 sie 2019, 22:09

automaciek pisze:Żadne auto, w żadnej marce nie posiada kontrolki sygnalizującej trwanie regeneracji.


A co to zmienia?
Jak dla mnie to głupota producentów i tyle.

automaciek pisze:Ok. ty robisz 30 tyś więc zapewne nie w ruchu miejskim,


Ale dużo też w ruchu miejskim, więc dobrze by było gdybym nieświadomie nie przerywał wypalania.

automaciek pisze: ale duża grupa posiadaczy diesla tylko raz w roku jedzie poza miasto - na wakacje.
I do kogo pretensje? Zresztą tak naprawdę to mały procent klientów w czasie gwarancji zgłasza problem z DPF,


Bo większość o nim nie wie, skoro nikt im nie sygnalizuje że wypala się co 50 km.
Dowiaduje się, jak już dpf dogorywa.

automaciek pisze: ci u których się pojawiają trąbią po wszystkich forach i facebookach jaki to syf. Czy aby na pewno to wina producenta samochodu?


Na pewno.
Skoro nie dał im możliwości prawidłowego wypalenia, a jednocześnie podzespół się psuje od nieprawidłowego, to tylko i wyłącznie jego.

O chłodzeniu turbiny po jeździe jest naklejka, chyba też info w instrukcji, a o wypalaniu i konieczności jego kończenia, ani słowa.

lary504
Nowy
Posty: 17
Rejestracja: 05 paź 2012, 20:11
Czym jeżdzę: 1.6GDI L

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: lary504 » 25 sie 2019, 08:23

Wystarczyłoby dać w menu komputera pokładowego podgląd zapełnienia filtra, i możliwość uruchomienia jego dopalania. Bo często jest tak, że wracam z dłuższej trasy i nie ma zamiaru się wypalać. A godzinę później potrzebuje przejechać tylko do sklepu, a tu zaczyna się dopalać.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 25 sie 2019, 10:00

Niepotrzebne są żadne kontrolki , dodatkowe menu (z którego będzie korzystać 1 procent użytkowników). Po prostu samochód z dieslem należy intensywnie eksploatowanyć , gdy zachodzi potrzeba to wymienić co trzeba (zamiast dpf myć, płukać i przedmuchiwać, a później głowić się dlaczego nadal jest źle) i cieszyć się sprawnym autem. Ja jestem zbyt biedny na diesla a LPG jest do kuchenek i ogrzewania domu. Jeździłem 200Km turbo benzyną, teraz jeżdżę 180km T-GDI i nie mam zmartwień!


P. S. Wyeksploatowanie filtra dpf (czyli zapełnienie popiołem) bierze się bezpośrednio z jakości oleju silnikowego i jakości paliwa. I tutaj szukał bym problemu, bo normalnie dpf będzie służył i 300 tyś km. Gwoździem do trumny dpf'a jest nie spalony olej np. z turbiny, który zapieka się wraz z popiołem w kanalikach. Żadna regeneracja nie pomoże. A propos regeneracji - mycia dpf, niejednokrotnie dopiero 2-3 mycia (w ramach gwarancji na usługę) jako tako przywracają jego sprawność.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2019, 10:00 przez automaciek, łącznie zmieniany 1 raz.

Cav
Uzależniony
Posty: 250
Rejestracja: 02 kwie 2017, 09:02
Czym jeżdzę: Sportage III L 1.7 crdi, rocznik 2014
Lokalizacja: Poznań

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Cav » 25 sie 2019, 10:52

automaciek pisze:Niepotrzebne są żadne kontrolki , dodatkowe menu.


Bzdura do sześcianu.
I tyle w temacie dyskusji z kolegą.

Wróc jak będziesz miał coś mądrzejszego do napisania.
EOD

Awatar użytkownika
Owca007
Kia Masta
Posty: 3387
Rejestracja: 12 sie 2015, 07:35
Czym jeżdzę: A4 B9 Quattro Avant lepsze od kia :D
Lokalizacja: Jaźwina- dolnośląskie

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Owca007 » 25 sie 2019, 11:16

Są dwa wyjścia, ja tak mam sam robię i sprawuje się bardzo dobrze. Pierwsze to kasuję licznik przebiegu chwilowego i widzę jak zbliża się do 500km to będzie wypalanie. Drugie to mały skaner V-Gate w OBD auta nawigacja lub tel. na androidzie i widać napełnianie kiedy wypala jaka temp. to bardzo ułatwia i dużo mówi co dzieje się z filtrem.
Kierowca bombOWCA fanatyk przeróbki i modernizacji motoryzacji :)

Kyn
Nowy
Posty: 3
Rejestracja: 17 lip 2019, 10:14
Czym jeżdzę: KIA Optima 1.7 crdi

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: Kyn » 17 wrz 2019, 12:40

Witam
Po wakacjach wróciłem do tematu mojego dpf przepalającego się co 40 km. :). Miałem jedynie zrobić upgrade oprogramowania ecu ale postanowiłem oddać do poleconego serwisu diesla a nie jak piszecie wyżej " u Fachofca Mieczysława". Po diagnozie zaproponowano naprawę pompy cr, diagnostykę filtra cząstek stałych (demontaż i.... sam nie wiem co) wgranie nowego oprogramowania i na koniec wymianę oleju. Cena 1999. Po zapewnieniu że to na pewno pomoże zgoda na wykonanie niezbędnych napraw. W poniedziałek odebrałem auto i ....... dpf przepala się nadal co 40 km :zły2:. Mam tylko nadzieję że w związku z naprawą pompy cr przyrost oleju będzie mniejszy. Wykonane naprawy objęte są gwarancją zakładu wiec pewnie auto wróci do serwisu. Tylko, że serwis jest kilkadziesiąt km ode mnie a ja nie mam auta zastępczego wiec nie wiem kiedy.

Podsumowując rok walki z problemem to:
wizyta u 7 mechaników w tym ASO i Bosch service
egr, czujnik różnicy ciśnień - wymienione na nowe oryginalne,
pompa cr - naprawa
dpf (2x w maszynie i kilkukrotnie komputerowo) podany regeneracji.
aktualizacja oprogramowania
x razy wymiana oleju i filtra

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 17 wrz 2019, 15:09

Podaj tylko 3 informacje z wartości mierzonych sterownika silnika, odczytane zaraz po stwierdzeniu iż regeneracja się zakończyła :
1. maksymalną różnicę cisnienia cpf po przegazowaniu do odcięcia.
2. Ilość sadzy.
3. Przebieg od ostatniej pomyślnej regeneracji.
Może coś się wyjaśni....

RT102
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: RT102 » 03 sie 2021, 19:58

No i stało się, u mnie również pojawiło się wypalanie co 50km. Czy zwalczył ktoś może już ten problem i wie co było przyczyną? Odkręciłem górna rurkę czujnika ciśnienia i wprowadziłem do dpf -a kamerkę endoskopową i ku mojemu zaskoczeniu jest czysto( dołączam fot.). Kontrolowałem zaraz po wypalaniu i po przejechaniu 30km.
Załączniki
210803_184553.jpg
210803_184553.jpg (190.98 KiB) Przejrzano 2605 razy
210803_184359.jpg
210803_184359.jpg (202.49 KiB) Przejrzano 2605 razy
210803_183725.jpg
210803_183725.jpg (175.92 KiB) Przejrzano 2605 razy

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 03 sie 2021, 20:37

Bo sadza zbiera się w kanalikach a nie na powierzchni filtra. Jaki masz przebieg rzeczywisty?

RT102
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: RT102 » 03 sie 2021, 20:46

162tysie. Na razie nic jeszcze nie kombinowałem z czujnikami itp. , jedynie zrobiłem przedmuch rurek czujnika. Jakieś dwa miesiące temu użyłem tak zapobiegawczo K2 dpf cleaner, a i co kilka tysi wlewam dodatek do paliwa, ale widać, że nic to nie daje. W ogóle zauważyłem już rok wcześniej, że latem wypala się często ( ok 100-150km) a zimą rzadziej (400km). Do pracy mam 10km po Wrocławiu, ale zawsze wracam do okoła przez A.O.W. celowo, żeby przegonić go po autostradzie.
Auto jeździ bez problemu, nic nie szarpie ani nie zamula. W ogóle mam wrażenie, że po tych częstych przepalaniach jest zwawsze. Byłem też dzisiaj na przeglądzie rejestracyjnym i według diagnosty spaliny są w jak najlepszym porządku.

Awatar użytkownika
automaciek
Kia Masta
Posty: 1507
Rejestracja: 02 maja 2019, 21:50
Czym jeżdzę: KIA Rio IV XL, w drodze Sportek 1.6 T-GDI 7DCT BL+

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: automaciek » 03 sie 2021, 21:36

Zapytaj diagnosty, co można sprawdzić w spalinach diesla z DPF. NIC! Skoro się często zapełnia, to albo wtryski leją i silnik generuje dużo sadzy, albo DPF wyeksploatowany.

RT102
Bywalec
Posty: 42
Rejestracja: 15 cze 2019, 11:08
Czym jeżdzę: KIa Sportage III 1.7crdi 2015r.
Lokalizacja: Wrocław

Re: Sportage 1.7, czyszczenie DPF, programowanie

Postautor: RT102 » 04 sie 2021, 09:57

Ok. dobrze wiem, że dzięki dpf diesel jest bardziej ekologiczny od benzyny. Rozumiem też, że dpf zatyka się w kanalikach a nie na powierzchni, ale jeżeli by źle spalał to mimo wszystko powierzchnia była by przydymiona. Zajmowałem się 16 lat serwisem kotłów gazowych i na olej opałowy i coś na temat spalania wiem.
Ok. podpowiedzcie ile śrub trzyma egr, bo chce spróbować go wyczyścić. Wyczaiłem trzy ale nie chcę wyjść , jest gdzieś czwarta, czy poprostu tak ciasno siedzi?


Wróć do „SILNIK”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika

Sitemap